تبیان، دستیار زندگی
روز گذشته در فاصله یک هفته مانده به آغاز لیگ شانزدهم، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال و دستیارانش قراردادشان را با باشگاه امضا کرده و پس از امضای آن راهی هیئت فوتبال استان تهران شدند تا قراردادشان را ثبت هیئتی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده ثبت دیرهنگام قرارداد منصوریان

روز گذشته در فاصله یک هفته مانده به آغاز لیگ شانزدهم، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال و دستیارانش قراردادشان را با باشگاه امضا کرده و پس از امضای آن راهی هیئت فوتبال استان تهران شدند تا قراردادشان را ثبت هیئتی کنند.

بخش ورزشی تبیان
تیم استقلال

حضور منصوریان در هیئت فوتبال و ثبت قراردادش شاید به خودی خود اتفاق خاصی نباشد اما با توجه به مشکلاتی که باشگاه استقلال بابت قرارداد 2 ساله پرویز مظلومی سرمربی سابق آبی ها و فسخ یک طرفه قرارداد با این مربی داشت، ثبت قرارداد منصوریان رویدادی مهم است.
 پس از آن که منصوریان با باشگاه استقلال به توافق رسید و جانشین مظلومی شد برخی رسانه ها عنوان کردند سرمربی جدید آبی ها برای نشستن روی نیمکت منع قانونی خواهد داشت چراکه از نظر مسئولان سازمان لیگ و هیئت فوتبال مظلومی که قراردادی 2 ساله با استقلال داشته هنوز سرمربی این تیم محسوب می شود و تا زمانی که مظلومی با باشگاه به توافق نرسد منصوریان نمی تواند قراردادش را ثبت کند. همان موقع برخی مسئولان باشگاه برای گرفتن رضایت مظلومی به تکاپو افتادند تا مانع بروز مشکلات حقوقی شوند و به همین منظور جلسات متعددی با مظلومی برگزار کردند؛ جلساتی که البته خروجی مثبتی نداشت و سرمربی سابق استقلال فسخ قرارداد را به پرداخت طلب چند صد میلیونی اش مشروط کرده بود.
 در شرایطی که آبی ها سعی می کردند رضایت مظلومی را جلب کنند و ستاره های تازه وارد و قدیمی استقلال قراردادشان را ثبت کردند، منصوریان بلاتکلیف مانده بود و همین باعث نگرانی هواداران شد. مظلومی با توجه به رفتار غیرحرفه ای باشگاه کوتاه نیامد و استقلال بدون آن که سرمربی اش قراردادش را ثبت کند راهی اردوی ارمنستان شد. در این گیر و دار بود که مسئولان سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان تهران پای شان به ماجرا باز شد و به داستان مظلومی و استقلال ورود کردند.
 در حالی که تا قبل از سفر تیم استقلال به ارمنستان عنوان می شد به خاطر این که مظلومی فسخ قرارداد نکرده منصوریان قادر به ثبت قراردادش نیست اما به یک باره همه چیز تغییر کرد و اعلام شد نیازی به فسخ قرارداد مظلومی نیست چراکه کارت مربیگری او یک سال اعتبار داشته و برای فصل جدید باید تمدید می شد و از آنجایی که دیگر تمدیدی در کار نیست قرارداد خود به خود باطل می شود و از اعتبار ساقط است!
 به این ترتیب مسئولان استقلال دیگر دغدغه ثبت هیئتی منصوریان را نداشتند و زمانی که تیم از اردوی ارمنستان برگشت در جلسه ای با او مقرر شد در هفته جاری قرارداد را امضا و در هیئت فوتبال ثبت کند که این اتفاق روز گذشته رخ داد و خیال آبی ها بابت کارت مربیگری منصوریان و حضورش روی نیمکت راحت شد.

طلب مظلومی 500، 600 میلیون است

حال این سوال پیش می آید که تکلیف مظلومی و طلب هایش چه می شود؟ معاون اقتصادی باشگاه استقلال در این خصوص گفت: «طلب سرمربی سابق آبی پوشان حدود 500، 600 میلیون است که سعی می کنیم توافقی این موضوع را برطرف کنیم.»
 پندار توفیقی در مورد طلب پرویز مظلومی خاطرنشان کرد: «مظلومی از سرمایه های باشگاه استقلال است. او به جز سال قبل از گذشته هم طلبی داشت، 50 درصد از مطالبات سال گذشته اش پرداخت شد و هم اکنون 50 درصد از طلب سال گذشته به اضافه طلبی که از قبل داشت وجود دارد که فکر می کنم حدود 500، 600 میلیون تومان است که سعی می کنیم این موضوع را با توافق حل کنیم.»


منبع : اسپرت