سوره :
النساء
آیه شماره :
19
ریشه کلمه :
عسي
فعل :
عسى
معنی :
شايد، اميد است، طمع كرد، اميدوار شد، به يقين
توضیح :
فعل جامد است ترجّى و اميدوارى در چيز محبوب و ترس در شىء مكروه آيد استعمال آن براى ايجاد اميد در بندگان است يعنى اميدوار باشيد كه خدا چنين خواهد كرد
«عسى» در بعضى جاها براى حتم و در بعضى براى ايجاد رجاء و صورت دوم جاهائى است كه اگر بنده به دستور خدا عمل كند وعده خدا جاى خويش را خواهد گرفت، به عبارت ديگر وعده خدا مشروط است .
سوره :
المائدة
آیه شماره :
52
ریشه کلمه :
عسي
فعل :
عسى
معنی :
شايد، اميد است، طمع كرد، اميدوار شد، به يقين
توضیح :
فعل جامد است ترجّى و اميدوارى در چيز محبوب و ترس در شىء مكروه آيد استعمال آن براى ايجاد اميد در بندگان است يعنى اميدوار باشيد كه خدا چنين خواهد كرد
«عسى» در بعضى جاها براى حتم و در بعضى براى ايجاد رجاء و صورت دوم جاهائى است كه اگر بنده به دستور خدا عمل كند وعده خدا جاى خويش را خواهد گرفت، به عبارت ديگر وعده خدا مشروط است .
سوره :
التوبة
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
عسي
فعل :
عسى
معنی :
شايد، اميد است، طمع كرد، اميدوار شد، به يقين
توضیح :
فعل جامد است ترجّى و اميدوارى در چيز محبوب و ترس در شىء مكروه آيد استعمال آن براى ايجاد اميد در بندگان است يعنى اميدوار باشيد كه خدا چنين خواهد كرد
«عسى» در بعضى جاها براى حتم و در بعضى براى ايجاد رجاء و صورت دوم جاهائى است كه اگر بنده به دستور خدا عمل كند وعده خدا جاى خويش را خواهد گرفت، به عبارت ديگر وعده خدا مشروط است .
سوره :
الكهف
آیه شماره :
40
ریشه کلمه :
عسي
فعل :
عسى
معنی :
شايد، اميد است، طمع كرد، اميدوار شد، به يقين
توضیح :
فعل جامد است ترجّى و اميدوارى در چيز محبوب و ترس در شىء مكروه آيد استعمال آن براى ايجاد اميد در بندگان است يعنى اميدوار باشيد كه خدا چنين خواهد كرد
«عسى» در بعضى جاها براى حتم و در بعضى براى ايجاد رجاء و صورت دوم جاهائى است كه اگر بنده به دستور خدا عمل كند وعده خدا جاى خويش را خواهد گرفت، به عبارت ديگر وعده خدا مشروط است .
سوره :
القصص
آیه شماره :
67
ریشه کلمه :
عسي
فعل :
عسى
معنی :
شايد، اميد است، طمع كرد، اميدوار شد، به يقين
توضیح :
فعل جامد است ترجّى و اميدوارى در چيز محبوب و ترس در شىء مكروه آيد استعمال آن براى ايجاد اميد در بندگان است يعنى اميدوار باشيد كه خدا چنين خواهد كرد
«عسى» در بعضى جاها براى حتم و در بعضى براى ايجاد رجاء و صورت دوم جاهائى است كه اگر بنده به دستور خدا عمل كند وعده خدا جاى خويش را خواهد گرفت، به عبارت ديگر وعده خدا مشروط است .