تبیان، دستیار زندگی
کمیته بین المللی المپیک با اعلام خبر حذف کشتی از المپیک بزرگترین شوک خبری را به ورزش ایران وارد کرد. پس از اعلام این خبر بود که شاهد واکنش های متفاوت از سوی مردم و مسئولان بودیم. در کنار این، برخی کشورهای صاحب کشتی نیز هرکدام واکنش هایی فراخور خود ابراز ک
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شانس بزرگ برای بقای کشتی در المپیک


کمیته بین المللی المپیک با اعلام خبر حذف کشتی از المپیک بزرگترین شوک خبری را به ورزش ایران وارد کرد. پس از اعلام این خبر بود که شاهد واکنش های متفاوت از سوی مردم و مسئولان بودیم. در کنار این، برخی کشورهای صاحب کشتی نیز هرکدام واکنش هایی فراخور خود ابراز کردند. در این باره حتی چند قهرمان کشتی جهان از کشورهای مختلف با ارسال مدال های قهرمانی خود در المپیک  در این باره دست به اعتراض زدند.

کشتی

آخرین اقدام در راه جلوگیری از این اتفاق تلخ نامه نگاری وزیر ورزش ایران به مسئولان 26 کشور جهان بود. اما با همه این تلاش ها به نظر می رسد خطر حذف با زهم وجود دارد. در این خصوص حتی برگزاری جام جهانی در ایران و استقبال بی نظیر مردم تاکنون نتوانسته مسئولان کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کند تا از کنار این ماجرا عبور کنند.

همه این ها در حالی است که ایران که در طول المپیک ها دوسوم مدال هایش را در این رشته کسب کرده بیشترین لطمه را از حذف کشتی خواهد خورد. به این علت است که ما نباید لحظه ای را از دست دهیم. اهمال در خصوص رایزنی های لازم وضعیت را به اینجا رسانده و ادامه چنین روندی بی گمان باعث قطعی شدن حذف کشتی از المپیک خواهد بود.

اگرچه نامه نگاری و پیگیری هایی از این دست تاثیر گذار است اما نمی توان تنها به این روش بسنده کرد. اتفاق مهمی که می تواند به عنوان یک شانس بزرگ تلقی شود درخواست میزبانی ترکیه برای میزبانی المپیک 2020 است. ترکیه در این راه با حریفان قدری روبروست. برای اهالی علاقه مند به کشتی این یک موهبت بزرگ است که با حمایت از میزبانی ترکیه و علاقه ای که این کشور به بقای کشتی در المپیک دارد از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

یکی از مقام های مسئول در راه میزبانی ترکیه در اظهار نظری صریح گفته برگزاری المپیک در ترکیه بدون کشتی ممکن نیست و ما اگر موفق به کسب میزبانی شویم حتما کشتی را در جمع 26 رشته این رقابت ها قرار خواهیم داد.

آخرین اقدام در راه جلوگیری از این اتفاق تلخ نامه نگاری وزیر ورزش ایران به مسئولان 26 کشور جهان بود. اما با همه این تلاش ها به نظر می رسد خطر حذف با زهم وجود دارد. در این خصوص حتی برگزاری جام جهانی در ایران و استقبال بی نظیر مردم تاکنون نتوانسته مسئولان کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کند تا از کنار این ماجرا عبور کنند

این همان فرصتی است که باید ایران و کشورهای طرفدار کشتی از آن بهره ببرند. ضمن این که برگزاری المپیک در کشور همسایه این فرصت خوب را فراهم می کند تا علاقه مندان بیشتری امکان حضور در این رویداد مهم ورزشی را بیابند.

متاسفانه شوک بزرگ حذف کشتی از المپیک مدتی است در ایران هم فراموش شده و این امر به کمیته بین المللی المپیک این فرصت را می دهد تا نقشه خود را عملی کند. از وزارت ورزش ایران گرفته تا کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی و حتی قهرمانان این رشته باید با برنامه ریزی مناسب در هر فرصتی در این باره اعتراض خود را به مردم جهان برسانند. کوتاهی در انجام چنین وظیفه مهمی لطمات جبران ناپذیری به این رشته و ورزش ایران می زند که امیدواریم در این خصوص دقت نظر لازم وجود داشته باشد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان