تبیان، دستیار زندگی
در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن كریم، نمایشگاه محصولات قرآنی در محورهای هنری، آموزشی و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه های قرآنی از حال و هوای خاصی برخوردار است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش دوم

نگاهی به نمایشگاه محصولات قرآنی در مسابقات بین المللی قرآن

نمایشگاه محصولات قرآنی

در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن كریم، نمایشگاه محصولات قرآنی در محورهای هنری، آموزشی و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه های قرآنی از حال و هوای خاصی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی، در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن كریم كه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه كشور برگزار می شود، نمایشگاهی از محصولات قرآنی در بیش از 30 غرفه در سالن همایش های سران اجلاس برپا شده است.

در غرفه های مختلف این نمایشگاه تابلوهای قرآنی مزین به آیات و روایات، تصاویری از اماكن متبركه مشاهده می شود كه در یكی از این غرفه ها، یك شركت كامپیوتری در ابتكاری جالب، 180 تصویر از اماكن مقدسه و زیارتی مانند مسجدالحرام، بقیع، مسجد النبی(ص)، حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نجف اشرف و ... را به صورت سه بعدی طراحی كرده است.

این نرم افزار این امكان را به كاربر می دهد كه به دلخواه خود هر نقطه ای از تصویر را انتخاب كند و در آن بزرگنمایی یا چرخش كامل به اطراف را ایجاد كند. مركز تخصصی مهدویت از دیگر مراكزی است كه آثار خود را به صورت مولتی مدیا ارائه كرده است و در ضمن آن به ویژگی های مكاتب انحرافی و عرفان های كاذب اشاره دارند.

این مركز با استفاده از تصاویری كه با ویدیو پروژكتور در غرفه پخش می شود، مدل ها و نمادهای این مكاتب انحرافی مانند شیطان پرست ها را به همراه توضیح كارشناسان مستقر در غرفه نشان می دهد كه مورد استقبال همگان به ویژه جوانان قرار گرفته است.

نمایشگاه محصولات قرآنی

ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نمایشگاه به بیان نقش و میزان كمك های مردمی در بازسازی این اماكن مقدس می پردازد و روند پیشرفت فیزیكی كار را به همراه پوسترها و پخش ویدیو كلیپ نمایش می دهد. در گوشه ای دیگر از این نمایشگاه، موسسه بوستان كتاب قم وجود دارد كه مجموعه وسیعی از كتاب های دینی و قرآنی خود را به نمایش گذاشته است.

مركز نشر «اسراء» به توزیع و فروش آثار آیت الله العظمی جوادی آملی اقدام كرده است. علاقه مندان به آثار این مفسر قرآن كریم به زودی می توانند بیش از 120 جلد از كتب آیت الله العظمی جوادی آملی را در یك نرم افزار كه در دست تدوین است، به همت انتشارات اسراء از این مركز تهیه كنند.

غرفه آستان قدس رضوی كه بخش وسیعی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده است، مجموعه ای از آثار هنری و فرهنگی را در قالب كتاب، قرآن های نفیس، نرم افزار، عكس و ... به نمایش گذاشته است. موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی(ره) هم در این نمایشگاه كتب متعدد دینی و قرآنی را با تخفیف ویژه عرضه كرده است.

از دیگر بخش های این نمایشگاه محصولات قرآنی كه بیش از 30 غرفه در آن شركت دارند، بخش مشاوره های قرآنی است. در این بخش روحانیونی در مسائل مختلفی مانند خانواده، كودك و نوجوان، عقائد، تربیت اسلامی و ... به بازدیدكنندگان مشاوره هایی را بر اساس آیات و روایات می دهند.

بخش دیگر این نمایشگاه به غرفه ای اختصاص دارد كه در آن یگ گروه مردم نهاد اقدام به برگزاری ختم قرآن كریم كرده است كه در آن بیش از 20 كشور جهان عضو هستند و در جلوی این غرفه بنری از كشورهای حاضر و ردیف آنان در این طرح دیده می شود.

از بخش های دیگر این نمایشگاه كه در حاشیه بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم و به همت سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در سالن اجلاس سران در تهران برپا شده است، غرفه ای به صورت اختصاصی در بحث حقوق زنان و موضوع عفاف و حجاب فعالیت می كند.

نمایشگاه محصولات قرآنی

در این غرفه 150 پوستر، به وضعیت حجاب در ادیان مختلف و در تاریخ ایران زمین اشاره می كند به گونه ای كه مخاطب با دیدن این پوسترها با فلسفه حجاب در اسلام آشنا می شود و بروشورهایی در این زمینه برای بازدیدكنندگان فراهم شده است. در این غرفه همچنین كتاب هایی درباره نقد فمینیسم با طراحی جذاب به چشم می خورد.

در نمایشگاه محصولات قرآنی همچنین كتاب هایی درباره موضوع مهدویت در دین اسلام و سایر ادیان مشاهده می شود. در بخش دیگری از این نمایشگاه نرم افزارهایی با موضوع تلاوت قاریان مشهور جهان دیده می شود كه با تخفیف ویژه ای به بازدیدكنندگان عرضه می شود.

علاقه مندان برای حضور در مسابقات قرآن كریم می توانند تا 23 تیر ماه از ساعت 16:30 تا 22:30 به محل سالن سران اجلاس به نشانی تهران، اتوبان چمران، نرسیده به پل پارك وی، خیابان یمن مراجعه كنند.

تنظیم: هومن بهلولی