تبیان، دستیار زندگی
جدول روز ششم یورو 2004 بازگشتانگلستان با سه گل رویا یی انگلستان 3 – سوییس 0 گل ها : رونی 23 و 75 ، استیون جرارد 82 برای انگلستان انگلستان : جیمز، گری نویل، اشلی کول، کمپل، تری، جرارد، لمپارد، بکام، اسکولز (هارگریوز 70)، اوون ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج و جدول روز ششم یورو 2004

بازگشتانگلستان با سه گل رویا یی

انگلستان 3 – سوییس 0

گل ها :

رونی 23 و 75 ، استیون جرارد 82 برای انگلستانانگلستان:جیمز، گری نویل، اشلی کول، کمپل، تری، جرارد، لمپارد، بکام، اسکولز (هارگریوز 70)، اوون ( واسل 72)، رونی ( دایر 83)

سوئیس: اشتیل، هاس، مرات یاکین، مولر، اشپیخر، هوگل، چلستینی ( کابا ناس 53 ) ، ویکی، هاکان یاکین ( ونلانتن 83) ، فرای، شاپیوسا( گیگا کس 46)

دیدار دو تیم انگلستان و سوئیس از گروهB جام ملتهای اروپا با گلهای وین رونی( دو گل) و استیون جرارد، سه بر صفر به سود انگلستان پایان یافت.

دقیقه 18: وین رونی به خاطر خطا روی اشتیل، دروازه بان سوئیس کارت زرد گرفت.

دقیقه23(گل): بکهام توپ را درون محوطه جریمه سوئیس برای اوون سانتر می کند. اوون توپ را روی سر رونی می فرستد و رونی اولین گل انگلستان را به ثمر می رساند

دقیقه 23: چلسیتینی کارت زرد گرفت.

نیمه نخست دیدار دو تیم انگلستان و سوئیس با گل وین رونی یک بر صفر به سود انگلستان پایان یافت.

دقیقه 60: برنت هاس پس از دریافت کارت زرد دوم، از بازی اخراج شد.

دقیقه 75:(گل) رونی توپی را که در محوطه جریمه سوئیس بدست آورده بود با ضربه ای سنگین به سوی دروازه شلیک کرد که با تیر افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت به سر اشتیل، دروازه بان اصابت کرد و وارد دروازه شد.

دقیقه 82: (گل)نویل پس از دریافت توپ از بکهام وارد محوطه شش قدم سوئیس می شود و با یک پاس عرضی توپ را برای جرارد آماده می کند و جرارد گل سوم انگلستان را وارد دروازه سوئیس می کند.وین رونی-18 ساله- جوان ترین بازیکنی است که در طول تاریخ جام ملتهای اروپا گل زده است.

ترکیب دو تیم

بهترین خبر برای هواداران تیم ملی انگلستان، آمادگی پل اسکولز برای بازی مقابل سوئیس بود. تا دیروز مشخص نبود که آیا اسکولز که در دیدار مقابل فرانسه دچار پیچیدگی پا شد بتواند به بازی امروز برسد.

در خط دفاع انگلستان هم جان تری پس از بهبود جایگزین لدلی کینگ شد.

فابیو چلیستینی که در بازی مقابل کرواسی در نیمه دوم به میدان آمد، در بازی  از ابتدا در ترکیب اصلی سوئیس قرار گرفته است.

دو تیم سوئیس و انگلستان، در مجموع 22 بار مقابل هم قرار گرفتند که چهار بازی از سوی فدراسیون فوتبال انگلستان به رسمیت شتانخته نشده است.

اما از 18 بازی سهم انگلستان 11 برد و سهم سوئیس 3 برد بوده، و نتیجه 4 بازی به تساوی انجامیده است.

فرار بزرگان فرانسوی از شکست در مصلف با کرواتها

فرانسه 2 – کرواسی 2

گل ها :

ایگور تودور 22 ( گل به خودی )، ترزگه 64 برای فرانسه  و راپیچ 48 ( پنالتی ) ، پرسو 52 برای کرواسیفرانسه:بارتز، گالاس ( سانیول 81 )، تورمن، دسایی، سیلوستر، ویلتورد ( پیرس 70 ) ، ویریا، زیدان، هنری، ترزگه ، داکورت(پدرتی 79 ).

کرواسی: بوتینا، سیمیچ، تودور، سیمیونیچ، نیکو کووچ، رابرت کووچ، راپائیچ ( مورنار 87) ، بیلیکا ( لکو 68)، سوکوتا ( اولیچ 73 ) ، پرسو، روسو.

بازی هیجان انگیز فرانسه و کرواسی با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید .

فرانسه ابتدا با گل دقیقه 22 بازیکن بلندآوازه خود، زین الدین زیدان، یک بر صفر از کرواسی پیش افتاد.

این گل حاصل ضربه آزاد از ناحیه چپ بود که پس از برخورد به پای مدافع کرواسی، ایگور تودور، به تور دروازه کرواسی چسبید.

تیم کرواسی با آغاز نیمه دوم شگفتی آفرید و ظرف پنج دقیقه دو گل به ثمر رساند.

گل اول کرواسی در دقیقه 47 از روی نقطه پنالتی ثبت شد. ضربه پنالتی به خاطر خطای سیلوستر به روی دووانی اهدا و با ضربه راپائیچ وارد دروازه فرانسه شد.

گل دوم کرواسی را پرسو با استفاده از اشتباه فاحش دسایی به سقف دروازه فرانسه کوبید.

فرانسه در دقیقه 64 بازی گل دوم خود را به ثمر رساند.

ترزگوت بازیکن این تیم، پاس رو به عقب مدافع کرواسی را ربود و توپ را به راحتی وارد دروازه حریف کرد.

کرواسی در دقایق پایانی از فرصتی عالی برای پیروزی برخوردار بود اما مورنار علیرغم پاس عالی اولیچ یک گل حتمی را از دست داد.

فرانسه در صورت گرفتن تساوی از سوئیس می تواند به مرحله بعد صعود کند، اما کرواسی باید در برابر انگلستان پیروز شود.

فرانسه در بازی قبلی خود مقابل انگلستان دو بر یک به پیروزی رسیده بود. کرواسی در نخستین بازی در یک مسابقه بدون گل با سوئیس مساوی کرده بود.

فرانسه و کرواسی در گذشته سه بار با یکدیگر روبرو شده بودند که دو مورد از آنها بازی های دوستانه (1999 و 2000) و یک مورد در مرحله نیمه نهایی جام جهانی سال 1998 بود.

فرانسه در هر سه بازی به پیروزی رسید. این تیم دو بازی دوستانه را به ترتیب با نتیجه سه بر صفر و دو بر صفر برد و در جام جهانی 1998 در روز هشتم ژوئیه دو بر یک بر کرواسی غلبه کرد.


جدول گروهB

امتیاز

تفاضل گل

گل خورده

گل زده

باخت

مساوی

برد

بازی

نام تیم

4

1 +

3

4

-

1

1

2

1- فرانسه

3

2 +

2

4

1

-

1

2

2- انگلیس

2

-

2

2

-

2

-

2

3- کرواسی

1

3-

3

-

1

1

-

2

4- سوئیس