تبیان، دستیار زندگی
ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا عصر روز پنج شنبه رسما در باشگاه السد حضور یافت و مراسم معارفه اش برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می‌خواهم قهرمان آسیا شوم


ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا عصر روز پنج‌شنبه رسما در باشگاه السد حضور یافت و مراسم معارفه‌اش برگزار شد.


ژاوی

او پیراهن شماره 6 این تیم قطری را به عکاسان نشان داد و عنوان کرد از این‌که به این تیم قطری پیوسته است افتخار می‌کند. تنها چند روز پس از آن‌که بارسلونا توانست با برتری برابر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، ژاوی ستاره این تیم که بازوبند کاپیتانی را نیز در اختیار داشت، به تیم السد پیوست و از فصل آینده در این تیم حضور خواهد داشت.

او قرارداد 2 ساله‌ای را با السد امضا کرده است که بندی نیز در آن وجود دارد که در صورت درخشش، یک سال دیگر تمدید خواهد شد. او همچنین می‌تواند به عنوان مربی نیز در تیم‌های پایه السد فعالیت کند و یکی از سفیران جام جهانی 2022 شود.

ستاره سابق آبی‌اناری‌ها صحبت‌هایش را اینطور شروع کرد: «این انتقال برای من تازگی دارد چراکه من هیچگاه در یک مراسم معارفه نبوده‌ام. زمانی که من در بارسلونا بازی می‌کردم، مراسم معارفه من در سن 11 سالگی بود که آن‌ها از من فقط یک عکس گرفتند، با من قرارداد بستند و من بازی کردم.»

ژاوی در ادامه از این‌که این انتقال یک سال پیش رسمی نشده بود، ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خوشبختانه سال گذشته به اینجا نیامدم. مادر من و دوستانم اصرار داشتند که من برای یک سال دیگر در اسپانیا و بارسلونا بمانم اما در آنجا ما یک فصل ناامید‌کننده را سپری کرده بودیم و من به فکر تغییر مکان بودم اما خوشبختانه در بارسا ماندم و تجربه فوق‌العاده‌ای را داشتم. کسب سه‌گانه و خداحافظی، تجربه‌ای از این بهتر نمی‌توانست رخ دهد. من بسیار خوشحالم که ماندم و به بازی برای بارسلونا ادامه دادم.»

وی در ادامه با مقایسه گواردیولا و انریکه ادامه داد: «2 بار کسب سه‌گانه بسیار شیرین بود. برای آخری، من نهایت لذت و هیجان را چشیدم و بسیار خوشحالم که یک نوستالژی فوق‌العاده برای من به جا ماند. من به بهترین شکل با باشگاه خداحافظی کردم و بهتر از این نمی‌شد

کاپیتان سابق بارسلونا در ادامه از فوتبال قطر و السد صحبت کرد: «می‌دانم که لباس السد سفید است و خب همین. آن‌ها تیم جدید من هستند، جایی که من باید در آن بازی کنم و دوران جدیدی را سپری کنم. سفید نیز به خاطر این‌که شبیه پیراهن رئال‌مادرید است، برای من منزجر‌کننده نیست، من قبلا هم با پیراهن تیم ملی که سفید است بازی کرده‌ام و مشکلی نیست. در قطر به دنبال آینده هستم. این انتقال برای من منافع شخصی، ورزشی و علمی خواهد داشت. السد با پروژه خود من را شگفت‌زده می‌کند و من به دنبال کسب قهرمانی در اینجا هستم. ما می‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شویم. قطر کشوری است که به دنبال فوتبال است و من حالا در اینجا زندگی می‌کنم. من در جام جهانی 2022 سفیر خواهم بود و بسیار هیجان زده‌ام که در اینجا حضور دارم و بودن در قطر، باعث افتخار من است.»

ژاوی

وی در ادامه با مقایسه گواردیولا و انریکه ادامه داد: «2 بار کسب سه‌گانه بسیار شیرین بود. برای آخری، من نهایت لذت و هیجان را چشیدم و بسیار خوشحالم که یک نوستالژی فوق‌العاده برای من به جا ماند. من به بهترین شکل با باشگاه خداحافظی کردم و بهتر از این نمی‌شد. 2 بار کسب سه‌گانه واقعا هیجان‌انگیز است و من افتخار می‌کنم که چنین عناوینی را کسب کردم.»

ژاوی در مورد شایعه رفتنش به پاری‌سن‌ژرمن نیز گفت: «بازی برای پاری‌سن‌ژرمن؟ موضوع غیر ممکنی است چراکه یکی از بندهای قرارداد من با بارسلونا این بود که برای باشگاه اروپایی بازی نکنم. خودم هم نمی‌خواستم دیگر در اروپا باشم. من فکر می‌کنم زمان من به پایان رسیده است و دیگر فرصت ماندن در بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن نیست. بنابراین، انتقال من به پاری‌سن‌ژرمن غیر ممکن است. امکان ندارد من در تیمی باشم که امکان رویارویی آن با بارسلونا وجود داشته باشد.»


بخش ورزشی تبیان

منبع: باشگاه السد