• ڕەش
  • سپی
  • سه وز
  • شین
  • سوور
  • پرتەقاڵی
  • مۆر
  • زێڕین
  • ژماره‌ی بینینه‌کان :
  • 329
  • شەممه 13/8/1391
  • رۆژژمێر :

          فه‌رمووده‌کاني ئيمام ره‌زا (ر.خ):

   فه‌رمووده‌کاني ئيمام ره‌زا (ر.خ):

پێغه‌مبه‌ر (ر.خ) : «ستدفن بضعه منى بخراسان ما زارها مكروب الا نفس الله كربته ولا مذنب الا غفر الله ذنوبه.»(1) واته : تيکه‌ي له‌شي من له‌ خۆراسان ده‌نێژرێت، هيچ گيرووده و تاوانبارێک نيه‌ که ئه‌و زياره‌ت بکات مه‌گه‌ر ئه‌وه‌ي که خوا گيرۆده‌يي چاره‌سه‌ر ده‌کات و له تاوانه‌کاني خۆش ده‌بێت.
1-    ئيمام ره‌زا (ر.خ):

«ان لكل امام عهدا فى عنق اوليائه و شيعته و ان من تمام‏الوفاء بالعهد و حسن الاداء زيارة قبورهم. »(2)

واته : هه‌ر پێشه‌وا و رێبه‌رێک، به‌ڵێن و په‌يمانێکي له‌ سه‌ر په‌يڕه‌و و هه‌ڤاڵه‌کاني هه‌يه‌ ، بێ گۆمان يه‌کێک له‌و کرده‌وانه‌ي که‌ نيشانه‌ي وه‌فاداري و به‌جێ هێناني به‌ڵێنه ، زياره‌تي گڵکۆي ئه‌‌وانه .

2-    ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

  «اللهم انك تعلم انى مكره مضطر فلا تۆاخذنى كما لم تۆاخذ عبدك‏و نبيك يوسف حين وقع الى ولاية مصر.»(3)

      واته :   خۆدايا تۆ خۆت ده‌زاني که‌ من ناچارم له‌ په‌ژيراني وه‌ليعادي "مئمون" ، ده‌سا ره‌خنه‌م لێ مه‌گره‌ هه‌ر به‌و شێوه‌ که له‌ به‌نده‌ و پێغه‌مبه‌رت يۆسف ره‌خنه‌ت نه‌گرت کاتێک ده‌سه‌ڵاتداري ميسري وه‌رگرت .

4  -    ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«قد علم الله كراهتى لذلك، فلما خيرت بين قبول ذلك و بين‏القتل اخترت القبول على القتل.»(4)

      واته :   خۆدا ده‌زاني که‌ من ئه‌م ئيشه‌م به‌لاوه‌ ناپه‌سه‌ن بوو ، به‌ڵام کاتێک سه‌رپشک کرام له‌ نێوان په‌ژيراني وه‌ليعادي و کۆشتنمدا، په‌ژيراني وه‌ليعاديم هه‌ڵبژارد به‌ سه‌ر مردندا.

5  -    ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«من زارنى على بعد دارى و مزارى اتيته يوم القيامه فى ثلاثة‏مواطن حتى اخلصه من اهوالها اذا تطايرت الكتب يمينا و شمالا وعند الصراط و عند الميزان.»(5)

واته :   ئه‌و که‌سه‌ي له‌ ڕێگاي دوور دێت بۆ سه‌ر مه‌زارم، له‌ رۆژي سه‌ڵا له‌ سێ جێگا ده‌چم ده‌سي ده‌گرم و رزگاري ده‌که‌م له‌ خه‌م و گيرووده‌يي ئه‌و جێگايانه‌ : کاتێک نامه‌ي کرده‌وه‌ ده‌درێته‌ ده‌ستي چه‌پ ه‌ راسته‌وه‌- له‌ سه‌ر پردي سه‌ڵا – کاتي هه‌ڵسه‌نگاندني کرده‌وه‌کان .

6  -    ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«من زارنى و هو يعرف ما اوجب الله تعالى من حقى و طاعتى فاناو آبائى شفعائه يوم القيامة و من كنا شفعائه نجى.»(6)

واته :    هه‌ر که‌س زيارتي من بکات له‌ حاڵێکدا که‌ مافه‌کاني من بناسێت که‌ خۆا له‌ سه‌ري فه‌رز کردووه‌ ، من و باو و باپيرم له‌ رۆژي پسڵان ده‌بينه‌ تکاکاري ،هه‌ر که‌سێکيش ئێمه‌ تکاکاري بين رزگار ده‌بێت .

7. ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«انى ساقتل بالسم مظلوما فمن زارنى عارفا بحقى... غفر الله‏ما تقدم من ذنبه و ما تاخر.»(7)

واته :   من به‌م زووانه‌ به‌ بێ تاوان به‌ سه‌م ده‌کۆژرێم . سا هه‌ر که‌س زيارتي من بکات له‌ حاڵێکدا که‌ مافه‌کاني من بناسێت خۆا له‌ تاواني پێشوو داهاتووي ده‌بوورێ .

8. ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«... و هذه البقعة روضة من رياض الجنة و مختلف الملائكة لا يزال‏فوج ينزل من السماء و فوج يصعد الى ان ينفخ فى الصور.»(8)

واته :    ئه‌م باره‌گا بۆيسانێک له بۆيسانه‌کاني به‌هه‌شته‌ ، و جێگاي هاتووچووي ملاکه‌تي ئاسمان ، به‌رده‌وام تاقمێک ملاکه‌ت دێنه‌خۆار و تاقمێک ده‌رۆن تاکوو فوو ده‌کرێته‌ سووردا .

9. ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«و قد اكرهت و اضطررت كما اضطر يوسف و دانيال عليهما السلام اذقبل كل واحد منهما الولاية من طاغية زمانه، اللهم لا عهد الاعهدك و لا ولاية الا من قبلك فوفقنى لاقامة دينك و احياء سنة‏نبيك... .»(9)

واته :    من ناچار کرام به‌م کاره‌، هه‌ر به‌و جۆره‌ که‌ يۆسف و دانيال (د.خ) چونکوو هه‌رکام له‌وانه‌ وه‌ليعاديان له‌ ملهۆري چه‌رخي خۆيان وه‌رگرت، خۆدايا به‌ڵێنێک نيه‌ ژگه‌ له‌ به‌ڵێني تۆ و جێ نشينێک نيه جگه له‌ جێ نشينێ تۆ ، ده‌سا يارمه‌تيم بده‌ بۆ زيندووکرنه‌وه‌ي ئاييني تۆ و رێبازي پێغه‌مبه‌رت (د.خ) .

10. ئيمام ره‌زا (ر.خ) :

«قد نهانى الله عز و جل ان القى بيدى الى التهلكة فان كان الامرعلى هذا... اقبل ذلك على انى لا اولى احدا و لا اعزل احدا و لاانقض رسما و لا سنة.»(10)

واته :    خۆاي گه‌وره‌ مني به‌رگري کردووه‌ له‌وه‌ي که‌ من به‌ ده‌ستي خۆم خۆم له‌ نێو به‌رم ، ده‌سا ئه‌گه‌ر بريار ئه‌مه‌يه‌ قه‌بووڵي ده‌که‌م به‌و مه‌رجه‌ که‌ نه‌ که‌سێک بنمه‌ سه‌ر کار و نه‌ که‌سێکيش له‌ کار لابرم و نه‌ داب و رێبازێک تێک بده‌م .

دواي نامه‌ :

1- عيون اخبار الرضا، ج‏2، ص‏257.

2- بحار، ج‏100، ص‏116.

3- بحار، ج‏49، ص‏130.

4-عيون اخبار الرضا، ج‏2، ص‏139.

5- وسائل، ج‏10، ص‏433.

6- همان، ج‏5، ص‏436.

7-همان، ج‏10، ص‏438.

8- بحار، ج‏102، ص‏44.

9- عيون اخبار الرضا، ج‏1، ص‏19.

10- علل الشرايع، ج‏1، ص‏226.