• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4125روز قبل
موبایل

دو ترفند کوچک پیرامون گرفتن عکس در گوشی iPhone

 

همان طور که می‌دانید گوشی iPhone یک گوشی لمسی است. حال فرض کنید قصد دارید در حالی که گوشی در دستانتان است از خودتان عکس بگیرید. مشخصاً مانند سایر گوشی‌ها دکمه‌ای وجود ندارد که شما پس از چرخش 180 درجه‌ای گوشی بتوانید آن را بدون نگاه کردن لمس کنید و از خودتان عکس بگیرید. در نتیجه ناچارید روبروی یک آینه قرار بگیرید یا شانسی و با آزمون و خطا آیکن عکس‌برداری را بر روی صفحه لمس کنید. اما با استفاده از ترفند ساده‌ای که برای‌تان بازگو خواهیم کرد می‌توانید بدون این دردسرها از خودتان عکس بگیرید و دریابید که افکار شرکت اپل تا کجا پیش رفته است. همچنین قصد داریم به معرفی ترفند کوچک دیگری در زمینه گرفتن عکس در آی‌فون بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید از خود صفحه نمایش گوشی عکس بگیرید. دقیقاً چیزی مشابه با عملکرد دکمه Print Screen کیبورد در کامپیوتر.

 

چگونه وقتی گوشی در دستمان است از خودمان عکس بگیریم؟
برای این کار ابتدا در منوی اصلی گوشی وارد Camera شوید.
حالا با انگشت خود آیکن دوربین که جهت عکس‌برداری استفاده می‌کنید را لمس کنید، اما انگشت خود را رها نکنید.
اکنون گوشی را 180 درجه بچرخانید و پس از این که لنز دوربین گوشی را روبروی خود قرار دادید، در این زمان انگشت خود را رها کنید تا عکس گرفته شود.

 

چگونه از صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم؟
برای این کار در هر محیطی از گوشی که هستید ابتدا دکمه Home را بگیرید. سپس بدون رها کردن این دکمه، دکمه Power را بگیرید و در نهایت هر دو دکمه را با هم رها کنید.
خواهید دید که از صفحه عکس گرفته میشود. تصویر مذبور در Photos > Camera Roll ذخیره خواهد شد.
لازم به ذکر است منظور از دکمه Home، دکمه دایره شکل موجود در پایین گوشی و منظور از دکمه Power، دکمه موجود در بالای گوشی است. آی‌فون تنها همین دو دکمه را دارد.

این ترفندها بر روی iPod Touch نیز عملی خواهند بود.

منبع:tarfandestan.com

شنبه 18/4/1390 - 12:15
سلامت و بهداشت جامعه

با این کارها خون خود را تصفیه کنید

 

محیط زندگی آلوده و افزودنی‌‌های مضر از دغدغه‌های همگانی است. به همین دلیل برنامه‌های سم‌زدایی روبه گسترش است زیرا با پیروی از این برنامه‌ها با روشی طبیعی از بروز بیماری ها جلوگیری می‌شود.

تصفیه خون یکی از موارد پراهمیت است زیرا جریان خون موادغذایی حیاتی و اکسیژن را به اندام‌های بدن می‌رساند. هنگامی که سموم در جریان خون باشند، اندام‌ها آسیب می‌بینند و در معرض خطر قرار می‌گیرند و در این زمان سردرد، مشکل تنفس، خستگی، آلرژی و... ظاهر می‌شوند.

برای پیروی از این برنامه باید موارد زیر را مورد توجه قرار داد.

مصرف غذاهایی که جریان خون را تصفیه می‌کنند باید در دستورالعمل غذایی قرار گیرند. این موادغذایی شامل اسفناج، مارچوبه، موسیر، تره‌فرنگی، کرفس و هویج است. از این‌رو توصیه می‌شود اسفناج، کرفس و هویج به سالاد افزوده شود، موسیر و تره‌فرنگی را نیز باید خرد کرد و همراه با سوپ مصرف کرد. مارچوبه بخارپز شده نیز به املت اضافه ‌شود.

مصرف غذاهای مفید برای کبد، از آنجایی که کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی است که سموم بدن را جدا می‌کند، خوردن غذاهای مفید برای کبد، برای تصفیه خون نیز مفید خواهد بود. این موادغذایی شامل سبزیجات تلخ دارای برگ سبز، خردل سبز، کلم‌پیچ، شاهی آبی و... است که باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند.

مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند پودر تخم کتان، جوی دوسر و پاپایا، آناناس، آلو و... برای روده‌ها مفید است و سلامت را افزایش می‌دهد. تنظیم حرکات روده‌ای برای تصفیه خون ضروری است زیرا یبوست باعث می‌شود سموم دوباره جذب و وارد جریان خون شوند.

مصرف چای سبز به دلیل برخورداری از خواص آنتی باکتریال از زمان‌های قدیم در چین رواج داشته است. این چای همچنین برای سلامت عمومی و طول عمر نیز مفید است. کاتچئین‌های موجود در چای سبز خون را رقیق می‌کنند و از این‌رو از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود.

این چای همچنین در کاهش قند خون و سطح کلسترول مفید است لذا توصیه می‌شود روزانه حداقل سه فنجان چای سبز نوشیده شود.

کاهش میزان مصرف غذاهای فرآوری شده. توصیه می‌شود به جای مصرف غذاهای فرآوری شده از موادغذایی خانگی استفاده شود زیرا افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های مصنوعی مضر و سوخت و ساز آنها برای بدن دشوار است.

از این‌رو باید از موادطبیعی، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات فصلی و منابع پروتئینی مانند گوشت بوقلمون بیشتر استفاده شود.

منبع:salamatnews.com

شنبه 18/4/1390 - 12:14
كودك

 

نقاشی کودک

 

 

شاید هنوز هم هستند کسانی که باور نکنند این نقاشی های ساده و بازیگوشانه ای که کودکان شان می کشند، الزاماً بازی با خطوط و رنگ ها نیست. یا راهی برای آن که سرشان گرم شود و احیاناً والدین شان ذوق کنند و دایما بچه ها را راهنمایی کنند که «مامان! اینو آبی کن، اونو قهوه ای!»

 

سال هاست که روان پزشکان بر اهمیت نقاشی آزادانه کودکان در آشکارسازی درونیات و ذهن شان تأکید کرده اند. این که اشکال و رنگ ها و ترکیب خطوط و دوایر در این نقاشی های به ظاهر ساده و سرسری نشانگان پیچیده ای هستند که می تواند میزان و منشأ آسیب های روانی اطفال را هم آشکار کند.

 

کودک نیازمند گفت وگو است اما چون تسلط کافی گفتاری و الفبایی ندارد، آگاهانه و به طور غیر مستقیم از طریق نقاشی، ویژگی های شخصیتی، ناکامی ها، فشارها و تمایلات درونی خود را آشکار می کند. در واقع نقاشی مانند خواب و رویا به او فرصت می دهد تا اطلاعات و اعمالی را که از دنیای بیرون کسب کرده از هم جدا و سپس آنها را دوباره تنظیم کند.

 

اشکال و رنگ ها و ترکیب خطوط و دوایر در این نقاشی های به ظاهر ساده و سرسری نشانگان پیچیده ای هستند که می تواند میزان و منشأ آسیب های روانی اطفال را هم آشکار کند.

 

هارلو معتقد است که نقاشی و بازی برای کودک وسیله اصلی سیاحت، خودآگاهی و به گذشته نگریستن است. نقاشی کودکان از سه چهار سالگی معنا پیدا می کند و می تواند هوش و عواطف و موقعیت و ارتباطات او را در زندگی نشان دهد. او در سنین 3 تا 6 سالگی بیشتر تحت تأثیر فشارهای درونی است، بنابراین علاقه وافری به استفاده از رنگ دارد و آن را بر شکل ظاهری ترجیح می دهد.


به تدریج که سنش بالاتر می رود، از وابستگی اش به رنگ کم شده و به شکل ها علاقه افزون تری نشان می دهد. کودک برای استفاده از رنگ ها فقط تحت تأثیر احساسات و عواطف خود قرار دارد و مثلاً ممکن است چمن را بنفش بکشد، چون هم می خواهد چمن را نشان دهد و هم از رنگ بنفش خوشش می آید.

 

والدین و مربیان نباید اصرار داشته باشند تا نگرش کودک را در برابر رنگ با واقعیات منطبق کنند و بگذارند هر چه دوست دارد بکشد. کوچک ترها بیشتر قرمز و نارنجی و صورت را می پسندند و در کل به رنگ های زنده تر گرایش بیشتری دارند؛ اما بزرگ تر که می شوند رنگ های گروه آبی، گرم و تند استفاده می کنند و فقط کودکانی که در خانه تحت نظارت شدید هستند، رنگ های سرد را انتخاب می کنند که علت اصلی آن به مشکلات عاطفی و روانی باز می گردد.

 

فقدان رنگ در تمام یا قسمتی از نقاشی نشانگر خلأ عاطفی و گاهی دلیل بر گرایش های ضداجتماعی است. کودکان «سازگار»، در نقاشی های شان به طور متوسط از پنج رنگ مختلف استفاده می کنند و کودکان گوشه گیر یا آنها که ارتباط با دنیای خارج را دوست ندارند، از یک یا دو رنگ بیشتر بهره نمی برند.

 

موضوعاتی که در نقاشی کودکان بیشتر دیده می شوند، آدم، خانه، درخت، خورشید، ماه، حیوانات و خانواده است. تمام جزئیات رفتاری و این که چه می کشند (یا نمی کشند) و با چه رنگ و اندازه ای، همه شان تعابیری دارد که به فهم بیشتر از کودک کمک می کند. عده ای عقیده دارند که نقاشی آدمک، خانواده و درخت، سه تست روان شناسی مفصل و معتبر برای اطفال محسوب می شود.

 

شکل آدمی که کودک می کشد، پیش از هر چیز شکل خود یا درکی که از بدن و تمایلاتش دارد را بیان می کند و حتی گودیناف، نقاشی آدمک کامل و درست را نشانه پختگی فکری کودکان می داند. جزییات فراوانی در تحلیل نقاشی آدمک هست که شاید در مطلب مجزایی در باره آن بنویسم. در باره سه جزء درخت (ریشه، ساقه و برگ) و چگونگی کشیدن آنها نیز جزییات فراوانی مطرح است که هر کدام نشانه ای از درونیات کودک است.


ماژیک

نقاش خانه و خانواده از همه مهم تر است. خورشید نماد مادر یا زندگی است و خانه نماد پدر. البته عده ای از روان شناسان اطفال، خورشید را نماد پدر یا به طور کلی والدین می دانند. اگر خورشید پشت ابر تیره یا کوه باشد یا کم رنگ باشد، یعنی والدین وجودشان گرم و پر مهر نیست و اگر خورشید را قرمز پررنگ یا سیاه بکشند به معنای ترسی شدید از پدر (یا گاهی مادر) است.

 

ماه بیشتر نشانه نیستی است و بسیاری از کودکان آن را در نقاشی هایی که از قبر و قبرستان می کشند به کار می گیرند. چراغ یعنی عشق و محبت در زندگی و اگر آن را خاموش بکشد، نشانه ای از مرگ مادر است. رودخانه جریان زندگی است و دودکش نماد عاطفه در خانواده. اگر خانه سقف نداشت یعنی پدر نقش حمایت کننده را در خانه ندارد و پنجره و رنگ آن نماد ارتباط ذهنی کودک با جهان خارج است.

 

در ورودی خانه نماد رفت و آمدهای خانوادگی است و اگر کوچک باشد یعنی خانواده کم رفت و آمد است و بالعکس. خانه بدون در ورودی در پنج تا هشت سالگی نشانه خجالتی بودن و وابستگی شدید به مادر است و بعد از هشت سالگی نشانگر احساس خود کوچک بینی و تنهایی است و در نوجوانی شرم حیای زیاده از حد و احساسات گرایی رقیق و سطحی را نشان می دهد. مدت زمانی که برای ترسیم هر یک از اشخاص اجزای نقاشی صرف می کند و دقتی که در مورد جزئیات به کار بسته می شود نیز دارای اهمیتی است.

 

یا تمایل و حساسیتی که در بازگشت به بخش معینی از نقاشی خود نشان می دهد. همچنین این نکته که نقاشی در چه قسمتی از کاغذ و با چه شخصی آغاز شده است. ناحیه پایین صفحه، ناحیه غرایز بنیادی است و کودکان خسته و روان آزرده و افسرده بیشتر به این بخش گرایش دارند. بالای صفحه مطلوب و آرمان گراها و رؤیاپردازهاست و ناحیه ای برای گسترش تخیلات.

 

چپ جایگاه گذشته است و در راست صفحه، آینده نقاشی می شود. اگر کودک خود را پایین تر یا کوچک تر از دیگران بکشد، نشانه اضطراب گناه کاری است و چه بسا تا حدی افراطی باشد که اصلاً خودش را از نقاشی حذف کند... جزییات و شرح زیاد است و به پایین ستون نزدیک شده ایم!...

 

حرف آخر این که کودک بهتر از هر کسی می داند قصد بیان چه چیزی را داشته. یادتان باشد که همواره پس از تمجید نقاشی اش از او بخواهید که نقاشی اش را برای تان تعریف کند. و البته فراموش نکنید که کودک تان درجزیره یا سیاره خودش نشسته، روی نوک بالاترین درخت و بی اعتنا به همه کسانی که دور و برش هستند. پس لطفاً در حال نقاشی مزاحمش نشوید و بگذارید کارش را بکند!

شنبه 18/4/1390 - 12:11
خواص خوراکی ها

نوعی سبزی ضد رماتیسم

 

بوی تند و معطر این سبزی برای دور كردن بوی بد از بدن استفاده می‌شود،همچنین دارای خواص درمانی نیز می باشد.

 

ترخون همچنین موجب مهار رشد میكروب ‌های روی پوست و درنتیجه كاهش بیش‌تر بوی بدن می‌شود.

 

ترخون

ترخون منبع بسیار خوبی از آهن،كلسیم و منگنز می‌ باشد.این سبزی همچنین دارای پتاسیم، منیزیم و ویتامین ‌های A و C می ‌باشد.ترخون بیش‌تر به صورت یك سبزی در پخت و پز استفاده می‌شود، اما از آن برای مصارف پزشكی نیز استفاده می‌كنند.

از قدیم برای درمان دردهای شكمی و افزایش اشتها از ترخون استفاده می ‌شده است.این گیاه بخصوص اگر به شكل دم كرده مصرف شود برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار سودمند است به همین دلیل برای افراد بیش فعال مفید است.

ترخون تولید صفرا به وسیله كبد را افزایش می‌ دهد و به این ترتیب به هضم و گوارش غذا كمك می‌كند و موجب افزایش سرعت فرآیند سم‌زدایی در بدن می‌ شود.افرادی كه فشار خون بالایی دارند می‌توانند از این سبزی به جای نمك در غذا استفاده نمایند.

ترخون توانایی بسیار زیادی برای مبارزه با كرم‌های روده‌ای نیز دارد.

خواص مفید روغن ‌های فرار ترخون:


روغن‌های ضروری ترخون به وسیله‌ تقطیر با بخار آب از برگ ‌ها و گل ‌های این گیاه استخراج می‌شوند و شامل سینئول، استراگول، اوسیمن و فلاندرن می‌باشند.


روغن ‌های ضروری یا همان اسانسهای فرار موجود در ترخون دارای خواص زیادی می باشند.


* ضد روماتیسم


روغن‌های فرار ترخون،توانایی بسیار خوبی برای افزایش جریان خون دارند.بدین ترتیب موجب گرم شدن ناحیه آسیب دیده می ‌شوند و علاوه بر این نمی ‌گذارند كه اسید اوریك در آن مكان‌ های خاص تجمع كنند.

 

* اشتهاآور


ترخون ترشح شیره‌های گوارشی معده را تحریك می‌كند و به همین دلیل موجب افزایش اشتها می ‌شود.این اتفاق درست در زمانی شروع می ‌شود كه شما آن را در دهان تان قرار می ‌دهید جایی كه در آن بزاق تولید می‌شود.


* كمك به بهبود گردش خون


روغن ‌های فرار موجود در ترخون گردش خون و مخاط را بهبود می ‌بخشند و به توزیع مناسب مواد مغذی،اكسیژن،هورمون ‌ها و آنزیم ‌ها در سراسر بدن كمك می‌كنند.


* كمك به هضم مواد غذایی


این روغنها یا به عبارتی اسانس‌ها همان‌طور كه ذكر شد موجب افزایش شیره‌های گوارشی در سراسر دستگاه‌ گوارش می ‌شوند و بدین ترتیب به افزایش توانایی بدن به هضم مواد غذایی از طریق تجزیه‌ غذاها به مواد مغذی مختلف كمك میكند (ترخون بخصوص برای هضم پروتئین‌ ها و چربی‌های گوشت كمك كننده خوبی است.)

 

* بو زدایی


بوی تند و معطر ترخون برای دور كردن بوی بد از بدن استفاده می‌شود.ترخون همچنین موجب مهار رشد میكروب ‌های روی پوست و درنتیجه كاهش بیش‌تر بوی بدن می‌شود.

شنبه 18/4/1390 - 12:10
اخبار

مایكل مولن كه كشورش به خاطر حضور نظامی در عراق به شدت از سوی افكار عمومی جهان مورد انتقاد است، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد كه ایران از گروه‌های تندرو در عراق حمایت می‌كند.

آدمیرال مایكل مولن، رئیس ستاد مشترك نیروهای نظامی آمریكا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد كه ایرانیان با آگاهی كامل دولت ایران برای گروه‌های شیعه عراقی تسلیحات فراهم می‌كنند.

مولن در ادامه ادعاهای خود گفت: دلیلی ندارد كه من باور كنم با كاهش تعداد نیروهای ما در عراق آن‌ها به این كار پایان می‌دهند.

در حالی كه مقامات كشورمان بارها بر مداخله نكردن در امور داخلی سایر كشورها تاكید دارند، رئیس ستاد مشترك نیروهای نظامی آمریكا در بخش دیگری از ادعاهای بی‌اساس خود مدعی شد كه ایران در سال 2008 آگاهانه تصمیم گرفت دخالت خود در عراق را متوقف كند، اما اكنون قصد دارد خود را در موقعیتی قرار دهد كه بتواند به بیرون راندن نیروهای آمریكا از منطقه كمك كند.

مولن كه تاكنون هیچگونه مدركی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نكرده است، مدعی شد شكی وجود ندارد كه آن‌ها قصد دارند به ویژه در جنوب نفوذ داشته باشند.

رئیس ستاد مشترك نیروهای نظامی آمریكا مدعی شد كه معتقدم هرگونه توافقی برای نگه داشتن نیروهای آمریكایی در عراق پس از پایان سال میلادی جاری " باید هماهنگ با كنترل ایران در این قسمت‌ها" انجام گیرد.

آمریكا كه با ادعای مبارزه با تروریسم و برقراری دموكراسی به عراق حمله كرد، طبق توافقنامه امنیتی با عراق متعهد شده است كه تا پایان 2011 خاك عراق را ترك كند..../تحلیل:عصرایران

شنبه 18/4/1390 - 12:9
تاریخ

امروز "شنبه" برابر با هجدهم تیر 1390 هجری خورشیدی، هفتم شعبان 1432 هجری قمری و نهم ژوئیه سال 2011میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح ذیل است:
هجدهم تیر در آینه تاریخ معاصر ایران
18 تیر 1359
دویست عضو كنگره آمریكا در نامه مشتركی به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواستند موضوع آزادی گروگانهای امریكائی در تهران را در اولویت قرار دهند.

18 تیر 1344
ژنرال "اكهارت"، رییس هیأت مستشاری نظامی امریكا، در پایان مأموریتش، در مصاحبه‌ای گفت‌: خلبانان ایرانی در جنگهای كنگو به طرز تحسین‌آمیزی فعالیت كردند و مورد تأیید سازمان ملل قرار گرفتند!

18 تیر 1334
"سلدرون چ. م." سفیر جدید امریكا وارد تهران شد. "هندرسن" سفیر پیشین‌ نیز به معاونت وزارت امور خارجه امریكا منصوب شد.

18 تیر 1299
"میرزا كوچك خان جنگلی" یك ماه پس از اعلام حكومت جمهوری در گیلان در اعتراض به بد قولی اعضای حزب عدالت وابسته به روسیه، كه برخلاف توافق قبلی مبنی بر خودداری از تبلیغات كمونیستی، به ترویج مرام كمونیسم در شهر رشت پرداختند، از این شهر خارج و به فومن رفت.

شنبه 18/4/1390 - 12:4
اخبار

روزنامه

عناوین روزنامه های امروز شنبه 18 تیر 1390

تیتر روزنامه

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران تاکید کرد: سپاه و دیگر نهادهای انقلابی به اختلافات دامن نزنند

رهبر معظم انقلاب در پیام تبریک به قهرمانان جهانی: از وزنه برداران غیور جوان که قهرمان شدند و مردم عزیز کشورمان را خوشحال کردند، صمیمانه تشکر می کنم

توافق 20 میلیارد دلاری ایران و عراق

تیتر روزنامه

آجرلو خبر داد؛عزم مجدد دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

وزارت علوم:دستور رئیس جمهور نصب العین است

كره شمالی گرفتار خشكسالی یا خشك مغزی؟

ایرانی‌ها 10 سال زودتر دچار سكته مغزی می‌شوند

تیتر روزنامه

انتقاد علما و مراجع از اقدام رئیس‌جمهور؛تفکیک جنسیتی؛ توقف یا ادامه؟

هشدارهای حداد عادل:نگذارید مجلس ششم تكرار شود

صالح با سیمای سوخته آفتابی شد

انتقادات شدید رسایی از لاریجانی

تیتر روزنامه

با جایگاهداران cng بدهكار مدارا می‌كنیم

51 فرودگاه كشور زیان ده هستند

شلیك موشك‌های هوشمند و مافوق صوت سپاه

آغاز اخراج عول‌های پیمانكاری از بازار كار

تیتر روزنامه 

هشدارهای انتخاباتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

واكنش‌ها به دستور رئیس‌جمهور

بانك مركزی جریمه می‌شود

اسرائیلی‌ها فرودگاه پاریس را به هم ریختند!

تیتر روزنامه

جوانان وزنه بردار ایران تاریخ شاز شدند

انتقاد هنرمندان از بودجه اندك هنری

رسوایی بزرگ شنود تلفنی در انگلیس

اعطای وام قرض الحسنه به زندانیان جرایم مالی

تیتر روزنامه

رهبر انقلاب: از وزنه برداران غیور جوان صمیمانه تشکر می کنم؛ دنیا روی دست پولادمردان جوان ایران

17 تیر با راهپیمایی گسترده علیه بدحجابی ماندنی شد؛ فریاد دفاع از حجاب و عفاف در سراسر کشور

بزرگترین رسوایی رسانه ای در بریتانیا

تیتر روزنامه

رئیس سازمان بازرسی:هزینه كردن بیت المال در انتخابات اختلاس محسوب می‌شود

دیكتاتور یمن:برای تقسیم قدرت حاضرم!

پیشروی انقلابیون به سوی طرابلس از دو جبهه

مجلس لبنان به میقاتی رای اعتماد داد

تیتر روزنامه 

رئیس سازمان خصوصی سازس:با واگذاری 400 شركت در سال عاجز می‌شویم

تولید 800 هزار تن میلگرد در آریان فولاد

شیر فعلا قیمت ندارد

30 درصد مصالح ساختمانی غیر استاندارد است

تیتر روزنامه

تجمع بزرگ زنان در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

وزنه برداران جوان ایران تاریخ ساز شدند

آبستراکسیون 14مارس نتیجه نداد کابینه میقاتی رای اعتماد گرفت

دخمه هایی به جای اتاق سهم زائران محروم در مشهد

تیتر روزنامه 

تبعیض پولی به نفع خارجی‌ها؟

ریشه‌یابی منازعه آماری

تحلیل وزیر پیشین از اوضاع بازار مسكن

دیكتاتور یمن دوباره ظاهر شد

تیتر روزنامه

آغاز شمارش مهكوس برای خروج ناوهای آمریكا از خلیج فارس

رئیس كل گمرك اعلام كرد؛اسكله‌های نظامی واردات كالا انجام نمی‌دهند

هشدارهای انتخاباتی حداد عادل به اصولگرایان

راهپیمایی زنان تهرانی در حمایت از طرح عفاف و حجاب

تیتر روزنامه

ادارات، متهم اصلی ساخت و سازهای غیر مجاز

تپه های برج میلاد بوستان می شود

کارمندان منتظر سبد کالایی ماه رمضان باشند

تیتر روزنامه

جاسبی: در آزمون سراسری سال 90 دانشگاه آزاد؛ 400 هزار نفر دانشجو پذیرفته می شوند

آغاز مسابقات جهانی ربوکاپ ترکیه با حضور دانشگاه آزادی ها

پورمحمدی: هزینه کردن بیت المال در انتخابات اختلاس محسوب می شود

تیتر روزنامه

توصیه جنتی به سپاه

رشد تا 138 درصدی قیمت ها در رمضان 90 نسبت به رمضان 86؛ افطار با طعم گرانی

استقبال از کنسرت شجریان پرشور بود؛ آتش همایون بر پر سیمرغ

تیتر روزنامه

وزنه برداران جوان بر بام جهان

معاون اول قوه قضاییه خواستار شد: همکاری حوزه علمیه برای تامین کادر قضایی

ائمه جمعه تاكید كردند،امنیت اخلافقی و اجتماعی با رعایت قانون حجاب و عفاف

خروج از بحرین پیش شرط ایران برای گفتگو

تیتر روزنامه

واكنش‌ها به دستور رئیس جمهور

آیت الله جنتی:بحرین باید فتح شود

یادگار امام در فیس بوك صفحه‌ای ندارد

مصباحی مقدم:هاشمی كه رفت چرا بودجه مترو را نمی‌دهید

تیتر روزنامه

مرتضی نبوی:اصلاح طلبان از فتنه گران اعلام برائت كنند

تمام مشكلات رابطه با تهران حل و فصل شد

دولت قانون حجاب و عفاف را اجرا كند

مردم در غائله 78 و 88 حرف آخر را زدند

تیتر روزنامه

طلاب در جبهه جنگ نرم حضور فعال داشته باشند

آقای بهمنی یک حرف زد، مردم 60هزارمیلیاردتومان پول را از بانکها خارج کردند

امحای بیش از 2000 لباس با تصاویر مبتذل در مشهد

کواکبیان علا م کرد:حاکمیت قانون، اساسی ترین شرط حزب مردم سالا ری برای ارائه لیست انتخاباتی

تیتر روزنامه

محسن رضایی در همایش "بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی و تجدید میثاق با ولایت" مطرح کرد: انقلاب مقدم بر سیاست است

قهرمانی تاریخی وزنه برداران جوانان ایران در جهان؛ وزنه ها خم شدند

شنبه 18/4/1390 - 12:2
تاریخ

127پیش ازمیلاد:اختلاف نظر میان حكمران تخارستان (منطقه ای در شمال شرقی افغانستان امروز) و دربار اشكانیان از جولای 127 پیش از میلاد آغاز شد. شاه وقت از دودمان اشكانی سركوبی فرماندار یاغی با فرستادن سرباز را بر مذاكره با او ترجیح داد.

فرماندار تخارستان به دلیل خودداری افرادش از جنگ با نیروهای دولت، به چین (چین شمال غربی ـ منطقه ای که شهر اورومچی حاکم نشین آن است) گریخت و به دولت آن كشور پناهنده شد و دولت اشكانی ایران استرداد او را درخواست نكرد تا قضیه بزرگ نشود و میان دو دولت دوست (ایران و چین)، یك مسئله پیچیده به وجود نیاید. مرز شمال غربی چین پس از تغییراتی که در دوران سیل مهاجرت اقوام آلتائیک و سپس حکومت مغولها کرد اینک همان شده است که در عهد اشکانیان و ساسانیان بود. ایرانیان مردم آن کشوررا به نام دودمان کین = شین = چین؛ چینیان و برخی ملل از جمله ترکیک زبانها به نام دودمان هان؛ «هان» می خوانده اند که هر دو اسم باقی مانده است. غرب واژه چین را از ایرانیان فراگرفته و رایج ساخته است چینیان کشور خودرا «چونگ کواو» می خوانند.


1893م:اسناد قرارداد مورخ 27 ماه مه سال 1893 میلادی روسیه و ایران 9 ژوئیه همین سال میان دو دولت مبادله شد و در اروپا (نه در تهران) انتشار یافت!.

به موجب این قرارداد، ناصرالدین شاه قاجار منطقه مرزی «فیروز» را به «اعلیحضرت تزار همه روسیه!» بخشیده بود و خط مرزی دو كشور به سود روسیه تغییر یافته بود. این منطقه اینک در جمهوری ترکمنستان واقع شده است.

قاجارها متعلق به ایل مغولی «قجر» و از اعقاب قاجار نویان، امیرزاده مغول بودند که با چنگیز به آسیای میانه آمده بود.

 

ناصرالدین شاه در اوایل سلطنت


1850م:سید علی محمد شیرازی معروف به «باب» كه در زندان چهریق آذربایجان محبوس بود 9 ژوئیه سال 1850 به تصمیم ناصرالدین شاه كه تازه به سلطنت رسیده بود اعدام شد.

با او، یكی از مریدانش به نام مّلا محمد علی نیز اعدام گردید.سید علی محمد شیرازی هنگام اعدام 31 ساله بود.

 

1300م:18 تیر 1300 زد و خورد نیروی اعزامی قزاق با افراد امیرمؤید سوادكوهی كه در مازندران بنای مخالفت با دولت وقت را گذاشته بود آغاز شد و روز بعد با شكست امیر مؤید و فرار او پایان یافت. این مخالفت با خشونت تمام سرکوب شده بود.

احمد آقا خان میر پنج (بعدا سپهبد امیر احمدی) فرمانده قزاقهای اعزامی پس از شکست دادن سوادکوهی، خانه و قرارگاه او را به آتش کشید و فرزندانش را هم فراری داد. هدف، ارعاب مخالفان احتمالی دیگر بود.

این رویداد چهار ماه و نیم پس از کودتای ژنرال رضاخان که سردار سپه و وزیر جنگ شده بود و خود نیز از مردم سوادکوه بود صورت گرفت.

امیر احمدی که از همقطاران قدیم رضا شاه بود در سال 1344 در 77 سالگی درگذشت. وی نخستین نظامی ایران بود که پس از دوران ساسانیان، سپهبد شده بود. واژه های «سپه، سپاه، سپهبد» و تركیبات آنها، از دوران ایران باستان تا كنون تغییر نیافته اند. سپهبد امیر احمدی به مشاغل نظامی و غیر نظامی متعدد و گوناگون منصوب شده بود و آخرین سمت او سناتور انتصابی بود.

 

سپهبد امیر احمدی: زمانی كه احمد آقا خان میرپنج بود ــــ و هنگامی كه سناتور


1347ش:در این روز در سال 1347 خورشیدی (نهم ژوئیه 1968) دولت وقت ایران نسبت به عضویت بحرین در فدراسیون امارات اعتراض كرد. دولت وقت در این اعلامیه اعتراضیه خود یادآور شده بود كه بحرین یك استان ایران است.

سالها پیش از آن، مجلس شورای ملی بر پایه اسناد و شواهد تاریخی، با تصویب یک قانون «بحرین» را استان چهاردهم ایران اعلام کرده بود. بعدا، شاه (ظاهرا) به خواست آمریکا ترتیبات ابطال حقوق ایران نسبت به بحرین را داد که چون عمل او خودسرانه و غیر دمکراتیک بود (عدم انجام رفراندم در ایران و استعلام نظر ایرانیان)، توده ایرانیان هنوز جدایی بحرین را نپذیرفته اند و یکی از اتهامات وارده به شاه پس از خلع وی همین اقدام او بود. پس از انقلاب، یک مورد از اتهامات امیر عباس هویدا نخست وزیر وقت او هم بی حق کردن ایرانیان و نقض تمامیت ایران (از دست دادن بحرین طبق سیاست جهانی یک دولت ثالث) بود که در بهار سال 1358 اعدام شد. هیچ مقام در هیچ کشور، بدون انجام رفراندم و کسب مجوز از مردم اختیار تجزیه وطن را ندارد و اگر چنین کند، عمل او غیرقانونی است.


1358ش:دكتر علی شایگان از یاران دكتر مصدق 18 تیر ماه 1358 (ژوئیه 1979) و پنج ماه پس از پیروزی انقلاب با توجه به ایجاد انشعاب در جبهه ملی، نگرانی خود را از آینده این جبهه ابراز داشت. وی تاكید كرد: تاریخ وطن نشان داده است كه هر شكست و تضعیف در پی یك تفرقه بوده است. همین انشعاب باعث تضعیف موقع ملّیون در میان انقلابیون وقت و دولت موقت شد.

 

دكتر شایگان

 

1378ش:یك رشته تظاهرات عمدتا دانشجویی، 18 تیرماه 1378 (9 ژوئیه سال1999) و در اواخر دومین سال حكومت محمد خاتمی، منجر به ورود پلیس و گروهی دیگر كه رسانه ها عنوان «شخصی پوش» به آنان داده بودند در ساعات شب به خوابگاه اصلی دانشجویان دانشگاه تهران معروف به «كوی امیرآباد» شد.

در این رویداد تلفاتی وارد آمد، به ساختمانهای كوی دانشگاه آسیب رسید و گروهی نیز دستگیر و زندانی شدند. گفته شده است كه توقیف روزنامه «سلام» توسط دادگاه مطبوعات؛ جرقه این تظاهرات را زده بود. تنها كشته شدن یك نفر در كوی دانشگاه به نام عزت ابراهیم نژاد، رسما تایید شده است. تظاهرات تا چند روز بعد هم به ویژه در تبریز ادامه یافته بود. برخی نیز این تظاهرات را به حساب عدم رضایت عامه از كوتاهی ماموران مربوط در كشف و متوقف ساختن عمل ربوده شدن و قتل چند مخالف نظام معروف به «قتل های زنجیره ای» گذارده بودند.

 

یک مجروح تظاهرات


1792م:نهم ژوئیه 1792 «ادموند بوركEdmund Burke» فیلسوف محافظه كار و دولتمرد انگلیسی در 64 سالگی درگذشت. وی از مخالفان انقلاب فرانسه و هر گونه تغییر در نظامات یك كشور (سیاسی، اجتماعی و اقتصادی) از طریق انقلاب بود و عقیده داشت كه زیان تخریب وارده، بیش از منفعت حاصل از آن است. به نتیجه مطلوب نرسیدن انقلاب فرانسه و بعدا انقلاب بلشویكی روسیه، تا حدی عقاید بورك را كه در تالیفاتس منعكس است تایید می كند. بورک ترجیح می داد که هرگونه تحول به طرق دمکراتیک و بدون برهم خوردن نظم و وضعیت جامعه و تدریجی صورت گیرد. باوجود این، بورك از هواداران بپاخیزی مهاجرنشینان انگلیسی در آمریكا برای كسب استقلال بود!.

 

Edmund Burke

 

1886م:«نیویورك تریبیون» نخستین روزنامه جهان بود كه حروفچینی خود را از حروف سربی دستچین به لاینوتایپ تبدیل كرد. شماره سوم ژوئیه سال 1886 نیویورك تریبیون با ماشین لاینو تایپ حروفچینی شده بود. لاینوتایپ سه سال پیش از آن (سال 1883) توسط یك زرگر آلمانی به نام «اوتمار مرگانتالر» ساخته شده بود.

استفاده از لاینوتایپ در ایران از سال 1958 (72 سال پس از آمریكا؟!) و از روزنامه اطلاعات آغاز شد و این كار به قدری بااهمیت جلوه داده شده بود كه رئیس وقت كشور را برای گشایش تالار «لاینوتایپ» ها دعوت كرده بودند. در وطن ما از سال 1975 به تدریج حروفچینی، تایپ ستی (كامپیوتری) شده است و اینك از تایپ تا صفحه بندی، عكس گذاری و ارسال صفحات به چاپخانه با كامپیوتر و اینترنت صورت می گیرد.

 

ماشین لاینو لایپ

 

1993م:انجمن بین المللی ناشران در ژوئیه 1993، ضمن رسیدگی به دهها موضوع و مسئله، به انتقاد از «ادامه انتشار برخی روزنامه های عمومی (غیر حزبی و غیر تخصصی) با فروش (تیراژ) بسیار كم و تحمل زیان كه كاری منطقی بنظر نمی رسد» رسیدگی كرد و نظر داد: یک روزنامه عمومی (نه حزبی و تخصّصی) موسسه ای است اقتصادی و محل کسب و کار، نه پلکان سیاسی برای صاحبش و وسیله گرفتن اعانه؛ لذا روزنامه های عمومی که در کشورهای بالای پنج میلیون جمعیت، با فروشی کمتر از حدود پنج هزار نسخه به انتشار ادامه می دهند نباید «روزنامه عمومی» بشمار آورده شوند. این نشریات اگر روزانه (یومیه) باشند باید روزنامه خصوصی (همانند وبلاگهای فعلی - وبلاگ چاپی) شناخته شوند که ناشر اخبار و مطالب مورد علاقه صاحب آنها و بازتاب دهنده فكر و نظر ایشان هستند. پایین آمدن شمار فروش از پنج هزار نسخه در روز باید برای سه ماه پیاپی ادامه داشته باشد تا یک روزنامه عنوان «عمومی بودن» را از دست بدهد، نه در یک و ده و بیست روز. روزنامه كم تیراژ می تواند ار انجمن ناشران محل (صنف) درخواست مهلت برای بازسازی و بهبود كیفیت كند تا عنوان «عمومی = حرفه ای» را از دست ندهد.

 

2004م:نهم ژوئیه 2004 «پال كلمنیكوفPaul Klebnikov» روزنامه نگار روس تبار آمریكایی در ساعات شب در یك خیابان مسكو هدف چند گلوله كه از داخل یك اتومبیل شلیك شده بود قرارگرفت و چند ساعت بعد در بیمارستان و در 41 سالگی درگذشت. كلمنیكوف با اینكه دكترای اقتصاد داشت ترجیح داده بود كه روزنامه نگار اینوستیگیتیو شود زیرا كه پس از شروع بكار در یك موسسه اقتصادی، پی به انواع زد و بندها (كه قبلا تصورشان را نمی كرد) برده بود كه در امور اقتصادی رایج بود و زیانش متوجه مردم عادی می شد. او در روزنامه نگاری اینوستیگیتیو تا به آنجا پیشرفت كرد كه در مجله معروف فوربسForbes، دبیر گزارش شد.

 

Paul Klebnikov


1386م:نهم ژوئیه 1386 میلادی، در همان ایام كه امیر تیمور ایران را مورد تاخت و تاز قرار داده بود و از كله مقتولین مناره می ساخت و اروپای قرون وسطا (دوران ظلمت) اسیر دسته های مسلح موسوم به شوالیه (یكه سوار جنگی) بود و از دست حكومتهای مركزی كار چندانی ساخته نبود؛ یكی از جنگهای میهنی قهرمانانه تاریخ بشر در ناحیه «سمپاخ Sempach» روی داد. در این جنگ 1600 داوطلب سویسی یك سپاه بیش از شش هزار نفری اتریشی را منهدم ساختند.


1816م:9ژوئیه روز استقلال آرژانتین است كه در سال 1816 عملی شد. به عبارت دیگر روز 9 ژوئیه 1816 اتحادیه ایالتهای اسپانیایی «ریودولاپلانتا Rio de La planta» به نام جمهوری آرژانتین به وجود آمد. قبلا چند بار دیگر آرژانتینی ها به داشتن استقلال ابراز تمایل کرده و حتی آن را علام داشته بودند که این بار تحقق یافت.


1868م:اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریكا كه اجازه می دهد سیاهپوستان هم تبعه این كشور شوند از نهم ژوئیه 1868 (19 تیر 141 سال پیش) به اجرا درآمد. سیاهپوستان از 250 سال پیش از آن به صورت برده و با غل و زنجیر از آفریقا به آمریكای شمالی منتقل و به فروش رسیده بودند و این وضعیت در ایالتهای شمالی تا سال 1861 و در ایالتهای جنوبی تا 1865 ادامه داشت. اصلاحیه چهاردهم، هفت سال بعد از صدور اعلامیه الغاء بردگی و سه سال پس از پایان جنگ داخلی آمریكا به اجرا گذارده شد. با وجود این، تا نیمه دهه 1960 (صد سال بعد) سیاهان مشمول حقوق مدنی نبودند و دارای مدارس جداگانه بودند و در اتوبوس های عمومی، جای مخصوص به خود داشتند و به هر شغلی گمارده نمی شدند كه در انتخابات نوامبر2008 یك سیاهپوست دورگه (نیمه كنیایی و نیمه آمریكایی) به ریاست جمهوری این كشور انتخاب شد. سیاهپوستان ایالات متحده حدودUSA) 11 درصد جمعیت سیصد و پنج میلیونی این کشور را تشکیل می دهند که درصد کودکانشان نسبت به گروههای نژادی دیگر این فدراسیون بیشتر است.

 

1893م: 9ژوئیه در سال 1893، روزی است كه در آن، نخستین عمل جراحی روی قلب انجام گرفت و از آن پس روال عادی یافت. این عمل معروف به عمل جراحی قلب باز توسط دكتر «دانیل ویلیامز» صورت گرفت. هفت دهه بعد، و در سوم دسامبر 1967 نخستین عمل تعویض قلب در جمهوری آفریقای جنوبی توسط دكتر کریستیان بارنارد Christiaan Barnard (متولد 1922 و متوفی در 2001) صورت گرفت كه این نوع عمل جراحی نیز اینك امری عادی شده است.


2004م:نهم ژوئیه 2004 اسوشییتدپرس در گزارشی به قلم «جیم كرین» و به نقل از یك تحلیلگر رسمی آمریكا نوشته بود كه عده مبارزان مسلح در عراق بر خلاف بر آورد «انتونی كوردسمن» كارشناس مركز استراتژیك و مطالعات بین المللی (آمریكا) از 22 هزار تن متجاوز است و این شمار همچنان رو به افزایش است. کوردسمن این عده را كمتر از پنج هزار تن برآورد كرده بود.


2007م:هشتم ژوئیه 2007 رسانه های بوئنوس آیرس گزارش کرده بودند كه در انتخابات آتی آرژانتین، بانو كریستینا فرناندز دو كیچنر همسر نستور كیچنر رئیس جمهور وقت نامزد احزاب مؤتلفه حاكم خواهد بود. پیش بینی رسانه ها درست بود و بانو كریستینا که عضو سنای آرژانتین و یك سناتور بنام و فعال بود در انتخابات 28 اكتبر 2007 ریاست جمهوری آرژانتین به پیروزی رسید و برجای شوهر نشست. احزاب مؤتلفه آرژانتین ناسیونالیست چپ (پرونیست) هستند.

نستور كیچنر قبل از انجام انتخابات گفته بود که تصمیم دارد پس از انقضای دوره ریاست جمهوری اش، در چارچوب احزاب پرونیست یك جناح نیرومند چپ به وجود آورد.

قبلا هم ایزابل پرون برجای شوهرش خوان پرون نشسته و رئیس جمهور آرژانتین شده بود.

 

کریستینا


2007م:بنگاه نظر سنجی (Opinion Center) ای. آر. جی. A.R.G.آمریكا كه دفتر مركزی آن در ایالت نیو همشایر قرار دارد هفتم ژوئیه 2007 اعلام كرده بود كه 45 درصد آمریكائیان موافق و 46 درصد آنان مخالف محاكمه پارلمانی جورج بوش رئیس جمهوری این كشور (به اتهام توجیه نادرست اشغال نظامی عراق) هستند كه محبوبیت او در ژوئن 2007 به سی درصد و حتی اندكی كمتر كاهش یافته بود. 9 درصد دیگر گفته بودند که هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته اند.

این بنگاه كه طبق فرمول خود، نظر آمریكائیان را در سوم و چهارم ژوئیه 2007 استعلام كرده بود همچنین گزارش کرده بود كه 54 درصد آمریكائیان خواهان محاكمه پارلمانی (ایمپیچمنت) دیك چنی معاون بوش و برکنار شدن او هستند زیرا معتقدند که چنی بوده است که به جورج دبلیو بوش خط می داد.

دلیل عمده هواداران محاكمه بوش این بود كه وی به استناد گزارش های خلاف واقع سازمانهای اطلاعاتی و پناهندگان عراقی به آمریكا از جمله احمد چلبی (و عمدتا ساختگی و شاید دستوری) از كنگره مجوز حمله نظامی به عراق را گرفته بود كه تعرض نظامی به عراق بدون مجوز سازمان ملل، آمریكا را در افكار عمومی جهانیان بدنام كرده است.

 

لیبی


2007م:انفجار انتحاری هفتم ژوئیه 2007 در آبادی نسبتا كوچكی در ایالت صلاح الدین عراق (160 كیلومتری شمال بغداد) كه بیش از 150 كشته و افزون بر این رقم مجروح داشت نشان داد كه خشونت به سراسر عراق اشغالشده گسترش یافته بود. قبلا بیشتر این عملیات در بغداد و ایالت های انبار و دیاله روی می داد. آبادی كه هفتم ژوئیه هدف انفجار انتحاری قرار گرفت تركمان نشین است و ساكنان آن عمدتا شیعه اند. بمب در یك وانت كارسازی شده بود. رسانه های آمریكا گزارش كرده بودند كه مخالفان دولت بغداد با این انفجار خواسته بودند ثابت كنند كه اظهارات وقت هوشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق كه یك كرد است، در این زمینه كه آمار تلفات غیر نظامیان در حال پایین آمدن است نادرست بوده است. زیباری چندبار دیگر هم از رو به آرامش گذاردن اوضاع سخن گفته است که هربار ابراز خوشبینی او با واکنش مشابهی رد شده است. عكس زیر، یك مجروح این انفجار را نشان می دهد. این وضعیت در ژوئیه 2009 نیز به همین صورت ادامه داشت.

 

عراق در ژوئیه 2007 و ادامه خشونت

 

1746: ناوگان فرانسه هم برای گرفتن سهمی از هند وارد «پندیچری Pondicherry» این این سرزمین شد. بعدا میان فرانسه و انگلستان بر سر استعمار هند زد و خورد شد و فرانسویان میدان رقابت را ترك كردند.

1887: تاریخدان «سامیوئل الیوت موریسون» به دنیا آمد.

1951: شش سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، تازه در این روز ترومن رئیس جمهوری وقت آمریكا از كنگره این كشور خواست كه به حالت جنگ با آلمان پایان دهد!.

1963: موافقت نامه ایجاد فدراسیون مالزیا مركب از مالایا، سنگاپور، ساراواك، و بورنئوی شمالی (مستعمرات سابق انگلستان) امضاء شد و دولت اندونزی بلافاصله نسبت به انها ادعای ارضی كرد. بعدا سنگاپور از این فدراسیون جدا شد و به صورت کشوری مستقل درآمد.

منبع:iranianshistoryonthisday.com

شنبه 18/4/1390 - 11:58
ازدواج و همسرداری

چطور عشق خود را هدایت کنید که

 

چطور عشق خود را هدایت کنید که در طول زندگی فراموش نشود.معمولا بعد از گذشت مدت زمان قابل توجهی از زندگی ، افراد عشق خود را فراموش می کنند ، و یا حتی بعد از گذشت مدت کوتاهی مثلا به مدت چهار یا پنج سال افراد عشق خود را فراموش می کنند.

 

معمولا افراد به سه نوع شیوه ی ازدواج می کنند :

 

▪ افرادی که از قبل از ازدواج آشنایی داشته اند و با عشق ازدواج می کنند .

 

▪ گروه دوم افرادی هستند که این عشق در طول زندگی شان به وجود می آید .

 

▪ گروه سوم افرادی هستند که هیچ کاه عشق را نه قبل از ازدواج و نه بعد از ازدواج درک نمی کنند .

 

در این مقاله مخاطب ما گروه اول و دوم هستند یعنی افرادی که با عشق ازدواج کرده اند و یا اینکه عشق در طول زندگی اشان به وجود می آید .

 

معمولا بعد از گذشت مدت زمان قابل توجهی از زندگی ، افراد عشق خود را فراموش می کنند ، و یا حتی بعد از گذشت مدت کوتاهی مثلا به مدت چهار یا پنج سال افراد عشق خود را فراموش می کنند.

 

● اما چرا چنین می شود ؟

 

مثلا مشکلات و مسائلی که در زندگی پیش می آید باعث این موضوع می شود . تا جدایی های بین زوج های شکاف باز کنند و کم کم این شکاف های بزرک و بزرگ تر شوند .

 

هنگامی که افراد در ابتدای روابط هستند مدام به یک افق دور چشم می دوزند ، و خود را در کنار بچه هایشان می بینند ، حتی برای فرزندانشان نام انتخاب می کنند ، اما در بسیاری از مواقع این صحبت های تنها در یک حد رویا باقی می ماند نه بیشتر . و زوج های جوان با وحود عشقی که با آن ازدواج کرده اند از هم جدا می شوند .

 

در این مقاله استدلال هایی را برای شما می آوریم تا بتوانید رابطه ی حود را همیشه مثل روز اول آشنایی تان تازه و با نشاط حفظ کنید :

 

۱) برای خود و همسرتان ارزش رابطه ای که دارید را شرح دهید :

 

زیرا بسیاری از افراد نمی دانند این رابطه و عشقی که میانشان جاری است دارای چه ارزشی می باشد به همین دلیل کوتاهی های بسیاری را مرتکب می شوند و تنها هنگامی به این موضوع و ارزش وافر آن پی می برند گه دیگری را برای همیشه گنار زده اند . از داشتن رابطه ی قشنگ خود برای همسرتان تعریف کنید و به او بگویید که از این رابطه جقدر مسرور هستید نطر او را بخواهید تا او هم با شما به این باور عمیق برسد . عشق در رابطه ای زیبا می شود که طرفین قدر این عشق را بدانند و از آن به نیکی یاد گنند .

 

۲) خواسته های جدید خود را برای همسرتان توضیح دهید جون مسلما با ورود به یک زندگی جدید و گذراندن سال های حدید خواسته ها و تمایلات هر انسانی تغییر می کند پس بهتر است که از این خواسته های همسر خود را مطلع سازید نه اینکه مدعی شوید او باید خود این موصوعات و خواسته های را بفهمد نه این جمله کاملا اشتباه است پس به خود و همسرتان این موضوع را یادآوری کنید زیرا در طول زندگی بسیاری اوقات از اینکه چرا همسرمان در فلان موقعیت ما را درک نکرد، گله مند می شویم پس این نکته را به یاد داشته باشید .

 

۳) صبور باشید , مهم ترین رکن در زندگی زناشویی صبور بودن دو طرف است . به یاد داشته باشید که باید در روابط خود صبر پیشه کنید . گاهی برای همسر شما موضوعی پیش می آید که تمایلی ندارد به شما بگوید به همین دلیل ناراحت می شود ، برای همه ی انسان های پیش می آید که گاهی دوست دارند ساکت باشند و به قولی در خودشان فرو روند و یا بر عکس پرخاشحو شوند ، اگر همسرتان برای یک مدت این کارهای را انحام داد صبر پیشه کنید و مثل همیشه به او ابراز عشق کنید تا او بتواند سریعتر با موضوعی که در درونش وجود دارد کنار بیاید . زیرا هننگامی که همسرتان از شرایط بیرون دلگرم باشد راحت تر و سریعتر یم تواند با درون خود کنار بیاید .

 

۴) همسر شما مرد یا زن ایده آلی است که شما با او ازدواج کرده اید این جمله را به خاطر داشته باشید زیرا بسیاری از زوجین هنگامی که زوج های دیگر را می بینند آرزو می کنند ای کاش به جای آنها بودند ، این تفکر یک نوع سم است و باعث دوری شما از همسرتان می شود ، هیچ گاه به همسرتان نگویید که دلتان می خواهد جای دوست یا خواهرتان بودید جون همسر خوبی دارد . هیچ گاه عیب های همسرتان را عنوان نکنید حتی خیلی کوتاه و کم . این مسائل به شما و همسرتان ربط دارد و زندگی خصوصی شما را تشکیل می دهد پس به هیچ شخص دیگری اجازه دخالت در احساسات شخصی خود و همسرتان را ندهید .

 

۵) تنها کسی که می تواند باعث موفقیت همسرتان شود و به او دلگرمی بدهد شما هستید تنها شما نه هیج کس دیگر . پس همسرتان را در کارهایش تنها نگذارید به او اعتماد به نفس بدهید او را پشتیبانی کنید ، به او بگویید حتی اگر شکست بخورد باز هم او را دوست دارید و او را مطوئن سازید که چه ارزش بالایی برای شما دارد .

 

۶) در حال زندگی کنید نه در گذشته و نه در آینده : از رفتارهای و یا اتفاقاتی که در گذشته برایتان رخ داده است و دل خوشی نیز از آن ندارید برای دیگری صحبت نکنید ترجیح دهید اتفاقاتی که در حال هستند برایتان جذابیت داشته باشند . حتی از اتفاقاتی که در آینده می توانند رخ دهند نیز صحبت نکنید زیرا اگر چنین اتفاقاتی پیش نیایند از آینده خود دلسرد می شوید و امید خود را تا حدودی از دست می دهید پس بهتر است در حال زندگی کنید و برای امروز تلاش کنید .

 

۷) به اشتباهات خود اعتراف کنید : درست است که اعتراف به اشتباه ممکن است برای هر انسانی سخت و یا حتی غیر ممکن باشد اما در تداوم روابط نقش اساسی دارد اینکه همسر شما بداند شما پی به اشتباه حود برده اید و در آینده دیگر این موضوع تکرار نمی شود باعث دلگرمی او می شود .

 

۸) برای نظر دیگری ارزش قائل شوید : سعی نکنید که مدام نطر خود را به همسرتان تحمیل کنید باید بدانید که هر شخص نطر مختص به خود را دارد و این نظرات محترم هستند ، پس بهتر است به نظرات دیگران احترام بگذارید تا فاصله ی بین شما و همسرتان پیش نیایید و با منطق نظرات مخالف را برررسی کنید نه از روی احساسات زود گذر .

 

۹) همیشه با همسر خود خوب صحبت کنید : هیچ گاه زمانی که با همسر خود صحبت می کنید از الفاظ نادرست و زشت استفاده نکنید زیرا باعث می شود بدون اینکه شما بفهمید همسرتان از گفتگو با شما فاصله بگیرید و دوری گزیند که این موضوع عواقب وخیمی را در پی دارد .

 

۱۰) اگر نقطه ای در زندگی تان وحود دارد که حس می کنید ممکن است در آینده تهدیدی حدی برای شما و زندگی تان باشد و باعث شود که همسرتان با شنیدن این موضوع از شما فاصله بگیرد بهتر است از همین الان او را از این موضوع آگاه سازید زیرا مطمئن باشید اگر گوینده ی این خبر شما باشید تاثیرات به مراتب کمتری را در پی دارد تا اینکه گوینده ی این صحبت های شخص دیگری باشد ؛ زیرا گاهی پیش می آید که صدمات و مضصرات جبران ناپذیری را در پی دارد .

منبع: seemorgh.com

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:22
اخبار
عینكی برای صدها هزار نابینا در جهان

 

عینكهای بیونیك به زودی به كمك صدها هزار نابینا در جهان آمده و آنها را قادر به «دیدن» خواهد كرد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه آكسفورد در حال ساخت یك عینك هوشمند هستند كه از دوربینهای ریز و یك رایانه جیبی برای آگاه سازی كاربر از اجسام و افراد پیش رو استفاده می كند.

این عینكها به نابینایان در جهت یابی در مراكز تجاری و ایستگاه های شلوغ قطار و مترو كمك كرده و حتی به آنها اجازه خواهد داد تا شماره اتوبوسها و تصاویر رایانه ای دستگاه های خودپرداز را «بخوانند».

این عینك های سبك و ارزان كه تا سال ۲۰۱۴ به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، برای تمام نابینایان مناسب خواهد بود.

افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا احتمالا بهره بهتر از این فناوری خواهند برد.

تلاشهای قبلی برای ساخت چنین دستگاهی معمولا به عینكهای تیره بزرگ با دوربین ها و رایانه بزرگ ختم شده اند.

اما پیشرفتهای بوجود آمده در فناوری بدین معنی است كه می توان عینكهای بیونیكی با شباهت بسیار به عینكهای معمولی تولید كرد.

موضوع مهمتر این دستگاه، قیمت حدود ۱۵۰۰ دلاری آن است كه این ابزار را مقرون به صرفه می كند.

محققان آكسفورد اكنون مرحله تحقیقات خود را به پایان رسانده و در حال كار بر روی پیش ساخت این دستگاه هستند.

آنها از شیشه های شفاف با عدسی های حامل دیودهای نوری كوچك و دوربینهای به اندازه سر سنجاق در گوشه قابهای این عینك استفاده كرده اند.

این دوربین ها به جمع آوری اطلاعات لازم برای چشمها پرداخته و آنها را با یك سیم به رایانه ای به اندازه گوشی همراه در جیب كاربر می فرستد.

این رایانه سپس به پردازش اطلاعات و ساده كردن آن به شكل طرحهای نقطه ای می پردازد. ال ای دی های موجود در عدسی ها با این نقاط روشن شده و به كاربر اطلاعات اساسی را در مورد محیط اطراف می دهد.

یك نور سوسو مانند می تواند بدین معنی باشد كه یك انسان در مسیر قرار دارد و یك توده جامد نیز نشانگر وجود اجسامی مانند پله خواهد بود.

این اطلاعات به افرادی كه بیشتر بینایی خود را از دست داده اند كمك خواهد كرد تا اعتماد بنفس لازم برای خرید یا استفاده از وسائط نقلیه را به تنهایی به دست بیاورد.

افزوده شدن یك قطعه گوشی می تواند به پیچیده تر شدن اطلاعات ورودی كمك كند.

برای مثال دوربینها به ثبت شماره اتوبوسها و اطلاعات روی صفحه حركت قطارها برای تحلیل رایانه ای می پردازند كه به محض آماده شدن این اطلاعات از طریق این گوشی به گوش فرد منتقل خواهد شد....  /  خبرگزارى ایسنا

پنج شنبه 16/4/1390 - 11:22
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته