• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4126روز قبل
شعر و قطعات ادبی

کلاغه ميگه قار قار

 

 

کلاغه مي گه قار قار،آي بچه هاخبردار

 

 

کلاغه مي گه قار قار

آي بچه هاخبردار

 

يه بچه بي اجازه

رفته در مغازه

 

خريده چيپس و پفک

هم تمبر و هم لواشک

 

خورده هرچي خريده

حالا رنگش پريده

 

بدجوري داره دل درد

رنگش شده زرد زرد

 

مي خواد بالا بياره

ببين چه حالي داره

 

اشکاش مي ريزه شرشر

براش نوشته دکتر

 

شربت وقرص وکپسول

سرم با چند تا آمپول

 

تا نزنه آمپولاش

تا نخوره سوپ وآش

 

تبش نمي شه کمتر

حالش نمي شه بهتر

 


 

شاعر:انسيه نوش آبادي


يکشنبه 29/3/1390 - 21:54
ریزه کاری های خانه داری

ترفندهاي سرعت در آشپزي

 


اگر مي خواهيد به يک آشپز با سرعت عمل بالا تبديل شويد، اين نکات را رعايت کنيد:

 

 

?) چند تخته آشپزي داشته باشيد. به جاي خرد کردن يک ماده غذايي، شستن تخته و خرد کردن ماده غذايي ديگر بهتر است از دو تخته آشپزي استفاده کنيد. براي گوشت قرمز، مرغ و ماهي از يک تخته و براي سبزيجات از تخته ديگري استفاده کنيد. با اين کار هم سرعت آشپزي تان بالا مي رود، هم از انتقال آلودگي پيشگيري مي کنيد. اين نکته را درباره چاقو هم رعايت کنيد.

 

?) يک چاقوتيزکن در آشپزخانه داشته باشيد و چاقوها را هميشه تيز نگه داريد. چاقوهاي تيز و برنده سرعت عمل شما را در آشپزي بيشتر مي کنند.

 

?) قبل از شروع آشپزي، مواد اوليه را آماده کنيد. با اين کار، سرعت عمل تان در آشپزي بيشتر مي شود.

 

?) غذاهاي منجمد را براي يخ زدايي زودتر از فريزر بيرون بگذاريد و در يخچال قرار دهيد.

 

?) از وسايل مخصوص خرد کردن مواد غذايي مختلف و سبزيجات متنوع استفاده کنيد؛ مثلا استفاده از وسيله کوچکي که تخم مرغ آب پز و سيب زميني پخته را به برش ها ي نازک تقسيم مي کند، موجب مي شود وقت کمتري براي خرد کردن اين مواد غذايي صرف کنيد. استفاده از رول ها ي کوچک سير خرد کن هم سرعت تان را در خرد کردن سير بيشتر مي کند و هم موجب مي شود دست تان بوي سير نگيرد.

 

?) همزن، قاشق، ملاقه و کفگير هايي در اندازه ها ي مختلف داشته باشيد. قيچي و پيمانه هاي آشپزي هم مي توانند در آشپزخانه به کمک تان بيايند.

 

?) براي ريختن روغن در ماهيتابه از ظروف کوچک اسپري کننده استفاده کنيد. اين کار موجب مي شود هر بار زمان کمتري را براي باز و بسته کردن درب ظرف روغن صرف کنيد و در ضمن روغن کمتري براي پخت غذا استفاده کنيد.

 

?) از لوازم آشپزخانه سبک و راحت و خوش دست که اصول ارگونومي در طراحي آنها رعايت شده، استفاده کنيد. اين موضوع در بالا بردن سرعت کارتان بسيار موثر است.

 

?) حبوبات اگر از شب قبل در آب خيس بخورند، زودتر مي پزند. در صورت استفاده از حبوبات، بهتر است آنها را از شب قبل خيس کنيد.

 

??) رب، آب ليمو، آب غوره و نمک را در مراحل آخر پخت به غذا اضافه کنيد. افزودن اين مواد و اسيدي کردن محيط غذا، زمان پخت گوشت را بيشتر مي کند.

 

??) براي پخت غذا از ظروف بزرگ استفاده کنيد. با اين کار، سطح بيشتري گرم مي شود و غذا زودتر مي پزد.


منبع : روزنامه شرق

يکشنبه 29/3/1390 - 21:49
آشپزی و شیرینی پزی

مرغ بختياري

 

مواد لازم :

 

مرغ بدون پوست و ريز خرد شده
1 عدد متوسط
پياز متوسط
4 عدد
نمک ، زرد چوبه ، زعفران کاري
به مقدار لازم
ترشي ناردون ( دانه انار خشک شده )
2 پيمانه
روغن به مقدار لازم

 

 

 

طرز تهيه :

 

 

ابتدا در يک قابلمه روغن ريخته و پياز ها رو که با رنده ريز رنده کرده ايم اضافه و تفت ميدهيم در اين فاصله دانه هاي انار خشک شده يا ترشي ناردون را با ? ليوان آب حدود نيم ساعت مي جوشانيم تا غليظ شودو از صافي رد ميکنيم و بعد مرغ هاي تيکه شده را به پيازها که طلايي شده اند اضافه و تفت مي دهيم کمي که سرخ شدند نمک ، زرد چوبه ، کاري ، زعفران آب کرده را اضافه و کاملاَ تفت ميديم و ترشي ناردون را اضافه اضافه کرده که حدود ? و نيم ليوان آب ميشه و در قابلمه را مي گذاريم تا با حرارت کم پخته و آب آن بخار شود .

 

 

منبع : TakeDel

يکشنبه 29/3/1390 - 21:48
سلامت و بهداشت جامعه

از کولر ماشين استفاده نکنيد،سرطان مي گيريد!!

 

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سيستم تهويه هوا را روشن نکنيد.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره هاي خودرو را پايين کشيده و صبر کنيد تا هواي داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقيقه مي توانيد سيستم تهويه مطبوع خودرو را روشن نماييد.

 

آيامي دانيد دليل انجام اين کار چيست؟
بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلي و سيستم تهويه هواي خودرو از خود گازبنزن ساطع مي کنند که يک گازبسيار سمي و سرطانزاست( حتما" بارها بويي شبيه پلاستيک گرم شده را در خودرويتان احساس کرده ايد ،اين همان بوي گاز سرطانزاي بنزن است.) علاوه بر سرطانزايي ، گاز بنزن به استخوان ها آسيب رسانده ( مسموميت استخوان ها) و نيز باعث ابتلا به آنوميا (نوعي از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهاي سفيد بدن مي گردد.همچنين تماس طولاني مدت با اين گاز سمي باعث ابتلا به لوکميا (نوع ديگري از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي سفيد خون) و در مواردي همزمان با افزايش ريسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنين در خانمها نيز مي گردد.

 

جالب است بدانيد:
ميزان سطح قابل قبول بنزن در هواي آزاد حدود 50 ميلي گرم در هر فوت مربع مي باشد،در حاليکه ميزان بنزن موجود در داخل يک خودروي پارک شده با پنجره هاي بسته بين 200تا 400 ميلي گرم مي باشد.حال اگر اين خودرو در فضاي باز و زير نور خورشيد در دماي بالاي 60 درجه فارنهايت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضاي داخل ان بين 2000 تا 4000 ميلي گرم بالا مي رود که 40 برابر بيشتر از سطح قابل قبول ان مي باشد.

افراديکه سوار خودرويي با پنجره هاي بسته مي شوند بطور اجتناب ناپذيري در معرض تنفس پي در پي و بيش از اندازه اين گاز مهلک و سمي قرار مي گيرند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازيست که :
کليه ها و کبد را تحت تاثير قرار داده و از همه خطرناکتر اينکه بدن انسان به سختي مي تواند اين ماده سمي و خطرناک را دفع نمايد.

((پس دوستان عزيز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرويتان را باز نماييد و بگذاريد هواي سمي و زهرآلود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت ديگر اين ماده سمي را از فضاي خودروي خود بيرون برانيد.))

يک ضرب المثل چيني :
وقتي شخصي موضوع ارزشمندي را که به نفع شماست با شما در ميان گذاشت شما نيزاخلاقا" وظيفه داريد آن مطلب را به ديگران انتقال دهيد.

منبع :eramnews.ir

يکشنبه 29/3/1390 - 21:47
طنز و سرگرمی

انشا يک بچه دبستاني در مورد ازدواج (اوج خنده)

 


هر وقت من يک کار خوب مي کنم مامانم به من مي گويد بزرگ که شدي برايت يک زن خوب مي گيرم.تا به حال من پنج تا کار خوب کرده ام و مامانم قول پنج تايش را به من داده است

حتمن ناسرادين شاه خيلي کارهاي خوب مي کرده که مامانش به اندازه استاديوم آزادي برايش زن گرفته بود. ولي من مؤتقدم که اصولن انسان بايد زن بگيرد تا آدم بشود ، چون بابايمان هميشه مي گويد مشکلات انسان را آدم مي کند.

در عزدواج تواهم خيلي مهم است يعني دو طرف بايد به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خيلي به هم مي خوريم.

از لهاز فکري هم دو طرف بايد به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فکر ندارد که به من بخورد ولي مامانم مي گويد اين ساناز از تو بيشتر هاليش مي شود.
در عزدواج سن و سال اصلن مهم نيست چه بسيار آدم هاي بزرگي بوده اند که کارشان به تلاغ کشيده شده و چه بسيار آدم هاي کوچکي که نکشيده شده. مهم اشق است !

اگر اشق باشد ديگر کسي از شوهرش سکه نمي خواهد و دايي مختار هم از زندان در مي آيد من تا حالا کلي سکه جم کرده ام و مي خواهم همان اول قلکم را بشکنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.

مهريه و شير بلال هيچ کس را خوشبخت نمي کند. همين خرج هاي ازافي باعث مي شود که زندگي سخت بشود و سر خرج عروسي داييمختار با پدر خانومش حرفش بشود دايي مختار مي گفت پدر خانومش چتر باز بود.. خوب شايد حقوق چتر بازي خيلي کم بوده که نتوانسته خرج عروسي را بدهد. البته من و ساناز تفافق کرده ايم که بجاي شام عروسي چيپس و خلالي نمکي بدهيم. هم ارزان تر است ، هم خوشمزه تراست تازه وقتي مي خوري خش خش هم مي کند!

اگر آدم زن خانه دار بگيرد خيلي بهتر است و گرنه آدم مجبور مي شود خودش خانه بگيرد. زن دايي مختار هم خانه دار نبود و دايي مختار مجبور شد يک زير زميني بگيرد. ميگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پايين! اما خانوم دايي مختار هم مي خواست برود بالا! حتمن از زير زميني مي ترسيد. ساناز هم از زير زميني مي ترسد براي همين هم برايش توي باغچه يک خانه درختي درست کردم. اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شکست.. از آن موقه خاله با من قهر است.

قهر بهتر از دعواست. آدم وقتي قهر مي کند بعد آشتي مي کند ولي اگر دعوا کند بعد کتک کاري ميکند.

يکشنبه 29/3/1390 - 21:46
طنز و سرگرمی

 

 

اين مطلب فقط جنبه طنز و سرگرمي دارد و قصد توهين به دخترخانم هاي محترم را ندارد.

1- مدل جنتلمن( از نوع woman): خدا را شکر بين اين همه مدلهاي عجيب و غريب يه عده از دخترا ( که واقعا معدودن) هم هستن که علاوه بر اينکه مد روز و تحصيل کرده هستند خودشونو گم نکردن و فارغ از سرگرمي هاي الکي تو زندگي دنبال پيشرفتن!

 

2- مدل نازنازي: اين مدل کار و زندگيشون با دوستا بيرون رفتن و تلفن و چته و تا 50 سالگي تو اتاق عروسک نگه مي دارن. فعاليتهاشونم شامل: خريدن هر چيز مد روز و به باد دادن پولاي باباجون هست!!

 

3- مدل اجتماعي: اين عده بيشتر شامل دختراي فمينيسته که عاشق شرکت تو فعاليت هاي اجتماعين. ولي وسط همون کارها هم تا يکم کار جدي بشه دادشون در مياد که بابا ما خانوميم اين قدر کار سخت بهمون ندين!

 

-4مدل مرد ذليل: اين مدل که در حال انقراضن عاشق شوهر کردن و بشور بسابن! (به علت کمياب بودن اين مدل نتونستم اطلاعات بيشتري در موردشون پيدا کنم.

 

5- مدل مامانم اينا: اين مدل دختراي محبوب مادراشونن و همه کاراشونو با نظر مادراشون انجام ميدن. خيليهاشونو ميشه تو گروه خرخونا که پايين توضيح ميدم هم پيدا کرد.

 

6- مدل ضد پسر: اين مدل يه جورايي همه فکر و ذکرشون اينه که يه پسرو ضايع کنن و تا يک سال اين اتفاق خجسته رو واسه دوست و آشنا تعريف کنن.....

 

7- مدل خرخون: اين مدل تو زندگي فقط يه کار بلدن اونم درس خوندنه. تو بحرشونم که بري ميبيني از خياطي بگير تا گواهينامه زير دريايي رو گرفتن ولي پاي عمل که برسن هيچي بلد نيستن.

 

8- مدل روشنفکر: اين مدل خودشونو عقل کل ميدونن و عشق شرکت تو کلاسهاي مختلفن. از يوگا بگير تا مديتيشن و .......

شنبه 28/3/1390 - 19:43
نوشیدنی و دسرها

لواشک آلو

 

مواد لازم:

 

 

آلوهاي ريز
2 کيلوگرم
آب
1 استکان

 

 

 

بايستي آلوهايي که در ته جعبه ميوه ها مي ماند و با قيمت نازل تر خريداري مي شود را انتخاب کنيد. و يا آلوهايي که نمي شود در جلوي مهمان گذاشت يا ترش مزه و ريز است را انتخاب کنيد که اتفاقا باعث صرفه جويي در تهيه لواشک است.

 


طرز تهيه:

 

 

آلوها را تميز بشوييد و همراه يک استکان آب در قابلمه بريزيد. شعله زير قابلمه را روشن کنيد و صبر کنيد تا بجوشد. آلوها از خود آب پس مي دهند. کمي بجوشد تا آلوها نرم و له شود.

در اين مرحله محتويات قابلمه را از صافي عبور دهيد. (مي توانيد از صافي آب کش کردن برنج هم استفاده کنيد.) در روي صافي دانه هاي آلو باقي مي ماند و خود آلو به ظرف زير صافي منتقل مي شود. دوباره اين مواد را بگذاريد بجوشد تا غليظ شود.

چند سيني انتخاب کنيد و روي آنها را پلاستيک اندازيد. لواشک را از قابلمه به روي سيني بريزيد. لواشک بايستي خشک شود و بهترين و سريعترين راه براي اين کار آفتاب است ولي در آفتاب و در فضاي باز احتمال نشستن مگس و حشرات وجود دارد که براي جلوگيري از آن، روي لواشک ها را با توري بپوشانيد و در آفتاب قرار دهيد. بعد از اينکه کمي خشک شد با چاقو به قسمت هاي مربع يا مستطيل شکل و با اندازه دلخواه برش مي دهيم. بعد از خشک شدن مي توانيد تا مدت طولاني در ظرف دربسته نگهداري کنيد.

شنبه 28/3/1390 - 19:40
سينمای ایران و جهان

سعيد سلطاني ـ كارگردان «ستايش»:

 

 

كارگردان سريال «ستايش» درباره ي ممنوعيت ساخت سريال هاي تلخ در تلويزيون عنوان كرد: داستان واقعي زندگي افراد، مجموعه اي از تلخي ها و شيريني ها است؛ اگر روايتي صرفا به خوشي ها و يا ناكامي ها بپردازد، روايت صادقانه اي نيست و ناكامل است.

سعيد سلطاني در گفت وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: بيان زندگي واقعي در تلويزيون به شكل تلخ و شيرين، روايت ناكارآمد و غلطي نيست. ولي پرهيز از سياه نمايي به اين دليل است كه گاهي يك داستان فقط به نقاط تاريك زندگي مي پردازد.

اين كارگردان در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا مي توان سريالي از واقعيت هايي اجتماعي ساخت كه تلخي در آن ديده نشود؟ اظهار كرد: تلخي يك عبارت نسبي است و تعريف و اندازه ندارد؛ ما برخي از مجموعه ها را مي سازيم كه صرفا اسم طنز رويشان مي گذاريم و قصدمان اين است كه اوقات مفرحي براي مخاطبان ايجاد كنيم؛ ولي صرفا مجموعه هايي نمي سازيم كه قصدمان اين باشد كه برخلاف سريال هاي طنز اوقات بينندگان را به سمت تلخي بكشانيم.

سلطاني خاطرنشان كرد: ايرادي ندارد كه به تلخكامي هاي زندگي اجتماعي بپردازيم ولي بايد روح اميد در انتهاي هر مجموعه ي تلويزيوني ديده شود؛ چون اينگونه مجموعه ها قابل درك و موثرتر مي شوند.

وي در ادامه مجموعه اي را كه در آن اميدي براي افراد داستان نباشد و تلاششان به ثمر نرسد را يك مجموعه تلخ عنوان كرد.

وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه تامل و فرصت كافي براي توليد چقدر بر روي كيفيت يك سريال تاثير مي گذارد؟ عنوان كرد: كيفيت اتفاقي نيست؛ از بدهيات توليد هر مجموعه اي اين است كه بر روي متن، اجرا و انتخاب هايش تامل شود؛ با چنين نگرشي افراد مي توانند تخصص خودشان را در ساخت يك فيلم و سريال نشان دهند.

وي ادامه داد: در چنين حالتي نتيجه ي كار نيز بهتر خواهد بود.

سلطاني كه سريال ماه رمضاني «شكرانه» را در كارنامه كاري اش دارد، درباره ي تفاوت بين كارهاي مناسبتي و سريال هايي كه به دور از شتابزدگي و با حوصله ساخته مي شوند، گفت: نقطه ي تمايز اين دو تمركز است؛ فيلم و سريال مناسبتي را مي توان با دقت و تامل بيشتري ساخت، اما متاسفانه طوري پيش مي رود كه گروه هاي سازنده به ناچار در يك مضيقه زماني قابل توجهي قرار مي گيرند و مجبور مي شوند يك مجموعه را كه به طور عادي در زمان كافي مي سازند در كمتر از سه ـ چهار ماه با يك متن ناقص توليد كنند.

وي در ادامه افزود: طبيعتا اثري كه در چنين شرايطي ساخته مي شود از كيفيت مورد نظر گروه توليد فاصله مي گيرد.

اين كارگردان خاطرنشان كرد: البته گاهي مجموعه هاي مناسبتي هم ديده ايم كه با ايجاد تركيب هاي درستي از كارگردان، تهيه كننده و نويسنده، آثار قابل توجهي بوده اند.

سعيد سلطاني همچنين اظهار كرد: فيلم و سريال مناسبتي به واسطه اينكه در يك زمان مشخص پخش مي شوند و همزمان چند شبكه ديگر نيز اقدام به پخش مجموعه هاي مناسبتي مي كنند، موقعيت خوبي است براي افرادي كه مي خواهند كار كنند و در يك دور نمايش، خود را آزمايش كنند..... / خبرگزارى ايسنا 

شنبه 28/3/1390 - 19:39
سينمای ایران و جهان

ساركوزي خواستار تماشاي «جدايي نادر از سيمين» شد

 

رييس جمهوري فرانسه خواستار تماشاي فيلم «جدايي نادر از سيمين» جديدترين ساخته ي اصغر فرهادي در كاخ «اليزه» شد.

شبكه Europe ? همزمان با اكران عمومي جديدترين ساخته ي اصغر فرهادي در فرانسه اعلام كرد؛ دفتر رياست جمهوري «نيكلا ساركوزي» از توزيع كننده فيلم «جدايي نادر از سيمين» خواسته است تا يك نسخه از فيلم جديد «اصغر فرهادي» را به طور ويژه در اختيارش قرار بدهد.

رييس جمهوري فرانسه قصد دارد اين فيلم را به همراه همسرش «كارلا بروني» به طور اختصاصي در سالن نمايش هاي كاخ «اليزه» تماشا كند.

شبكه يك اروپا نوشت: «اين درخواست ساركوزي نشانه موفقيت فيلم فرهادي است كه در جشنواره برلين موفق به كسب جايزه خرس طلا و دو خرس نقره اي براي مجموعه بازيگران شده است.»

براساس اعلام كمپاني پخش فيلم «ممنتو فيلمز»؛«جدايي نادر از سيمين» با تبليغات بسيار گسترده در سطح كشور فرانسه از ـ ? ژوئن ـ اكران خود را آغاز كرده است و در ظرف اين مدت كوتاه ركورد فروش فيلم هاي اكران شده در فرانسه را شكسته است. اين فيلم در فروش، بالاتر از فيلم هاي «برادران داردن» ـ برگزيده ي جشنواره كن ـ و فيلم آمريكايي «ايكس من» و فيلم وودي آلن قرار گرفته است.

«جدايي نادر از سيمين» با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي شود.

اين فيلم كه اين روزها در بخش رقابتي جشنواره «سيدني» به نمايش درآمده است، براي بخش «افق ها» جشنواره ي فيلم «كارلووي واري» دعوت شده است.

«جدايي نادر از سيمين» در ادامه ي اكران جهاني، روز ?? جولاي (?? تير) در سينماهاي انگليس به نمايش درخواهد آمد.

اين فيلم كه از روز ?? خرداد در بلژيك به روي پرده رفته است، از روز ?? اوت (?? مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (?? شهريور) در سوئيس و همچنين ?? جولاي (? تيرماه) در سينماهاي آلمان نمايش خواهد داشت.

«جدايي نادر از سيمين» از روز ?? دسامبر (? دي) به طور هم زمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه اعلام شده از روز ? ژانويه سال آينده ميلادي (?? دي) در سينماهاي برزيل نمايش خود را آغاز خواهد كرد..... / خبرگزارى ايسنا

شنبه 28/3/1390 - 19:39
ریزه کاری های خانه داری

خلاقيت در خانه داري

 

برگ هاي خارجي سبزيجات

 

خارجي ترين برگ هاي سبزيجات را جدا نكنيد . مگر آن كه برگ ها واقعاً فاسد و غيرقابل استفاده باشند ، زيرا اين برگ ها سرشار از مواد مغذي هستند.

 

 

نظافت شيشه ها

 

براي تميزكردن شيشه ها كمي نشاسته ذرت و در صورت امكان آمونياك به آب اضافه كنيد. پنجره ها را با محلول آب و صابون بشوييد و سپس با يك روزنامه خشك پاك كنيد . همجنين مي توانيد شيشه ها را با محلولي از آب گرم و سركه تميز كنيد.

 

 

زرده خاكستري رنگ

 

اگر مي بينيد زرده تخم مرغ پس از پختن رنگي متمايل به خاكستري يا سياه پيدا مي كند ، نگران سلامت آن نباشيد، اين رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زياني ندارد.

 

 

پوست تخم مرغ را دور نريزيد

 

پس از مصرف تخم مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باريكي كه حاوي آب سرد است بيندازيد و در ظرف را ببنديد، پس از گذشت يك شبانه روز از آن براي آبياري گلدان هاي آپارتماني استفاده كنيد.

 


مصرف شير پاستوريزه

 

اگر شير پاستوريزه بيش از 48 ساعت در يخچال باقي بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، مي توانيد از آن براي تهيه غذا يا مصرف روزانه استفاده كنيد ، به شرطي كه قبل از مصرف شير را براي مدت حداقل 10 دقيقه بجوشانيد.

 


گوشت سوخته

 

اگر هنگام آشپزي گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تميزي را در آب گرم خيس كنيدو آب آن را بگيريد ، سپس گوشت را در آن بپيچيد و بگذاريد مدت پنج دقيقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشيد.

 

 

از بين بردن بوي رنگ

 

براي از بين بردن بوي رنگ هنگام نقاشي داخل ساختمان ، مقداري پياز را داخل يك ظرف آب سرد خرد كنيد و ظرف را وسط اتاق بگذاريد ، با اين كار بوي رنگ برطرف مي شود.

 

منبع : happyiranian

شنبه 28/3/1390 - 19:38
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته