• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3863روز قبل
مصاحبه و گفتگو

ما باید سنی ها را از وهابی ها جدا کنیم . بیش از صد کتاب ضد وهابی ها نوشته شده است. وهابی ها زیارت قبور را قبول دارند ولی اگر بگویم آنجا را فرش کنیم و بنشینیم ، مخالفت می کنند. در قرآن داریم که در کارهای خیر کمک کنید. پس چرا شما قبور ائمه را فرش نمی کنید ؟اگر زیارت قبور نیکی است، پس چه اشکالی دارد که در آنجا روی صندلی بنشینیم یا در آنجا آب سردکن بگذاریم؟ اصحاب کهف عده ای از جوانان بودند که گفتند :ما در اقلیت هستیم و فکر خوبی داریم .اگر ما در این جامعه ی فاسد باشیم مثل آنها می شویم .بنابراین آنها شهر را رها کردند و به غاری رفتند . قرآن می فرماید :بر سر قبر اصحاب کهف مسجد بسازید. این متن قرآن است . وهابی ها بی سواد هستند و به خاطر کور دلی نمی فهمند. پست ترین مردم کره ی زمین کسانی هستند که با انبیاء در می افتند که پست ترین آنها در زمان حضرت موسی بودند. سوره اعراف آیه 132 داریم: هر نشانه ای برای ما بیاوری که ما را سحر و جادو کنی ما ایمان نمی آوریم .در قرآن داریم که قلب بعضی ها از سنگ سخت تر است .ما برآنها طوفان فرستادیم و زندگی شان پر از ملخ و حیوانات ریز شد و آب پر از خون می شد، اینها نشانه های خدا بود. این افراد متوسل به موسی شدند. وهابی ها می گویند که متوسل شدن به ائمه اشتباه است و فقط باید به خدا متوسل شد. این افراد به موسی گفتند که برای ما دعا کن که اگر مشکلات برطرف بشود ما ایمان می آوریم .خدا این توسل را رد نکرد. آنها متوسل به مقام موسی شدند و ما هم متوسل به مقام ائمه می شویم نه به بدن و جسم آنها .پس با اینکه آنها زنده نیستند ولی مقام آنها وجود دارد. در ضمن شهیدان زنده هستند. و امامان ما همه شهید شده اند. در قرآن داریم که شهیدان رزق داده می شوند و باهم زندگی می کنند. فهم عرفی وهابی ها کم است. کشورهای کمونیسم که خدا را قبول ندارند مجسمه هایی از افراد سرشناس خود می سازند تا یاد آنها زنده بماند.
در سوره ی یوسف داریم که برادران یوسف به پدرشان متوسل شدند تا توبه شان پذیرفته شود. در دعای توسل داریم که ای کسی که پیش خدا آبرو داری.، ما را شفاعت کن .کار اصلی دست خداست. در قرآن داریم: با بودن خدا، کس دیگری را صدا نزنید. در آیه دیگری می فرماید :کسی را به جای خدا صدا نزن. وهابی ها دست بزرگان خودشان را می بوسند ولی ما را از بوسیدن کعبه منع می کنند. آهنی که در جوار پیامبر است مثل پنبه ای است که در بدن یوسف است. درعید قربانی، پادشاه عربستان میهمانی می گیرد و سید شرف الدین را دعوت می کند. او به پادشاه یک جلد قرآن داد و پادشاه عربستان قرآن را بوسید و سید شرف الدین به او گفت که تو مشرک هستی زیرا جلد این قرآن از پوست گاو است و تو آنرا بوسیدی. پادشاه گفت که من بخاطر قرآن این جلد را بوسیدم و سید شرف الدین هم گفت که اگر ما در خانه ی پیامبر را می بوسیم بخاطر آهن بودنش نیست بلکه بخاطر این است که این آهن در خانه ی پیامبر است و ما بخاطر مقام پیامبر آنرا می بوسیم .وهابی ها حجر الاسود را می بوسند. ما کس دیگر را خدا نمی دانیم و آن را بجای خدا صدا نمی زنیم. همه ی سنی ها این طور نیستند .در روز عاشورا سُنی هایی هستند که در روضه می خوانند و به یزید لعنت می فرستند.

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:59
مصاحبه و گفتگو

در هنگام نماز، کمک به خلق خدا کار خدایی است . کمک به مردم، کمک به خداست. در قرآن داریم که چه کسی به خدا قرض می دهد ؟ دراینجا قرض دادن به مردم است. در نماز حواس حضرت امیر لحظه ای به این فقیر پرت شد که این فقیر از خلق خدا بود. پس این کار در راستای کار خدایی بود. سیر کردن فقیر کار خدایی است .امام باقر(ع) در مدینه کشاورزی می کرد. فردی به امام گفت که این چه کاری است که شما می کنید؟ امام فرمود : این کار خدایی است .جهاد زن خوب شوهرداری کردن است . کسب خرجی برای خانواده مثل مجاهد است . پس اگر مرد برای خانم کار کند مثل مجاهد است ولی اگر خانم برای مرد کار کند خود مجاهد است . من چهره ی تبلیغی خودم را از امام جواد(ع) دارم. در روز شهادت امامان خوب است که ما هدیه ای به آنها بدهیم ( خواندن زیارت یا دادن صدقه و هدیه کردن ثواب آنها به امامان ) تا آنها هم جواب بهتری به ما بدهند. بعد از زیارت امام جواد(ع) دعایی است: خدایا کمک کن که حق را حق بدانم و باطل را باطل بدانم، در قرآن داریم که اگر تقوا داشته باشید نوری به شما می دهم که حق از باطل را تشخیص بدهید ، راه حق را به شما نشان می دهم و از جایی که گمان نمی برید به شما روزی می رسانم.
در مورد روزی دو کانال وجود دارد : یکی محاسبات مالی که خودمان در زندگی انجام می دهیم و کانال دیگر راهی است که خدا از آن راه به ما رزق می رساند. اگر انسان کم فروشی کند یا خمس ندهد یعنی بی دینی کند ،کانال تقوا را برای او محاسبه نمی کند. امام خمینی در آخر کلاس های درسش، دعای امام جواد(ع) را می خواند. مهم است که انسان بتواند حق را حق ببیند.
خدایا، بر عذاب قاتلین اهل بیت بیفزا،بر عزت طرفداران اهل بیت بیفزا، بالاترین درجه معرفت و مودت را در دنیا به ما عطا کن ، توفیق برخورداری از شفاعت و در جوار بودن آنها در آخرت را به ما عطا کن، امنیت کامل بر کربلا ،نجف وعراق حاکم کن تا عاشقان به راحتی به زیارت بروند، در فهم حق و باطل، ما را به خودمان واگذار نکن تا گرفتار محاسبات غلظ نشویم و واقع گرا باشیم .

 حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر

شنبه 9/6/1392 - 1:58
مصاحبه و گفتگو

یکی از راههای عصمت سفارش کردن امامان به فرزندان شان است .علم مقدمه ی گناه نکردن است. تابلوی خطر ما را حفظ می کند. امام رضا(ع) به امام جواد(ع) نامه نوشتند که شنیده ام که شما را از یک در مخصوص وارد جمعیت می کنند، شما باید از در عمومی وارد بشوید تا مردم شما را ببینید و شما هم مشکلات مردم را حل کنید. در قرآن داریم که در بین مردم باش. پس سفارشات منافاتی با عصمت ندارد و این یکی از ابزارهای عصمت است.
ویژگی دیگر اینکه خود امامان پیش قدم و الگوی عملی بودند. در جبهه، پیامبر همیشه در خط مقدم بود. امیرالمومنین فرمود که من هر چه به شما دستور داده ام خودم به آن عمل کرده ام . به آیت الله مدنی گفتم که من در تلویزیون صحبت می کنم آیا باید به حرفهای خودم عمل کنم ؟ ایشان فرمودند که حداقل یک هفته به آنها عمل کن. هرکس که حرف بزند ولی به آن عمل نکند دچار قهر شدید خدا می شود.در بحث انفاق، حضرت امیر در هنگام نماز انفاق کردند. امامان باید همه ی علم ها را بدانند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند. احدی در تاریخ نیست که استاد امامان ما بوده باشد. ابوحنیفه گفته است که من دو سال شاگرد امام صادق (ع) بوده ام . همه ی امامان ما شهید شده اند. فقه ما از اهل بیت گرفته شده است .اهل بیت در قرن اول بوده اند ولی علمای دیگر در قرن های دوم به بعد بوده اند. بعد از پیامبر مسلمانان دو فرقه شدند ، عده ای فقه شان را از پیامبر و عده ای فقه شان را از فقهای دیگر گرفتند.

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:41
مصاحبه و گفتگو

علم امامان وصل به علم خداست .علم آنها لدنی است .امامان باید از غیبت خبر داشته باشند. ویژگی دیگر امام عصمت است. امامان معصوم هستند و فکر گناه هم نمی کنند. ما تابحال به بعضی از گناهان فکر نکرده ایم و آنرا انجام نداده ایم مثل اینکه خودمان را از بالای منار پرت کنیم یا لخت به خیابان بیاییم، این معصوم بودن است . امامان در همه ی موارد این طور هستند. امام نباید لغزش داشته باشد .

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:41
مصاحبه و گفتگو

بعضی ها می گویند که چون ما قرآن داریم دیگر نیازی به امام نداریم ، این حرف اشتباه است .مثل اینکه بعضی بگویند که چون ما کتاب داریم نیازی به استاد دانشگاه نداریم . هر چراغ قرمزی پلیس لازم دارد، هر کتابی معلم می خواهد. شیعه و سنی دهها حدیث نقل کرده اند که پیامبر فرمود: من دو چیز گرانبها کتاب خدا و عترتم را در میان شما به امانت می گذارم .اگر به هر دو تمسک جویید گمراه نمی شوید.در قرآن داریم که چرا کافر می شوید وقتی آیات بر شما تلاوت می شود و رسول خدا در میان شماست ؟هرگز کتاب خدا و عترت از هم جدا نمی شوند. پس اگر الان قرآن هست حتما باید حضرت مهدی (عج)هم باشد .زیرا قرآن و اهل بیت ازهم جدا نمی شوند. کسانی گمراه هستند که جزو ظالین هستند یعنی یا کتاب را می گیرند یا اهل بیت را می گیرند ولی هر دو را نمی گیرند. در آخرین لحظات عمر پیامبر، ایشان درخواست کاغذ کردند تا مطلبی را بنویسند. اطرافیان به پیامبر جسارت کردند که ایشان دچار هذیان شده اند و کاغذ نیاورند. سید شرف الدین جبل عاملی کتاب های خوبی نوشته است.ایشان از علمای درجه یک لبنان بود. ایشان فرمود: من می دانم که پیامبر می خواست چه چیزی بنویسد. پیامبر فرمود :می خواهم چیزی بنویسم که اگر به آن عمل کنید گمراه نمی شوید. پس معلوم است که پیامبر می خواسته بنویسد قرآن و اهل بیت. هر وقت پیامبر می فرماید که گمراه نشوید یعنی قرآن و اهل بیت. تمام احادیث ما ریشه ی قرآنی دارد. پس کتاب خدا به تنهایی کفایت نمی کند. امام صادق(ع) فرمود که اگر جمله ای از ما نقل شد که ضد قرآن بود آنرا رد کنید. اگر الان امام نباشد مردم می توانند کافر بشوند زیرا این کفر توجیه دارد. روایت داریم :هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است . پس در مورد امام اول باید معرفت پیدا کرد و بعد محبت و بعد اطاعت . خدا می فرماید که هر چه پیامبر می گوید شما هم بگویید و پیامبر می فرماید که هر چه اهل بیت می گوید شما هم بگویید. حدیث داریم که کلام امامان کلام پیامبر و کلام پیامبر کلام خداست. اگر سند حدیثی درست بود این حدیث واجب الاطاعه است .برای تشخیص سند حدیث ،باید پیش متخصص آن رفت .

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:41
مصاحبه و گفتگو

انسان باید خاطرات بنویسد و آنرا بخواند. زیارت مخصوص امام رضا(ع) روز دهم مهر است . خوب است که اهالی مشهد یک زیارت به قصد محرومین همه ی دنیا بخوانند. خدایا توفیق زیارت امام رضا(ع) و همه ائمه را به همه ی آرزومندان عطا بفرما .

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:41
مصاحبه و گفتگو

حلالیت طلبیدن و درست کردن نماز واجب است و ربطی به حج ندارد. مثلا وصیت برای لحظه ی مرگ نیست و انسان می تواند هر زمانی وصیت کند. حج آخرین فرصت است و انسان باید مال و نمازش را درست کند. امام صادق (ع) از فردی اجازه گرفت که دست او را فشار بدهد ، جای انگشت امام روی دست او ماند، امام فرمود :اگر این اندازه اثر انگشت روی دست بماند، دیه دارد. مسائل حقوقی خیلی مهم است .اگر بچه ی دوساله ای را از جایی بلند کنند و جای او نماز بخوانند این نماز باطل است. ممکن است که انسان در بچگی حقوق افرادی را ضایع کرده است ،الان باید آنرا جبران کند حتی اگر خودش را معرفی نکند. لقمه ی حرام در زندگی انسان اثر می گذارد. کسی که خمس نمی دهد مالش برکت ندارد. روایت داریم: مال حرام رشد نمی کند و اگر رشد هم بکند خیری در آن نیست . اگر مال حرام انفاق بشود اجری در آن نیست .اگر مالی حلال باشد و انفاق بشود، ثواب آن ده برابر می شود. خیّرین مدرسه سازی هستند که کمک مالی زیادی می کنند ولی خمس نمی دهند. وقتی آنها کمک می کنند، می توانند نیت خمس هم بکنند. قرآن می فرماید :کسانی که تبلیغ می کنند نباید بترسند.
روزی من برای سرکشی نهضت سواد آموزی به همدان رفتم و به منزل آقای موسوی امام جمعه رفتم . آقایی که پدر دو شهید بود ما را میهمان کرد. هنگامی که ما نشسته بودیم ،پیرمردی به سرعت وارد اتاق شد و نزد ما نشست و گفت که من یک پسر داشتم که معلم بود و روزی بخاطر مسائلی به او توهین کردند و آب دهان انداختند و وقتی خواستند با این فرد برخورد بکنند پسر من اجازه نداد و گفت که مومن خمشمش را فرو می برد. او به جبهه رفت و شهید شد. بعد این آقا پیش من آمد که معذرت خواهی کند و من هم قبول کردم. این پیرمرد همان طور که می گفت الحمدلله من چه پسری داشتم ، مُرد. همه ی ما شوکه شدیم. آیا هیچ کدام از فارغ التحصیلان دانشگاه و حوزه در مقابل آب دهان می گویند :مومن خشمش را فرو می خورد؟ من این داستان را در تلویزیون گفتم و پیرمردی که این داستان را شنید پیش من آمد و گفت که من می خواهم همه ی مالم را وقف نهضت سواد آموزی کنم. من به او گفتم که اول باید خمس مالت را بدهی .او خمس مالش را داد و بعد مالش را وقف کرد. مرجع تقلیدی که خمس مال ایشان را که سنگین هم بود دریافت کرده بود ، مبلغی را به من داد که در جایی که می دانم خرج کنم .فردی برای تبلیغ به خارج از کشور رفت و خدمات ارزنده ای انجام داد. من این پول را برای هزینه ی هواپیمای ایشان دادم . ایشان در برزیل استاد دانشگاهی را مسلمان کرد و بعد آن فرد از دنیا رفت .
ما فکر می کنیم که اگر خمس مال مان را بدهیم از آن کم می شود ولی ممکن است که داماد یا عروس یا پسر نااهلی همه ی مال ما را به هدر بدهد. امام رضا(ع) فرمود : ما به کسانی که خمس نمی دهند دعا نمی کنیم . خمس باید همیشگی باشد نه فقط برای زمان حج .

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:41
مصاحبه و گفتگو

در دعا داریم :ای کسی که بین قوی و ضعیف مساوات برقرار کرده ای. هر کسی در هر کجا می تواند به قله ی کمال برسد .به فردی گفتند که در اینجا بایست و مواظب کفش های ما که طواف می کنیم باش ،امام فرمود : ثواب او کمتر از ثواب طواف کننده ها نیست . این روایت جهت پرستاران ، پزشکان ، مرزبانان و ... است که بیشتر اوقات در نزد خانواده هایشان نیستند. داریم کسی که به نمازجمعه می رود مثل این است که به مکه رفته است .یعنی به او اجر می دهند. کسی که برای حل کردن مشکل، گامی برمی دارد مثل این است که در صفا و مروه است. یعنی اجر صفا و مروه را برای او می نویسند. هر کس قبر حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند مثل کسی است که قبرامام حسین (ع) را زیارت کرده است . پس انسان در هیچ زمانی احساس نمی کند که عقب مانده است .مهم این است که انسان سعی خودش را بکند. کسی که در معنویات وقت می گذارد ،بازنده نیست ولی در مادیات این طور است .خدا از انسان عمل نمی خواهد بلکه سعی و تلاش می خواهد. اگر شما اذان بگویید ثوابش را می برید حتی اگر کسی به مسجد نیاید. اگر شما امر به معروف و نهی از منکر بکنید ثواب را می برید حتی اگر طرف به حرف شما گوش ندهد. گفتن امر به معروف و نهی از منکر رشد است . بعضی ها می گویند که ما می گوییم ولی حرف ما اثر ندارد .اگر چوبی نشکند ما آنقدر به آن تبر می زنیم تا بشکند. اگر ما نتوانیم در نوشابه ای را باز کنیم آن را دور نمی اندازیم بلکه از دیگران کمک می گیرید. ممکن است که حرف من در این دختر یا پسر اثر نکند ولی حرف استاد دانشگاه اثر کند یا حرف یک فوتبالیست یا اقوام اثر کند یا ممکن است که این حرف الان اثر نکند و بعدا اثر کند. انسان نباید احساس ضرر بکند. راه قرب همه ی انسانها یک جور است . داریم : کسی که از بچه هایی فردی که به حج رفته نگهداری می کند، در اجر و ثواب حاجی شریک است .روایت داریم که خدا در مورد شراب ده گروه را لعنت کرده است :کسی که انگور را به قصد شراب بکارد ، کسی که انگور را به قصد شراب بفروشد، کسی که انگور را برای شراب بخورد، کسی که شراب می سازد ،کسی که شراب را حمل و نقل می کند ،کسی که آنرا دلالی می کند و ... همه ی اینها در گناه شراب شریک هستند. کسی که نشسته نماز می خواند با کسی که ایستاده نماز می خواهد اجر کسانی دارند. خدا نسبت های را می سنجد. فردی که ده ریال دارد و یک دهم آنرا به فقیر می دهد با فردی که یک میلیارد دارد و یک دهم آنرا به فقیر می دهد اجر یکسانی دارند .خانه کوچک شش دانگ است و خانه ی بزرگ هم شش دانگ است .بعضی ها فکر می کنند که اگر خانه داری کنند هیچ کاری نکرده اند ولی اگر در موسسه ای کار کنند، کار مهمی کرده اند .این فکر و عقیده غلط است .جوانی می گفت که کار برای تراکتور است نه برای انسان . اساس این فکر اشتباه است .بعضی ها وقتی می خواهند درس بخوانند به فکر ارتقاء شغلی هستند. تربیت بچه مهمترین کار است .اگر شوهری از خانمش تقاضا کند که با هم باشند، خانم نمی تواند نمازش را طولانی کند و باید حداقل واجب را انجام بدهد. ممکن است کسانی که بطور مداوم به زیارت می روند زیارت شان قبول نشود و کسی اصلا به زیارت نمی رود توفیقاتی پیدا کند.
فردی می گفت که من می خواهم امام را ببینم ولی به او اجازه ی ملاقات نمی دادند.او در منزل امام رفت و رو به دیوار سلامی به امام خمینی داد و رفت .همه ی تحت تاثیر قرار گرفتند .گاهی یک سلام دور قبول است ولی یک سلام نزدیک قبول نیست .نمازی با غرور خوانده می شود قبول نیست ولی نمازی که با ذلت خوانده می شود مورد قبول خدا واقع می شود. پس هیچ کس نباید غصه ی کارهای معنوی را که نمی تواند انجام بدهد بخورد.

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:40
مصاحبه و گفتگو
من همراه با شوهر و دو فرزندم زندگی خوب ولی فقیرانه دارم و گاهی از این زندگی به خدا شکایت می کنم. و به شوهرم غُر می زنم. من چطور می توانم نگاهم را به زندگی عوض کنم ؟

پاسخ – ما باید در کمالات به بالا دست خودمان نگاه کنیم و آنرا الگو قرار بدهیم. ولی در مادیات باید به پایین دست نگاه کنیم . دکتر بهشتی نزد امام خمینی رفت و گفت که عده ای از طرفداران بنی صدر به من جسارت می کنند. امام فرمود :اگر مردم دنیا به من جسارت کنند یا به من دعا کنند، برای من فرقی نمی کند. ما در زندگی باید خوبی ها را ببینیم . مثلا اگر شما زندگی فقیرانه ای دارید حداقل سلامتی دارید .اگر ما یک شب سحر ،خواب بمانیم و سحری نخوریم به همه این موضوع را می گوییم ولی به کسی نمی گوییم که ما بیست و هشت شب سحری خوردیم .شاه امام را به ترکیه تبعید کرد. ساواک ترکیه امام را به میدانی بردند و گفتند که چهل نفر بر علیه این حکومت حرف زدند و در اینجا اعدام شدند. یعنی امام را تهدید کردند. امام فرمود :خوش به حالشان ،ای کاش من در ایران قیام می کردم و مرا می کشتند. امام کاظم (ع) فرمود که زندان محل خوبی برای عبادت است . امام خمینی وقتی در عراق در تبعید بودند حتی نمی توانستند پرده را کنار بزنند ولی در همانجا تحریر الوسیله را نوشتند.

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:40
مصاحبه و گفتگو
در همه جا صحبت از ازدواج آسان می شود ولی ما هنوز با آداب دست و پاگیر سر و کار داریم . چطور می شود این آداب دست و پاگیر را کنار گذاشت؟ .

پاسخ – تکلف گر نباشد خوش توان زیست ،تعلق گر نباشد خوش توان مُرد. ما گیر هستیم و آزاد نیستیم .ما نباید خیلی خودمان را اسیر قید و بند بکنیم و باید آسان بگیریم .اگر بشود که جوانان اول عقد کنند بعد به سربازی بروند و درس بخوانند خیلی بهتر است زیرا در این دوران یک نامزد حلال دارند. خوب است که جوانان به جای کار حرام، دنبال حلال باشند. عقد یعنی رابطه ی حلال .تشکیل خانواده ی مستقل و بچه دار شدن می تواند برای بعد از عقد و آماده شدن باشد . بعضی ها برای رفتن به مکه بایدهایی اضافه می کنند که از اصل حج رفتن می افتند . آیت الله گلپایگانی به من گفتند که ما ملا شدیم و جشن هم نگرفتیم ولی شما جشن ( عمامه گذاشتن ) می گیرید و ملا هم نمی شوید. حتما نباید برای هر مراسمی جشنی بگیریم. ما عقدهای آسان داریم پس چرا جوانان ما باید به حرام بیفتند؟ چرا باید حج عقب بیفتد ؟ در زمان شاه می گفتند که دانشگاه حتما باید در شهرهای بزرگ باشد ولی وقتی انقلاب شد این سد شکسته شد و در همه ی شهرهای کوچک هم دانشگاه تاسیس شد .چه کسی گفته است که دانشگاه حتما باید پنجشنبه و جمعه تعطیل باشد یا رایگان باشد ؟در زمان شاه قیدهایی برای دانشگاه گذاشته بودند ولی در انقلاب این قیدها پاره شد. ما باید قیدهایی که ریشه در عقل و وحی ندارد را پاره کنیم

حجت السلام قرائتی/منبع:سایت یا مجیر 

شنبه 9/6/1392 - 1:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته