تبیان، دستیار زندگی
از مدت ها پیش یا بهتر بگوییم درست در پایان لیگ چهاردهم بود که زمزمه تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال به واسطه برگزاری مزایده سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال و احتمال تغییر اسپانسر سرخابی شنیده شد و از همان موقع تاکنون بحث کناره گیری بهرام افشارزاده، مدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشارزاده از استقلال رفتنی شد

از مدت ها پیش یا بهتر بگوییم درست در پایان لیگ چهاردهم بود که زمزمه تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال به واسطه برگزاری مزایده سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال و احتمال تغییر اسپانسر سرخابی شنیده شد و از همان موقع تاکنون بحث کناره گیری بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال مطرح بود.

بخش ورزشی تبیان
افشارزاده

افشارزاده که ظاهرا تمایلی به مدیریت در باشگاه استقلال نداشت به خواست مسئولان وزارت و به عنوان یک تکلیف مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفت و زمانی که لیگ چهاردهم پایان یافت شخصا تمایل زیادی داشت تا وزارت با انتخاب مدیرعامل جدید ماموریت او را پایان یافته اعلام کند اما با لغو مزایده سهام سرخابی و ادامه همکاری با اسپانسر قبلی، وزارت ورزش و جوانان هم دست به تغییر در مدیریت باشگاه استقلال نزد و از افشارزاده خواست تا به کارش ادامه دهد.
 با وجود حمایت وزارت از افشارزاده، باز هم شایعاتی درباره احتمال کناره گیری او به گوش می رسید و حتی 2 هفته پیش نام جانشین احتمالی او هم رسانه ای شد و برخی سایت ها از مجید رضایی، پیشکسوت سابق باشگاه استقلال و دوست شاهرخ سبک دست، عضو هیئت مدیره و اسپانسر باشگاه به عنوان جدی ترین گزینه برای مدیرعاملی باشگاه نام بردند. حضور افشارزاده در پست مدیرکلی حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و غیبت او در باشگاه، سبب مشکلاتی برای آبی پوشان شد و برخی از نبود مدیر در محل کارش گلایه کرده و عده ای هم نبود او و 2 شغله بودنش را بهانه ای برای اعمال نفوذ برخی افراد غیرمسئول قلمداد کردند.

بهرام افشارزاده هم در تایید صحبت های وزیر مصاحبه کرد و گفت: «کناره گیری ام را تایید می کنم چراکه 2 شغله بودنم مانع از ادامه فعالیتم در استقلال بود و نظر وزیر محترم هم بر این مسئله بود. مطمئنا می دانم که خیر و صلاح استقلال در نظر گرفته می شود. بسیار خوشحالم که 17، 18 ماه توانستم به مجموعه استقلال کمک کنم.»

شاید به واسطه همین مشکلات و مصائب بود که وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت تغییراتی در مدیریت باشگاه استقلال ایجاد کند؛ بنابراین روز گذشته وزیر ورزش و جوانان این تصمیم را رسانه ای و اعلام کرد. محمود گودرزی در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون ورزشی، در بخشی از صحبت هایش از کناره گیری بهرام افشارزاده از باشگاه استقلال خبر داد و گفت: «بحث 2 شغله ها در پرسپولیس نه اما در حال حاضر در باشگاه استقلال صدق می کند و به دنبال جایگزینی یک نفر در این باشگاه هستیم.» او در پاسخ به این سوال که آیا معنی حرفش برکناری افشارزاده است یا نه بیا ن کرد: «خیر. ما فقط به دنبال جایگزین او هستیم.»
بهرام افشارزاده هم در تایید صحبت های وزیر مصاحبه کرد و گفت: «کناره گیری ام را تایید می کنم چراکه 2 شغله بودنم مانع از ادامه فعالیتم در استقلال بود و نظر وزیر محترم هم بر این مسئله بود. مطمئنا می دانم که خیر و صلاح استقلال در نظر گرفته می شود. بسیار خوشحالم که 17، 18 ماه توانستم به مجموعه استقلال کمک کنم.»
 اظهارنظر وزیر و افشارزاده به منزله خداحافظی قریب الوقوع افشارزاده با صندلی مدیریت باشگاه استقلال و آغاز گمانه زنی ها درباره جانشین او بود و حالا همه درباره مدیرعامل آینده آبی ها صحبت می کنند. البته پیش از صحبت های وزیر و در چند روز گذشته برخی سایت ها از حضور منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران به جای افشارزاده خبر داده بودند اما وی اعلام کرد که هیچ خبری در خصوص انتخابش به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال تهران ندارد و صحبتی هم با وی در این مورد نشده است. از روز گذشته هم گمانه زنی ها به سمت گزینه های استقلالی رفت و از پندار توفیقی، عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال و علی نظری جویباری، معاون باشگاه و حتی علی فتح ا...زاده، مدیرعامل سابق باشگاه به عنوان کاندیداهای مدیرعاملی نام برده شد. در این میان بحث توفیقی جدی تر از دیگران به نظر می رسد چراکه او سفارش شده افشارزاده به وزارت برای مدیرعاملی است حال آن که اسپانسر هم گزینه های خود را دارد.
عباس کردنوری، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد این که گفته می شود پندار توفیقی گزینه ای است که افشارزاده به عنوان مدیرعاملی استقلال به وزارت ورزش پیشنهاد کرده است، گفت: «توفیقی برای مدیرعاملی استقلال پیشنهاد شده چراکه فرد موجهی است و سابقه خوبی هم در استقلال دارد اما پاسخ دادن به این سوال که چه کسانی گزینه های مدیرعاملی هستند، سخت است.»
پیرو این صحبت ها و گمانه زنی ها پندار توفیقی به عنوان دبیر هیئت مدیره باشگاه استقلال منصوب شد تا بحث مدیرعاملی او جدی تر شود؛ ضمن این که او هفته گذشته در تمرین استقلال حضور یافته بود و این هم می تواند نشانه ای برای نزدیک تر شدن او به صندلی ریاست باشگاه استقلال باشد به خصوص این که پیش تر برخی سایت ها از نسبت خویشاوندی او با یکی از مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان خبر داده بودند!
البته عده ای به واسطه تجربه و سابقه فتح ا...زاده او را مدیرعامل بعدی استقلال می دانند و جلسه هفته گذشته او در وزارت با مسئولان این وزارتخانه را در همین راستا تلقی می کنند. این در حالی است که اخبار گذشته حاکی از ناراحتی مسئولان وزارت از مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و مخالفت با بازگشت او بود اما شاید حالا که وزیر ورزش خطر استیضاح را احساس می کند از مواضع قبلی اش کوتاه آمده و می خواهد دوباره دست دوستی و همکاری به سوی مدیران قدیمی دراز کند.


منبع : خراسان