• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـكِنَّ الشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
سوره : البقرة  آیه شماره : 102
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
وَاتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّيَاطِينُ عَلَى مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـكِنَّ الشَّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
سوره : البقرة  آیه شماره : 102
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : البقرة  آیه شماره : 136
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : البقرة  آیه شماره : 285
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : آل عمران  آیه شماره : 84
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : النساء  آیه شماره : 152
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : الاعراف  آیه شماره : 80
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : التوبة  آیه شماره : 84
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : التوبة  آیه شماره : 127
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : مريم  آیه شماره : 98
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : النور  آیه شماره : 21
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : العنكبوت  آیه شماره : 28
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : الاحزاب  آیه شماره : 40
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : فاطر  آیه شماره : 41
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.
سوره : الحاقة  آیه شماره : 47
ریشه کلمه : احد
فعل : اَحَد
معنی : يک، يکي، يكتا و بى همتا
توضیح : چون در سياق نفى واقع شود افاده عموم مى‏كند که اكثر استعمال آن در قرآن در سياق نفى است. مؤنّث احد، اِحْدَى است.