تبیان، دستیار زندگی
پرویز مظلومی شاید از نگاه فنی خیلی مربی خوش شانسی نباشد اما مسلما از بعضی جهات خیلی خوش شانس است. مثلا او وقتی به جای قلعه نویی آمد که محبوبیت این مربی در بین هواداران استقلال کاملا از بین رفته بود و تقریبا همه هواداران استقلال دوست داشتند قلعه نویی برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوش شانسی های مظلومی به خاطر قلعه نویی


پرویز مظلومی شاید از نگاه فنی خیلی مربی خوش‌شانسی نباشد اما مسلما از بعضی جهات خیلی خوش‌شانس است. مثلا او وقتی به جای قلعه‌نویی آمد که محبوبیت این مربی در بین هواداران استقلال کاملا از بین رفته بود و تقریبا همه هواداران استقلال دوست داشتند قلعه‌نویی برود. البته نظر بیشتر استقلالی‌ها روی منصوریان بود ولی به هر حال مظلومی بعد از منصوریان، استیماچ و فرکی چهارمین گزینه‌ای بود که استقلالی‌ها با او مذاکره جدی کردند و به نتیجه رسیدند.
مظلومی و قله نویی

از دیگر خوش‌شانسی‌های مظلومی این بود که پارسال قلعه‌نویی تمام داربی‌ها و جام‌ها را واگذار کرد و حتی سهمیه آسیا را هم برای دومین سال پیاپی نگرفت. طبعا اگر مظلومی همین سهمیه را هم بگیرد می‌تواند ادعا کند که عملکردش بهتر از قلعه‌نویی بوده. تازه تیم امیر پرمهره‌تر هم بود و طبعا بیشتر هزینه کرد و خرج بستن تیم مظلومی کمتر شد.(این مورد را خود مدیران استقلال هم تایید می‌کنند) به همه خوش‌شانسی‌های مظلومی باید یک مورد مهم دیگر را هم اضافه کرد؛ این‌که طرفداران ناصر حجازی هم چون با قلعه‌نویی خوب نبودند، حالا پشت‌سر پرویز هستند و از او حمایت می‌کنند. این مهم را می‌توان با خواندن مصاحبه‌های آتیلا حجازی و واکنش طرفداران ناصر حجازی در فضای مجازی متوجه شد. استقلالی‌های طرفدار حجازی در اینستاگرام با کنایه به قلعه‌نویی نوشته بودند حالا مشت‌های ما گره شده است!
آتیلا حجازی هم می‌گوید: «هواداران استقلال تازه دارند استقلال واقعی را می‌بینند چون مظلومی خودش مهاجم بوده و بازی هجومی را می‌پسندد. این مدل فوتبال باعث می‌شود هواداران استقلال بعد از مدت‌ها با ورزشگاه‌ها آشتی کنند.» از همان زمانی که مظلومی سرمربی استقلال شد مورد حمایت طیفی از استقلالی‌ها قرار گرفت که مخالف امیر قلعه‌نویی بودند. خود مظلومی ذاتا مربی محبوبی نیست ولی به هر حال استقلالی‌ها حمایتش می‌کنند. همین اتفاق سال 86 هم که خود ناصر حجازی سرمربی استقلال شد رخ داد و همه استقلالی‌(یا اکثر آن‌ها) پشت او ایستادند اما مشکل این‌جا بود که حجازی بد نتیجه گرفت و هیئت‌مدیره هم پستش را خالی کرد تا کم‌کم زمینه بازگشت فیروز کریمی و بعد از او امیر قلعه‌نویی فراهم شود. حالا استقلالی‌هایی که خاطره آن سال را به خاطر دارند هم پشت مظلومی هستند به این امید که استقلال بعد از 2 سال ناکامی مطلق جام بیاورد و البته پرسپولیس را هم شکست دهد. شاید هر مربی دیگری هم به جای مظلومی در استقلال جانشین قلعه‌نویی شده بود همین طور مورد حمایت اکثریت استقلالی‌ها قرار می‌گرفت، به خصوص منصوریان که به هر حال جوان‌تر و محبوب‌تر از مظلومی است.

از دیگر خوش‌شانسی‌های مظلومی این بود که پارسال قلعه‌نویی تمام داربی‌ها و جام‌ها را واگذار کرد و حتی سهمیه آسیا را هم برای دومین سال پیاپی نگرفت. طبعا اگر مظلومی همین سهمیه را هم بگیرد می‌تواند ادعا کند که عملکردش بهتر از قلعه‌نویی بوده است.


به نقل ازخراسان ، هواداران استقلال در 3 هفته اول لیگ نسبت به پارسال حضور به مراتب گسترده‌تری در ورزشگاه آزادی داشتند و تیمشان را حمایت کردند. حمایتی که اگر استقلال بالای جدول و در جمع مدعیان بماند حتما در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. دیگر تفاوت مظلومی و قلعه‌نویی در بحث رسانه‌هاست. قلعه‌نویی به خصوص در سال‌های آخر به شدت با رسانه‌های ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی زاویه پیدا کرد ولی مظلومی فعلا با اکثر رسانه‌ها خوب است و انتقادی هم اگر از او می‌شود خیلی ریشهدار نیست مثلا شاید رسانهها از تعویض‌های او ایراد بگیرند اما در مجموع مشکل خاصی با او ندارند.
 همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا مظلومی به آینده‌اش در استقلال امیدوارتر شود و بداند که حتی در صورت کسب چند نتیجه ضعیف هم در این تیم ماندنی است. مظلومی قرارداد 2 ساله بسته اما به هر حال نگران یک‌سری شیطنت‌ها در داخل خود باشگاه است. او می‌داند عده‌ای فقط به طور موقت و در ظاهر با او خوب هستند ولی اگر چند هفته نتیجه نگیرد مشکلاتش مثل برانکو زیاد می‌شود. مظلومی ابتدای فصل سعی کرد حمایت هواداران ناصر حجازی و فرهاد مجیدی را جلب کند و البته در این راه تا حدی به مشکل خورد اما کم‌کم اوضاع به همان شکلی پیش می‌رود که او می‌خواهد. جمعه شب استقلال در خانه 2 گل از ذوب‌آهن خورد اما در ورزشگاه شعاری علیه پرویز مظلومی سر داده نشد.

بخش ورزشی تبیان