تبیان، دستیار زندگی
عصر دیروز فینال دومین دوره جام شهدا با رویارویی دو تیم پرسپولیس و صبای قم و با حضور 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهرک قدس برگزار شد و در نهایت تیم صبای قم موفق شد قهرمان این دوره از مسابقات شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی با «قاضی» جام را برد

عصر دیروز فینال دومین دوره جام شهدا با رویارویی دو تیم پرسپولیس و صبای قم و با حضور 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهرک قدس برگزار شد و در نهایت تیم صبای قم موفق شد قهرمان این دوره از مسابقات شود.

بخش ورزشی تبیان
پرسپولیس و صبا قم

پرسپولیس و صبای قم که در بازی نخست خود با شکست سایپا و ذوب آهن گام به فینال این رقابت ها گذاشته بودند، امید داشتند تا با ارائه یک بازی زیبا، به استقبال لیگ برتر بروند اما در 45 دقیقه نخست شاهد بازی نه چندان خوبی از سوی دو تیم بودیم. تنها موقعیت پرسپولیس در نیمه نخست با پاس محسن مسلمان به مهدی طارمی خلق شد، مسلمان در میانه های زمین توپ را در اختیار گرفت و با یک پاس زیبا درون محوطه جریمه صبا مهدی طارمی را صاحب توپ کرد اما ضربه این مهاجم از بالای دروازه به بیرون رفت.
با آغاز نیمه دوم روند بازی تغییری نداشت و دو تیم حملات پراکنده ای روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند که البته موقعیت خطرناکی روی دروازه دو تیم خلق نشد تا اینکه صبایی ها روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند، پاس صبایی ها در درون 18 قدم به محمد قاضی رسید و مهاجم سرخابی صبایی ها موفق شد تنها گل بازی را به ثمر برساند. در ادامه سرخپوشان تهرانی تلاش کردند تا گل خورده را جبران کنند اما کمال کامیابی نیا به دلیل خطا روی بازیکن حریف، کارت زرد دوم خود را از داور دریافت کرد و از زمین اخراج شد. در دقایق پایانی بازی شوت سرکش محسن مسلمان از بالای دروازه به بیرون رفت و سرخ پوشان هرچه تلاش کردند تا بازی را به تساوی بکشانند، موفق نبودند تا اینکه این دیدار با تک گل صبای قم به پایان رسید و شاگردان علی دایی با دو پیروزی، قهرمان جام شهدا شدند.

برانکو: توانایی لازم برای جنگیدن را داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست مقابل صبا در فینال جام شهدا گفت: قبل از هر چیزی به بانی های این تورنمنت تبریک می گویم. مسابقات خوبی برای هر 4 تیم حاضر در این رقابت ها بود و شاید بتوانیم از این طریق به مقام شهدا ارج بنهیم.برانکو ایوانکوویچ افزود: در مجموع بازی خوب و محکمی بود و صبایی ها از یک اشتباه ما استفاده کرده و به گل رسیدند. توانایی لازم برای جنگیدن را داریم و آمادگی بهتری برای شروع لیگ پیدا کردیم.
دایی: بازیکنان جدید خواسته های ما را برآورده کردند
سرمربی تیم فوتبال صبا پس از پیروزی مقابل سرخ پوشان تهرانی در فینال جام شهدا گفت: فکر می کنم بازی های خوبی بود. احتیاج به بازی های دوستانه داشتیم که بازیکنان جدید با تیم هماهنگ شوند تا حدودی بازیکنان خواسته های ما را برآورده کردند. علی دایی ادامه داد: بازیکنان جدید می توانند به ما کمک کنند. سعی ما این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و امتیازات را از دست ندهیم و به بالای جدول برسیم.

حاشیه دیدار پرسپولیس - صبا

تماشاگران حاضر در استادیوم شهدای شهر قدس بارها مرحوم همایون بهزادی پیشکسوت فقید این باشگاه را تشویق کردند.
چند مورد بین تماشاگران حاضر در استادیوم درگیری لفظی و فیزیکی صورت گرفت که مأموران نیروی انتظامی افراد خاطی را از روی سکو به بیرون هدایت کردند.
بازیکنان پرسپولیس در این دیدار کارت های زرد زیادی از داور دریافت کردند که این موضوع باعث اعتراض نیمکت نشینان این تیم به داور بازی شد.
بابک وسیله بر که قضاوت فینال جام شهدا را برعهده داشت، با نواختن سوت پایان بازی، رسماً از داوری خداحافظی کرد. وی در این باره گفت: خوشحالم که در بهترین جام از داوری خداحافظی کردم.
در پایان مسابقه مسئولان بنیاد شهید با حضور در رختکن تیم صبای قم از علی دایی قدردانی کردند.


منبع : اسپرت