• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4115روز قبل
آموزش و تحقيقات

خبرگزاري فارس: عضو هيئت علمي دانشگاه هاروارد گفت: نوشاندن آب به خصوص آب قند به افراد به دليل ضعف آنان در زمان سكته مغزي اشتباه است زيرا در صورت مشكل قورت دادن ممكن است دچار عفونت ريه شوند كه بسيار خطرناك است.


محمد سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به اين پرسش كه خانواده‌ها و افراد در زمان بروز سكته مغزي براي اطرافيان بايد چه اقداماتي را انجام دهند، اظهار داشت: كار خاصي در زمان رخ دادن سكته مغزي براي افراد نمي‌توان انجام داد ولي با اين حال به هيچ وجه نبايد به اين افراد آب داده شود چون ممكن است اين افراد مشكل بلع و قورت دادن داشته باشند.

وي گفت: برخي مواقع افراد هنگام بروز سكته قلبي اطرافيانشان به آنها آب قند مي‌دهند زيرا معتقدند شخص ضعف دارد. با اين كار ممكن است اين آب وارد سيستم تنفسي آنان شود و باعث عفونت ريوي شود.

وي افزود: مسئله ديگر اين است كه اگر كسي بر اثر سكته مغزي بر زمين افتاد بايد اين افرد را به كناري قرار دهيم و ترجيحاً اين افراد را به صورت نشسته قرار ندهند زيرا احتمال دارد كه خون به مغزشان نرسد. بهتر است آنان را در حالت خوابيده قرار داد و اگر خيلي بي‌حال هستند آنان را به كناري خوابانند تا اگر بيمار قصد استفراغ داشت يا آب دهانش بيرون ريخت وارد سيستم تنفسي نشود.

سلاجقه تصريح كرد: در مجموع در اين مواقع (سكته مغزي) نبايد به بيمار چيزي بدهند تا بخورد، نبايد اين بيماران را بلند كنند و اجازه بدهند فرد به صورت خوابيده باشد تا ذر اسرع وقت اورژانس برسد و در حداقل زمان ممكن بايد فرد تحت مراقبت‌هاي تخصصي پزشكي قرار گيرد.

شنبه 28/3/1390 - 12:5
آموزش و تحقيقات

خبرگزاري فارس: عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: امواج مضر تلفن همراه هر چه از آنتن آن دور شود بيشتر مي‌شود و مي‌تواند 6 تا 7 سانتي متر در مغز نفوذ كند ضمن اينكه در مرداني كه تلفن همراه را در جيب يا كمربند خود قرار مي‌دهند تومورهاي سرطاني بيضه بيشتر ديده مي‌شود.


هوشنگ صابري در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: هميشه اين موضوع مطرح بوده است كه آيا اشعه الكترومغناطيسي كه از دستگاه‌هايي مانند تلفن‌هاي بي‌سيم و تلفن‌هاي همراه خارج مي‌شود خاصيت تومورزايي و سرطان‌زايي دارد يا خير؟

وي افزود: قدرت خروجي تلفن‌هاي همراه را در حال حاضر كم مي‌كنند كه طبيعتاً انرژي كمي به مغز مي‌رساند ولي بالاخره اين انرژي مي‌رسد و مي‌تواند حدود 6 تا 7 سانتيمتر به داخل مغز نفوذ كند.

صابري با بيان اينكه اين انرژي بيشتر در لوب گيجگاهي مغز و به ميزان 50 تا 60 درصد در همان سمتي كه فرد گوشي را نگاه مي‌دارد وارد مي‌شود تصريح كرد: مطالعات نشان داده انرژيي كه از اين دستگاه‌هاي تلفن همراه خارج مي‌شود در دراز مدت مشكلاتي را ايجاد مي‌كند.

اين متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: مشخص شده شيوع تومورهاي بدخيم در افرادي كه بيش از 10 سال از تلفن‌هاي همراه استفاده مي‌كنند دو برابر مي‌شود و در تومورهايي كه در سلول‌هاي شوان ايجاد مي‌شود ممكن است روي عصب شنوايي افراد اثر منفي بگذارد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه شيوع تومورهاي مغزي مرتبط با تلفن همراه ارتباط زيادي با انرژي جذب شده از تلفن همراه دارد خاطرنشان كرد: بايد در نظر داشت هر چه تلفن همراه با پايگاه اصلي خود فاصله زياد‌تري داشته باشد انرژي دريافتي تلفن كم مي‌‌شود و تعداد آنتن‌هايي كه روي صفحه تلفن همراه قرار مي‌گيرد كاهش مي‌يابد لذا هر چه تعداد آنتن‌ها كم شود تلفن همراه بايد انرژي بيشتري براي دريافت امواج راديويي صرف كند تا بتواند ارتباط خوبي برقرار كند.

وي افزود: توصيه مي‌شود هر چه از پايگاه‌هاي تلفن همراه دورتر مي‌شويم به علت اينكه دستگاه تلفن همراه مجبور است به دليل ارتباط بهتر اشعه بيشتري ساطع كند كمتر از تلفن همراه استفاده كنيم.

شنبه 28/3/1390 - 12:3
نوشیدنی و دسرها

اسموتي هندوانه و نعناع

 

 

مواد لازم:

 

هندوانه (خرد شده و بدون هسته)

? پيمانه

آب ليموي تازه

به مقدار لازم

شکر

يک چهارم پيمانه

آب سيب يا پرتقال

نصف پيمانه

پوست ليموي رنده شده

يک قاشق چاي خوري

آب ليموي تازه

يک چهارم پيمانه

برگ خرد شده تازه نعنا

? قاشق غذاخوري

برگ نعنا

براي تزيين

 

 

طرز تهيه:

 

قطعات ريز شده هندوانه را روي يک سيني به صورت يک لايه بچينيد و به مدت ? ساعت آن ها را درون فريزر قرار دهيد.

لبه ليوان هاي مورد نظر را ابتدا به آب ليمو سپس به شکر آغشته کنيد.

هندوانه هاي يخ زده، آب سيب يا پرتقال و ? ترکيب ديگر را درون دستگاه مخلوط کن خوب با هم مخلوط کنيد.

مخلوط را درون ليوان هاي مورد نظر ريخته و روي آن ها را با برگ هاي نعنا تزيين کنيد.

 

منبع : TakeDel

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:35
آموزش و تحقيقات

تاثيرات بسيار جالب و خواندني رنگ قرمز بر روي انسان

 

دانشمندان آمريکا در بررسيهاي خود نشان دادند که تماشاي رنگ قرمز واکنشهاي بيننده را سريعتر و قويتر مي کند. مهر:محققان دانشگاه روچستر در اين تحقيقات نشان دادند که وقتي فردي رنگ قرمز را مي بيند واکنشهاي سريعتر و قويتري از خود بروز مي دهد اما اين اثر زمان کوتاهي را طي مي کند اين واکنش سريع و قدرت بالا، همان چيزي است که براي مثال، وزنه برداران به آن نياز دارند.

 

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: "قرمز واکنشهاي فيزيکي ما را افزايش مي دهد چراکه همانطور که مي دانيم قرمز علامت خطر است. انسانها زماني که خشمگين و يا آماده حمله هستند قرمز مي شوند. همچنين مردم مي فهمند که قرمز شدن صورت ديگران به چه معني است.

 

" اين دانشمندان افزودند: "هرچند رنگ قرمز، نگراني و دل مشغولي هاي افراد را هم متجلي مي کند." در اين بررسي، واکنشهاي گروهي از دانشجويان در آزمايشات مختلف اندازه گيري شد. براي مثال، در يکي از اين آزمايشات، دانشجويان زماني که روي صفحه نمايشگر واژه "فشار" که به يکي از رنگهاي قرمز، آبي و يا خاکستري نوشته مي شد را مي خوانند بايد با تمام قوا يک دستگيره را فشار مي دادند.

 

براساس گزارش يونايتدپرس اينترنشنال، در تمام موارد، زماني که اين واژه به رنگ قرمز نوشته شده بود تا حد قابل توجهي نيروي وارده به دستگيره بيشتر مي شد و زمان واکنش شتاب مي گرفت.

 

گردآوري : گروه اينترنتي نيک صالحي

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:31
کامپیوتر و اینترنت

نمايش ليست کليه صفحات مخفي در فايرفاکس 4

 

يکي از مواردي که از نسخه‌هاي قديمي فايرفاکس در آن به چشم مي‌خورد، وجود صفحات مخفي است که با عبارت about شروع مي‌شوند. در ترفندهايي نظير «آدرس‏‌هاي مخفي فايرفاکس با بهره‏‌گيري از پروتکل about» به معرفي هر يک از آن‌ها پرداخته‌ايم. با عرضه نسخه 4 مرورگر فايرفاکس صفحات مخفي ديگري نيز به آن افزوده شده است. يکي از اين صفحات مخفي، صفحه‌اي است که کليه صفحات مخفي با پروتکل about در آن ليست شده است. در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه دستيابي به اين ليست بپردازيم.

 

بدين منظور:

کافي است عبارت about:about را در نوار آدرس فايرفاکس 4 وارد کنيد.
صفحه‌اي با تيتر About About پديدار خواهد شد که ليست کليه صفحات مخفي about در آن به چشم مي‌خورد و با کليک بر روي هر کدام، مي‌توان وارد آن شد.

منبع:tarfandestan.com

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:30
بیماری ها

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز



اگر به هر دليلي با ويروس ايدز مواجه شديد چه اقداماتي را بايد انجام داد؟

1- هر چه سريعتر با آب و صابون محل را شستشو بدهيد.

2- اگر مخاط آلوده شده بود با آب فراوان شستشو بدهيد.

3- زمان وساعت تماس را يادداشت واطلاع دهيد.

4- بلا فاصله درمان به مدت حداقل 4 هفته عليه HIV شروع ميگردد(حداکثر تا72 ساعت پس از آلودگي اثر بخش است)

5- آزمايش HIV در سه نوبت( هفته ششم وماه سوم وماه ششم )

6- انجام آزمايشات(Lft,CBC,BUN,CR , BS, در خانمهاBHCG) قبل از شروع درمان

7- از اهداء خون واعضاء خوداري نمايند همچنين در خانمها علاوه بر موارد مذکور توصيه ميگردد تا از بارداري وشيردهي پرهيز نمايند.

8- اگر جواب آزمايش مثبت بود 12 ماه درمان انجام ميگردد.

9- " اگر آلودگي از طريق سوزن باشد توصيه ميگردد تا تدابير لازم جهت آلودگي به ويروس هپاتيت هم انجام پذيرد مانند تزريق بلا فاصله ايمونوگلوبولين و واکسن همزمان در دو نقطه متفاوت و انجام آزمايشات مربوط به ويروس هپاتيت"

منبع:seemorgh.com

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:28
دانستنی های علمی

رفتار بسيار عجيب مردم نپال با دختران 16 ساله

 

در نپال کودکان دختر تا سن 16 سالگي به عنوان خدا و الهه زندگي پرستش مي شوند که به آنها در نپال کماري به معناي ويرجين يا باکره گفته مي شود و نمادي از تقدس و پاکي محسوب ميشوند اما زماني که به سن بلوغ برسند ديگر نه تقدس دارد و نه پاک محسوب ميشود.

تصاوير زير عکس هايي از دختري به نام چانيرا بايراشايرا مي باشد که در حال پرستش است.

 

رفتار بسيار عجيب مردم نپال با دختران 16 ساله

 

 

رفتار بسيار عجيب مردم نپال با دختران 16 ساله

 

 

رفتار بسيار عجيب مردم نپال با دختران 16 ساله

 

 

رفتار بسيار عجيب مردم نپال با دختران 16 ساله

منبع:taknaz.ir

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:28
طنز و سرگرمی

يه سوال مخصوص تيز هوشان

 

به عکس نگاه کنيد وسعي کنيد شخص موجود در عکس را پيداکنيد


فقط ??? ثانيه (? دقيقه) بيشتر ادامه ندهيد زيرا تيز هوش نيستيد

 

.
.
.
.

جواب پايين صفحه است


:چند بار سعي کنيد قبل ازاينکه جواب را ببينيد

.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
نتونستي پيداش کني؟
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
اشکال نداره،رفته زير آب.

اومد بيرون،خبرت ميکنم

پنج شنبه 26/3/1390 - 12:28
تبریک و تسلیت
کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي

 

 

 

کارت پستال ولادت حضرت علي
پنج شنبه 26/3/1390 - 12:18
کامپیوتر و اینترنت

در کنفراس خبريي که در سانفرانسيکو برگزار شد گوگل بصورت رسمي قابليت جديد مرورگر وب Chrome را معرفي کرد. گوگل اعلام کرد که امکان جستجوي صوتي را براي کامپيوترهاي روميزي و لپ تاپ ها اضافه کرده است. از اين پس کاربران مي توانند از طريق Google Chrome جستجوي صوتي داشته باشند و موارد مورد نياز خود را از طريق ميکروفن و صدا در موتور جستجوي گوگل بيابند.

ارسال دستورات صوتي يکي از محبوب ترين امکانات تلفن هاي هوشمند اندرويدي است چون کار کردن با کي برد کوچک موبايل ها مشکل است و کاربران ترجيح مي دهند دستورات را از طريق صدا ارسال کنند.

گوگل جستجوي صوتي (Voice Search) را به جديدترين نسخه مرورگر وب Google Chrome و براي کامپيوترهاي معمولي نيز اضافه کرده است. براي استفاده از اين قابليت کامپيوتر شما بايد به ميکروفن مجهز باشد با يک ميکروفن معمولي که در اکثر لپ تاپ ها نيز وجود دارد مي توان از Voice Search استفاده کرد.

دستورات جستجو مي بايست به زبان انگليسي ارسال شوند. زماني که وارد وب سايت google.com در جديدترين نسخه Google Chrome شويد يک آيکان کوچک ميکروفن در سمت راست جعبه جستجو مشاهده مي کنيد با کليک کردن برروي آن مي توانيد موارد مورد نظر براي جستجو را از طريق صدا ارسال نماييد.

جستجوي صوتي براي موارد جستجوي بلند و طولاني بسيار مناسب است چون نيازي نيست يک متن چند کلمه ايي را تايپ نماييد در ويديويي که گوگل به نمايش گذاشت عبارت "weather for Schenectady, New York" جستجو شد.

google-voice-search

گوگل اعلام کرد که در حال بهينه سازي سرويس جستجوي صوتي است تا اين سرويس هرچه سريعتر محبوب و همگاني شود. در حال حاضر سرويس Voice Search از بيش 230 ميليارد کلمه انگليسي که توسط خود کاربران ارسال شده اند استفاده مي کند تا صداي کاربران مختلف را به خوبي تشخيص دهد.

 

ترافيک جستجوي صوتي گوگل نسبت به سال پيش 6 برابر شده است دليل اين افزايش محبوبيت اين سرويس در ابزارهاي قابل حمل مانند تلفن هاي هوشمند و تبلت ها است با محبوب و همگاني شدن اين سرويس در کامپيوترهاي روميزي، ترافيک اين سرويس بيشتر نيز خواهد شد.

منبع: PC World

پنج شنبه 26/3/1390 - 11:42
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته