• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 539
تعداد نظرات : 437
زمان آخرین مطلب : 2419روز قبل
ازدواج و همسرداری

 قرار بود روزی به یاد ماندنی شود. در سالن عروسی شور و نشاطی به پا بود. همه اعضای فامیل و آشنایان زیادی به بزم و شادی دعوت شده بودند و ثانیه‌شماری می‌کردند تا عروس و داماد وارد مجلس شوند. لحظاتی بعد نگاه‌های مهمانان به سوی در ورودی چرخید و زوج جوان وارد تالار عروسی شدند.

هنوز دقایقی از به یادماندنی‌ترین بزم شادی عروس و داماد نگذشته بود که صدای فریاد آنها سکوت عجیبی را در سالن برپا کرد. هیچ‌کس نمی‌دانست میان آن دو چه اتفاقی افتاده است. خانواده عروس و داماد که از درگیری آنان شوکه شده بودند سراسیمه به سمت‌شان دویدند اما تلاش‌‌های آنان برای پایان دادن به درگیری بی‌فایده بود. همه حیرت‌زده بودند. کسی باور نمی‌کرد در ثانیه‌های نخست جشن عروسی و در چشم بر هم‌زدنی اینچنین همه‌چیز خراب شود و مراسم با درگیری بین اعضای دو فامیل پایان پذیرد.

آن شب هر کسی که به جشن عروسی دعوت شده بود با چهره‌ای برافروخته و نگاه‌های پر از ابهام سالن را ترک می‌کرد و کسی نمی‌دانست در آن دقایق کوتاه بین عروس و داماد چه چیزی گذشته است. درگیری بین خانواده عروس و داماد و لحظات تلخ خیلی زود جای شادی و سرور را گرفت. داماد خشمگین با مشت و لگد به جان عروس سیاه‌بخت افتاد و تا حد مرگ وی را کتک زد. کسی قادر نبود عروس بخت برگشته را از چنگ داماد نجات دهد. دیگر همه‌چیز تمام شده بود و حتی ذره‌ای امید به بازگشت به زندگی باقی نمانده بود. عروس خانم با چشمان گریان سوار خودروی پدرش شد و برای همیشه به زندگی با مرد رؤیاهایش پایان داد ولی نه آن شب بلکه بعد از آن نیز کسی نفهمید اختلاف عروس و داماد جوان بر سر چه چیزی بود و موضوع درگیری همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

پس از دعوای شدید عروس و داماد هر دو با پدر و مادرشان به دادسرای ناحیه 4 تهران رفتند و از یکدیگر شکایت کردند. بازپرس پرونده برای تأیید آثار کتک‌کاری، دختر جوان را به پزشکی قانونی فرستاد تا ایراد ضرب و جرح عمدی تأیید شود.

در برابر ساختمان پزشکی قانونی نزدیک به 20 تن از اعضای فامیل پشت سر هم صف بسته بودند تا با میانجیگری عروس و داماد را با یکدیگر آشتی دهند. اما آنها اصرار بر جدایی داشتند و حاضر نبودند به زندگی با هم ادامه بدهند تا اینکه عروس خانم با قاطعیت نپذیرفت و به همراه مادر و چند تن از فامیل داماد وارد ساختمان پزشکی قانونی شدند، در داخل ساختمان پزشکی قانونی همسر برادر داماد با عروس خانم درگیر شد و با ناراحتی به شوهرش زنگ زد و گفت که عروس خانم به من و خانواده‌ات ناسزا می‌گوید و توهین می‌کند. با شنیدن این حرف‌ها برادر داماد با دلی پر از کینه و در حالی که یک ظرف پر از بنزین به همراه داشت خود را به پزشکی قانونی رساند و عروس‌خانم را غافلگیر کرد. به محض این که دختر جوان به همراه همسر برادر داماد و چند تن دیگر از پزشکی‌قانونی خارج شدند، مرد کینه‌جو بنزین را به سمت عروس جوان پاشید و کبریت روشن را به سمت وی پرتاب کرد. غافل از این که همسر خودش نیز به همراه عروس سیاه‌بخت، قربانی این حادثه تلخ خواهد شد. شعله‌های آتش باتلاش اعضای فامیل مهار شد و عروس جوان با بیش از 30 درصد سوختگی و همسر برادر داماد و دو تن دیگر هر کدام با 20 و 10 درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.

با اعلام این خبر به پلیس 110 تیمی از مأموران پلیس کلانتری در محل حادثه حاضر شدند و برادر داماد با دیدن مأموران پلیس از پله‌های ساختمان چندطبقه پزشکی‌قانونی به پشت‌بام فرار کرد ولی چون راه‌فراری نداشت، خیلی زود به دام مأموران پلیس افتاد. همه می‌دانستند مرد جوان کنترل عصبی خود را از دست داده بود و احتمال داشت در آن لحظه دست به هر جنایتی بزند.

خانواده عروس سیاه‌بخت از مرد آتش‌افروز و داماد شکایت کردند. آنها احتمال دادند دامادشان نیز در این حادثه دست داشته است. دادسرا برای داماد به اتهام مباشرت در آتش‌افروزی کیفرخواست صادر کرد و پرونده به یکی از شعب دادگاه شهید مدرس تهران ارجاع داده شد.

دادگاه بعد از چندین جلسه رسیدگی و شنیدن ادعاهای شاهدان، عروس‌خانم و متهمان حکم را صادر کرد.

در این رأی برادر داماد به پرداخت دیه، چهار سال زندان و برای داماد دو سال زندان در نظر گرفته شد که با اعتراض این 2 برادر قضات شعبه 25 دادگاه تجدیدنظر تهران به بررسی آن پرداختند و در مرحله تجدیدنظر نیز بعد از چندین جلسه رسیدگی دادگاه قضات به خاطر عدم‌احراز وحدت قصد و این که داماد در زمان حادثه در صحنه حضور نداشت و اساساً دلیلی که مبین ارتکاب جرم معاونت نسبت به داماد وجود ندارد، داماد را از اتهام معاونت در جرم آتش‌سوزی مبرا دانستند و وی را از اتهامش تبرئه کردند اما حکم اولیه برادر داماد عیناً تأیید شد و وی بخاطر جرم آتش‌افروزی با بنزین به 4 سال زندان محکوم شد.

نظریه کارشناسی
محمدرضا دهقانی ساینج (کارشناس حقوقی) درخصوص این پرونده به روزنامه ایران گفت: طبق ماده 43 قانون مجازات اسلامی مصادیق و موارد معاونت روشن شده است که شامل تحریک، ترغیب، تهدید، تطمیع، دسیسه و فریب و نیرنگ است از طرف دیگر مطابق بند دوم از این ماده قانونی تهیه وسیله ارتکاب جرم نیز بایستی با علم واطلاع از مجرمانه بودن عمل مباشر باشد.

همچنین تسهیل وقوع جرم نیز از مصادیق معاونت به حساب می‌آید ضمن این که وحدت قصد و تقدم و یا اقتران زمانی بین عمل معاون و مباشر نیز جزو شروط قلمداد شده است. از طرف دیگر مطابق نظر قاطع علمای حقوق عملیات اجرایی تشکیل‌دهنده جرم معاونت زمانی عنوان کیفری قابل مجازات به خود می‌گیردکه به فعل اصلی فاعل پیوند بخورد پس برای تحقق جرم معاونت صرف وقوع جرم اصلی کفایت نخواهد کرد.

 ایران

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی

پنج شنبه 19/11/1391 - 9:32
اخبار

*جام جم
-با هدف ارتقای برنامه‌های مذهبی تلویزیون صورت گرفت؛ نشست 6 ساعته رئیس رسانه ملی با كارشناسان دینی
-اعلام قیمت‌ جدید خودروهای داخلی
-تسهیلات تشویقی برای پزشكان جوان
-با مسعود ده‌نمكی ‌به بهانه اكران «رسوایی» در جشنواره فیلم فجر؛من ‌خودم ‌جریانم!

*کیهان

-دمشق: پاسخ ما در راه است؛پرواز جنگنده های سوریه بر فراز تل آویو اسرائیل را به لرزه درآورد
- بانك صادرات هم از فهرست تحریم های اتحادیه اروپایی خارج شد
- انقلابیون بحرین بار دیگر دعوت آل خلیفه به مذاكره را رد كردند
-مرتضوی آزاد شد

*خراسان
-نشست ۳ جانبه روسای جمهور ایران، مصر و ترکیه
-مهمانپرست: اگر آمریکا برای گفت و گو ی مستقیم اصرار دارد در مذاکرات هسته ای مشکل را حل کند
-رئیس قوه قضائیه:به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبری سکوت می‌کنم
-دادستانی تهران :مرتضوی با قرار تامین مناسب آزاد شد

*آرمان
- برای مصالح نظام و تبعیت از مقام معظم رهبری؛ آیت‌ا... لاریجانی: فعلا سکوت می‌کنم
- مرتضوی به پشت میز ریاست بازگشت
- احمدی‌نژاد: حرف‌های مقامات آمریکا جدید و مثبت است
-صفار هرندی: احمدی‌نژاد: حرف‌های مقامات آمریکا جدید و مثبت است

*آفتاب یزد
-ولایتی: ریاست جمهوری دست اصولگرایان نباشد مصیبت داریم
-آیت الله آملی لاریجانی:به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبری سکوت می کنم
-مرتضوی با استقبال پر شور کارکنان سازمان در محل کار خود حاضر شد
-پزشکیان:دولت به دنبال تشکیل کمیته امداد 70 میلیونی است

*تهران امروز
-واکنش رئیس قوه قضائیه به وقایع روز یک‌شنبه مجلس:به خاطر تبعیت از رهبر معظم انقلاب سکوت می‌کنم
-تب آنفلوانزای خوكی در ایران و عراق فروكش نكرده است آنفلوانزای خوكی دركشور 8 قربانی گرفت
-خودروسازان با اعلام قیمت‌های نجومی مردم را غافلگیر كردند؛قیمت رسمی خودرو، گران‌تر از بازار آزاد
-سخنان دکتر قالیباف در مراسم تجدید میثاق كاركنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام(ره):پیشرفت مادی و معنوی اولویت انقلاب ماست

*قدس
-ات الله واعظ طبسی هشدار داد:صف آرایی دو جریان فتنه و انحرافی در برابر وحدت ملت
-نگهداری ارز بدون کد رهگیری ممنوع
-تدارک بانک مرکزی برای کاهش 1600تومانی دلار
-استقبال ساکنان غزه از رییس جمهور

*رسالت
-مهندس سید مرتضی نبوی:آمریکا با «نه» بزرگ مردم در 22 بهمن ناامید می شود
-دکتر ولایتی:فتنه و انحراف برای انتخابات برنامه دارند
-رئیس قوه قضائیه:به خاطرمصالح نظام واطاعت از رهبری سکوت می‌کنم
-فارس گزارش داد:سقوط 150هزار تومانی سكه 120تومانی دلار

*ملت ما
-محسن رضایی: جای اسلام اجتماعی در کشور خالی است
-از لبتدای اذر ماه تاکنون؛آنفولانزا جان 8ایرانی راگرفت
-سقوط 150 هزار تومانی سکه و 120 تومانی دلار
-گفت و گوی محمود پاک نیت با ملت ما:80 درصد فیلم های جشنواره ضعیف اند

*ابتکار
-جزئیاتی از طرح جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز؛دلار 2200 تومان می شود
-آملی لاریجانی: ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد آنان را فاش خواهم کرد
-حرفهای مقامات آمریکایی جدید و مثبت است؛شروط احمدی‌نژاد برای ارتباط با آمریکا
-دلنگرانی‌های یکی از سه ضلع ائتلاف اصولگرایان؛دولت آینده دست اصولگرایان نباشد مصیبت است

*سیاست روز
-پیش‌فروش سکه و برخورد با اخلالگران جواب داد؛داروی شفابخش بیماری سکه و ارز
-سازمان حمایت بر گرانی خودرو مهر تایید زد ؛پراید۱۶.۷و پژو جی‌ال‌ایکس ۲۳ میلیون تومان
-آیت‌الله لاریجانی:ماهیت جریان انحرافی، فتنه و فساد اقتصادی را فاش خواهم کرد
-ایران ۵ - لبنان صفر؛کی‌روش: چهره واقعی فوتبال ایران را نشان دادیم

*فرهیختگان
-ریزش قیمت سکه و ارز آغاز شد
-رییس دانشگاه آزاد اسلامی: ایران در آموزش عالی جزو کشورهای پیشرفته دنیا است
-معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:موافقت با تقاضای انتقالی 162 دانشجوی خارج از کشور
-ایران5-لبنان0؛شادی دوباره به آزادی برگشت

*جمهوری اسلامی
-نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام كردند:حضور با صلابت در راهپیمایی 22 بهمن توطئه نظام استكبار را خنثی می‌كند
-رئیس قوه قضائیه:فعلا بخاطر مصالح نظام و تبعیت از رهبری سكوت می‌كنم
-رئیس جمهور:حرف‌های مقامات آمریكایی جدید و مثبت است
-انتقادات بی‌سابقه وزارت خارجه آرژانتین از دخالت‌های اسرائیل در امور این كشور

*آفرینش
-اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشددر هفته اول خرداد
-لاریجانی مطرح کرد:گرانی و بیکاری دلیل اجرا نشدن گام دوم هدفمندی یارانه‌ها
-واكنش احمدی‌نژاد به پیشنهاد معاون اوباما برای مذاکره‌ با آمریکا
-رییس قوه قضاییه:به‌خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبری سکوت می‌کنم

*مردم سالاری
-دادستانی تهران:تحقیق از مرتضوی و فاضل لاریجانی ادامه دارد
-حسین علایی:سیاست امام خمینی(ره) جداکردن بدنه ارتش از حکومت شاه بود
-رییس قوه قضاییه:سخنان احمدی‌نژاد کذب و جرم است ، فعلا سکوت می‌کنم
-طرح آمریکایی‌ها به 1+5 برای حل موضوع هسته‌ای ایران

*دنیای اقتصاد
- خودروسازان مصوبه جدید دولت را عملیاتی کردند؛افزایش رسمی قیمت خودرو‌ها
-تیم ملی قدرتمندانه وارد رقابت‌های جام آسیا شد؛آغاز طوفانی
- فضای احتیاط در بورس تهران

*هدف و اقتصاد
- قیمت‌های جدید خودروسازان اعلام شد
-مدیر عامل سایپا خبر داد:افزایش تولید و عرضه خودرو توسط سایپا
- اظهارات شمقدری درباره هزینه فیلم‌های فاخر، اکران و خانه سینما
-رییس گمرک خبر داد: ترخیص 5 میلیون تن کالای دپو شده در گمرک

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی

پنج شنبه 19/11/1391 - 9:31
اخبار
/اختصاصی فارس/
علت بازداشت مرتضوی مشخص شد

خبرگزاری فارس: علت دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد.

خبرگزاری فارس: علت بازداشت مرتضوی مشخص شد

خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس از منابع آگاه کسب اطلاع کرد سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است.

پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان کرده بودند.

سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شب گذشته توسط دادستانی تهران دستگیر شد.

مرتضوی همچنین در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشته است. 

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911117000569

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:28
طنز و سرگرمی

 

بت من

 

karikator (16)

 

karikator (15)

 

karikator (14)

 

karikator (13)

 

karikator (12)

 

کاریکاتور بروسلی

 

karikator (10)

 

karikator (9)

 

karikator (8)

 

karikator (7)

 

karikator (6)

 

karikator (5)

 

karikator (4)

 

راکی

 

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:27
سينمای ایران و جهان

 

پیرزن دستش را روی زانویش گذاشت و به زحمت بلند شد. بعد همین طور که چادر رنگی روی سرش را چند بار باز و بسته کرد، گوشه آن را چند بار تا زد و آن را گوشه دهانش فرو کرد و از جلوی دوربین رد شد.

بعد از این سکانس، صدای دست همه کسانی که در سالن سینما نشسته بودند، بلند شد. چند ثانیه ای طول کشید تا حتی آنها که می دانستند قرار است اکبر عبدی را در یک گریم متفاوت ببینند، متوجه شوند پیرزنی که همین طور زیر لب غر می زند همان جناب آقای بازیگر است که حالا چهره اش زیر یک گریم سنگین پنهان شده است؛ گریمی که باعث شد خیلی ها با دیدن او روی پرده سینما یکه بخورند.

این مطلب مروری است بر گریم های متفاوت و ماندگار در تاریخ سینما و تلویزیون؛ گریم هایی که یا اینقدر «متفاوت» و عجیب بوده که یادمان مانده یا آنقدر روی آن نقش نشسته و با آن «متناسب » بوده که مثلا وقتی بخواهیم چهره ای از یک دختر ترشیده، قصاب یا هر تیپ دیگری یادمان بیاید، اولین صورتی که به ذهن مان می رسد، چهره فلان بازیگر در آن فیلم است.

● گریم های متفاوت

رضا کیانیان

او در «یک تکه نان» (۱۳۸۳) سه گریم فوق العاده سنگین داشت. وی در این فیلم نقش سه پیرمرد را با سه گریم متفاوت بازی می کرد. کیانیان برای هر بار گریم حدود چهار ساعت زیر دست عبدالله اسکندری می نشست. کیانیان از آن بازیگرانی است که صورتش خوراک گریمورهاست. او در «مختارنامه» (۱۳۸۹) چنان گریم متفاوتی داشت که تماشاچی ها برای این که آقای بازیگر را بشناسند، باید بیشتر به صدایش توجه می کردند تا چهره اش! کیانیان برای مختارنامه یک شکم حسابی داشت و بینی اش با چند لایه گریم چنان بزرگ و پهن شده بود که کمتر کسی در نگاه اول او را می شناخت. البته او یک بار دیگر هم در سریال «کیف انگلیسی» (۱۳۷۸) سراغ عجیب کردن بینی اش رفت. کیانیان در این سریال یک بینی بزرگ و کج داشت که او را به طرز عجیبی به شخصیتش نزدیک کرده بود. کیانیان در «یه حبه قند» (۱۳۸۹)، « یه بوس کوچولو» (۱۳۸۴)، «روزگار قریب» (۱۳۸۱)، «خانه ای روی آب» (۱۳۸۰) و فیلم ها و سریال های زیادی زیر دست گریمورها رفته و صدایش هم در نیامده است.مجموعه« کلاه پهلوی» نیز که این روزها از تلویزیون در حال پخش است ، یکی از متفاوت ترین گریم های دوران بازیگری کیانیان را برای وی به همراه داشته است.

● گریم های متفاوت

 

آزیتا حاجیان

تا سال ها پس از «دزد عروسک ها» (۱۳۶۸) کسی حرفی درباره جادوگر فیلم نمی زد و کسی نمی دانست عجوزه ساکن زیرزمین داستان، همان آزیتا حاجیان جوان آن روزهاست. شاید حاجیان در آن روزها تجربه گراتر از سال های بعد بازیگریش بود که حاضر شد در سال های اول ستاره شدنش چنین بلایی سر صورتش بیاورند.

● گریم های متفاوت

اکبر عبدی

عبدی دو بار و با دو گریم بشدت متفاوت نقش زن را بازی کرده است که هر دو بار هم حسابی جنجال به راه انداخت. عبدی در آدم برفی (۱۳۷۳) جلوی چشم تماشاچی تصمیم گرفت برای راه افتادن کارش به دختر اتوکشیده ای تبدیل شود. برای همین هم خودش را بزک کرد و به دختر آداب دان و شیکی تبدیل شد. هر چند در آخر فیلم دوباره به اصل خودش برگشت، اما گریم متفاوت عبدی باعث شد آدم برفی برای پروانه نمایش مدت ها معطل بماند. اما تجربه عبدی در «خوابم می آد» (۱۳۹۰) یک تجربه متفاوت بود. او به عنوان یک شخصیت زن با گریمی سنگین و بشدت باورپذیر روی پرده سینما رفت. عبدی با گریم ایمان امیدواری و البته قابلیت بازی خودش به عنوان یک زن عامی اینقدر باورپذیر شده بود که در چند ثانیه اولی که او را روی پرده می دیدی، باید چهره خود عبدی را در ذهن مرور می کردی یا یادت بیاید این پیرزن در اصل خود آقای بازیگر است. عبدی هم تعریف می کند بعد از تست گریم اش وقتی با همان قیافه راهی خانه می شود، از نگهبان در خانه شان گرفته تا خانواده اش، او را نمی شناسند و فکر می کنند عمه اکبر عبدی به خانه شان آمده است. مادر، اجاره نشین ها، محله بهداشت، سفر جادویی، آدم برفی، مدرسه پیرمرد ها و روز فرشته فقط تعدادی از فیلم های عبدی است که در آنها گریم های کاملا متفاوت داشته است.

● گریم های متفاوت

عزت الله انتظامی

برای بازی در نقش خان مظفر «هزار دستان» (۱۳۶۶) ساعت ها زیر گریم بود. انتظامی برای این نقش باید شکمی زیر لباسش جاساز می کرد که چیزی حدود سه کیلوگرم وزن داشت و همین کار جناب بازیگر را سخت می کرد. البته انتظامی سال ها قبل برای بازی در نقش مش حسن «گاو» (۱۳۴۸) زیر بار یک گریم سنگین رفته بود. او موقع گریم براحتی خودش را به دست گریمورها می دهد تا هر بلایی می خواهند سرش بیاورند.

● گریم های متفاوت

محمود بصیری

اگر پیرزن «دستفروش» (۱۳۶۵) را ببینید، باورتان نمی شود این صورت چروک و چشم هایی که هر لحظه ممکن است به خواب ابدی بروند، همان محمود بصیری است.

او آن سال ها جوان رعنایی بود که قبول کرد زیر گریم چند لایه و سنگین اسکندری بنشیند تا او و چهار دستیارش روی صورتش کار کنند. جالب است بدانید بصیری برای این نقش ۱۵ هزار تومان هم دستمزد گرفت.

● گریم های متفاوت

حمید فرخ نژاد

فرخ نژاد جزو بازیگرانی است که کاراکترهای زیادی را بازی کرده است. او یکی از متفاوت ترین گریم ها را در سریال «حلقه سبز» (۱۳۸۵) داشت؛ یک روح سرگردان که چهره اش رفته رفته قابل تحمل تر می شد.

● گریم های متناسب

مهدی فتحی

شاید هیچ کس به اندازه مهدی فتحی نمی توانست عمروعاص سریال «امام علی»(ع) باشد. او با یک شکم بزرگ و ریش های پرپشت به یکی از ماندگارترین چهره های سریال های تاریخی تبدیل شد.

● گریم های متناسب

 

فریماه فرجامی

این طور که معلوم است او اولین زن تاریخ سینمای ایران است که حاضر شد موهایش را زیر تیغ بدهد. فرجامی در «سرب» (۱۳۶۷) با خونسردی تمام جلوی دوربین نشست و موهایش را زیر تیغ داد. سال ها بعد از او خاطره حاتمی در «قرنطینه» (۱۳۸۶) و زهرا داوودنژاد در «بچه های بد» (۱۳۷۹) هم این کار را کردند.

● گریم های متناسب

پرویز پرستویی

با این که ۱۴ سال از ساخت «آژانس شیشه ای» (۱۳۷۷) می گذرد، اما هنوز وقتی قرار است کاراکتر یک فرمانده دوران جنگ را به خاطر بیاوریم که حالا مثل یک آدم عادی در کوچه پس کوچه های شهر دنبال کار و زندگی روزمره اش است، حاج کاظم آژانس شیشه ای اولین چهره ای است که ناخودآگاه به ذهن مان می رسد. پرویز پرستویی را کسی با گریم چند لایه و سنگین سراغ ندارد. او با گریم های سبک و نه چندان متفاوت (مثل حاج کاظم) هم بخوبی به شخصیتی که قرار است نقش اش را بازی کند نزدیک می شود. پرستویی در «بید مجنون» (۱۳۸۳) در نقش یک نابینا بود. او در این فیلم هم یک گریم سبک اما بشدت نزدیک به کاراکتر داشت.

● گریم های متناسب

 

ویشکا آسایش

وقتی در روزهای اول بازیگریش قسمت های پایانی سریال «امام علی»(ع) (۱۳۷۳) آن هم در نقش یکی از قاتلان امام ظاهر شد، کمتر کسی فکر می کرد ویشکا آسایش دیگر شانس درخشیدن در سینما و تلویزیون را داشته باشد.

او با گریم عبدالله اسکندری به یک زن کینه جوی عرب تبدیل شده بود. آسایش پس از این چندان گریم متفاوتی نداشت تا «ورود آقایان ممنوع!» (۱۳۹۰) که با یک عینک بزرگ و سبیل های پشت لبش به یک دختر ترشیده عصبی تبدیل شد. آسایش برای بازی در این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر زن را از جشنواره فجر گرفت.

● گریم های متناسب

علیرضا مجلل

بعد از «کوچک جنگلی»(۱۳۶۶) دیگر خبری از علیرضا مجلل نبود. او اواسط دهه ۶۰ با یک گریم سنگین چنان شبیه میرزا کوچک خان جنگلی شده بود که اگر کسی او را با صورت بدون گریم در کوچه و خیابان می دید، نمی شناخت. افخمی، علیرضا مجلل را که در هنرهای زیبا تئاتر خوانده بود و در رادیو و تلویزیون گیلان کار می کرد برای نقش میرزا انتخاب کرد. افخمی تعریف کرده است مجلل روزی بین هفت تا هشت ساعت زیر دست گریمورها بود. مثلا قرار بود ساعت ۱۱ مجلل را گریم شده تحویل بدهند، اما ساعت چهار عصر می شد تا از زیر گریم بیرون می آمد.

● گریم های متناسب

محمدعلی کشاورز

شاید هیچ بازیگری به اندازه محمدعلی کشاورز استعداد متنفر کردن تماشاچی از خودش را نداشته باشد. او با گریم شعبون استخونی در «هزار دستان» (۱۳۶۶) تا سال ها اسم شعبون استخونی را یدک می کشید و هیچ کس دل خوشی از او نداشت.

دو سال بعد او در «مادر» (۱۳۶۸) علی حاتمی، پسر قصاب پیرزن بود که آنجا هم با یک گریم منزجرکننده، چنان تماشاچی را از خودش متنفر می کرد که با ورود پسر عرب (جمشید هاشم پور) و کنف کردن او سر مچ انداختن، دل همه حسابی خنک می شد.

● گریم های متناسب

 

مهتاب کرامتی

تا چند سال قبل متفاوت ترین گریمی که زیر بارش رفته بود در سریال «خاک سرخ» (۱۳۸۱) بود. آنجا نقش یک زن جنوبی را بازی می کرد و برای همین اجازه داده بود صورتش حسابی گریم شود. اما پس از این تجربه، درباره پذیرش گریم های متفاوت کمی نرم تر شده است.

او در «بیست» (۱۳۸۷) زیر یک گریم سنگین رفت و مزدش را هم گرفت.

کرامتی برای بازی در این فیلم سیمرغ بهترین بازیگر زن را از جشنواره گرفت.
        
    
    
    روزنامه جام جم

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:25
سينمای ایران و جهان

این طور که پیدا است بازیگر هر چه حرفه ای تر باشد، خودش را راحت زیر دست گریمورها می سپارد تا چهره و ظاهری مناسب شخصیت داستانی اش پیدا کند.

 

اسامی و تعداد بازیگرهایی که حاضر شدند، زیر دست گریمورها با خیال راحت بنشینند، نشان می دهد آنها این بخش از حرفه شان را راحت پذیرفته اند. پذیرفته اند که مردم قرار است آنها را روی پرده سینما به عنوان یک کاراکتر داستانی با سر و شکلی متناسب با همان نقش ببینند، نه یک آقا یا خانم خوش بر و رو!

در نگاه اول شاید پذیرش گریم و همکاری با گریمور از خصوصیات ابتدایی حرفه بازیگری به حساب بیاید اما رفتار هنرپیشه هایی و بعضا ستارگانی که میانه خوبی با گریم ندارند، خط بطلانی بر این تصور می کشد هرچند که البته هم گریمورها و هم بازیگرهای باسابقه معتقدند که حرفه ای ها در مقابل گریم گاردی ندارند و به راحتی آن را می پذیرند.

برای این که در «خون بازی» بیشتر شبیه یک دختر معتاد شود، حاضر شد تا جایی که می توانند صورتش را درب و داغان کنند. او برای این نقش اجازه داد با موچین داخل ابروهایش را خالی کنند تا ظاهری متفاوت داشته باشد.

● پارسا پیروزفر

با این که بازیگر بدقلقی است، چندان خوش اخلاق نیست و با خبرنگارها هم اصلا میانه خوبی ندارد، اما کاری به کار گریمورها ندارد و اجازه می دهد به تناسب نقشش هر بلایی که می خواهند روی صورتش بیاورند. جوان معتاد «مهمان مامان» و بیژن ایرانی «در چشم باد» نمونه ای از گریم های متفاوت اوست.

● گوهر خیراندیش

در بین زنان بازیگر، او بیشترین تغییر را روی صورتش انجام داده است. او همیشه گریم های متفاوت و سنگین را پذیرفته و این رفتار حرفه ای گاهی به خلق کاراکتر های بیاد ماندنی در سینما منجر شده است . خیراندیش در «بانو» با صورتی سوخته بازی کرد که مستلزم چند ساعت گریم بود.

● جمشید هاشم پور

با این که سال ها او را با سر تراشیده در نقش قاچاقچی می دیدیم، اما حالا چند سالی هست که او سراغ نقش های متنوع رفته است و به فراخور همین نقش هایش گریم های متفاوتی را هم انجام داده است. یکی از متفاوت ترین گریم هایش تاجر عرب «مسافر ری» بود که او را با ظاهری بشدت متفاوت از همیشه روی پرده سینما برد.

● خسرو شکیبایی

او در خیلی از فیلم ها براحتی زیر دست گریمور می نشست و اجازه می داد تا رنگ و چسب و مواد هر بلایی قرار است به سرش بیاورد. از مرد لات مو فرفری «سالاد فصل» گرفته تا نقش مدرس در سریال «مرغ حق» و پسر باهوش و گوشه گیر «پری» چند نمونه از گریم های متفاوت شکیبایی بود.

● بهرام رادان

شاید اگر رادان این روحیه تجربه گرایی را نداشت، حاضر نمی شد گریمورها هر کاری دلشان می خواهد روی صورتش انجام دهند. او برای «راه آبی ابریشم» ده کیلوگرم وزن اضافه کرد، در «گیلانه» یک جانباز قطع نخاعی بود و در «سنتوری» قیافه اش را این قدر آش و لاش کرد تا به یک پسر معتاد از همه جا مانده تبدیل شود.

● مصطفی زمانی

او کارش را با گریم سنگین در «یوسف پیامبر» شروع کرد. تجربه های بعدی مصطفی زمانی (آل، بدرود بغداد و کیفر) نشان داد که این بازیگر با گریم مشکلی ندارد و براحتی زیر دست گریمورها می نشیند.
        
    
    
روزنامه جام جم

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:24
اخبار

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز دور جدید پیش‌فروش سکه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایران ویج  محمود بهمنی در گفتگو با مهر، برخی اخبار مبنی بر آغاز دور جدید پیش فروش سکه در آینده ای نزدیک را تائید کرد و گفت: به منظور مدیریت نقدینگی پایان سال و همچنین قیمتها در بازار سکه، به زودی دور جدید پیش فروش سکه آغاز می‌شود.

وی افزود: در دور جدید پیش فروش سکه برای متقاضیان سقف خرید تعیین می‌شود، این در حالی است که در دور گذشته در پیش فروش سکه محدودیتی وجود نداشت.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، این بانک به زودی شرایط جدید پیش فروش سکه و مدت زمان تحول آن را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مهر، به احتمال زیاد، قیمت پیش فروش سکه بیش از یک میلیون تومان و زمان تحول آن بین شش ماهه تا یکسال خواهد بود.

پیش بینی می‌شود قیمت سکه در پی اعلام پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی سقوط کند.

سال گذشته ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه توسط بانک مرکزی پیش فروش شد. از مجموع ابزارهای جایگزین تحویل سکه، تنها ابزار گواهی سپرده با نرخ ۲۰ درصد مطرح بوده استفاده شد، اما بانک مرکزی در مردادماه امسال همزمان با تحویل ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه سکه به متقاضیان، برای دوره ای نیز امکان پرداخت وجه به منصرف شدگان را اجرایی کرد.

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:21
آلبوم تصاویر






























چهارشنبه 18/11/1391 - 15:14
سينمای ایران و جهان

به گزارش بولتن نیوز به نقل از بانی فیلم، نشست مطبوعاتی فیلم «من عاشق سپیده صبحم» در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد

کارگردان اثر، علی کریم به همراه عوامل خود علی آشتیانی پور(تهیه کننده)، بهزاد مصلح(تدوینگر)، علیرضا علویان(صداگذار) ، مرتضی هدایی (فیلمبردار) و امیر عزیزی بازیگر آن به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

علی کریم در آغاز صحبت های خود را اینچنین آغاز کرد: ما فیلمساز مستقل هستیم و فیلم تجربی می سازیم و سعی می کنیم تجربیات شخصی و ذهنی خودمان را پیاده می کنیم . از استراکچر فیلم معلوم است که به دنبال گیشه نیستیم. من تشکر ویژه دارم از تمام اعضای فیلمم و همه کسانی که به من از نظر مالی کمک کردند تا این فیلم را بسازم.

همچنین علی آشتیانی پور نیز در پاسخ به این سوال که در این شرایط اقتصادی چرا پول خود را صرف چنین نوعی از سینما می کند، گفت: گاهی شک می کنند به عقل هنرمندان و شاید این موضوع هم بخشی از همان شک ها باشد. من از آقای کریم به عنوان یک جوان دارای انگیزه حمایت کردم و فکر می کنم همین انگیزه خوبی بود. هزینه هایی تقبل شده است و آنچه اهمیت دارد، یک نتیجه گیری خوب است. من به اکران هم فکر می کنم و معتقدم این اثر مخاطب خاص خودش را پیدا خواهد کرد.

علی کریم در ادامه افزود: فیلم کار خودش را دارد انجام می دهد. ما یک ایده ای داریم و سعی کردیم آن را تصویر کنیم. ترجیح می دهم برای این فیلمی که به نظرم به قدر کافی گویا و ساده هست، توضیحی ارائه ندهم. فیلم من قصه یک فیلمساز و دستیارش هست به انضمام اتفاق های کوچک دور و برشان.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحت تاثیر کیارستمی هست یا خیر، گفت: بله . چرا تحت تاثیر کیارستمی نباشم؟ ترجیح می دهم تحت تاثیر او باشم تا اینکه از سینمای آمریکای لاتین اثر بپذیرم. به هر حال ما همه از جایی تاثیر پذیری داریم. اولین کسی که برای بار نخست کلوزآپ گرفت صاحب آن شد، اما از فردای همان روز دیگر تنها صاحبش نبود. من شاگرد آقای کیارستمی هستم و در فیلم شیرین دستیار ایشان بودم و نیز فیلم کوتاهی به نام «زردآلوی قرمز» در ورک شاپ ایشان ساختم.

امیر عزیزی بازیگر این فیلم گفت: من به عنوان دستیار و برنامه ریز آقای کریم همراه ایشان بودم. در مورد این نقش مشکلاتی رخ داد و علی بازی آن را به من پیشنهاد داد و شاید باور نکنید که حتی یک واو جا به جا نشد و ما صد در صد طیق متن پیش رفتیم. این فیلم حتی لحظه ای بداهه ندارد.

علی کریم درباره سبک ساختاری فیلم خود توضیح داد: استراکچر کار با این دو بازیگر اصلی بسته شد و رفته رفته بقیه طی دورخوانی به آن اضافه شد. از جایی به بعد سرمایه گذار از ما جدا شد و در واقع آقای آشتیانی پور پدر فرهنگی فیلم به حساب می آید و هزینه های این فیلم، با کمک دوستان من فراهم شده است. آقای مهدی چراغی اگر نبود در همان روز اولی که حساب من خالی بود، باید کار را رها می کردم. وقتی صحبت از قصه رئال دو آدم در میان هست، ریتم فیلم خود به خود با آنها همراه می شود و فرم اجرایی کند می شود. این چیزی است که من برای روایت دو ساعته قصه خودم انتخاب کردم. یعنی زمان واقعی و رفتار واقعی . چنین فیلم هایی با ریتم تند هم داشته ایم، اما باید گفته این فیلم یک مقوله جداست.

بهزاد مصلح تدوینگر فیلم در صحبت های خود اشاره کرد: تدوین این فیلم کار جذاب و سختی بود. همان طور که در فیلم می بینیم ،دغدغه کارگردان این است که فیلمم قابل باور هست یا نیست. تدوین هم در سایه همین نگاه قرار گرفت و به همین دلیل در جاهایی از کار دیده نمی شود. من این شانس را داشتم که راش ها را روزانه ببینم و درباره کار به طور روتین صحبت کنم. وقتی دیدم پلان ها دارد به صورت روایت دو میزانسن رخ می دهد نگران شدم، اما علی کریم مخالفت کرد و حالا می بینم که اشتباه می کردم.منتقدان باید بگویند چرا کار علی درست بود. برش ها می توانند با به کارگیری تمهیداتی مثل گرافیک، صدا و ترکیب بندی اصلا دیده نشوند. در این فیلم از جایی به بعد برش به چشم می آید و مخاطب از تجربه واقعی خود نسبت به تجربه بصری دور می شود و به همین دلیل برش های آن بخش برش های سختی بودند.

 


کریم در پاسخ به سوال دیگری درباره مخاطب پسند نبودن این فیلم تاکید کرد: ما خوشحال می شویم اگر مخاطب ما را نبیند و فقط فیلم به چشمش آمده باشد. هر کسی می تواند هر بخشی از این کار را دوست داشته باشد و خودش را در هر قصه فیلم پیدا و دنبال کند. به همین دلیل درباره طولانی یا کوتاه بودن هیچ سکانسی صحبتی ندارم.

علویان ، صداگذار این فیلم در مورد اینکه آیا صداگذاری من عاشق سپیده صبحم با صداگذاری فیلم دیگر حاضر در جشنواره یعنی رسوایی تفاوت داشت یا خیر، گفت: قطعا خیلی متفاوت بوده است. تمام تلاش ما این بود که هیچ صدای اضافی در فیلم شنیده نشود و همه چیز حساب شده و در خدمت فیلم باشد. در این فیلم سعی بر این بود که هر آوای اضافه ای که حواس بیننده را پرت می کند، حذف شود.

در ادامه جلسه امیر عزیزی جای خود را به فیلمبردار داد و هدایی در صبحت های خود درباره تفاوت رنگ در قسمت های مختلف فیلم گفت:تفاوت رنگ پیشنهادی بود که من مطرح کردم. در واقع زندگی حقیقی، همان زندگی پشت دوربین است و کارگردان های سینما به نوعی دست به رویاسازی می زنند و اینکه ما در پشت دوربین ، رنگ های بی جان را ببینیم که در مقابل آن اتفاقات دیگری برایشان می افتد، مورد علاقه ما بود. زندگی در تهران اقتضائاتی دارد و آن اینکه رنگ های روزگار ما در این هوای آلوده بیشتر شبیه آن چیزی است که در پشت دوربین می بینیم.

کریم نیز تاکید داشت: من به این دلیل از پیشنهاد آقای  هدایی استقبال کردم که معتقد بودم چنین امری باعث می شود جادوی سینما برای مخاطب جا بیفتد.

در پایان این نشست علی آشتیانی پور خاطرنشان ساخت: شرایط اکران امروز بر کسی پوشیده نیست و این وضعیت نا بسامان دامن همه را گرفته است، اما به سمت سینمای مستقل آمدن شاید به خاطر یأس از شرایط موجود باشد. به همین دلیل به سمت کار مستقل گرایش پیدا کردم تا کمک کنم به کسی که دارد با انگیزه کار می کند وگرنه همه می دانند که در این سینما نمی توان به بازگشت سرمایه فکر کرد. سینمای محترم و با ارزشی داریم که به دلیل استقلالش ارزش ویژه دارد و شاید همین موضوع است که به ارزش آن می افزاید.

علی کریم نیز در همین باره اضافه کرد: هر فیلمسازی دوست دارد کارش مخاطب داشته باشد، اما من چیزی را می سازم که دوست داشته باشم. وقتی یک فیلم ویترین ستاره های سینما را ندارد یعنی به کسی وعده نمی دهد که بیا توی سینما و جیب های من را پر کن. این فیلم با پول هایی ساخته شده است که من قرض کرده ام. به من اجازه بدهید که طبق سلیقه ام کار کنم. بشر امروز دارد به سمت تنهاتر شدن پیش می رود و در این جاهن پهناور با وجود این همه امکان برای ارتباط، ارتباط دارد به دست خودمان نابود می شود. دو بچه فیلم با آغوش باز از احساس و دوست داشتن استقبال می کنند.

در انتهای جلسه مهسا و مسعود ظریف بازیگران سندرم دان این فیلم مورد تشویق حاضران قرار گرفتند و مسعود گفت: دلم می خواهد یک روز خرس طلایی جشنواره برلین را ببرم.

 

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:13
سينمای ایران و جهان

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر،

در حالی آمار انتخاب های مردمی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام می شود که فیلم "حوض نقاشی" مازیار میری در صدر قرار دارد و فیلم های "هیس!" و "دهلیز" در جایگاه دوم و سوم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال نیز مانند دوره‌های قبلی قطعا فیلم‌ها و آثاری هستند که بتوانند صف‌های طولانی را در جلوی سینماها ایجا کنند. شاید تعداد این آثار معدود شده باشد اما هنوز هستند آثاری که مردم برای دیدن آنها در جشنواره فیلم فجر در صف بایستند و این یعنی اینکه بارقه‌های امید به این هنر هنوز زنده است.

یکی از نکات قابل توجه در این دوره از جشنواره فیلم فجر، نگاه تخصصی مخاطبان سینما است که نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است. از این رو با نگاهی به آرا مردمی چند روز اول جشنواره فجر به خوبی می‌توانیم متوجه این شناخت خوب از سینما شویم.

تماشای فیلم‌های روز دنیا توسط مردم باعث شده سلیقه هنری و بصری آنها ارتقا یابد و تاثیر این مساله را در انتخاب‌های مردمی این دوره از جشنواره فیلم فجر می‌توان دید. مردم امسال فیلم‌هایی که هم از نظر مضمون و هم تکنیک کیفیت بالاتری داشتند انتخاب کرده‌اند و آثاری با مضامین اجتماعی درصدر این انتخاب‌ها قرار دارد.

"هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" فیلمی از پوران درخشنده است که تا کنون در سینماهای مختلفی چون فرهنگ، جوان، پردیس ملت، فلسطین و... روی پرده رفته است. این فیلم یک موضوع روانشناختی درباره معزلی اجتماعی را مطرح می‌کند.

البته در "هیس!" بازیگران متعددی نیز حضور دارند. همانطور که از آرای مردمی مشخص است این فیلم در جایگاه دوم جدول انتخاب‌های مردمی قرار دارد. تمام سانس‌های فیلم جدید درخشنده پر از مخاطب بوده و حتی در برخی از سالن‌ها علاقمندان فیلم را به صورت ایستاده و یا نشسته روی زمین تماشا کردند و در پایان نیز فیلمساز را مورد تشویق قرار دادند.

برخی از این مخاطبان فیلم بعد از تماشای آن به خبرنگار مهر گفتند که پرداختن به چنین مسایلی در جامعه می‌تواند از بروز مشکلات این‌چنینی برای خانواده‌ها جلوگیری کند و حتی می‌تواند یک هشدار باشد. جالب است مخاطبان این فیلم‌ها در روزهای گذشته بیشتر جوانان بودند.

البته در این موارد در کنار تعدد بازیگران و موضوع فیلم، قطعا کارنامه کارگردان نیز می تواند به استقبال آن کند.

و اما "حوض نقاشی" ساخته مازیار میری به تهیه کنندگی منوچهر محمدی تا امروز در صدر انتخاب های مردم قرار داشته و آنها این فیلم را بیشتر ازدیگر آثار جشنواره پسندیده اند.
این فیلم در اکثر نمایش های خود همچون سینما فرهنگ، استقلال و آزادی با سانس فوق العاده روبرو شده است.

این فیلم به دلایل مختلف می تواند نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب کند از جمله اینکه می توان به حضور دو بازیگر مطرح سینمای ایران، کارنامه مازیار میری و منوچهر محمدی اشاره کرد. البته موضوع فیلم و بازیهای متفاوت نگار جواهریان و شهاب حسینی هم می تواند یکی دیگر از دلایل توجه مخاطبان به این فیلم باشد.
 
بیشتر مخاطبانی که به دیدن این فیلم در سینماهای مردمی نشستند، معتقد بودند که بسیار تحت تاثیر موضوع فیلم قرار گرفتند و از بازیهای این بازیگران تعریف کردند. حتی آنها در صحنه هایی با بازیگران فیلم گریسته اند. همچنین آنها معتقدند این فیلم های پیام های آموزنده زیادی دارد.
به گفته مردم، این فیلم نشان می دهد که چقدر ساده می تواند شاد زیست و تنها باید قناعت داشت.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در آرا مردمی این دوره از جشنواره توجه به یک فیلم اولی است که عمدتا چند سال یکبار در جشنواره ای چنین اتفاقی می افتد. در جشنواره ها مخاطبان بیشتر به دیدن فیلم های کارگردانان به نام و مورد علاقه خود می روند و کمتر کسی به فکر استعداد های جوان است.

"دهلیز" ساخته بهروز شعیبی با بازی رضا عطاران و هانیه توسلی فیلمی است که این روزها جزو چند انتخاب اول مردم قرار دارد. البته می توان تصور کرد که حضور بازیگران قطعا در این موضوع دخیل بوده است. اما در برخی موارد تبلیغ دهان به دهان نیز درباره آثار جشنواره جوابگو است.

این فیلم تا کنون در سینماهای فرهنگ، اریکه ایرانیان، استقلال و... روی پرده رفته است.

این فیلم در شرایطی در رده سوم قرار دارد که امروز عصر توسط اهالی رسانه و منتقدان در برج میلاد دیده می شود. برخی مخاطبان این فیلم، بازی بازیگر کودک "دهلیز" را تحسین برانگیز می دانند. همچنین به تم اصلی فیلم نیز اشاره می کنند.

با اینکه پیش بینی می شد چهامین فیلم مسعود ده نمکی "رسوایی" مورد توجه مخاطبان قرار گیرد اما اینبار با داشتن چندین نمایش در سینماهای آفریقا، استقلال، فرهنگ، آزادی و... در چهارمین رده جدول قرار دارد. اینبار سازنده فیلم های پرفروش چند سال اخیر نتوانسته کاملا مخاطبان خود را راضی کند.

شاید سانس های نمایش این فیلم شلوغ بوده است. اما به هر حال قرار نیست تمامی افرادی که به دیدن این فیلم می روند برگه خود را در قسمت رای مثبت انداخته باشند.

"دربند" ساخته پرویز شهبازی پنجمین فیلم این جدول است که عنوان می شود از آثار قابل توجه این دوره باشد. قطعا بیشتر مخاطبان این فیلم با توجه به کارنامه کارگردان به دیدن این فیلم می روند. همه ما خطره خوش دیدن "نفس عمیق" را فراموش نکرده ایم. به همین دلیل پیش بینی می شد که این فیلم هم با استقبال روبرو شود. البته این موضوع قطعا دلیل اصلی نیست، چرا که قطعا مسائل دیگری چون موضوع و بازی بازیگران هم می تواند مدنظر تماشاگران قرار گیرد.

پرداختن به موضوعات جوانان آن هم از نگاه فیلمسازی که ثابت کرده است این نسل را به خوبی می شناسد، نیز دلیل مهمی است. با نگاه به صف های نمایش این فیلم در سینماهای استقلال، آزادی، شکوفه و... به خوبی متوجه می شویم که مخاطبان این فیلم چه کسانی هستند.

البته در همین 5 روز اول برگزاری جشنواره فجر فیلم های دیگری نیز همچون "گام های شیدایی" حمید بهمنی با موضوع جنگ هم روی پرده رفته است. گویا این ژانر به دلیل عدم پرداخت مناسب و بی توجهی فیلمساز به المانهای تصویری کمتر در ایران مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی که بهمنی در این فیلم از حضور بازیگران خارجی هم استفاده کرده است.

با وجود اینکه "روز روشن" به عنوان یک فیلم اولی اثر قابل قبولی است اما نتوانسته در سینماهای مردمی مورد توجه قرار گیرد. البته این موضوع به فضای رسانه ای اطراف فیلم ها نیز ارتباط پیدا می کند. اهالی رسانه و منتقدان این فیلم را پسندیدند.

"برلین منفی هفت"، ""کلاس هنرپیشگی"، "جیب بر خیابان جنوبی"، "آسمان زرد کم عمق"، "گهواره ای برای مادر"، "سربه مهر"، "عقاب صحرا" نیز در روزهای ابتدایی به نمایش در آمدند. اما آمار دقیقی از نمایش آنها بیرون نیامده است. البته در میان این آثار هم فیلم های هستند که قطعا مخاطبان خاص خود را دارند.

فیلم "قاعده تصادف" ساخته بهنام بهزادی نیز که در مراسم اختتامیه بین الملل هم جوایزی را از آن خود کرد، در آرا مردمی بخش بین الملل در صدر جدول قرار دارد. این فیلم هم با مخاطبان زیادی روبرو شده است. البته فیلم قبلی این کارگردان قطعا جایگاه ویژه ای در میان دوستداران سینما دارد. غیر قابل تصور نبود که مخاطبینی منتظر دیدن فیلم دوم بهزادی باشند.

همچنین در جدول بخش بین الملل فیلم "آسمان زرد کم عمق" و "برلین منفی 7" نیز در ردیف دوم و سوم قرار دارند.
"برلین منفی 7" ساخته رامتین لوافی پور با وجود مصطفی زمانی و سوژه ای که دنبال می کند، مخاطبان خاص خود را دارد. در هر حال فیلمبرداری آن در خارج از کشور انجام شده و بازیگران آن آلمانی هستند. چنین تجربه های پیبش از این تا حدودی در سینمای ایران جواب داده است. به طور نمونه "از کرخه تا راین" بهترین مثال برای چنین فیلم‌هایی است که فیلمبرداری آنها در خارج از کشور انجام می شود.
روابط عمومی جشنواره آمار فیلم های منتخب تماشاگران را تا تاریخ 17 بهمن ماه اعلام کرد.
اسامی فیلم های منتخب بخش مسابقه سینمای ایران همراه با امتیاز داده شده از سوی تماشاگران به شرح زیر است:
حوض نقاشی (مازیار میری)  3.42
هیس دخترها فریاد نمی زنند (پوران درخشنده)  3.32
دهلیز (بهروز شعیبی)  2.36
رسوایی (مسعود ده نمکی) 2.26
دربند (پرویز شهبازی)  2.16
بر این اساس، فیلم سینمایی "حوض نقاشی" ساخته مازیار میری تا روز گذشته بهترین فیلم از نگاه مردم است.


http://www.mehrnews.com/mobi/NewsDetail.aspx?NewsID=1808980

چهارشنبه 18/11/1391 - 15:12
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته