تبیان، دستیار زندگی
پیروزی یک - صفر ایران و حذف تیم پرامید قطر از جام ملت ها بازتاب زیادی در رسانه های خارجی به خصوص رسانه های استرالیا داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب پیروزی ایران در رسانه های جهان


تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا با شکست قطر صعودش را به مرحله حذفی مسجل کرد اما برای سرگروهی در گروه C باید امارات را هم از پیش‌رو بردارد.


سردار آزمون

حضور بیش از 22هزار تماشاگر ایرانی در ورزشگاه‌80 هزار نفری استرالیای سیدنی حال و هوایی خاصی به ورزشگاه داده بود، به طوری که بلماضی سرمربی قطر پس از باخت تیمش مقابل یوزهای ایرانی، هواداران ایران را یکی از عوامل اصلی شکست و حذف تیمش عنوان کرد.

تیم ملی کشورمان در‌حالی که بر اساس آمار ارائه شده در مالکیت توپ و تعداد پاس‌هایش پایین‌تر از قطر قرار داشت، با ارائه یک بازی هدفمند به‌ پیروزی رسید. بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت پروزون در پایان بازی ایران‌ - قطر، تیم حریف در 57 درصد از زمان بازی صاحب توپ‌ بود و تعداد پاس‌های این تیم‌ برابر ایران 482 پاس در مقابل 357 پاس بود اما در نهایت نتیجه‌ای که رقم خورد به سود ایران بود. تیم ملی کشورمان دوشنبه هفته جاری در سومین و آخرین دیدار گروهی‌اش به مصاف امارات صدرنشین می‌رود و نتیجه این دیدار تکلیف سرگروه را مشخص می‌کند. ایران فقط در صورت پیروزی می‌تواند سرگروه شود اما امارات با یک تساوی هم صدرنشین می‌ماند و به عنوان سرگروه صعود می‌کند.

بازتاب پیروزی ایران در رسانه های جهان

پیروزی یک - صفر ایران و حذف تیم پرامید قطر از جام ملت‌ها بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی به خصوص رسانه‌های استرالیا داشت و محتوای مطالب و گزارش‌های بیشتر آن‌ها تمجید از بازی سردار آزمون و استقبال تماشاگران ایرانی از بازی ایران و قطر بود.

‌استرالین‌ که پرتیراژترین روزنامه استرالیا است، در گزارشی با اشاره به پیروزی ایران برابر قطر از چرخش سردار آزمون و گلش برابر این تیم حاشیه خلیج‌فارس تمجید کرد. سایت یاهو‌اسپرت هم به حضور بیش از 22 هزار ایرانی در ورزشگاه سیدنی اشاره داشت و نوشت؛ پیروزی ایران در زمین و بیرون از زمین‌. اشاره این تیتر به برد 3 امتیازی ایران در حضور پرتعداد تماشاگران ایرانی است؛ جایی‌که به نوشته این سایت تیم ملی ایران بعد از استرالیا از بیشترین حمایت تماشاگران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برخوردار است.

سایت اسپورت لایو نیز نوشت: «کی‌روش پیروزی برابر قطر را به هواداران تقدیم کرد.» روزنامه دیلی‌استار نیز با اشاره به چرخش آزمون در صحنه گل برابر قطر تیتر زد: «عجب چرخشی!»

ساکرنت هم در گزارش خود درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل قطر نوشت که ایران توانست دفاع سازمان یافته حریف را مغلوب کند تا راهی مرحله بعد شود. سایت اسپورت‌360 نیز با تمجید از گل سردار آزمون نوشت که ایران با تک گل این مهاجم‌20 ساله روی پاس عالی ‌هافبک پیشین فولام توانست‌ صعود کند.

سایت اسپورت لایو نیز نوشت: «کی‌روش پیروزی برابر قطر را به هواداران تقدیم کرد.» روزنامه دیلی‌استار نیز با اشاره به چرخش آزمون در صحنه گل برابر قطر تیتر زد: «عجب چرخشی!»

کی‌روش: آزمون مثل نیستلروی است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم مثل اکثر رسانه‌های داخلی و خارجی در پایان بازی ایران و قطر به تمجید از سردار آزمون، زننده تک گل یوزها پرداخت. کارلوس کی‌روش پس از پیروزی یک‌ - صفر ایران مقابل قطر و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا با بیان این‌که بهترین فرصت‌ها دست ایران بود و استحقاق برد را داشتیم، به عملکرد خوب سردار آزمون اشاره کرد و گفت: «سردار آزمون‌ آینده خوبی دارد و مانند نیستلروی است. گلی که او در این بازی به ثمر رساند در حد جهانی بود. سردار چرخش بسیار خوبی داشت و گل زیبایی را هم وارد دروازه قطر کرد. ما می‌دانستیم که می‌توانیم از فضای پشت مدافعان قطر استفاده کنیم و آزمون از این فرصت استفاده کرد.» در پایان کنفرانس کی‌روش هم اتفاق جالبی رخ داد که پاسخ زیرکانه سرمربی تیم ملی اجازه حاشیه‌سازی نداد. در پایان کنفرانس خبرنگار بی‌بی‌سی انگلیسی از کی‌روش پرسید آیا اکنون وقت این نرسیده که هواداران خانم ایرانی همانند استرالیا در ایران هم به ورزشگاه‌ها بیایند، گفت: «با تمام احترامی ‌که برای شما قائلم اما نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم.»

در فاز دفاع عالی هستیم

خداداد عزیزی در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های‌ 2015 آسیا اظهار داشت: «نباید فراموش کرد با آمدن کی‌روش به تیم ملی، این تیم در فاز دفاع عالی کار می‌کند و گل‌های خیلی کمی ‌هم دریافت کرده، اما در فاز حمله چندان موفق نبوده‌ایم. در بازی با قطر هم دیدید که بعد از این‌که به گل رسیدیم، خیلی تحت‌فشار قرار گرفتیم. اگر قرار باشد مقابل تیم‌های قدرتمندتر به این شکل بازی کنیم آن‌ وقت به مشکل خواهیم خورد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «باید دید تاکتیک کی‌روش که روی بازی بسته و استفاده از ضدحملات پایه‌ریزی شده، مقابل تیم‌های ژاپن و استرالیا هم جواب می‌دهد یا نه. به عقیده من تفکرات کی‌روش تا حدی به تفکرات اتو رهاگل مربی پیشین تیم ملی یونان نزدیک است.»

عزیزی درباره دیدار ایران‌- امارات نیز تصریح کرد: «شاید در بازی با این تیم بهتر بشود خط دفاع ایران را محک زد. اگرچه معتقدم امارات در خط دفاع دچار ضعف‌هایی است و ما می‌توانیم از این مسئله استفاده لازم را ببریم.»


حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان