سوره :
البقرة
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
94
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
96
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
142
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
143
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
161
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
165
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
188
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
200
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
204
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
207
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
213
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
224
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
243
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
243
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
264
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
9
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
68
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
87
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
97
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
112
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
134
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
140
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
38
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
58
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
105
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
108
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
114
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
161
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
67
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
82
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
122
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
116
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
144
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
187
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
47
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
48
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
التوبة
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
التوبة
آیه شماره :
34
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
60
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
92
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
هود
آیه شماره :
17
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
هود
آیه شماره :
119
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
38
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
38
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
40
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
46
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
68
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
103
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الرعد
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
36
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
37
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النحل
آیه شماره :
38
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
89
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
106
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانبياء
آیه شماره :
61
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
11
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
27
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
78
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الفرقان
آیه شماره :
50
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النمل
آیه شماره :
73
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
القصص
آیه شماره :
23
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
30
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
السجدة
آیه شماره :
13
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
سبأ
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
سبأ
آیه شماره :
36
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
ص
آیه شماره :
26
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
غافر
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
غافر
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
غافر
آیه شماره :
59
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
غافر
آیه شماره :
61
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
غافر
آیه شماره :
61
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الجاثية
آیه شماره :
26
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الفتح
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الجمعة
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المطففين
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الناس
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الناس
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الناس
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الناس
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الناس
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.