تبیان، دستیار زندگی
بر اساس مصوبه هیات عالی واگذاری، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران تیرماه سال آینده منحل و به مالکان جدیدشان واگذار خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال و پرسپولیس منحل می شوند


بر اساس مصوبه هیات عالی واگذاری، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران تیرماه سال آینده منحل و به مالکان جدیدشان واگذار خواهند شد.


سرخابی

به گزارش یکی از شرکت کنندگان در آخرین جلسه هیات عالی واگذاری، قیمت گذاری و نحوه واگذاری دو باشگاه سرخ آبی پایتخت به تصویب رسید که قرار است سازمان خصوصی سازی ظرف یک هفته آینده آگهی مزایده این دو باشگاه را منتشر کند.

طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران اواسط بهمن ماه به مزایده گذاشته خواهد شد تا طلسم هشت سال واگذاری این دو باشگاه شکسته شود.

همچنین کمیته تسویه بدهی های دو باشگاه سرخ آبی پایتخت در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل خواهد شد تا بدهی های این دو باشگاه تا پیش از تحویل به مالکان جدید به طور کامل تسویه شود.

این اتفاق به این شکل خواهد بود که این دو باشگاه دولتی عملا دیگر به عنوان باشگاههای دولتی استقلال و پرسپولیس نخواهند بود و منحل می شوند و دو باشگاه جدید پرسپولیس و استقلال بصورت خصوصی فعال می شوند.

واگذاری 20 درصد از سهام دو باشگاه به پیشکسوتان از موارد بحث بر انگیز مصوبه اخیر هیات عالی واگذاری است زیرا برخی ازاعضای این هیات معتقدند که واگذاری این تعداد سهام به پیشکسوتان می تواند مانعی بر سر راه این واگذاری باشد.

ازسوی دیگر، هواداران پر شمار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سهمی در این واگذاری نخواهند داشت به طوریکه نمی توانند سهمی در این دو باشگاه داشته باشند.


بخش ورزشی تبیان

منبع: ایرنا