تبیان، دستیار زندگی
« از همان بچگی همه ما یاد می گیریم که چیزی در دنیا مهم تر از خانواده وجود ندارد. آدم خانواده فقیرش را رها نمی کند تا با پولدار ها زندگی کند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توتی ساده مثل هیچ کس!

« از  همان بچگی همه ما یاد می گیریم که چیزی در دنیا مهم تر از خانواده وجود ندارد. آدم خانواده فقیرش را رها نمی کند تا با پولدار ها زندگی کند.»

بخش ورزشی تبیان
توتی

وقتی خبرنگاری از فرانچسکو توتی درباره دلیل ماندنش در رم و رد کردن چندین پیشنهاد وسوسه انگیز پرسید با این پاسخ تامل برانگیز مواجه شد تا مشخص شود فوتبال برای توتی یعنی عشق و رم یعنی خانواده. توتی از کودکی عاشق رم بود و سرانجام در 13 سالگی توانست با حضور در آکادمی رم پیراهن این باشگاه قدیمی را بر تن کند.
 3  سال بعد در 28 مارچ 1993 و زمانی که توتی فقط 16 سال داشت، در بازی مقابل برشا اولین حضور رسمی خود در سری A و تیم اول رم را تجربه کرد. حالا 8213 روز گذشته و توتی را در مستطیل سبز فقط با پیراهن رم دیده ایم. پسر جادویی رم رویای تبدیل شدن به جوزپه جیانینی دوم را داشت، ولی حالا خیلی ها رم را با نام او می شناسند. توتی یک شنبه شب در بازی مقابل ساسولو سیصدمین گلش را با پیراهن رم به ثمر رساند  تا در تاریخ رم دست نیافتنی تر از همیشه شود. توتی حالا اسطوره زنده رم و شاید هم فوتبال ایتالیا باشد. اسطوره ای ساده و دوست داشتنی که شبیه اش را نمی توان پیدا کرد.

مرد تمام  نشدنی

بازی مقابل ساسولو بازی شماره 730 توتی برای رمی ها بود. توتی در حالی به این رکورد رسیده که دومین بازیکن با سابقه رم، جیاکومو لوسی است که 450 بار با پیراهن رم به میدان رفته . توتی تا کنون 590 بار در رقابت های سری A به میدان رفته و با 3 بازی دیگر سومین بازیکن با سابقه تاریخ رقابت های سری A لقب خواهد گرفت. در حال حاضر مالدینی با 647 بازی، خاویر زانتی با 615 بازی و جیان لوکا پالیوکا با 592 بازی در رتبه های اول تا سوم جدول حضور در سری A قرار گرفته اند.

300 گل با یک لباس

فرانچسکو توتی با گلی که در بازی رم و ساسولو زد تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا شد که در یک باشگاه ایتالیایی ۳۰۰ گل رسمی می زند. در لیست آقای گل تاریخ لیگ ایتالیا در یک باشگاه ، توتی با ۳۰۰ گل در رم در رده اول است. دل پیرو با ۲۹۰ گل در یووه ، مه آتزا با ۲۸۴ گل در اینتر ، دی ناتاله با ۲۲۵ گل در اودینزه ، نوردال با ۲۲۱ گل در میلان و آلتوبلی با ۲۰۹ گل در اینتر در رده های بعدی هستند.

30 گل تا جاودانه شدن
وقتی خبرنگاری از فرانچسکو توتی درباره دلیل ماندنش در رم و رد کردن چندین پیشنهاد وسوسه انگیز پرسید با این پاسخ تامل برانگیز مواجه شد تا مشخص شود فوتبال برای توتی یعنی عشق و رم یعنی خانواده. توتی از کودکی عاشق رم بود و سرانجام در 13 سالگی توانست با حضور در آکادمی رم پیراهن این باشگاه قدیمی را بر تن کند.

برترین گلزن تاریخ رقابت های سری A سیلویو پیولا، اسطوره فراموش نشدنی فوتبال ایتالیاست. پیولا بین سال های 1929 تا 1954 توانست با پیراهن تیم هایی همچون لاتزیو، تورینو، یوونتوس و نو ارا 274 گل را به ثمر برساند. این در حالی است که توتی در سری A  تعداد گل هایش را به 244 گل رسانده و با توجه به این که 38 ساله شده کار بسیار سختی برای شکستن رکورد پیولا خواهد داشت. البته گفته می شود توتی قصد دارد برای شکستن رکورد جاودانه پیولا در اتمام فصل قراردادش را با رم تمدید کند و یک سال دیگر هم با پیراهن تیم محبوبش بازی کند. توتی برای رسیدن به این هدف باید در این فصل تعداد گل هایش را افزایش دهد  و خودش را به تعداد گل های اسطوره لاتزیو و یوونتوس نزدیک تر کند.

نه گفتن به غول های اروپا

از زوالیا، یکی از معروف ترین ایجنت های فیفا در خصوص  چگونگی کشف فرانچسکو توتی سوال شد و او پاسخ داد: «یک صبح یک شنبه بود، حدود 10:30. در آن زمان مربی ساپینزا بودم، برای صعود تلاش می کردیم. قبل از بازی این بچه مو طلایی لاغر را دیدم. شوت هایی شگفت انگیز می زد. از رئیس پرسیدم که اسمش چیست و جواب داد فرانچسکو توتی.
 با کمک او و اطلاعاتی که جمع کردم با خانواده اش تماس گرفتم و از آن لحظه رابطه  حرفه ای ما آغاز شد. او کمتر از آن چیزی که لیاقتش را داشته موفقیت کسب کرده است. در ابتدای دوران بازی اش کارلوس بیانچی مربی رم بود و به او توجه نمی کرد. بیانچی در تریگوریا به من گفت که این پسر بی نظم است و در آرژانتین 100 بازیکن مثل او پیدا می شود. من هم جواب دادم پس اگر این طور است تا 20 سال دیگر آرژانتین تمام افتخارات را در جهان به دست می آورد. در ابتدای ژانویه بود که رئیس یک بازی دوستانه را مقابل آژاکس  لیتمانن ترتیب داد، این رویای بزرگ بیانچی بود. در آن بازی لیتمانن زیر سایه توتی قرار گرفت.
از آن لحظه توتی تبدیل به توتی شد و اختلاف میان کادر فنی و مسئولان باشگاه به وجود آمد. میلان، یوونتوس و رئال او را می خواستند. اما فرانچسکو همیشه خواستار باقی ماندن در شهر رم و باشگاه رم بود، او هوادار تیم بود و به نظرم این را ثابت کرده است.»


منبع : خراسان