تبیان، دستیار زندگی
شد   اولین همایش ''جهان در آستانه آخر الزمان'' همراه با نمایش فیلم آرمگدون با حضور حجت الاسلام پورسید آقایی ریاست موسسه آینده روشن و دبیر همایش بین المللی دكترین مهدویت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین همایش بین المللی ''جهان در آستانه آخرالزمان''‌در قم برگزار شد

اولین همایش ''جهان در آستانه آخر الزمان'' همراه با نمایش فیلم آرمگدون با حضور حجت الاسلام پورسید آقایی ریاست موسسه آینده روشن و دبیر همایش بین المللی دكترین مهدویت واستاد محمد شجاعی مولف و محقق روز گذشته در قم برگزار شد.

در این همایش كه به همت كانون منتظران ظهور و با حضور جمع كثیری از دانشجویان و اساتید برپا شد، حجت الاسلام پور سید آقایی شرط ظهور حضرت حجت را عطش ونیاز جهانی به این وجود مقدس دانست و اظهار داشت: برخی با استفاده به روایاتی كه نمی توان چندان بر صحت آنها مطمئن بود از آخر الزمان تصویر وحشتناكی همراه با كشتار وسیع و جنگهای عظیم ترسیم می كنند كه نمی تواند صحت داشته باشد. این كشت و كشتار زمینه ظهور امام عصر''عج'' نیست بلكه این نیاز و عطش جهانی و درك نیاز به جهت ناظر حاضر است كه موجب زمینه سازی برای ظهور امام زمان''عج'' می شود.

رئیس موسسه آینده روشن از پرداختن به بحث مهدویت درمحدوده نقل چند كرامت و دیدن رویا انتقاد كرد و گفت: بحث مهدویت به شناخت و دركی بسیار بالاتر نیاز دارد زیرا این مقوله به عنوان الگوی حكومت دینی مطرح است و باید در این مباحث كار جدی شود تا دیدی عمیق و صحیح داشته باشیم.

در ادامه همایش محمد شجاعی از اساتید دانشگاه با بیان اینكه امام زمان ''عج'' تجلی كامل خداوند و مظهر تمام صفات و اسماءالهی است تصریح كرد: حضرت ولی عصر یك شخصیت تاریخی نبود بلكه حقیقتی پایدار و سرچشمه رحمت و مغفرت الهی است و در قرآن از او به عنوان عالی ترین نمونه از مخلوقات پروردگار یاد شده است.

وی به سیر تاریخی بی وفایی و عدم وفاداری شیعیان به ائمه اشاره كرد ودلیل غیبت امام عصر''عج'' را عدم وفاداری و بی حوصلگی و عدم همدلی و وحدت میان شیعیان را دانست.

وی خاطر نشان كرد: مهمترین سنگ ظهور با انقلاب اسلامی ایران برداشته شده است و ما باید با داشتن رابطه عاطفی و قلبی با امام عصر''عج'' و ایجاد و تداوم همدلی بیان یكدیگر زمینه ظهور یگانه وار آفرینش را فراهم سازیم. چرا كه اكنون دنیا و بیش از همه ها به او نیاز داریم.

در ادامه فیلم آرماگدون به نمایش درآمد و حجت الاسلام جعفریان به نقد فیلم پرداخت.