تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران در سال 1391 به افتخار بزرگی رسید و در سال 1392 در لیگ جهانی این رشته با بزرگان جهان مصاف دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به احترام والیبال ایران کلاه از سر بردارید


تیم ملی والیبال ایران در سال 1391 به افتخار بزرگی رسید و در سال 1392 در لیگ جهانی این رشته با بزرگان جهان مصاف دارد.

والیبال

بررسی آنچه امروز بر والیبال ایران می گذرد بدون در نظر گرفتن برنامه ریزی سالهای نه چندان دور کار منصفانه ای نیست. والیبال ایران برای رسیدن به این توفیق کار را زمانی شروع کرد که گرفتن یک "ست" از چشم بادامی های کار نشدنی فرض می شد. در این روزها مطرح شدن بحث ناکامی مطلق ایران در ورزش های گروهی هم مزید برعلت بود. با حضور موفق محمد رضا یزدانی خرم در فدراسیون والیبال تحول اساسی در این رشته شروع شد. در روزهایی که ایران با تیم نوجوانان و جوانانش در سطح آسیا و جهان مطرح می شد بحث عذاب آور گرفتن صغر سن بازیکنان باعث می شد تا آینده موفق در رده بزرگسالان در هاله ای از ابهام باشد. اما خوشبختانه استمرار موفقیت ها در بزرگسالان نشان داد که دغدغه ها بیهوده بود. والیبال ایران آن قدر در رده های پایه مقام آورد تا اگر امروز موفق به این کار نشود گویا حادثه بدی رخ داده است. همان نوجوانان و جوانان رفته رفته به سن بزرگسالی رسیدند و موفقیت ها را تکرار کردند تا...

والیبال ایران برای رسیدن به قهرمانی آسیا و سپس مطرح شدن در جهان در چند جبهه تلاش کرد. تشکیل تیم های باشگاهی خوب ، انجام تمرینات مدرن و برنامه ریزی منظم در راه برگزاری لیگ همه و همه دست به دست هم دادند تا والیبال دست به سنت شکنی بزند. پس از موفقیت های والیبال بود که باور کردیم ایرانی ها برخلاف مسایل مطرح شده می توانند در رشته های ورزشی گروهی هم موفق باشند. این گونه بود که ما در رشته های بسکتبال، هندبال و حتی هاکی راه رشد را در پیش گرفتیم. ناگفته پیداست که این مسیر باید با برطرف شدن مشکلات و کاستی ها نه تنها ادامه یابد بلکه قوت هم به خود بگیرد. یادمان نرود که رقبای والیبال ایران بیکار ننشسته اند و تلاش برای غلبه بر والیبال ایران در دستور کار خیلی از تیم هاست. تیم ملی والیبال با یک مربی بزرگ و با کارنامه وقتی کسب سهمیه المپیک را ناباورانه از دست داد در سال 1391 با حمایت جانانه تماشاگران ایرانی به افتخار بزرگ راهیابی به لیگ جهانی رسید.

تا چشم بر هم زنیم خردادماه و بازی های حساس مرحله نخست لیگ جهانی از راه خواهد رسید. تیم ایران اگرچه در مقابل روسیه، ایتالیا و کوبا مهمان است اما در تهران از صربستان مطرح در والیبال جهان و آلمان میزبانی خواهد کرد. بازی هایی که بی گمان بسیاری از اهالی والیبال آن را از دست نخواهند داد.

والیبالی که همین چند روز پیش کاله آمل را برای دومین بار روی سکوی قهرمانی لیگ برتر دید. در این بازی پرکش و قوس کاله از سد متین ورامین گذشت و به این افتخار نایل آمد. متاسفانه در پایان بازی دوم دو تیم حوادث تلخی روی داد که این را باید زنگ خطری جدی فرض کنیم. متولیان والیبال باید باور کنند که یک لحظه غفلت می تواند ضررهای جبران ناپذیری داشته باشد. در آستانه سال نو همه اهالی والیبال را به تلاش بیشتر و سعه صدر افزون تر دعوت می کنیم و امیدواریم والیبال در سال آینده با موفقیت در لیگ جهانی فصلی نو در ورزش ایران پدید آورد

خوشبختانه با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی ایران به لحاظ امکانات سخت افزاری مشکلی در راه میزبانی مسابقات ندارد و این فرصتی بزرگ برای ورزش ایران خواهد بود. بحث در خصوص مسایل فنی و آنچه قرار است رخ دهد مجالی دیگر و کارشناسانی مجرب را طلب می کند که در زمان مقتضی به آن خواهیم پرداخت. در این روزهای پایانی سال تنها باید به این نکته اشاره داشت که والیبال ایران با عملکرد مناسب در راه حضور در لیگ جهانی نشان داد که شایسته است به احترام آن کلاه از سر برداریم.

والیبالی که همین چند روز پیش کاله آمل را برای دومین بار روی سکوی قهرمانی لیگ برتر دید. در این بازی پرکش و قوس کاله از سد متین ورامین گذشت و به این افتخار نایل آمد. متاسفانه در پایان بازی دوم دو تیم حوادث تلخی روی داد که این را باید زنگ خطری جدی فرض کنیم. متولیان والیبال باید باور کنند که یک لحظه غفلت می تواند ضررهای جبران ناپذیری داشته باشد. در آستانه سال نو همه اهالی والیبال را به تلاش بیشتر و سعه صدر افزون تر دعوت می کنیم و امیدواریم والیبال در سال آینده با موفقیت در لیگ جهانی فصلی نو در ورزش ایران پدید آورد.

والیبال

برنامه مسابقات ایران در مرحله نخست لیگ جهانی 2013

پس از انجام گروه بندی 18 تیم شرکت کننده در لیگ جهانی 2013 والیبال برنامه دور نخست یا بین قاره ای این رقابت ها اعلام شد که بر این اساس تیم ملی ایران پس برگزاری دو مسابقه در روسیه با تیم ملی این کشور، میزبان صربستان و آلمان در تهران خواهد بود و سپس به منظور بر گزاری دو مسابقه با ایتالیا به این کشور می رود و در آخرین هفته این مرحله مهمان کوبا خواهد بود.

برنامه مسابقات تیم ایران در مرحله نخست یا بین قاره ای این رقابت ها به قرار زیر است:

7 ژوئن 2013 – 17 خرداد 1392: روسیه: روسیه – ایران

9 ژوئن-- 2013  19 خرداد 1392: روسیه: روسیه – ایران

14 ژوئن 2013 – 24 خرداد 1392: ایران: ایران – آلمان

16 ژوئن 2013 -26 خرداد 1392: ایران: ایران – آلمان

21 ژوئن 2013 – 31 خرداد 1392: ایران: ایران – صربستان

23 ژوئن013  2  -2 تیر 1392: ایران: ایران – صربستان

28 ژوئن 2013 – 7 تیر 1392: ایتالیا: ایتالیا – ایران

30 ژوئن 2013 - 9تیر 1392: ایتالیا: ایتالیا – ایران

3 جولای 2013 – 12 تیر 1392: کوبا: کوبا – ایران

6 جولای 2013  1 - 15تیر 1392: کوبا: کوبا – ایران

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان