• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3881روز قبل
آرایشی و زیبایی

اگر از اینکه مرتبا پوستتان دچار آکنه و جوش میشود رنج برده و خسته شده اید و دست به هر کاری برای از بین بردن آنها زده و تنها در مدت زمانی کوتاه و مقطعی جواب گرفته اید، می توانید این راهکار ساده اما موثر را نیز امتحان کنید که قطعا نتیجه ی بهتر را خواهید دید.

حتما نام گیاه آلوئه ورا که چند صباحی است در بین لوازم آرایشها باب شده است را شنیده اید که البته به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده درکرمهای پوستی با تغییراتی چند مورد استفاده قرار می گیرد که نام این گیاه را روی جلد بعضی از لوازم آرایشهایی که می خواهند تاثیر مفید آن عنوان شود می نویسند .

این گیاه تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست می گذارد که شما نیز می توانید با استفاده ی طبیعی از اصل این گیاه بی هیچ تغییر و انجام عمل شیمیایی نتیجه ی بهتری بگیرید به این ترتیب که:



● طرز استفاده برای روی پوست صورت:

آلوئه ورا را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از مغازه های عطاری یا داروخانه ها تهیه کرده و برای هر بار استفاده قسمت کمی از آن را از پایین ساقه برش داده و شیره ای که از آن بیرون خواهد آمد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوشها بزنید و بگذارید خوب خشک شود .



● نکات قابل توجه:

۱. قبل از استفاده از آلوئه ورا پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید .

۲. برای تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه آن را در یخچال بگذارید.

۳. برای تاثیر بیشتر روزی دو بار، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن دوباره تهیه کنید.

۴. صبحها پس از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن میتوانید روی آن آرایش کنید.

۵. هر ساقه ی آلوئه ورا بطور میانگین برای مصرف یک ماه کافیست بنابراین تازه به تازه آن را تهیه کنید.

منبع :http://www.kamranieh.com/
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:33
آرایشی و زیبایی

پودرها تقریبا فاقد چربی و خشک هستند. لذا مصرف آنها برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب نیست، مگر اینکه پیش از مالیدن پودر سطح پوست خود را با یک کرم بپوشانند.



اما پودرها به سبب خشک بودن خود موجب کاهش اثرات محیطی از قبیل تغییرات دما، تابش آفتاب و باد بر روی پوست میشوند و از آن محافظت میکنند. مصرف پودر مناسب در نواحی غرق سوز شده میتواند مفید باشد چون پودر عرق را جذب میکند و مانع تاثیر سو آن بر روی پوست میشود.



مصرف بیش از اندازه هیچگونه مواد آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. بنابراین باید مصرف مواد آرایشی و دارویی کم و در حد لزوم باشد. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.



عارضه دیگر تغییر رنگ پوست است که میتواند منتشر و یا به صورت لکه ای باشد. ولی شایع ترین عارضه مواد آرایشی و دارویی در پوست، تحریک و حساسیت پوستی است.

منبع :http://www.kamranieh.com/
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:32
آرایشی و زیبایی

استفاده از لوازم آرایش به دلیل اینكه حاوی مواد شیمیایی است، مضرات خاص خود را داشته و مصرف آن در درازمدت ایجاد عوارضی مانند چین و چروك و خشكی پوست می کند. حال تصور كنید كه نوع تقلبی این لوازم که به وفور در بازارهای ایران یافت می شود چه آسیب های جدی تری را بر نواحی پوست، مژه ها، ابروها و موها وارد می کند و موجب پشیمانی مصرف کنندگان شده و این مثل قدیمی که آمد ابروهایش را درست کند، زد چشمش را کور کرد تداعی می کند.



در این زمینه دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو با بیان اینکه به طور کلی مواد به كار رفته در لوازم آرایشی مانند مواد رنگی، نگه دارنده یا محافظ و مواد خوشبو کننده، معطر و الکل، بالقوه آلرژی زا و حساسیت زا است، می افزاید: لوازم آرایشی تقلبی از نوع دست ساز که به وفور در بازار وجود دارد بیش از لوازم آرایشی معتبر ایجاد حساسیت کرده و عوارض پوستی برجای می گذارد. وی می گوید: بیشترین ناحیه ای که دچار آلرژی ناشی از مواد آرایشی می شود، نواحی دور چشم است. زیرا پوست این ناحیه و نواحی پلک و دور ابرو فقط یک لایه اپیدرم دارد و در نتیجه بسیار حساس، نازک و آسیب پذیر است.

بعد از این نواحی، به ترتیب نواحی لب ها و دور لب و پس از آن چانه ها و برجستگی چانه و کناره بینی دارای بیشترین احتمال ایجاد حساسیت است. این عضو انجمن متخصصان پوست ایران و آمریکا در خصوص عوارض ناشی از حساسیت لوازم آرایشی به ویژه از نوع تقلبی آن بر پوست اظهار می کند: این ضایعات به صورت قرمزی، پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش به همراه التهاب و سوزش نمایان شده و توصیه بر این است که هر نوع ماده آرایشی- بهداشتی که برای بار اول استفاده می شود، قبل از استفاده بر سطح داخلی پوست آرنج مالیده شود و به مدت 20 تا 30 دقیقه باقی بماند و اگر واکنش حساسیتی از قبیل قرمزی، خارش، تغییر رنگ یا سوزش ایجاد نشد، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. دائر با بیان اینکه لوازم آرایشی تقلبی آن قدر با مهارت ساخته می شود که تشخیص آن با نوع اصل به سختی امکان پذیر نیست،

در خصوص مواد مضر تشکیل دهنده لوازم آرایشی تقلبی می گوید: بسیاری از رژلب ها دارای سرب بیش از حد مجاز و آرسنیک است که خطر مسمومیت خونی ایجاد کرده و تاثیرات سویی روی کبد، کلیه و مسیر گوارش باقی می گذارد و به طور حتم عوارض پوستی ایجاد می کند.

همچنین انواع ریمل، سایه چشم، رژگونه، رژلب و فوندوشن های تقلبی می تواند در ایجاد حساسیت مؤثر باشد. از طرفی هر چقدر هم که مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی دارای غلظت باشد اثرات مخرب تری را بر جای می گذارد. این عضو انجمن لیزر پزشکی ایران درباره استفاده بهینه از وسایل آرایشی که کمترین آسیب را روی پوست وارد کند، می گوید: آرایش نباید به مدت طولانی در صورت باقی بماند و لازم است پس از 5/1 تا 2 ساعت پاک شود تا فرصت برای بازسازی، تنفس و بازشدن روزنه های پوست فراهم شود و برای پاک کردن مواد آرایشی از صورت بهتر است از شیر پاک کن ها یا محصولات پاک کننده آرایش که از کیفیت آن اطمینان وجود دارد، استفاده کرد. دائر همچنین درخصوص عوارض لوازم آرایشی تقلبی و نامرغوب اظهار می کند: به طور مکرر افرادی را مشاهده می کنیم که در اثر استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و دیگر لوازم آرایشی دچار آلرژی شده و حتی با عوارضی مانند عفونت در نواحی پوست مواجه می شوند که درمان این گونه عوارض پیچیده بوده و نیاز به صبر و تحمل دارد.

منبع :http://www.kamranieh.com/
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:32
آرایشی و زیبایی

صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی به طور مداوم در تلاش است تا نوآورانه ترین و موثرترین محصولات مراقبت از پوست را به بازار ارائه کند، به گونه ای که با مصرف یک دوره از آن محصول، معجزه ای شگفت آور در پوست ایجاد شود و از آنجایی که تمامی این محصولات ادعا می کنند به گونه ای طراحی شده اند که موجب حفظ جوانی پوست در مدت طولانی تری می شوند، اکثر خریداران هنگام خرید این محصولات دچار سردرگمی و گیجی می شوند و بی درنگ پرسش های زیادی برایشان به وجود می آید. در این مقاله، سعی شده است که با ارائه نکات اساسی، شما را در خریدتان راهنمایی کنیم.



نگهدارنده ها

برای جلوگیری از رشد باکتری در لوازم آرایشی، استفاده از مواد نگهدارنده در آنها لازم است. استفاده از روغن های ضروری و یا پارابن ها (اتیل ها، پروپیل ها، بوتیل ها)، بلامانع می باشد. پارابن ها مواد غیر سمی هستند که توسط، مقامات نظارتی، تأیید شده اند. امولسیفایر که موجب مخلوط صاف و قوام کرم ها می شوند؛ همچون اسید لینولئیک Humectants روغن ها و چربی هایی هستند که به طور معمول استفاده می شوند؛ همچون گلیسیرین و گلیکول که همچون یک مرطوب کننده عمل می کنند و مانع از دست رفتن آب پوست می شوند و از خشک شدن آن پیشگیری می کنند.



سیلیکون

بافت کرم را نرم و یکدست و کاربرد آن را برای مصرف کننده آسان تر می کند. گاهی اوقات برای حفاظت پوست از آفتاب، به کرم ها، مواد ضد آفتاب همچون دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی و یا متوکسی سینامیت Methoxy cinnramaate octyle اضافه می شود. علاوه بر این مواد، گاهی برای مراقبت بیشتر پوست، مواد خاص در مقادیر کوچک به محصول اضافه می گردد؛ مثل AHA که خاصیت ضد پیری دارد.



در فهرست زیر به برخی از این مواد خاص اشاره شده که البته خاصیت بعضی از آنها اثبات نشده است:



آلفاهیدروکسی اسید

آلفاهیدروکسی و یا اسید میوه شامل اسید سیتریک از اسید میوه و اسید مالیک سیب و اسید لاکتیک شیر می شود. این سه گروه در ترکیب با یکدیگر آلفاهیدروکسی اسید را تشکیل می دهند.



اسید گلیکولیک

اسید حاصل از نیشکر است که اغلب برای AHA استفاده می شود.AHA ، انقلابی در محصولات مراقبت از پوست به وجود آورد که خواص آن تقریبا از دوران رومی ها شناخته شده بود و اولین مقاله علمی در مورد آن در سال ۱۹۷۴ به چاپ رسید. در مقدار کم ممکن است موجب کمی سوزش شوند و در مقادیر بالا در موارد زیر موثر خواهند بود: کاهش علائم آشکار پیری درمان آکنه افزایش رنگدانه های پوستی مقادیر قوی AHA فقط باید توسط متخصصان و سالن های زیبایی استفاده شود. آنها باید تحت نظر متخصص و همراه با کرم ضد آفتاب استفاده گردند.



اسیدهای آمینه

اسیدهای آمینه موجب ساخت پروتئین می شوند که در مو و پوست انسان وجود دارند. شرکت هایی که ادعا می کنند محصولات پروتئینی آنها از طریق پوست جذب بدن می شود. این ادعا به لحاظ علمی اثبات نشده است.



آنتی اکسیدان ها

رادیکال های آزاد موجود در بدن به سلول های بدن آسیب می رسانند و علل بسیاری از بیمار ها هستند. این رادیکال ها روی پوست نیز تاثیر منفی گذاشته و موجب چین و چروک و پیری پوست می شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند فعالیت های رادیکال های آزاد را کاهش دهند و به بدن کمک کنند تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند. بسیاری از میوه ها و محصولات طبیعی حاوی آنتی اکسیدان هستند، مثل توت فرنگی، انگور، آلبالو و … امروزه بسیاری از تولیدکنندگان در محصولات آرایشی خود از عصاره هسته انگور و یا ویتامین C,A و E استفاده می کنند؛ ولی در حال حاضر مدرک قطعی وجود ندارد که اثبات کند آنتی اکسیدان موجود در کرم ها نیز می تواند موثر واقع شود.



اسید اسکوربیک

نام شیمیایی مولکول ویتامینC است که به نام های فسفات منیزیم نیز شناخته شده است. از آنجایی که این ویتامین ناپایدار اما تحریک کننده پوست است، در بسیاری از محصولات آرایشی به کار می رود. ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که می تواند رنگ پوست را روشن کند و امروزه یکی از محبوب ترین ترکیبات در محصولات بهداشتی و آرایشی است.



اسید بتاهیدروکسی(BHA)

رایج ترین اسید سالیسیلیک و از عوامل ضد التهابی و لایه برداری است و به همین دلیل در درمان لک و جوش صورت بسیار مفید می باشد؛ اما توجه داشته باشید که استفاده مکرر می تواند موجب واکنش و حساسیت پوستی شود.



سرامیدها

این ماده که به صورت طبیعی در پوست یافت می شود، به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. سرامید مصنوعی، امروزه یکی از موادی است که گفته می شود می تواند نشانه های پیری را به تاخیر بیندازد. ممکن است این ادعا در آینده ای بسیار نزدیک به اثبات برسد.



کوآنزیم Q10

این کوآنزیم که به طور طبیعی در پوست وجود دارد، یک آنتی اکسیدان و عامل ضد باکتری است که با افزایش سن مقدار آن کاهش می یابد و موجب پیری پوست می شود. تاکنون ادعاهای تولید Q10 در کرم ها و لوسیون ها بی اساس بوده است و هنوز دانشمندان موفق به تولید آن به طور مصنوعی نشده اند. Idebenone نوع ضعیف تری از این آنزیم و در واقع قوی ترین آنتی اکسیدانی است که دانشمندان موفق به تولید آن شده اند که در کاهش پیری پوست موثر است و توسط Allergan (تولید کننده بوتاکس) تولید می شود.



کلاژن

از آنجا که کلاژن مولکولی بسیار بزرگ است، نمی تواند مستقیما جذب پوست شود و فقط روی سطح پوست باقی می ماند و خاصیت بسیار کمی خواهد داشت.



چای سبز

یک عنصر محبوب است که امروزه در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. چای سبز حاوی پلی فنل و نوعی آنتی اکسیدان است که خواص ضد التهابی دارد؛ به همین دلیل قرار دادن کیسه های چای سبز (البته سرد) روی چشم، تورم آن را کاهش می دهد.



اسید هیالورونیک

پروتئین بسیار ضروری است که در پوست یافت می شود و خواص مرطوب کنندگی بسیار قوی دارد و می تواند بیش از ۱۰۰ برابر وزن خودش آب جذب کند؛ ولی حتما باید با غلظت صحیح مورد استفاده قرار گیرد.



انتخاب کرم مناسب

با توجه به گستردگی مواد تشکیل دهنده کرم ها، جای تعجب نیست که اکثر افراد در انتخاب کرم مناسب دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل به جای اینکه به ظاهر غلط انداز بسته بندی کرم ها توجه کنید و در میان قفسه های فروشگاه ها گیج شوید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت نمایید. حتما از فروشنده در مورد مواد تشکیل دهنده کرم ها سوال کنید و اصلا خجالت نکشید و قبل از خرید بروشور داخل کرم را مطالعه کنید. فراموش نکنید که مراقبت از پوست، بیش از خرید یک کرم مهم است و رژیم غذایی سالم و ترک سیگار و ورزش، در داشتن پوستی خوب و سالم موثر است. اگر واقعا دوست دارید از ایجاد چین و چروک روی پوست تان جلوگیری کنید، روزانه از یک کرم ضد آفتاب با SPF15 استفاده نمایید، زیرا اشعه های ماورای بنفش خورشید عامل اصلی پیری پوست هستند.



لانولین

که از پشم به دست می آید، برای جبران کمبود آب در تهیه محصولات آرایشی استفاده می شود و در عین حال، یکی از دلایل اصلی واکنش افراد و ایجاد حساسیت به کرم هاست. بنابراین قبل از خرید کرم ها حتما به ترکیبات آن توجه کنید.



پالمتیات رتینول و پارتینول

تمامی آنها مشتقات ویتامین A هستند. پژوهشگران معتقدند که اسید رتینوئیک در کرم های موضعی می تواند مانع چین و چروک و کاهش رنگدانه ها شود که با نام تجاری Retinova به عنوان اولین محصول با مجوز برای درمان آفتاب سوختگی به بازار ارائه شد و شرکت معتقد است تا امروز عوارض جانبی محدودی داشته است. البته این محصول می تواند خود تحریک کننده باشد و حساسیت پوست را به آفتاب بیشتر کند؛ بنابراین با کرم های ضد آفتاب مصرف شود. در حال حاضر در بسیاری از محصولات آرایشی نوع ضعیفی از مشتقات ویتامین های مختلف مانند رتینول (نوع ضعیف تری از ترتینوئین) به کار می رود که در مطالعه اخیر در دانشکده پزشکی میشیگان اثبات کردند چین و چروک ها را از بین می برند.



استات توکوفرول

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی است و اغلب در کرم های ضد آفتاب به کار می رود تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. برخی از داده ها اعلام کرده اند که ویتامین E به کاهش پیری پوست نیز کمک می کند که این مسئله اثبات نشده است.

- دکتر امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:31
آرایشی و زیبایی

همانطور که خودتان احساس می کنید در فصل بهار انرژی خاصی به انسان ها بخشیده می شود و به جزات میتوان گفت همه ی انسان ها پر انرژی تر از قبل می باشند ، در این فصل زیبا باید از رنگ هایی در آرایش خود استفاده کنید که این رنگ ها نیز به شما انرژی دهند واز جمله ی این لوازم آرایش انرژی دهنده ، می توان به رنگ های انرژی دهنده ی رژ لب ها اشاره نمود.



باما همراه باشید تا سه رنگ بسیار پر طرف دار و انرژی دهنده ی رژلب را که مخصوص فصل بهار می باشند به شما معرفی کنیم:



رژ لب مرجانی: رنگ مرجانی ، یک رنگی ما بین صورتی و نارنجی می باشد که از رنگ های بسیارپر طرف دار فصل بهار می باشد و رنگی منحصر به فرد می باشد ، این رنگ را در فصل بهار می توانید استفاده کنید و همراه آن لباس های گل دار نیز بپوشید .



رژ لب صورتی داغ: این رنگ یکی از رنگ های صورتی می باشد که بین صورتی و سرخابی می باشد و جزو رنگ های پر طرف دار بهار می باشد و باعث انرژی بخشیدن به شما می شود و چهره ی شما را بسیار شاداب می کند.



رژ لب پرتقالی (نارنجی): این رنگ نیز یکی دیگر از رنگ های پر طرف دار بهار می باشد که رنگی بسیار جسورانه می باشد و اگر همزمان با استفاده ی آن از سایه ی پرتقالی نیز استفاده کنید و لباس سفید بپوشید منحصر به فرد خواهید شد.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:30
آرایشی و زیبایی

یکی از مهمترین نکات زیبایی صورت ابروها هستند و نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت هر فرد دارند و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد. شاید برای هر فردی اتفاق افتاده باشد که به دلایل مختلفی رشد ابروهایمان کم شود و یا قسمتی از ابروهایمان خالی و کم پشت گردد.

معمولا اشخاص به هر روش درمانی روی می آورند تا کم پشتی ابروهای خود را جبران کنند و زیبایی صورت خود را دوباره به دست آورند.ما به شما پیشنهاد می کنیم که از روش های زیر برای تسریع بخشیدن به رشد ابروها استفاده کنید و تا رشد مجدد ابروها از مداد ابرو استفاده کنید.

راه های افزایش رشد ابروهای کم‌پشت
1- استفاده از روغن زیتون
روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند.می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت 30 تا 60 ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابروها کم شده است) انجام دهید.بهتراست این کار را شب و قبل از خواب انجام دهید، زیرا در این زمان، روغن زیتون فرصت کافی را برای تاثیرگذاری خود خواهد داشت.

2- استفاده از روغن کرچک
روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد.

سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید.

این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

بهتر است این کار را در شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا روغن کرچک فرصت کافی برای تاثیرگذاری خود را داشته باشد.اگر چه مواد شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها وجود دارند، اما مواد طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا اگر نتیجه هم ندهند، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.

3- پیروی از رژیم غذایی مخصوص
پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز دارای برگ می تواند ایده مناسبی برای رشد هر چه بیشتر ابروهای فرد باشد.استفاده از محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های کم چربی نیز به تسریع رشد ابروها کمک می کند. با افزایش دریافت پروتیئن و خوردن سبزیجات مانند اسفناج نیز می توان به این هدف رسید .تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات از منابع پروتئینی می باشند.

4- استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند.

چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید و بهتر است که قبل از خواب شب این کار را انجام دهید .

نکات لازم
1- مصرف روغن های ذکرشده در بالا، در طی روز سبب چرب شدن پوست می شوند و میکروب ها و گردوغبار موجود در هوا به راحتی جذب پوست می گردند و ممکن است آلودگی ها و عفونت هایی را در آن منطقه ایجاد کند. اما در هنگام خواب شب، امکان جذب آلودگی توسط پوست کمتر می باشد. به همین دلیل استفاده از آنها در خواب شب توصیه می شود.

2- اگر چه محصولات شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها به فروش می رسند، اما روش‌های ذکر شده در بالا به علت طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا استفاده از این راه ها حتی اگر نتیجه هم ندهد، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:28
آرایشی و زیبایی

دوست دارید بدانید چطور چشمانتان را درشت‌تر نشان دهید؟ نگران نباشید، اگر چشمان ریزی دارید و یا اینکه فقط می‌خواهید برجسته ترشان کنید، راه‌هایی را در این نوشته خواهید آموخت که در آرایش چشم‌هایتان فوق‌العاده به شما کمک خواهد کرد.
۱- از سایه‌ی چشم سفید استفاده کنید
اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور چشم‌هایتان را درشت نشان دهید، لازم نیست پلک‌هایتان را سایه‌ی سفید بزنید، بلکه کافیست با استفاده از یک مداد یا سایه، چند نقطه‌ی سفید درست در مقابل گوشه‌ی درونی چشمانتان بگذارید. این کار سفیدی چشم‌ها را روشن‌تر و چشمانتان را باز می‌کند و بلافاصله چشمانی مانند آهو خواهید داشت!
۲- مژه‌هایتان را بیارایید
راهنمایی‌های آرایشی زیادی درباره‌ی مژه‌ها وجود دارند. مطمئنا می‌خواهید از ریمل استفاده کنید، ولی ابتدا باید مژه‌هایتان را فر دهید. اینکار به آن ها حجم می‌دهد و کمک می‌کند تا چشمانتان بازتر شوند، چرا که چشم‌ها خودشان چندان توسط مژه‌ها پنهان نشده‌اند. اگر راحت هستید می‌توانید از مژه‌ی مصنوعی استفاده کنید، بهتر است از مژه‌های دانه‌ای استفاده کنید و تنها کمی به تراکم مژه‌هایتان بیافزایید.
کاری به مژه‌های پایینتان نداشته باشید، زیرا آن‌ها خیلی به هم ریخته‌ می‌شوند و حتی می‌توانند ظاهری ریزتر به چشم‌هایتان بدهند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید بسیار مراقب باشید، بهتر است به جای آن، کمی با خط چشم به آن‌ها رنگ اضافه کنید.
۳- به ابروهایتان شکل دهید
ابروهای پهن در حال حاضر مد هستند، و این خوب است. شما همچنان می‌توانید با یک ابروی پهن و پر رنگ جذاب باشید، تنها کافی‌است کمی به آن برسید. ابروهایتان را اصلاح شده، تمیز و آراسته نگه دارید. آن‌ها باید شکل صورتتان را تکمیل کنند، پس مسلما در زمان اصلاحشان این را به یاد داشته باشید. شما فقط می‌خواهید فضایی که دارید را به حداکثر برسانید.
۴- خط پلکتان را دنبال کنید
زمانی که بزرگ نمودن چشم‌ها را می‌آموزید باید توجه زیادی به خطوط صورتتان داشته باشید. برای مثال وقتی سایه یا خط چشم می‌کشید بهتر است تا خط پلکتان پیش روید. اینکار بیشترین فضا را ایجاد خواهد کرد که مسلما چشمانتان را درشت‌تر نشان می‌دهد.
۵- خط چشم مناسب
خط چشمی که انتخاب می‌کنید و طریقه‌ی کشیدن آن هردو به عهده‌ی شماست. راه‌های بسیاری برای درشت نشان دادن چشم‌ها به کمک خط چشم وجود دارد، پس پیدا کردن چیزی که با سلیقه‌ی شما جور باشد کار سختی نخواهد بود. باز هم آزمون و خطا کنید، کشیدن نصف خط مژه‌ی پایینتان را امتحان کنید، رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید و خط چشم‌هایی با زمینه‌ی ژل یا سرمه را هم در نظر بگیرید.
۶- با رنگ‌ها بازی کنید
اگر دو رنگ مختلف را در آرایش چشمتان به کار ببرید واقعا می‌توانید چشمانتان را برجسته کنید. در عین حال سعی کنید بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید. سایه‌هایتان باید مکمل این رنگ آمیزی باشند، از چشم‌ها گرفته تا رنگ پوست و مو، ولی طیف رنگی روشن انتخاب کنید تا از داشته‌هایتان بیشترین بهره را ببرید.
۷-از لب‌هایتان استفاده کنید
این یک شوخی نیست! یکی از راه‌های درشت نشان دادن چشم‌ها این است که کلا کاری به کارشان نداشته باشیم! هیچ سایه‌ی چشم و ریملی استفاده نکنید و خط چشم را هم فراموش کنید. در عوض از رژ و برق لب‌های درخشان و روشن استفاده کنید. مجاورت آن‌ها واقعا چشمانتان را درشت و اصل مطلب نشان می دهد!

منبع :http://sorkhabsefidab.com/makeup/how-to-make-your

چهارشنبه 26/4/1392 - 15:28
آرایشی و زیبایی

گریم در آرایش استفاده از تکنیک های سایه روشن برای تاکید بر ویژگی های طبیعی چهره و برجسته سازی زیبایی هاست . می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید و با کمی دقت با توجه به چهره خود اجرا کنید .
طبق نظر آرایشگر حرفه ای لس آنجل Brande Bytheway , قسمت اصلی آرایش , برجسته سازی توسط تعیین حدو مرزهاست.خیلی ها فکر میکنند انجام دادن اینکار در خانه امکانپذیر نیست , اما اینکار راحت تر از آن چیزیست که شما فکر می کنید!
برند میگوید : "گریم بازی با سایه روشن هاست , ایجاد حدود و برجسته کردن ویژگیهای طبیعی صورت ". برای بدست آوردن این تکنیکها ما قدم به قدم با آرایشگر حرفه ای " برند " پیش میرویم تا به کار بردن این تکنیکها و ابزراهای لازم را یاد بگیریم . این تکنیکها و رویکرد ها , روی هر شخص باتوجه به ویژگیهای آن شخص متفاوت خواهد بود اما روش کلی کار یکی است .
بخشی از نصیحت برند در این مورد این است : تمرین , تمرین , تمرین !! او میگوید امتحان کنید , به اطراف خود نگاه کنید و چیزی که برای صورت شما مناسب است را کشف کنید . اینکار خیلی پیچیده به نظر نمیرسد, حتی برند میگوید " بعضی از مردم هرروز بارها اینکار را انجام میدهند ."
دو روش اصلی و قابل استفاده برای طراحی پایه وجود دارد : لولایت ( کمرنگ کردن ) و هایلایت ( پررنگ و برجسته کردن )
لولایت یعنی استفاده از یک رنگ تیره تر و برای قسمتهایی از صورت استفاده میشود که شما نمیخواهید خیلی به چشم بیاید و برای پوشاندن آن از لولایت استفاده میکنید . برند توصیه میکند که برای لولایت از سایه و رنگ سه درجه تیره تر از پوستتان و از رنگها و سایه های مات و بدون درخشندگی استفاده کنید .
برعکس هایلایت , برای قسمتهایی استفاده میشود که شما میخواهید برجسته تر شود و بیشتر به چشم بیاید . برای هایلایت شما میتوانید هم از رنگ و سایه های مات استفاده کنید و هم براق و درخشنده , هرکدام را که خودتان دوست دارید .

