تبیان، دستیار زندگی
متن زیر حاوی سه نامه از شهید لطیف رنجبری به برادر عزیزش عارف رنجبری و مختار رنجبری میباشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه های شهید لطیف


شهید لطیف رنجبری ، فرمانده گروهان 3 از گردان 707 رزمی حضرت ابوالفضل (ع) منطقه عملیاتی بانه- سردشت در دوران دفاع مقدس است.متن زیر حاوی سه نامه از این شهید بزرگوار به برادرانش عارف و مختار رنجبری است.


  شهید لطیف رنجبری

بسمه تعالی

62/8/29

حضور محترم برادر عزیز عارف رنجبری:

اولاً از خداوند بزرگ خواسته و خواهانم كه همیشه اوقات روزگارت به خوشی و خرمی برگزار فرمایید . ثانیاً اگر از احوالات من بخواهید بحمدالله نعمت سلامتی حاصل و ملالی نیست به جز .... دوری دیدار عزیز شما آن هم امید است به زودی دیده به دیدار تازه و روشن گردد انشاالله تعالی باری.

برادرجان نامه‌ی محبت‌آمیز شما در مورخه 21/8/62 نوشته بودید در تاریخ 28/8/62 به دستم رسید و بسیار خوشحال شدم. برادر جان برای پول اگر خواستید وقتی به مرخصی رفتید از شهریار یا محمد یا از سیمین پول بگیرید بعداً من رفتم منزل به آن‌ها می‌دهم. راستی برابر خبر جدید، گردان ما امكان دارد برای اول دی‌ماه تا 15 دی‌ماه به اهواز (خوزستان) برگردد انشاالله. اگر توانستم آن‌جا به خدمت می‌رسم دیگر مزاحم شما نمی‌شوم .

خداحافظ موفق باشید.

راستی برادرجان الآن كه نامه را می‌نویسم شب اول مراجعت از مرخصی می‌باشد كه در داخل سنگر این نامه را برای شما می‌نویسم ولی برادر جان جناب شیخ هم با خانواده و پدرمان ونرگس با هواپیما به مشهد رفتند در روز بعدی مراجعت نمودند.

بسمه تعالی

حضور محترم برادر عزیز عارف رنجبری:

اولاً از خداوند بزرگ خواسته و خواهانم كه همیشه موفق و پیروز باشید و این دو سال خدمت مقدس سربازی را به سلامتی به پایان برسانید. باری برادرجان، سیمین ومصطفی و بقیه‌ی اهل خانواده، برادرمان محمد و شهریار و جناب‌آقای محمود رنجبری و بختیار و پدر و مادرمان همگی سلامت و به خدمت شما سلام می‌رسانند. راستی برادرجان الآن كه نامه را می‌نویسم شب اول مراجعت از مرخصی می‌باشد كه در داخل سنگر این نامه را برای شما می‌نویسم ولی برادرجان جناب شیخ هم با خانواده و پدرمان ونرگس با هواپیما به مشهد رفتند در روز بعدی مراجعت نمودند. در بیجار من هم با اتوبوس همان روز ساعت یك بعد از ظهر 12/8/62 آن‌ها را به آله‌كبود بردیم و گوسفند جلوی پای آن‌ها سربریدند و روز بعد من به طرف بانه حركت نمودم و در حال حاضر طبق معمول مشغول خدمت هستیم. برادرجان خیلی مواظب خودت باشید. راستی من آدرس خودم داخل پاكت می‌نویسم اگر وقت داشتید جواب بنویسید ضمناً اگر احتیاج به پول دارید فوراً بنویسید برایم كه چه‌طور و به وسیله‌ی چه بانكی تا فوری برایت حواله كنم پس یادت نرود آدرس من این است:

كردستان _ بانه _گردان 707 رزمی ابوالفضل _ مستقر در عباس‌آباد_صندوق پستی 20/1000

گروهان سوم _ ستوان دوم رنجبری

  شهید لطیف رنجبری

بسمه تعالی

حضور محترم برادر عزیز و سرور گرامی مختار رنجبری رسیده بازبینی فرمایید:

اولاً از خداوند متعال خواسته و خواهانم كه همیشه موفق و پیروز باشید و امیدوارم كه در موقع مرخصی در" آله‌كبود" به شما خوش گذشته باشد از قول من تمام اهل خانواده و برادرمان محمد سلام برسان.

اگر احوال ما را بخواهید همان‌طوری كه قبلاً به شما اطلاع دادم ما را به مأموریت كردستان برده‌اند و در حال حاضر در شهرستان بانه البته 20 كیلومتری آن به طرف مرز عراق یعنی در مرز عراق جایی به اسم پادگان عباس‌آباد و من هم در یك پایگاه به نام" ولی‌آباد" می‌باشم انشاالله شما موفق باشید. هر چه خدا بخواهد بهتر است. برادر جان در مورد بچه خیلی به شما زحمت می‌دهد، باید ببخشید. در مورد درس‌های مصطفی مواظب باشید .

راستی غرض از مزاحمت این بود كه یك حواله‌ی پستی به آدرس شما توسط یكی از سربازان ما به نام" حسین منوری" پست كرده‌ایم كه یك عدد پتوی شخصی و دو پتوی سربازی و لباس سربازی داخل آن می‌باشد هر وقت به دست شما رسید آن را بگیرید و به خانه ببرید، قبض آن را هم داخل پاكت می‌گذارم برایت می‌فرستم انشاالله موفق باشید. راستس شاید من هم تا آخر مهرماه بتوانم چند روزی به مرخصی بیایم البته اگر موافقت شود .

موفق و پیروز باشید برادرت لطیف.

كردستان

بخش فرهنگ پایداری تبیان