تبیان، دستیار زندگی
رد  با توجه به اینكه پایان مهلت نخست‌وزیر عراق برای معرفی كابینه به مجلس نزدیك است، هیئتی از اعضای ائتلاف عراق یکپارچه روزگذشته به دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی رفت تا از راهنمایی این مرجع برای تشکیل دولت بهره ببرد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیأت ائتلاف یكپارچه عراق با حضرت آیت‌الله سیستانی دیدار كرد

با توجه به اینكه پایان مهلت نخست‌وزیر عراق برای معرفی كابینه به مجلس نزدیك است، هیئتی از اعضای ائتلاف عراق یکپارچه روزگذشته به دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی رفت تا از راهنمایی این مرجع برای تشکیل دولت بهره ببرد.

در ادامه رایزنی‌ها برای تشكیل كابینه عراق، ناهمانگی‌هایی میان اعضای ائتلاف عراق یکپارچه به ریاست سید عبدالعزیز حکیم و سایر گروهها ایجاد شد. از این رو، هیئتی از ائتلاف یكپارچه عراق به منظور یافتن راه حلی برای اختلافات، نزد حضرت آیت الله سیستانی رفت تا از وی درباره حل این مشکل یاری بطلبد.
شایان ذكر است، رایزنی‌ها سیاسی درعراق برای تشکیل دولت در این کشور همچنان ادامه دارد و منابع نزدیک به روند این مذاکرات روز گذشته اعلام کردند ظرف 48 ساعت آینده دولت عراق بدون انتخاب وزیران کشورو دفاع تشکیل می‌شود.
با این حال، رضا جواد تقی، از اعضای ائتلاف عراق یکپارچه و مسئول روابط سیاسی در مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: نمی‌دانم چه چیزی در حال وقوع است و نمی توانم به سوالی درمورد تشکیل دولت پاسخ دهم، زیرا امور پیچیده و سخت شده است.
مهلت 30 روزه جواد مالکی برای تشکیل دولت عراق، دوشنبه آینده برابر با اول خرداد ماه به پایان می‌رسد.