گونه
برند میگوید : اولین چیزی که بسیاری از مردم می خواهند برجسته کردن گونه است .برای شروع کار، بااستفاده از برس گونه متوسط یا بزرگ و سایه لولایت تیره ، زیر استخوان گونه را آرایش کنید .ما از رنگ قهوه ای ملایم برای این قسمت استفاده کردیم.
بالای قسمتهایی راکه لولایت کردید برای متعادل و برجسته کردن هایلایت وبرجسته کنید . بعد از تیره کردن زیر گونه سعی کنید استخوانهای گونه خود را برجسته تر کنید , برای اینکار بااستفاده از قلم مو , رنگ براق و درخشنده و یا سایه روشنی را در امتداد استخوانهای گونه بزنید و بعد با برس خطوط را محو کنید .



بینی
یکی از استراتژیهای اساسی این است که بینی را کمی باریک کنید ( البته یادتان باشد ، ممکن است این استراتژی برای هر صورتی مناسب نباشد ) برای بینی نیز از همان سایه لولایت گونه خود استفاده کنید . این کار را از گوشه درونی ابرو شروع کنید و تا انتهای هر دو طرف بینی ادامه دهید .
و بعد، از بالا تا پایین پل بینی خود را هایلایت ( روشن و برجسته ) کنید . برای آرایش بینی، همیشه از محصولات مات استفاده کنید، حتی برای برجسته کردن آن . برند میگوید : به طور کلی، مردم میخواهند بینی شان خیلی دیده نشود , بخصوص آن منطقه برجسته T مانند , بنابراین من می خواهم این قسمت خیلی درخشنده و قابل توجه نباشد و در نهایت، خط فاصل بین این دو قسمت بینی را با استفاده از یک قلم مو محو کنید .



چشم
چشم ها را در دومرحله آرایش کنید, با لولایت کارخود را شروع کنیدو از این سایه بر روی چین و چروک ها و پلک چشمتان نیز استفاده کنید و خوب آنها را همرنگ کنید .
سپس، با یک قلم مو ناحیه زیر ابرو را هایلایت و برجسته کنید .



فک
برای لولایت ،از زیر فک تا امتداد خط فک از سایه تیره تری استفاده کنید و اینکار را تا نقطه ارتباطی فک با گردن ادامه دهید ,برای اینکه این خط دیده نشود با یک قلم موی تمیز زیر فک و گردن را برس بزنید تا یکدست شود .
سپس، بالای خط فک را هایلایت و برجسته کنید و بادقت , با نواحی اطرافش همرنگ کنید اما اطراف چانه, اینکار را نکنید چون شما میخواهید دوطرف فک پایین را برجسته کنید . برند میگوید : اگر شما تمام نواحی چانه را هایلایت کنید باعث میشود چانه شما بزرگتر به نظر برسد و به سمت جلو کشیده شود .

منبع :http://www.ibanoo.ir/rud

چهارشنبه 26/4/1392 - 15:27
آرایشی و زیبایی

نخست آنکه بنده به عنوان کسی که سالهاست در زمینه ی عطر و ادکلن فعالیت میکنم اعلام میکنم که هیچ فرمول خاص و ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد.

نکته ی دوم: بسیاری از این روشها و فرمولها قدیمی و پیش پا افتاده است و بسیاری از عطرهای تقلبی امروزی تمامی این نکات را لحاظ کرده اند.

کته ی سوم: باوری که به غلط در بین مردم و متاسفانه برخی از همکاران من جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما می ماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

همانگونه که در مقالات قبلی نیز اشاره نموده ام عطرها
به چند دسته تقسیم میشوند :

1)Eau de Cologne
2)Eau de Toilette
3)Eua de Perfume
4)Perfume

این دسته بندی به ترتیب درصد اسانس و ماندگاری میباشد، در این دسته بندی Perfume دارای بیشترین ماندگاری و درصد اسانس میباشد، نکته ی حائز اهمیت اینکه ماندگاری Perfume در حدود 5 الی 7 ساعت میباشد پس توقع اینکه یک عطر 1 یا 2 روز بر روی تن شما بماند بیهوده است و این مساله برای تشخیص عطر اصل از تقلبی روش مناسبی نیست.

در ضمن ماندگاری عطر یک امر کاملا نسبی است و به عوامل زیادی مثل جنس پوست شما، متابولیسم بدن شما ، رنگ پوست شما و... بستگی دارد.

نکته ی چهارم: باور غلط دیگر این است که عطری اصل میباشد که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند ولی ارجینال هستند تفاوت عطر لیبل دار و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است.

بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل نمیباشد و همه ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود میباشد.

اما سوال مهم: اگر دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت
و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟

پاسخ: بله ، اگر عطری درای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد 100% ارجینال میباشد.

در این مقاله سعی نموده ام حاصل تجربیات خودم را بصورت خلاصه و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار بدهم.

عطرهای تقلبی به 3 دسته تقسیم میشوند:

دسته ی اول: شاید لفظ کپی برای این دسته مناسبتر باشد چون این عطرها کاملا قانونی و بهداشتی تولید میشوند، کمپانیهایی مثل Rio-Smart-Ajmal-… فرمول ساخت عطرهای معروف را خریداری نموده و آن را با هزینه ی بسیار کمتری تولید میکنند و به بازار عرضه مینمایند ، این عطرها کاملا قانونی میشوند و بیشتر برای مصرف کشورهای جهان سوم و اشخاصی که قدرت خرید عطر ارجینال را ندارند روانه ی بازار میشوند. ما با این دسته مشکلی نداریم چرا که اصولا این کمپانیها به دنبال تقلب نیستند و نام خود را هم بر روی جعبه و هم بر روی شیشه درج مینمایند و به راحتی قابل تشخیص میباشند.

دسته ی دوم: عطرهایی هستند که تقلبی میباشند ولی به راحتی قابل تشخیصند.
با چند روش ساده تقلبی بودن این عطرها محرز میشود:

1)حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این
عطرها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت تفاوت بین فونت ها قابل تشخیص است.

2) درب شیشه ی این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی میباسد و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد.

3)شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آنها را در نور نگاه کنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است( البته این امر منوط به این است که شما حداقل 10 عطر اصل را در نور مشاهده کرده باشید و آنجاست که تفاوت را احساس خواهید کرد)

4) اخیرا بر روی موبایلها نرم افزاری نصب میشود به نام Scanner ، که از طریق اینترنت کار میکند، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن نموده و پس ار اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و مشخصات عطر مورد نظر را به شما نمایش میدهد و شما میتوانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا کنید.

5)بوی الکل: معمئلا این عطرها بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نکته: نگران فاسد بودن عطرها نباشید اولا که عطرها بین 5 تا 12 سال
تاریخ انقضا دارند ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ میشوند و روی عطرها لایه ای روغن نقش میبندد.
دسته ی سوم: عطرهایی که تقلبی هستند و به راحتی قابل تشخیص نمیباشند.

مهمترین رقیب ما در تشخیص عطرهای تقلبی از عطر اصل ، عطرهای این دسته میباشند چرا که این عطرها به صورت بسیار حرفه ای و ماهرانه تولید میشوند و در برخی از موارد هیچ یک از روشهای بالا کمکی به ما نمیکند پس چگونه از خرید خود مطمئن باشیم؟

1)حتما قبل از خرید عطر مورد نظر خود را در اینترنت Search کنید و عکسهای آن را ببینید، مثلا اگر قصد خرید عطر Dior Homme Intense را دارید به سایت دیور رفته و عکسهای این عطر را با دقت نگاه کنید ، هنگام خرید عطر مورد نظر را با عکس مقایسه کنید.

اما یک نکته را هرگز فراموش نکنید، برخی از کمپانیها هر از گاهی بسته بندی عطرها و حتی طراحی شیشه ی آن را تغییر میدهند به طور مثال عطر Dior Adict زمانی با جعبه ی آبی تولید میشد اما الان با جعبه ی سفید تولید میشود.

2) در هنگام خرید حتما 5 نکته ی بالا را لحاظ کنید و توجه داشته باشید که سلفون، جعبه، درب شیشه و خود شیشه بهترین روش برای تشخیص عطر اصل از تقلبی میباشد.

n3)اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت میتوانید تفاوت را تشخیص دهید.

4) از فروشگاههای معتبر خریداری کنید و حتما پس از خرید، فاکتور با مهر فروشگاه دریافت نمایید.

منبع :http://www.liliume.com/modules/news/article.php?st

چهارشنبه 26/4/1392 - 15:26
آرایشی و زیبایی

شاید ریزش ابرو و مژه به اندازه ریزش موی سر شایع و چشمگیر نباشد، با وجود این درمان ریزش موی این دو ناحیه سخت تر از ریزش موی سر و حتی در برخی موارد غیرممکن است. به همین دلیل برخی افراد و بویژه خانم هایی که از کم پشتی موی ابرو یا مژه رنج می برند به روش های آرایشی برای پوشاندن ابرو و مژه کم پشت خود پناه می برند. غافل از آن که استفاده مکرر از مواد آرایشی چون مداد ابرو و ریمل نیز باعث ریزش و کم شدن موی این دو ناحیه می شود.

دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو تاکید می کند: اگر کم پشتی و ریزش موی ابرو و مژه به علت زخم، التهاب یا بیماری پوست، برخی بیماری های داخلی چون اختلالات تیروئیدی و کم خونی نباشد یا تحت تاثیر دستکاری، اصلاح مکرر و استفاده زیاد از لوازم آرایشی بروز نکرده باشد، زمینه ژنتیکی یا ارثی داشته و راه حل درمانی برای آن وجود ندارد.



این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به بیماری درماتیت سبوره به عنوان اصلی ترین بیماری التهابی و مزمن پوستی که به ریزش موی ابرو و مژه منجر می شود، می گوید: این بیماری که پوست و موی ناحیه سر و صورت را بشدت درگیر می کند، به شکل قرمزی، التهاب و پوسته ریزی شدید پوست و کم پشتی موی ابرو و مژه بروز پیدا می کند و درمان این بیماری التهابی پوستی با دارو و زیر نظر متخصص پوست امکان پذیر است.


کم پشتی مژه و ابرو؛ نشانه کم خونی

به گفته دکتر داوودی، بیماری های غدد درون ریز مانند کم کاری یا پرکاری یا بیماری های ایمنی غده تیروئید در کنار کم خونی های ناشی از فقر آهن و اسیدفولیک می تواند در ریزش موی ابرو و مژه بسیار موثر باشد.

این متخصص پوست با تاکید بر اهمیت تشخیص عامل ریزش موی ابرو و مژه ادامه می دهد: در برخی موارد ممکن است تصادفات و سوختگی مانند برخورد اشیای داغ یا پاشیدن اسید به از دست رفتن موی ابرو و مژه منجر شود که برای درمان آن می توان از روش کاشت و پیوند موی سر به این دو ناحیه بهره گرفت. از سوی دیگر طاسی منطقه ای یکی از بیماری هایی است که به طور ناگهانی می تواند باعث ریزش موی ابرو یا مژه شود.



این عضو هیات علمی دانشگاه، ریشه بروز طاسی منطقه ای را در برخی موارد، ژنتیکی و در موارد دیگر ناشی از استرس، نگرانی و اضطراب می داند و اظهار می کند: البته این بیماری ممکن است در دیگر نقاط مودار بدن به غیر از ابرو و مژه بروز پیدا کند، اما گاهی نیز به علت دستکاری و در قالب ریزش موی عادتی ایجاد می شود که نباید با هم اشتباه گرفته شوند؛ گرچه در هر دو مورد، علاوه بر درمان دارویی به مشاوره روان پزشکی نیز نیاز است. البته متخصصان پوست در کنار این دلایل که از عوامل اصلی ریزش موی ابرو و مژه است به عفونت های موضعی مژه و ابرو بر اثر ابتلا به بیماری هایی چون سرخک، آبله، آبله مرغان و زونا، همچنین عفونت های قارچی و شپش ابرو و مژه به عنوان عوامل موثر در ریزش موی این دو ناحیه اشاره می کنند. مصرف بعضی داروهای ضد فشار خون و داروهای روانپزشکی در کنار این موارد، رادیوتراپی و شیمی درمانی هم می تواند به ریزش موقت موی مژه و ابرو منجر شود.


موچین؛ قاتل ابروها

متخصصان پوست و مو بارها تاکید کرده اند که برداشتن مکرر و طولانی ابرو و آرایش مژه با ریمل و مژه مصنوعی و همچنین تاتو از علل مهم ریزش موی ابرو و مژه است. حتی مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می کند، می تواند باعث ریزش و کم شدن ابروها شود.

فراموش نکنید که استفاده هر روزه از مداد ابرو می تواند علاوه بر تنه به ریشه مو آسیب بزند. آرایش مکرر مژه با لوازم آرایشی، فر کردن مژه، استفاده زیاد از مژه مصنوعی و اکستنشن موهای مژه می تواند چنین تاثیری را بر موهای مژه داشته باشد.

تاتو کردن ابرو با وارد کردن همراه با فشار ماده خارجی به زیر پوست، نه تنها به تنگ کردن جا برای پیاز مو منجر می شود، بلکه واکنش های آلرژیک نسبت به آن را تحریک می کند که سبب ریزش مو می شود.


درمان؛ ممکن یا غیرممکن

اگر کم پشتی ابرو و مژه ارثی نباشد تا حد زیادی قابل درمان است، بویژه اگر ناشی از بیماری داخلی، التهاب پوستی یا دستکاری بر اثر اصلاح و آرایش یا ریزش موی عادتی باشد.



به گفته دکتر داوودی، بسیاری از انواع ریزش ابرو و مژه پس از مراجعه به متخصص پوست و تشخیص درست، قابل درمان است، اما فراموش نکنید که هیچ دارو و محلول تقویت کننده گیاهی یا شیمیایی رشد موی ابرو نمی تواند بر کم پشتی ذاتی موی ابرو موثر باشد، بلکه فقط کم پشتی ناشی از دستکاری یا اصلاح زیاد را بویژه در خانم های میانسال درمان می کند. درباره مژه داروی موثر خاصی قابل تجویز نیست، مگر درباره طاسی منطقه ای در این ناحیه که داروی های موضعی یا تزریق کورتون با تائید پزشک متخصص برای درمان آن قابل تجویز است.


به کاشت ابرو و مژه فکر نکنید

با وجود آن که تکنیک های کاشت موی سر در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی کرده و راه حلی است که برای رفع کم مویی به بسیاری از افراد توصیه می شود، اما کاشت مژه و ابرو از سوی متخصصان پوست و مو در بسیاری موارد، راه حلی قابل توصیه تلقی نمی شود.

دکتر داوودی در این باره توضیح می دهد: جدا از آن که کاشت موی ابرو و مژه با استفاده از پیوند موی سر به این دو ناحیه نیاز به تبحر خاصی دارد و از آنجا که سرعت رشد موی سر نسبت به موی ابرو و مژه بسیار بیشتر است، موهای کاشته شده پیوندی از ناحیه سر، به مرتب کردن هفتگی نیاز خواهد داشت که این کار در درازمدت بسیار خسته کننده و آزاردهنده می شود. در نتیجه این روش فقط به کسانی که بر اثر تصادف یا سوختگی، ابرو یا مژه خود را از دست داده اند، توصیه می شود.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته