سوره :
البقرة
آیه شماره :
83
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
124
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
150
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
159
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
187
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
189
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
219
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
221
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
14
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
79
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
96
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
110
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
187
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
79
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
165
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
116
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
11
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النحل
آیه شماره :
44
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النحل
آیه شماره :
69
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
89
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الكهف
آیه شماره :
54
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
مريم
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانبياء
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النور
آیه شماره :
35
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الفرقان
آیه شماره :
37
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الشعراء
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
القصص
آیه شماره :
43
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
43
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الروم
آیه شماره :
58
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
27
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الجاثية
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
محمد
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحديد
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحشر
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.