• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4110روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

غیرفعال کردن برنامه های پیش فرض ویندوز

 


تا بحال شده بعضی از برنامه های کاربردی ویندوز مایکروسافت را مثل internet explorer , media player , media center , DVD maker و... را لازم نداشته باشید و بخواهید آن را پاک کنید ولی مایکروسافت اجازه نداده این برنامه ها را از ویندوز حذف کنید (اما از راه های دیگر شاید بشه ولی گمان نکنم مناسب باشه) و حتی در ویندوز ویستا و seven در پنل Programs and Features برنامه های پیش فرض ویندوز قرار ندارد تا آن را Remove کنید و یا در ویندوز XP هم در بخش Add/Remove Programs نمیتوانید این برنامه ها را حذف کنید

.
اما خود مایکروسافت قابلیتی در سیستم عامل خود گذاشته که بتوانید این برنامه ها رو غیر فعال (Disable) کنید و ما در اینجا قصد داریم آموزش غیر فعال کردن برنامه های پیش فرض ویندوز را به شما توضیح بدیم.


در ویندوز Seven و Vista ابتدا وارد Control Panel شده و گرینه ی Programs and Features را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ گزینه ی Turn Windows Features On or Off را بزنید. پس از انجام این کار پنلی به نام Windows Features که شکل آن را در زیر می بینید اجرا می شود. حالا نام برنامه های پیش فرض ویندوز برای شما نمایش داده شده کافی است شما تیک کنار برنامه ای که می خواهید غیر فعال شود را برداشته و OK را بزنید. پس از راه اندازی مجدد سیستم می بینید که برنامه دیگر در ویندوز شما فعال نمی باشد.

Windows Features
در ویندوز XP هم به Control Panel رفته و Add/Remove Programs را انتخاب کرده و از منو های سمت چپ گزینه ی Add/Remove Windows Components را انتخاب کرده و در پنلی که باز شده تیک برنامه ای که لازم ندارید را زده و Next کنید پس از عملیاتی که انجام می شود برنامه در ویندوز شما غیر فعال می شود

منبع:noorportal.net

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:21
آموزش و تحقيقات

 

هشدار درباره تنبیه بدنی کودکان

 

تنبیه بدنی کودکان خطر ابتلا به آسم را در آنان افزایش می دهد.محققان با بررسی بیش از ۱۸ هزار بزرگسال، رابطه وضع روحی آنان را در دوره کودکی با ابتلای آنان به آسم ارزیابی کردند.

 

این بررسی نشان می دهد، افرادی که در دوره کودکی آزار جسمی دیده اند، بیش از دیگران به آسم مبتلا می شوند.

 

بر اساس این بررسی اضطراب و افسردگی کودکان یکی از عوامل مهم ابتلای آنان به آسم در دوره بزرگسالی است.


منبع:seemorgh.com

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:21
تغذیه و تناسب اندام

آیا نوشیدنی ماءالشعیر برای سلامتی بدن مفید است؟

 

ماءالشعیر یکی از نوشیدنی‌های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می‌شود و در رفع تشنگی مؤثر است.

 

هر ۱۰۰ سی سی ماءالشعیر معمولی حدود ۲۵ کالری انرژی دارد.


ویتامین‌ها گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند که در سنتز میانجی‌های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.

 

ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم‌ها دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی مؤثر است.

 

ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ‌های کلیوی کمک می‌کند. ماءالشعیر در تأمین آب و الکترولیت‌های بدن مؤثر است همچنین ماءالشعیر از استحصال دانه‌های جو به دست می‌آید و علاوه بر جو از آب رازک و سایر افزودنی‌های مجاز خوراکی در آن به کار می‌رود.

 

ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است.

 

مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک می باشد. رازک همچنین خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد که به پایداری ماءالشعیر کمک می‌کند.

 

عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول می باشد که در رفع التهاب روده، یبوست ، فتق معده بسیار موثر است.

 

فیبرها اثرات زیادی در بدن دارند، از قبیل باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان می گردند.

 

ماءالشعیر غنی از فلاوونوئیدها، کاروتنوئیدها و آنتوسیانین‌ها می باشد که در بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب و کاهش ابتلا به پرفشاری خون و سلامت کلیه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی بسیار مؤثر می باشند.

 

زیاده‌روی در مصرف ماءالشعیر، به علت داشتن قند و گازCO2 برای سلامتی مضرّ است، زیرا قند و اسید موجود در آن باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. قند باعث ایجاد کالری اضافی و چاقی می‌شود.

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:21
سلامت و بهداشت جامعه

چربی های اضافی را در خواب بسوزانید!

 

 

برای اینکه بتوانید در هنگام استراحت هم چربی های اضافی خود را بسوزانید باید سرعت سوخت و ساز (متابولیک) بدن خود را افزایش دهید.

 

بهترین راه برای رسیدن به این هدف افزایش جرم عضله در بدن است. برای افزایش عضله در بدن خود لازم نیست حتماً تمرینات شدید بدنسازی را انجام دهید. کافیست تمرینات ایست ورزی را انجام دهید. یعنی در گروه های مختلف عضلانی را به مدت چند ثانیه منقبض کنید و سپس چند ثانیه استراحت کنید و این کار را باید حداقل ۳ــ۴ بار در هفته انجام دهید.

 

 

1) تمریناتی که از چندین گروه عضلانی استفاده می کنند انجام دهید.


نرمش ها و تمرینات ورزشی که از چندین گروه عضلانی استفاده می کنند تأثیر بیشتری بر سوخت و ساز بدن شما دارند. در هنگام ورزش حتماً این نوع تمرینات را در فعالیتهای خود جای دهید. از تمریناتی که چندین گروه عضلانی را درگیر می کنند می توان به اسکات (نشستن و پا شدن با وزنه یا بدون وزنه) پرس سینه، دوی سرعت و ... اشاره کرد.

 

 

2) تمرینات مقوی قلب را انجام دهید.


هر چه نرمش هایی را که سب قوی شدن قلب شماست بیشتر انجام دهید راحتتر فعالیت می کنید و در عین حال افزایش قدرت قلب شما سبب بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن شما می شود.

 

 

3) از انجام تمرینات استقامتی شدید پرهیز کنید.


تمرینات استقامتی طولانی مدت سبب کوچکتر شدن عضلات شما می شوند. و عضلات کوچکتر به معنای متابولیسم کندتر است. به خاطر داشته باشید عضله بزرگتر و قوی تر سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد.

 

 

4) عضلات احتیاج به استراحت دارند.


اگر تمرینات قدرتی و قلبی انجام می دهید به خاطر داشته باشید به عضلات خود فرصت بازیابی و بهبودی بدهید مثلاً می توانید در برنامه خود یک روز ورزش کنید و یک روز استراحت و در روزهای ورزشی یک روز را به تمرینات قدرتی اختصاص دهید و یک روز را به تمرینات قلبی.

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:19
ازدواج و همسرداری

علاقه مند شدن به فردی دیگر ، تنها دلیل جدائیست

 

اما هرچه زنان و مردان در عرصه کار پیشرفت کردند و استقلال مالی بیشتری پیدا کردند، همه چیز شروع به تغییر کرد.


اگر تاریخچه ازدواج را در نظر بگیریم، همه قبول می کنیم که ازدواج همزمان با خلقت آغاز شده است. زن و مرد هم از نظر بیولوژیکی و هم ذهنی با هم متفاوت هستند. اما اگر زن و مرد کنار هم نمی آمدند، خلقت ادامه نمی یافت. نیازهای جسمی و احساسی ،مرد و زن را به سمت هم آورده و ازدواج اتفاق می افتد. تا قبل از قرن بیستم، ازدواج با یک نفر تا آخر عمر بسیار شایع بود. طلاق پدیده ای بسیار نادر بود. اما هرچه زنان و مردان در عرصه کار پیشرفت کردند و استقلال مالی بیشتری پیدا کردند، همه چیز شروع به تغییر کرد. وابستگی زنان به مردان از بین رفت و حتی اختلافات کوچک آنقدر بزرگ شد که به نظر رسید بر فردیت ما تجاوز می کند. در زیر ۱۵ دلیل اصلی جدا شدن زوج ها از هم را قید می کنیم :

 

۱) میل به استقلال

 

۲) علاقه مند شدن به فردی دیگر

 

۳) خیانت

 

۴) ناسازگاری جسمی

 

۵) عدم علاقه جنسی به طرف مقابل

 

۶) نگهداری نکردن از وضعیت خوب بدن مثل چاق شدن

 

۷) اختلاف در عقاید و امیال

 

۸) بحث و مشاجره زیاد

 

۹) مقایسه مداوم همسر با دیگران

 

۱۰) نصیحت کردن اجباری

 

۱۱) اعتیاد به موادمخدر و مشروبات الکلی

 

۱۲) زوال سلامتی یک طرف یا ابتلا به بیماری های لاعلاج مثل ایدز

 

۱۳) سوءاستفاده و آزار جسمی و فکری

 

۱۴) نادیده گرفتن یا بی احترامی به دوستان و اقوام همسر

 

۱۵) ناباروری

 

این دلایل ازجمله مهمترین دلایل برهم خوردن ازدواج ها است. گاهی اوقات، یک دلیل به تنهایی برای جدایی کافی است اما در موارد بسیاری، ترکیبی از چند دلیل موجب طلاق می شود. در این لیست، علاقه مند شدن به فردی دیگر و خیانت به نظر یکسان می آیند اما این دو یک تفاوت مهم با هم دارند. در اولی، فرد ممکن است به شخصی دیگر غیر از همسرش علاقه مند شود و تصور کند که در کنار او زندگی بهتری داشته و خوشبخت تر خواهد شد و ازاینرو قبل از تماس جسمی با آن فرد، زندگی مشترک خود با همسرش را خاتمه می دهد. ازطرف دیگر، در خیانت رابطه جنسی خارج از ازدواج صورت می گیرد که در موارد بسیار یکی از مهمترین دلایل طلاق است.

 

در برخی ازدواج های خاص وقتی زن و مرد بدون شناخت قبل از ازدواج با هم ازدواج می کنند، باگذشت زمان ممکن است متوجه ناسازگاری خود شده و از هم جدا شوند. به همین ترتیب، ناباروری در مرد یا نازایی در زن چه بلافاصله بعد از ازدواج و چه سالها بعد هم یکی دیگر از دلایل طلاق است. کاهش میل جنسی بعد از چند سال هم یکی دیگر از دلایل جدایی است. اگر سلامت مرد یا زن به شدت رو به زوال باشد یا یکی از طرفین به یک بیماری لاعلاج مثل ایدز مبتلا شوند، ازدواج ممکن است برهم بخورد. حتی توجه نکردن به وضعیت تناسب اندام و بیش از حد چاق یا ضعیف شدن می تواند باعث برهم خوردن رابطه شود.

 

سوءاستفاده و آزار جسمی و فکری یک دلیل دیگر طلاق هاست. تمایلات سادیسمی در هرکدام از زوج ها که موجب شکنجه جسمی روحی طرف مقابل شود معمولاً موجب جدا شدن دو طرف می گردد. اعتیاد زیاد به موادمخدر یا الکل هم یکی دیگر از دلایل شکست ازدواج هاست. بحث و دعوا و مشاجره زیاد هم باعث طلاق می شود. یک دلیل مشابه دیگر مقایسه کردن همسر با دیگران است که باعث صدمه زدن به احساسات طرف و ایجاد عقده خودکم بینی می شود.

 

حتی بیش از اندازه نصیحت کردن هم یکی از دلایل جدا کردن زوج ها بوده است. قسمت خنده دار قضیه اینجاست که روانشناسان برای همان نصیحت هایی که همسرتان مجانی در اختیارتان قرار می دهد، مبلغ هنگفتی از شما می گیرد. هر چیزی زیادش حتی یک رابطه خوب را هم خراب می کند. همینطور اختلاف علایق که قبل از ازدواج به نظر جزئی و پیش پا افتاده می رسد، بعد از ازدواج بزرگتر و برجسته تر شده و موجب دعوا و مرافعه می شود. اگر مرد یا زن نسبت به دوستان یا خانواده و اقوام همسرش بی احترامی کند یا آنها را نادیده بگیرد، موجب سوء تفاهم و ناراحتی می شود. به تدریج زوج از هم دور شده و در آخر به طور کامل جدا می شوند.

 

و آخر اینکه، استقلال مالی زن موجب تغییر رفتار او می شود. این زنان تصور می کنند که فردیت آنها باید محترم شمرده شود و نباید در آن دخالتی صورت گیرد. وابستگی مالی زنان به مردان این روزها درمقایسه به گذشته بسیار کمتر شده است. همچنین کارهای جدای مرد و زن نه تنها جدایی جسمی آنها را بیشتر می کند بلکه جدایی روحی و فکری هم می آورد. همه این دلایل، چه به تنهایی و چه در کنار هم، موجب طلاق و جدایی دو طرف می شود. اما اگر مرد و زن هر دو صبر و تحمل بیشتری داشته باشند، داشتن یک رویکرد مهربانانه و سیاست دادن و گرفتن دوجانبه از بروز طلاق جلوگیری می کند.

منبع : mardoman.net

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:15
پوست و مو

یک متخصص پوست توصیه كرد: استفاده از لباس‌های با آستین‌های بلند، شلوار بلند، کلاه مخصوص و عینک آفتابی مناسب همراه با مصرف ضدآفتاب در مناطق کویری در فصل تابستان ضروریست و ...

 

دکتر نصرت پورسینا اظهار داشت: پوست عضوی از بدن است که در معرض مستقیم آفتاب و عوامل مضر محیطی بوده و به عنوان یک سد دو طرفه عمل می‌کند.

 

وی افزود: پوست از داخل اجازه نمی‌دهد آب و الکترولیت‌ها به بیرون نشت کنند و همچنین از خارج اجازه نمی‌دهد مواد مضر وارد پوست شود. برای انجام صحیح این دو عمل باید ساختمان بسیار سالمی داشته باشد بنابراین وظیفه ما این است که به این ارگان مهم و حیاتی دقت بیشتر داشته باشیم.

 

وی یکی از فاکتورهای مضر برای پوست را اشعه مستقیم خوشید و اشعه ماورای بنفش عنوان كرد و گفت: لازم است با کرم‌های ضدآفتاب پوست را از این فاکتورها محافظت كنیم.

 

دکتر پورسینا در ادامه گفت: اینکه چه ضد آفتابی برای چه سنی و در چه شرایطی باید استفاده شود متخصص پوست باید تعیین كند.

 

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: کودکان بعد از دو سال لازم است از ضدآفتاب‌های مخصوص اطفال فاقد مواد آلرژی زا استفاده كنند.

 

وی توصیه کرد: برای سنین نوجوانی و جوانی که معمولا پوستها چرب و حتی آکنه‌ای (جوش‌های غرور) است باید کرم ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود و برای سنین بالاتر یا افرادی که دارای پوست‌های بسیار خشک هستند باید از ضدآفتابی استفاده شود که در پایه چرب باشد.

 

دکتر پورسینا در ادامه با بیان این كه spf بالاتر از 15 مناسب‌تر است، گفت: مناسب‌ترین زمان برای خروج از منزل قبل از 8 صبح و 6 بعدازظهر به بعد است.

 

وی یادآور شد: کارگران ساختمانی و کشاورزانی که زمان زیادی در معرض آفتاب قرار دارند توصیه می‌شود علاوه بر مصرف ضدآفتاب از کلاه‌های مخصوص لبه‌دار، عینک‌های آفتابی بزرگ، استفاده کنند چرا که در طولانی مدت آفتاب سوختگی‌های متعدد در پوست‌های روشن و افرادی که سالیان متمادی در معرض آفتاب هستند باعث ایجاد سرطان‌های پوست همچون BCC.SCC می‌شود.

منبع :Isna.ir

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:14
آلبوم تصاویر
کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

 

کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

 

کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

 

کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

 

کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

 

کارت پستال ولادت امام سجادع)

 

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:11
كودك

دوست می خوام اما خجالت می کشم

 

در سنین مهد کودک، پیش دبستانی و دوره دبستان، بچه‌ها کم کم دوست شدن با بچه‌های دیگر را یاد گرفته و تمرین می‌کنند. با توجه به نقشی که داشتن دوست در سلامت روانی انسان بازی می‌کند، مهارت دوست یابی برای بچه‌ها مهم می‌شود.

 

کمکش کنیم که خجالت نکشد

 

برخی کودکان از دیگر هم سن و سالان خود در زمینه دوست یابی کندتر پیشرفت می‌کنند و نیاز دارند تا والدین با آگاهی از روش‌های فرزند پروری در این زمینه به بچه‌ها کمک کنند. در این مقاله ?? روش عملی و شیوه کاربردی برای رفع مشکل دوست شدن بچه‌های کم رو آمده است:

 

1- خودتان الگو باشید - به بچه‌ها در عمل و حین صحبت‌ها نشان دهید که چگونه خودتان با دوستانتان ارتباط دارید و این رابطه چه قدر مفید و خوشایند است. همچنین بر نکاتی مثل صبوری و شریک شدن که لازمه دوستی است، در صحبت‌ها و اعمال خود تکیه کنید.

 

2- تشویق کنید ولی اجبار نکنید - اگر فرزند کم رویی دارید او را به برقراری ارتباط در موقعیت‌های جدید تشویق کنید ولی او را مجبور نکنید. بگذارید کودک با گام و سرعت مورد نظر خودش با محیط رابطه برقرار کند. این مسئله در شروع دوره مهد کودک و روزهای اول مدرسه بسیار مهم است.

 

3- کودک را به فعالیت‌های خارج مدرسه ببرید - برای رویارویی کودک با دوستان جدید؛ او را به کلاس‌هایی مثل کلاس‌های ورزشی، زبان، سفال و ... ببرید تا با بچه‌های جدید مواجه و آشنا شود.

 

پس از چند جلسه از او بپرسید که با کدام بچه بیشتر دوست است و او را برای بازی به منزل دعوت کنید. بدین ترتیب کودک طعم شیرین دوستی را می‌چشد و تمایلش بیشتر می‌شود. در مهمانی دوستان کودکتان طوری رفتار کنید که فرزندتان به والدینش افتخار کند، البته این کار نیازمند درک دنیای کودکانه آن‌ها و به رسمت شناختن علاقه مندی هایشان است.

 

4- تنها به یک دوست صمیمی، بسنده نکنید - اگر فرزندتان فقط یک دوست صمیمی دارد و فقط با او ارتباط برقرار می‌کند، سعی کنید افق دیدش را وسیع کرده و به او نشان دهید که می‌تواند در حالیکه آن دوست اصلی را حفظ می‌کند، دوستان دیگری هم داشته باشد.

 

به کودک بیاموزید احساساتش را با دوستانش در میان بگذارد. این کار هم جنبه احساسات منفی مانند شرمندگی و عذر خواهی و هم جنبه احساسات مثبت مانند شادی و خوشحالی را در بر می‌گیرد.

 

5- با بچه‌های فامیل و همسایه‌های شایسته ارتباط برقرار کنید - به نزدیکانتان نگاه کنید و برای با هم بودن بچه‌های فامیل و همسایه‌ها - در رده‌های سنی قدری متفاوت - برنامه ریزی کنید و البته به این دوستی‌ها نظارت داشته باشید.

 

6- اوقات تنهایی و در جمع بودن را متعادل کنید - برای رفع کم رویی کودک، برنامه او را بیش از حد با فعالیت‌های اجتماعی پر نکنید (به عبارتی از آن طرف بام نیفتید). اوقاتی را هم برای تنها بودن در نظر بگیرید تا تعادل و هماهنگی برقرار شود.

 

7- با دقت نگاه کنید - موقعی که کودک در جمع بچه‌های دیگر است، به رفتار فرزندتان به خوبی توجه نمایید. آیا او رئیس مآب است؟ آیا رفتارش تهاجمی است؟ آیا وسایل و اسباب بازی‌هایش را به بچه‌ها نمی‌دهد؟ آیا موقع باختن در بازی، خودش را می‌بازد؟ آیا خیلی مظلوم است و نمی‌تواند از خودش دفاع کند؟ و ده‌ها مورد دیگر. پس از اینکه احتمالاً مشکلی را یافتید، روی جایگزینی آن رفتار با رفتارهای مثبت کار کنید.

 

8- رفتار با همبازی‌های مشکل ساز را به او بیاموزید - بازی بچه‌ها با همبازی‌هایشان دارای افت و خیزهای طبیعی است و چالش‌های خودش را دارد. حل کردن و کنار آمدن با مشکلات در روابط اجتماعی؛ مهارتی بس ارزشمند است که بچه‌ها حین بازی‌های گروهی و در جمع همسالان می‌آموزند. البته گاهی مشکلی حاد می‌شود و یک همبازی به دیگران از نظر فیزیکی یا احساسی دائماً صدمه وارد می‌کند. در این شرایط علاوه بر آموزش نحوه برخورد با این شرایط به کودک، گاهی نیاز است شما مستقیماً دخالت نمایید.

 

9- بیان احساسات را به کودک بیاموزید - بیان احساسات و آگاهی از احساسات درونی، یک مهارت بسیار مهم در سلامت روانی شخص است. به کودک بیاموزید احساساتش را با دوستانش در میان بگذارد. این کار هم جنبه احساسات منفی مانند شرمندگی و عذر خواهی و هم جنبه احساسات مثبت مانند شادی و خوشحالی را در بر می‌گیرد. بیان احساسات، برای کودکان در سنین کوچک‌تر از دوره دبستان قدری زود است و می‌تواند تقریباً از دوره دبستان شروع شود.

 

10- به کودک بیاموزید تا حد امکان خود را با بچه‌های دردسر ساز، مواجه نکند - به خصوص آن‌هایی که موجب آسیب فیزیکی و زد و خورد می‌شوند. هر چند بچه‌ها بایستی مواجهه با شرایط دشوار و مراقبت از خود را بیاموزند، ولی دلیلی برای اینکه خود را در معرض خطر قرار دهند، وجود ندارد. برنامه‌های اجتماعی فرزندتان را با کودکان دیگر ادامه دهید و با کودکان دردسر ساز، رفت و آمد نداشته باشید.

منبع : کودک سیتی

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:11
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

این یک تست هوش بسیار جالب است. شما باید بتوانید در این تصویر صورت یک مرد را بیابید.پزشکان معتقدند اگر بتوانید در عکس زیر ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه پیدا کنید، نیمکره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل می کند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آن را پیدا کنید،پیشنهاد می شود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر شود.

 

 

هوش خود را بسنجید (تست هوش)

 

 

 

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:10
آشپزی و شیرینی پزی

طرز تهیه ی فندق های شکلاتی

 

 

مواد لازم:

 

شکر

100 گرم

آب

50 میلی لیتر

فندق

200 گرم

شکلات تخته ای

به میزان لازم

 

 

 

طرز تهیه:

 

شکر و آب را مخلوط کنید و روی گاز قرار دهید تا جوش بیاید.


بعد از این که جوش آمد، فندق را اضافه نمایید و هم بزنید تا فندق ها خوب تفت داده شوند و شکر به خورد آن ها برود.


اکنون شکلات را ذوب کنید و مقداری روغن جامد به آن اضافه نمایید تا کمی شل شود.


بعد از این که فندق ها خنک شدند، آن ها را داخل شکلات بغلتاتید و روی کاغذ روغنی داخل سینی بچینید.


این کار را چند بار انجام دهید تا شکلات روی فندق ضخیم شود.


درصورت تمایل بعد از خنک شدن، شکلات های فندقی را داخل پودر شکر بریزید.

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:7
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته