تبیان، دستیار زندگی
نخستین جایزه سوت طلایی ایران به محسن ترکی رسید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محسن ترکی برنده سوت طلایی لیگ برتر پانزدهم

نخستین جایزه سوت طلایی ایران به محسن ترکی رسید.

حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان
محسن ترکی

روز گذشته مراسم تجلیل از داوران توسط نامی نو اسپانسر جامعه داوری کشور برگزار شد و اولین سوت طلایی ایران به محسن ترکی اهدا شد.
در ابتدای این مراسم مهدی تاج از پیشکسوتان عرصه داوری همچون محمد فنایی، غلامرضا بهروان، مصطفی شهبازی و ... تقدیر و تجلیل به عمل آورد. همچنین از داوران برتر هر هفته و هر ماه لیگ برتر تجلیل شد که در پایان هم محسن ترکی به عنوان داور برگزیده لیگ پانزدهم انتخاب و جایزه سوت طلایی را دریافت کرد.حسین زرگر نیز به عنوان برترین داور نیم فصل دوم انتخاب شد.
در مراسم تقدیر از برترینهای جامعه داوری فوتبال، از خانواده شهید مهدی طهماسبی داور شهید مدافع حرم تجلیل شد و یاد و نام این شهید و سایر شهدای حرم گرامی داشته شد.
او دو هفته پیش در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اسامی داوران برتر ماه

شركت نامی نو به عنوان اسپانسر داوری فوتبال ایران از داوران برتر زمستان 94 و فروردین 95 تجلیل كرد. اسامی این داوران به این شرح است:
دی ماه 94: محمدرضا منصوری
بهمن ماه 94: اشكان خورشیدی
اسفند ماه 94: سجاد طوری
فروردین ماه 95: محسن تركی
اردیبهشت ماه 95: حسین زرگر

تقدیر از داوران برتر نیم فصل دوم لیگ پانزدهم

اسامی این داوران به شرح زیر است:
هفته 16: پیام حیدری
هفته 17: رضا سخندان
هفته 18: محمدرضا اکبریان
هفته 19: تورج حق وردی
هفته 20: شاهین حاج بابایی
هفته 21: سعید علی نژادیان
هفته 22: محمدرضا ابوالفضلی
هفته 23: بابک داوری
هفته 24: محمدجواد مداح
هفته 25: رضا کرمانشاهی
هفته 26: محسن ترکی
هفته 27: سید مهدی سیدعلی
هفته 28: علیرضا فغانی
هفته 29: رحیم شاهین
هفته 30: بیژن حیدری
همچنین از فریدون اصفهانیان، مسعود عنایت، بهرام مهرپیما و غلامرضا سلیمانی، بهمن غفاری، فاطمه فهیمی، سیدحسین نورانی و ایرج احمدی به عنوان اعضای دپارتمان داوری و کمیته داوران تقدیر شد.

بغض ترکی ترکید

محسن ترکی پس از دریافت نخستین جایزه توپ طلایی فوتبال ایران با تشکر از حامی مالی جامعه داوری و مسوولان کمیته داوران و دپارتمان داوری گفت: خوشحالم که در نیم فصل دوم اشتباهات داوران کمتر از نیم فصل اول بود که آن هم مرهون تلاش داوران و مسوولان داوری است. امیدوارم در فصل جدید همه حلقه مفقوده فوتبال کشورمان را پیدا کنیم.
او ادامه داد: آنچه هنوز به طور ایده ال در فوتبال وجود ندارد و متاسفانه به بخش هایی از کشور هم سرایت کرده گم شدن احترام است. ما در فصل جدید امیدواریم مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال و سایر کسانی که در فوتبال سهیم هستند در کنار داوران یاد بگیریم که به هم ا حترام بگذاریم.
ترکی همچنین در بخشی از سخنانش یاد و نام شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و با ذکر نام شهید طهماسبی، داور فوتبالی که در کسوت مدافع حرم به شهادت رسید ابراز امیدواری کرد که فرزند این شهید به جرگه داوران بپیوندد.
او این صحبت ها را در حالی بیان کرد که بغض شدیدی گلویش را گرفته بود و در نهایت او را به گریه وا داشت.

بسته حمایتی از داوران فوتبال؛ بیمه عمر و حوادث + وام قرض الحسنه

در حاشیه مراسم انتخاب برترین های داوری فوتبال امیررضا ثابت پی مدیرعامل صنایع غذایی نامی نو، اسپانسر داوران فوتبال از دو بسته حمایتی برای داوران خبر داد و گفت: برای تمام داوران در همه لیگ ها و بانوان بیمه عمر و حوادث تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفته ایم ولی امیدواریم هیچ کدام از آنها نیازی به بیمه حوادث نداشته باشند.
امیررضا ثابت پی ادامه داد: برای تعدادی از داوران که فدراسیون اسامی شان را به ما می دهد کمک هزینه 20 میلیون تومانی خرید مسکن در نظر گرفته ایم. برای برخی داوران کمک هزینه 10 میلیون تومانی خرید خودرو و برای داورانی که ازدواج کنند و بچه دار شوند کمک هزینه 5 میلیون تومانی در نظر گرفته ایم که تمام این وام ها به صورت قرض الحسنه خواهد بود.