تبیان، دستیار زندگی
کلمه انجیل به معنای مژده و بشارات است و مقصود از این مژده مژده آمدن مسیح(ع) می باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام قرآن

اسناد جاویدان 7

اسناد جاویدان 7

ادامه از اسناد جاویدان 6

كلمة "انجیل"، از اوانگلیون(EVANGELION) یونانی گرفته شده و به معنای مـژده و بشارت است و مقصود از این مـژده، مژدة آمدن مسیح (ع) می‌باشد. اكنون در كلیسا كلمة انجیل فقط به چهار كتاب تألیف شده توسط متی، مرقس، لوقا و یوحنا اطلاق می‌گردد، هرچند در اسناد موجود مسیحیان ثبت شده كه اناجیل دیگری هم وجود داشته است كه آن ها را قانونی نمی‌دانند و به آنها نام اپوكریفــــــالAPOCRYPHAL) داده‌اند. برخی از دانشمندان تا یكصد و شصت انجیل نام برده‌اند كه از آن جمله چهار انجیل مذكور و انجیل پطرس و انجیل پولس و انجیل برناباست. چهار انجیل متی، مرقس، لوقا و یوحنا در سال 364 میلادی توسط شورای لاودكیه رسمی شد و بقیة اناجیل، غیر قانونی و اپوكریفی( یعنی پوشیده و مخفی نگهداشته ) شناخته گردید.

در اناجیل موجود خواننده بارها و بارها با جملاتی برخورد می‌كند كه در آن مسیح از طرفداران و معتقدان به خویش خواسته است تا زندگی و كلام وی را به رشتة تحریر در آورند و این امر در چنان محیط خفقانی كه یهود برای دین تازه یعنی مسیحیت بوجود آورده بود و همچنین روش انتقال اطلاعات به سایر نقاط وزمانهای دیگر چیزی لازم به نظر می‌رسید. اما این كه چرا تعدادی از آن ها مورد قبول كلیسا و تعداد بسیاری از آن غیر قانونی اعلام شده‌اند آن هم در بین قرن چهارم تا ششم میلادی كه نزدیك به واقعة ظهور دین جدید، یعنی اسلام بوده است قدرت تعقلی و استنباطی انسان را به تحریك وامی دارد.

حال ببینیم نویسندگان این چهار انجیل و دیگر كتاب های عهد جدید چه كسانی هستند و آیا آنچنان كه دانشمندان مسیحی می‌گویند می‌توانند در مقام پیامبری و یا انتقال وحی الهی قرار گیرند و یا خیر؟

عهد جدید از بیست و هفت رساله تركیب شده و به وسیلة هشت نفر : پُطرُس، یوحنا، مَتّی، یَهودا، مَرقُس، لوقا، یعقوب و پولُس تألیف گردیده است .

متأسفانه هنگامی كه برای شناسایی نویسندگان اناجیل به كاوش های علمی و صحیح می‌پردازیم چنین استفاده می‌شود كه آن ها افرادی مجهول و یا عناصری بی‌ایمان، منحرف و خطاكار بوده‌اند كه به طور كلی جهت انتقال كلام الهی قابل اعتماد نمی‌باشند. برای توضیح بیشتر واین كه دانسته شود آن چه گفته شده حقیقتی است غیر قابل انكار چند جمله در پیرامون نویسندگان عهد جدید از مدارك زندة خود آنان نقل می‌كنیم .

ادامه در اسناد جاویدان8

نوشته: محسن سید اسماعیلی

اسناد جاویدان 7

بخوانید انسان 1 

بخوانید عقل ووحی 1

بخوانید علم و دین 1

بخوانید دین شناسی 1

بخوانید اسناد جاویدان 1