• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3886روز قبل
آرایشی و زیبایی

بوی بدن یکی از مواردی است که وجودش باعث شرمندگی است و همیشه به دنبال آن هستیم تا با ادکلن و عطرهای مختلف آن را به نوعی بپوشانیم تا دیگران متوجه نشوند اما بازهم گاهی اوقات به سراغ ما می آیند و نمی توان جلوی آن را گرفت.
بسیاری از محققان تا به حال مطالعات زیادی روی عطرهای مختلف داشته‎اند و در پی آنها متوجه شده‎اند که عطرهای مختلف باعث بروز بیماری‎های پوستی و حتی تنفسی می‎شوند و استفاده از آن ها هیچگاه توصیه نمی‎شود.

در پی این تحقیقات آنها همچنین مواد طبیعی و معدنی خاصی را پیدا کرده‎اند که می‎توانند نقش عطرها را ایفا کنند. این مواد در حالی که بوی بدن را از بین می‎برند برای دیگر بخشهای بدن نیز کاملا مفید هستند.

گوشت سفید :
تحقیقات نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن بوی بدن خوردن گوشت قرمز است که به علت نبود فیبر باعث بد بو شدن عرق می شود. همچنین دقت داشته باشید که گوشتهای فرآوری شده نیز باعث به وجود آمدن بوی بد می‎شود. گوشت ماهی و مرغ می‎توانند گزینه مناسبی برای شما باشند که دوست دارید بدنی خوشبو داشته باشید.

منیزیم :
در میان مواد معدنی منیزیم و روی بهترین عطرهای طبیعی هستند که می‎توانید مصرف کنید. برای آنکه بدنی خوشبو داشته باشید بهتر است از اسفناج و یا کلم بروکلی استفاده کنید. این سبزیها سرشار از منیزیم و روی هستند و نه تنها برای قسمتهای مختلف بدن شما مفیدند بلکه می‎توانند بوی بد بدن را نیز از بین ببرند.

لیمو :
لیمو تازه یکی دیگر از بوگیرهای بسیار عالی برای بدن است که می‎تواند تمامی باکتریهای روی سطح پوست را از بین ببرد. در صورتی که لیمو تازه در اختیار نداشتید از آبلیمو نیز می‎توانید استفاده کنید. خوردن آبلیمو یا شستن بدن به کمک آن از جمله بهترین راهکارهای خوشبو کردن بدن است.


چای
یک نوشیدنی که روزانه از آن مصرف می‎کنید ولی شاید از مهمترین کاربرد آن مطلع نباشید چای است. این نوشیدنی می‎تواند بسیاری از عوامل بوی بد را در داخل بدن از بین ببرد. چای سبز و سیاه بهترین گزینه‎هایی هستند که می‎توانید برای اینکار از آن ها استفاده کنید.

آب :
در انتها به بهترین عطر دنیا اشاره می‎کنیم که همیشه در اختیار ما هست اما به آن بی‎توجه هستیم و آن هم آب نام دارد. نوشیدن آب به میزان هفت لیوان در طول روز کار سخت و یا غیر ممکنی نیست و باید آن را رعایت کنید. آب باعث می‎شود تا بیشتر عرق کنید و دیگر باکتری‎ها روی سطح پوست باقی نمی‎مانند.

منبع :http://khabareno.com/fa/news/24145/%D8%A7%D8%B2-%D
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:25
آرایشی و زیبایی

این ‌روزها بسیاری از آرایشگاه‌ ها و استخرهای زنانه، خدمات ماساژ صورت را انجام می ‌دهند و ادعا می ‌کنند که این ماساژها در سلامت و زیبایی پوست صورت نقش دارند.ولی آیا واقعا این ادعاها ریشه علمی دارد؟

گفتگوی زیر با دکتر فریده مهتی‌پور، متخصص پوست و مو، درباره همین موضوع است:
قدیمی ترها به ماساژ صورت بیشتر اعتقاد داشتند تا امروزی ‌ها. این طور نیست؟
ماساژ صورت و بدن در تمام فرهنگ‌ ها و جوامع از قدیم ‌الایام شایع بوده و حتی در برخی تمدن ‌های قدیمی مراکز خاصی برای این کار وجود داشته است؛ مثلا یکی از قدیمی ‌ترین نوشته‌ ها راجع به ماساژ درمانی در کشور چین به دست آمده که مربوط به سه قرن پیش از میلاد است. علاوه بر این در کشورهای یونان، ایران، ژاپن و هند نیز این روش قدمت زیادی دارد.

این کار امروزه نیز طرفدارانی در تمام دنیا دارد که جهت کاهش روند پیری و ایجاد شادابی پوست، کاهش استرس و کاهش انقباضات عضلانی پوست انجام می شود و بیشتر افراد به ماساژ صورت علاقه‌ مند هستند. این حالت به ویژه در اروپا بسیار شایع است، ولی در کشورهای شرقی ماساژ صورت عموما بخشی از ماساژ بدن بوده و یک روش درمانی محسوب می ‌شود.

واقعا نیاز است که ماساژور (فرد ماساژ دهنده) در این کار تخصص داشته باشد؟
ماساژ معمولی صورت و یا سایر اعضای بدن در منزل قابل انجام است، ولی اگر خواهان یک ماساژ اصولی و موثر هستید، ‌بهتر است این کار توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود.

این افراد باید آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشند. این دوره‌های آموزشی جهت اطلاع از وضعیت آناتومی عضلات و اسکلت ‌بندی صورت و چگونگی توزیع عروق خونی و لنفی و اعصاب ناحیه بوده و در بعضی از کشورها گذراندن این دوره جهت کسب مدرک رسمی اجباری است. در بیشتر مراکز، ماساژ با دست رایج است، ولی در واقع دستگاه‌ های مکانیکی خاص با ابعاد و اندازه ‌های مختلف نیز جهت این کار طراحی شده اند که بسته به ناحیه مورد نظر می ‌توان از آن ها استفاده کرد.

ماساژ روی سلامت پوست هم تاثیر دارد؟
بهبود جریان خون و لنف پوست، با هدف بهبود قوام پوست و کشش عضلانی صورت، ریلکس شدن عضلات صورت و اطراف چشم، از بین رفتن سردرد، کاهش استرس و نگرانی از اهداف ماساژ صورت است.

این مسایل در صورت ماساژ صحیح و علمی قابل دستیابی بوده و مورد قبول مکاتب مختلف هستند. لیکن در برخی از مکاتب شرقی علاوه بر مسایل فوق، تحریک نقاط خاصی از صورت نیز مطرح است که گفته می ‌شود این نقاط دارای کارایی‌ های خاصی در تنظیم عملکرد خود صورت و نیز برخی از اعضای دور دست بدن می‌ باشند.

همان ‌طور که می‌ دانید این نقاط در طب سوزنی چین باستان و یا در بعضی از متدهای عملی یوگا نیز مطرح می ‌باشد و تحریک این نقاط با هدف تحریک و جاری شدن انرژی حیاتی بدن صورت می ‌گیرد. البته با علوم امروزی، تفسیر و پذیرش وجود چنین نقاطی، چندان قابل پذیرش نمی ‌باشد، ولی همچنان به عنوان یک روش درمانی تکمیلی در بسیاری از کشورها انجام می‌ گیرد.

ماساژ صحیح صورت باید چگونه باشد و چه نکاتی قبل از آن رعایت شود؟
ماساژ صورت به شکل دایره‌ های کوچکی معمولا از قسمت‌ های میانی صورت شروع شده و با نظم خاصی به طرفین صورت و گردن امتداد می‌ یابد و در همان حال نقاط خاصی از پوست که در بالا به آن ها اشاره شد، تحت فشار و تحریک موضعی قرار می ‌گیرند.

از شایع‌ ترین این نقاط می ‌توان نقاطی در ریشه ‌بینی، دو طرف گوشه های دهان، جلوی گوش، گوشه‌ های داخلی چشم، روی گیجگاه و نقطه ‌ای بین لب فوقانی و چانه را نام برد.

توجه کنید که ماساژ باید به صورت حرکت آهسته و نقطه به نقطه انگشتان انجام گرفته و این حرکت باید کاملا ملایم و بدون فشار بوده و در ضمن نباید باعث کشیده شدن پوست شود. جهت حرکت دست باید به صورت دایره‌ای کوچک به سمت بالا بوده و عضلات صورت نباید به طرف پایین کشیده یا فشرده شوند.

قبل از انجام ماساژ چه نکاتی باید رعایت شود؟
قبل از انجام ماساژ، شستشوی دست فرد ماساژدهنده با آب و صابون ضروری است. اگر فرد لنز چشمی دارد باید در آورده شود. مصرف کرم یا روغن ماساژ نیز الزامی است.

ماساژ در چه مواردی ممنوع است؟
اگر پوست صورت شما دارای زخم باز یا بریدگی، آکنه شدید یا کورک یا هر نوع عفونت پوستی دیگر، التهاب یا اگزمای شدید است، و یا چنان چه اسکار جوشگاه جدیدی در صورت شما ایجاد شده و یا در حال شکل ‌گیری است، نباید سراغ ماساژ بروید.

در این موارد بهتر است قبل از ماساژ پوست صورت، با پزشک مشورت کنید.

برای آکنه هم ماساژ ممنوع است؟
نه، در مورد بیماری آکنه و روزاسه روش ماساژ خاصی وجود دارد که از مرکز صورت شروع شده و با حرکت ملایم جادویی به سمت اطراف و به طرف گردن کشیده می‌ شود که باعث بهتر شدن حرکت لنفی صورت شده و ادم و قرمزی شدید را که همواره در این بیماران وجود دارد، کاهش می ‌دهد.

از این روش به عنوان درمان مکمل بیماری روزاسه می ‌توان استفاده کرد، ولی در کل توصیه اصلی این است که در صورت وجود سایر بیماری ‌های پوستی در صورت، این کار را انجام نگیرد و هر نوع ماساژ پوستی توسط فرد تعلیم دیده و بدون عجله و کشش خاصی صورت پذیرد.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:24
آرایشی و زیبایی

آماندا جورج آرایشگر معروف ستارگان هالیوود و صاحب سالن زیبایی بزرگ "نیل جورج" لس آنجلس می گوید :" رنگ موی شما باید ساده اما مد روز باشد. برای اینکه جوان تر به نظر برسید هیچ وقت موهایتان را زیادی تیره نکنید.

باید رنگ موهای شما ملایم باشد تا چهره شما سختی و صلابت خود را نشان دهد". این آرایشگر معروف توصیه های بیشتری در اینمورد دارد :

- موهایتان را زیاد روشن نکنید : اگر می خواهید موهایتان را به رنگ روشن کنید، ترجیحا از های لایت و یا رنگ هایی مانند زیتونی و... استفاده کنید. موهایتان را هیچوقت بلوند روشن نکنید.

- رنگ مویی که به طرز صحیح های لایت شده باشد صورت شما را روشن تر نشان خواهد داد : جورج می گوید من معمولا از های لایتی استفاده می کنم که از سر حد مو و پیشانی شروع شده باشد، های لایتی براق و درخشان که موها و صورت شما را شفاف تر و شاداب تر نشان دهد.

- رنگ خاکستری رنگی افسانه ای است : نمک و فلفل سیاه دارید؟ نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید میبینید چقدر درخشان و فریبنده است؟ جورج می گوید: ایراد رنگ خاکستری برای موهای شما این است که ممکن است خشک و شکننده به نظر برسد من به شما توصیه می کنم از شامپوهایی که آرایشگرتان پیشنهاد می کنند استفاده کنید.

- از محصولاتی که حاوی الکل هستند جدا دوری کنید : الکل رنگ موهای شما را تیره و کدر نشان خواهد داد و به موهای شما آسیب جدی خواهد رساند. برای ترمیم موی آسیب دیده بوسیله الکل از شامپوهای محافظت کننده رنگ و جذب کننده آب و نرم کننده استفاده کنید.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:24
آرایشی و زیبایی

دوست دارم موهامو صاف و لخت کنم و این کارو با اتوی مو به خوبی انجام میدم فقط مشکلم اینه که بعد از اتو، موهام حالت خوابیده و چسبیده به سر را پیدا میکنه، چه کنم که علاوه بر صافی ، پف دار و خوش حالت هم باشه؟
چطور میشه خوش حالتی و پف دار بودن موها را بعد از اتو کشیدن آنها نیز داشته باشیم ؟

خیلی وقتها موها را به خوبی اتو زده و از لختی و صافی آنها راضی هستیم اما صاف شدن زیاد آنها سبب چسبیدن آنها به سر و به قول معروف خوابیدن موها میشود .

برای اینکه مو بعد از اتو بهترین حالت خود را داشته و در عین صاف بودن پف و آهار خود را حفظ کند بهتر است قبل از اتو کشیدن، آنها را سشوار بکشید به طوری که موها را به لایه هایی که بتوان با یک برس گرد بزرگ حالت داد تقسیم کرده و از ریشه آنها را پف و حالت دهید و بعد از آن از باد سرد سشوار استفاده کرده، لابه لای موها کمی سشوار سرد بگیرید و تا این مرحله از هیچ کرم یا واکس و یا حتی شاینرها نیز استفاده نکنید و با تقسیم موها به لایه های کمتر شروع به اتو کشیدن کنید .

بعد از اتوی کامل موها هم کمی کرم یا واکس مو تنها به نوک انگشتان زده و از بالا به پایین لابه لا و روی موها بکشید .
دقت کنید از کرم و واکس مو زیاد استفاده نکنید چرا که به خوابیدن و از دست دادن حالت موها می انجامد.

از شاینرها هم که به صورت اسپری هستند با فاصله و با حرکت دورانی دست به گونه ای که روی موها پخش شود بزنید که هم به براق و شفاف شدن موها کمک خواهد کرد و هم میتوان از آن به جای واکس و کرم مو برای ازبین بردن خورده موها استفاده نمود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:23
آرایشی و زیبایی

یک متخصص پوست در پاسخ به اینکه "آیا می توان به همراه ضدآفتاب از سایر کرم ها چون مرطوب کننده ها و روشن کننده ها استفاده کرد؟" گفت: پنکک ها اثربخشی ضدآفتاب را کم می کنند. علاوه بر این، پنکک در برخی مواقع باعث باز شدن منافذ پوست می شود که به هیچ وجه مطلوب نیست.



دکتر افشین صدیق ها به تبیین ویژگی های یک ضدآفتاب خوب پرداخت و گفت: معمولا یک ضدآفتاب خوب باید چند ویژگی اصلی داشته باشد، به عنوان مثال باید برای بیمار قابل پذیرش و مناسب باشد، به طوری که به خوبی جذب پوست شده و ماندگاری داشته باشد.



وی افزود: مسئله دیگر خاصیت اصلی ضدآفتاب ها یعنی پوشش کافی در مقابل UV یا همان اشعه نور خورشید است که شامل نور UVA و UVB می شود. معمولا ضدآفتاب هایی که در بازار موجود هستند بیشتر همین اشعه UVA و UVB را پوشش می دهند، ولی ضدآفتابی به عنوان ضدآفتاب خوب معرفی می شود که بتواند طیف مرئی را هم پوشش دهد. اما چون کرم های دارای این خاصیت، سنگین هستند و احساس ناخوشایندی ایجاد می کنند، پذیرفتن آنها از سوی مردم راحت نیست.



این متخص پوست درباره تفاوت کرم های ضدآفتاب برای پوست های چرب، خشک و معمولی اظهار کرد: پوست همه ما به یک شکل آفریده نشده است، برخی پوست خشک دارند و برخی چرب که نگه داری از هر کدام نیز شیوه خاص خودش را می طلبد. بدیهی است که اگر صورت چرب باشد باید از کرم فاقد چربی استفاده کرد و بالعکس.



وی با توضیح این مطلب که معمولا پوست ها به دو دسته تقسیم می شوند، ادامه داد: دسته اول پوست های چرب یا متمایل به چرب هستند که احتمال جوش زدن آنها در شرایط مختلف وجود دارد. به همین خاطر اگر فردی سابقه جوش زدن داشته باشد، باید ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کند با این پیش فرض که ضدآفتاب های فاقد چربی به خوبی روی پوست نمی خوابند.



صدیق ها افزود: بعضی بیماران هم پوست چرب و در عین حال همراه با Dermatit Seborreic یا همان پوسته شدن یا احساس خشکی و کشیدگی پوست بخصوص بعد از شستن است را دارند که این حالت مانع از نشستن ضدآفتاب فاقد چربی روی پوست آنها می شود. این افراد معمولا قبل از استفاده از ضد آفتاب فاقد چربی از کرم مرطوب کننده هم استفاده می کنند.



این متخصص پوست در پاسخ به اینکه " آیا می توان به همراه ضدآفتاب از سایر کرم ها چون مرطوب کننده ها و روشن کننده ها استفاده کرد؟" گفت: بسیاری از زنان به عنوان زیرساخت از کرم های دیگر استفاده می کنند. چه بهتر ضدآفتابی استفاده بشود که این خاصیت ها را همزمان داشته باشد. مثلا ضدآفتابی که خوب روی پوست می نشیند، پذیرشش برای بیمار راحت تر است و به علت تداخل کمتر با سایر کرم ها، اثربخشی بالاتری دارد.



وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا زدن پنکک و پودرهای سفیدکننده بر روی ضدآفتاب، یک اقدام صحیح است، گفت: باید دقت شود که پنکک ها اثربخشی ضدآفتاب را کم می کنند. علاوه بر این پنکک در برخی مواقع باعث باز شدن منافذ پوست می شود که به هیچ وجه مطلوب نیست. بنابراین بهتر است در صورت تمایل، ضد آفتابی را انتخاب کنید که خاصیت آرایشی و پوشش دهندگی را نیز در خودش داشته باشد.



با SPF چگونه برخورد کنیم؟

صدیق ها درباره SPF کرم های ضدآفتاب توضیح داد: SPF معیار و مقداری است که می تواند اثر نامطلوب آفتاب را بر روی پوست پوشش دهد. SPF برای بدن حداقل عدد 15 و برای صورت عدد 30 است. اما آنچنان که تصور می شود اختلاف چندانی میانSPF 100 و 30 وجود ندارند. در واقع می توان گفت SPF بالا مزیت زیادی ندارد، به علاوه اینکه ممکن است از لحاظ نشستن بر روی پوست هم چندان مطلوب نباشد.



این متخصص پوست تاکید کرد: لزوما SPF بالا، دلیلی بر خوب بودن یک ضدآفتاب نیست.



وی در پاسخ به اینکه لازم است ضدآفتاب ها هرچند مدت یکبار تجدید شوند، گفت: لازم است ضدآفتاب هر دو ساعت یک بار و بعضی هم هر چهار ساعت یکبار تمدید شوند.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:22
آرایشی و زیبایی

یکی از عواملی که زیبایی چهره شما را می پوشاند سیاهی دور است که شما خسته و بیمار نشان می دهد . کمبود خواب ، آلرژی ، وراثت و هورمونها ،همگی می توانند باعث سیاهی دورچشم شوند. اما شما می توانید با استفاده از یک روش مناسب در هنگام آرایش کردن ، سیاهی دور چشم خود را کمتر کنید و یا کاملا" بپوشانید.

مرحله اول : کرم پودر
اول از همه کرم پودر همیشگی خود را استفاده کنید و با استفاده از اسفنج ویا انگشتتان آن را دورچشمتان هم بزنید و با یک ماساژ ملایم آن را پخش کنید تا جذب شود . دقت کنید که حتما" کرم پودر جذب پوستتان شده باشد.

مرحله دوم :
سپس از کانسیلر استفاده کنید .در بازار کانسیلرهای مختلفی برای پوشاندن انواع مختلف سیاهی های دور چشم وجود دارد . اگر رنگ سیاهی دور چشم شما به بنفش متمایل است از یک کانسیلر با تن زرد استفاده کنید اما اگرسیاهی دور چشمتان به رنگ آبی متمایل است از یک کانسیلر باتن نارنجی استفاده کنید.
.
وقتی کانسیلر مناسب را انتخاب کردید آن را به دور چشمتان بزنید و با ضربات نوک انگشت سعی کنید آن را محو و یکدست کنید.در ابتدا ممکن است حس کنید صورتتان کمی غیر طبیعی شده است اما بعد از طی کردن مراحل بعدی و در پایان ، این حالت از بین می رود.

مرحله سوم : پنکک
بعد از اینکه کرم پودر و کانسیلر را استفاده کردید از پنکک یا پودر استفاده کنید . پنکک را به همه جای صورت خود از جمله زیر چشمهایتان بزنید. فرچه و یا پد پنکک را خیلی آرام روی پوست زیر چشمتان بمالید تا کرم پودر و کانسیلر پاک نشود.

مرحله چهارم : باز هم کانسیلر
دوباره از کانسیلر استفاده کنید و مثل دفعه اول با با ضربه زدن توسط نوک انگشتان خود ، آن را محو کنید . اما توجه داشته باشید که رنگ کانسیلری که بار دوم استفاده می کنید با کانسیلری که در ابتدا از آن استفاده کردید باید متفاوت باشد. کانسیلر اول باید روشن و اصلاح کننده باشد اما کانسیلر دوم باید شبیه رنگ پوستتان باشد .

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:21
آرایشی و زیبایی

هفت مورد از موثرترین شیوه های حفظ زیبایی در این مقاله عنوان شده است:

۱- روش اول : آب بنوشید. البته قانون نوشیدن هشت لیوان آب در روز را فراموش کنید اما مطمئن شوید که حتما هر روز به اندازه نیاز بدنتان آب بنوشید و زیاد تشنه نمانید. اگر به بدن آب کافی نرسد، پوست خشک و کدر می‌شود.

۲- روش دوم : استفاده از ضد آفتاب یک ضرورت است تا سلامت پوست شما تضمین شود.

۳- روش سوم : مرطوب نگاه داشتن پوست است که برای این منظور می‌توانید از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید.

۴- روش چهارم: از اهمیت دست ها و گردن غافل نشوید و از آنها مانند صورت مراقبت کنید. دست ها و گردن خود را خوب بشویید و مرطوب نگه دارید.

۵- روش پنجم: ورزش کنید چون ورزش کردن پوست چهره را درخشان می‌کند. تحرک بدنی جریان خون را بهبود می‌بخشد و ظرفیت اکسیژن خون را بالا می‌برد. این تغییر برای سلامت کل بدن از جمله پوست معجزه می‌کند.

۶- روش ششم: تغذیه مناسب سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، مقادیر زیادی ویتامین C , A و E داشته باشید چون این ویتامین‌ها برای سلامت پوست ضروری هستند.

۷- روش هفتم: همواره احساس خوب و مثبتی داشته باشید. برای خودتان کارهایی را انجام دهید که به شما حس خوبی بدهند اگر لبخند بزنید و شاد باشید به طور طبیعی صورتتان درخشان و زیبا می‌شود. پس لبخند بزنید و خندان بمانید.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:20
آرایشی و زیبایی

کلمه ماکیاژ ( از کلمه انگلیسی make up گرفته شده است و به معنای زیبا سازی و مناسب سازی صورت به کمک مواد رنگ کننده است .گریم یا ماکیاژ برای مخفی کردن نقایص کاسمتیکی ( لکه های رنگی ،ککو مک ،ناهمواریهای پوست ،محل زخم و خال ) بکار می رود و به وسیله گریم می توان فرم صورت ،بینی ،چشمها و ... را دگرگون نمود .

ماکیاژ ( گریم ) صحیح صورت را با طراوت و سالمتر جلوه می دهد . در آرایش باید حالت طبیعی صورت رعایت شود . آرایش بیش از حد صورت را غیر طبیعی و عروسک گونه می سازد ،که باعث جلب توجه بی مورد خواهد شد. گاه زننده و نشانه کج سلیقگی نیز خواهد بود.

هنر ماکیاژ بر اساس کنتراست رنگهاست . تمام وسایل آرایش از جمله پودرها ، ماتیک ، رنگ ، مژه ، پلکها ، مدادهای مخصوص و کرمهای گوناگون باید با هم مطابقت داشته و با رنگ چشم ،مو ، پوست ، فرم صورت ، سن ، اخلاق ، لباس شخص ، تابش نور و ... همخوان و هماهنگ باشند . گریم مناسب همیشه منحصر بفرد است . باید همیشه مختصر ، ظریف ، (ضد چشمگیر ) باشد .

روش ماکیاژ :
1 - بر روی پوست تمیز کرم مخصوص زیر پودر بزنید . در انتخاب این کرم باید خصوصیات پوست را در نظر گرفت یعنی برای پوست خشک ،کرم چرب و برای پوست چرب ،کرم نیمه چرب استفاده کنید .

2 - کرم رنگی می تواند مقداری تیره تر یا روشن تر از پوست باشد .

3 - رژ گونه را باید موافق تیپ و خصوصیات پوست انتخاب کنید . برای پوستهای خشک، رژ گونه به شکل کرم و برای پوستهای چرب از رژگونه های خشک به شکل پودر استفاده کنید .

4 - رنگ پودر باید متناسب با رنگ پایه پوست باشد .

5 - اطراف لب را با مداد مخصوص که رنگ آن نباید زیاد با رنگ ماتیک تفاوت داشته باشد بکشید و به این وسیله به لبها فرم دلخواه بدهید . بعد بر روی لب قشر نازکی ماتیک بمالید .

6 - ابرو را با برس مخصوص شانه کنید .سپس با مداد ابرو خطوط کوتاه موی مانندی بکشید و به ابرو فرم بدهید .

7 - پلک ها را سایه بزنید .

8 - با قلم مو یا مداد چشمها را سایه و خط بیندازید .

9 - مژه ها را با ریمل بزنید کنید .

10 - تمام صورت را پودر بزنید .

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:20
آرایشی و زیبایی

چگونه خشکی لب هایمان را درمان کنیم؟

1- برای مرطوب کردن لب می توانید مقداری گل سرخ خشک خردشده را با گلیسیرین مخلوط کرده و آن را برای لب هایتان استفاده کنید. یک پیمانه گل سرخ و دو پیمانه گلیسیرین برای تهیه این محلول کافی است.

2- ژل آلوئه ورا را روی لب های ترک خورده و آفتاب سوخته خود بمالید.

3- مقداری کمی گلیسیرین را با عسل مخلوط کنید و این مخلوط را چند بار در روز بر روی لب های خود بمالید تا ترک های لب برطرف شود.

4- برای کاهش خشکی لب ها، از برق لب های چرب استفاده کنید.

5- روغن کرچک و عسل را مخلوط کرده، دو شب متوالی روی لب هایتان بمالید.

6- در زمستان از کرم های مرطوب کننده و در تابستان از ضد آفتاب برای لب هایتان استفاده کنید

منبع :http://www.niksalehi.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:19
پوست و مو

شاید اگر بفهمید که بیشترین عاملی که در چروک شدن پوست تاثیر دارد آفتاب می باشد و نه بالا رفتن سن یا خشکی پوست و ... تعجب کنید، اما این مساله واقعیت دارد. قرار گرفتن زیاد در معرض تابش آفتاب منجر به چروک شدن پوست می شود بنابراین در معرض آفتاب شدید قرار نگرفتن و استفاده ی روزانه از ضد آفتاب راه بسیار موثری برای جلوگیری از چروک شدن پوست می باشد.

یه گزارش نیک صالحی به نقل از سلامت نیوز استفاده از کرم مرطوب کننده باعث می شوند که چروک ها کمتر به چشم بیایند. متخصصان پوست توصیه می کنند که از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم چرا که آن ها باعث جوانتر به نظر رسیدن می شوند.

یک مرطوب کننده ی خوب می تواند پوست شما را از خشک شدن پوست که منجر به چروک شدن آن می شود، حفظ کند. بسیاری از محصولاتی که قول کاهش چروک ها را در عرض بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت می دهند در ترکیبات خود مقدار زیادی مرطوب کننده دارند.

این تصور غلط وجود دارد که زمانی که در منزل هستید نیازی به استفاده از ضد آفتاب وجود ندارد در حالی که پزشکان توصیه می کنند حتی اگر در منزل هستید و کمی در معرض آفتاب قرار دارید از ضد آفتاب با اس پی اف 30 یا بالاتر از آن استفاده کنید چرا که در این صورت پوست شما از پیر شدن زود رس و خطر ابتلا به سرطان مصون می ماند.

یه گزارش سلامت نیوز محصولاتی مانند رتیانیدز، اسیدهای آلفا هیدروکس و اسید آزالئیک نشانه های پیر شدن پوست را پنهان کرده و پوست را جوانتر می کنند. اسیدهای رتیانیک که از ویتامین آ تشکیل شده اند می توانند جلوی پیری زود رس پوست را بگیرند. اسید آزلائیک و آلفا هیدروکس نیز اسیدهایی هستند که میتوانند بسیار موثر واقع شوند.

گاهی وقت ها تغییرات قابل توجه در پوست با تغییراتی که به دلیل بالا رفتن سن در پوست ایجاد می شود اشتباه گرفته می شوند. در حالیکه این تغییرات علائم سرطان پوست هستند، به سادگی نادیده گرفته می شوند در حالی که خطرناک هستند بنابراین مراقب تغییرات قابل توجه در پوست خود باشید.

چروک ها حتی در افرادی که بسیار جوان هستند و مثلا در بیست سالگی خود به سر می برند، دیده می شوند. مطالعات نشان می دهند که افراد سیگاری پوست پیر تر و چروک تری نسبت به دیگران دارند و چروک صورت افراد بیست ساله ی سیگار زیر میکروسکوپ به راحتی قابل مشاهده است. آن ها که سیگار را ترک می کنند چروک های صورتشان از عمق کمتری نسبت به دیگران برخوردار است.

مطالعاتی که در هلند صورت گرفته است نشان می دهد که دور دهان زنان نسبت به مردان زودتر چروک می شود. مردان دور دهانشان غدد عرق بیشتری دارند که باعث می شود این ناحیه از بدن آن ها کمتر چروک شود.

آمار ها نشان می دهند که اگر مساله ی مالی در میان نبود 17 درصد زنان به عمل کشیدگی صورت می پرداختند.

زیبایی تنها حساس شدن به پوست نیست. و باید به جنبه های دیگر زیبایی نیز توجه کرد مثلا مطالعات نشان می دهند که پوشیدن لباس قرمز زنان را زمانی که در حال صحبت با همسرشان از طریق وب کم هستند، جذاب تر می کند.

بنابراین با راههایی این چنینی نیز می توان زیباتر و جذاب تر به نظر رسید و نیازی به کشیدگی صورت و این قبیل مسائل نیست.

آرایش خود را با دستمال های مرطوب و شیرپاکن پاک کنید چرا که پاک کردن آرایش با دستمال خشک به ویژه پیرامون چشم باعث چروکی می شود.
محققان می گویند استفاده از کرم های ضد پیری پوست از همان بیست سالگی توصیه می شود چرا که آن ها معتقدند جوان نگه داشتن افراد بسیار آسان تر از جوان کردن و سعی در جوان جلوه دادن آن ها می باشد.

منبع :http://www.niksalehi.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته