تبیان، دستیار زندگی
رئیس كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر كه پرونده بازیكنانی كه كارت های معافیت شان باطل شده در این كمیته به جریان افتاده است، گفت: نسبت به حجم تخلف صورت گرفته احكام این بازیكنان صادر می شود و شاید در این بین بازیکنی مادام العمر محروم شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت مادام العمربرای فوتبالیست های مجرم


رئیس كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر كه پرونده بازیكنانی كه كارت های معافیت شان باطل شده در این كمیته به جریان افتاده است، گفت: نسبت به حجم تخلف صورت گرفته احكام این بازیكنان صادر می شود و شاید در این بین بازیکنی مادام العمر محروم شود.

علی اکبر محمدزاده

علی اكبر محمدزاده با بیان مطلب فوق افزود: در كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، پرونده بازیكنانی كه كارت های معافیت آنها از سوی نهادهای ذی ربط باطل شده است، به راه افتاده و ما در حال بررسی این موضوع و جمع كردن مدارك موجود هستیم.

وی ادامه داد: از طریق مكاتبه با باشگاه ها احضاریه هایی برای این بازیكنان ارسال كردیم و از آنها خواستیم هر یك بصورت جداگانه به كمیته اخلاق بیایند تا به پرونده آنها رسیدگی كنیم.

رئیس كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با بیان این موضوع كه باشگاه بعضی از این بازیكنان مشخص نیست، تصریح كرد: آن عده از بازیكنان كه در حال حاضر باشگاه مشخصی ندارند شناسایی شدند و قرار است با پیدا كردن آدرس شان آنها را به فدراسیون فرا بخوانیم.تا امروز هیچ بازیكنی در این مورد به كمیته اخلاق نیامده است.

وی خاطرنشان كرد: وقتی حوزه نظام وظیفه كارتی را باطل می كند یعنی قطعا تخلفی صورت گرفته است. این تخلف با آگاهی كامل بازیكن و رغبت او بوده و ما با بر اساس قوانین و كدهایی كه در قانون آمده است بعد از بررسی هر پرونده، به میزان جرم به وقوع پیوسته،احكام خود را صادر می كنیم.

محمدزاده در پاسخ به این سوال كه شدت این احكام چه میزان می تواند باشد گفت: تا قبل از بررسی نمی شود هیچ حكمی را صادر كرد. اما تردید نداشته باشید كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای اینكه در آینده چنین اتفاقاتی تكرار نشود در صورت محرز شدن نوع جرم انجام شده شاید حكم محرومیت مادام العمر از حضور در میادین فوتبال را صادر كند.

وی با بیان این صحبت كه تا این لحظه هیچ فشاری روی كمیته اخلاق در این پرونده وجود نداشته است،تاكید كرد: كمیته ما یك ركن قضایی است از این رو در قضاوت هیچ توصیه و یا سفارشی را لحاظ نخواهیم كرد. البته تا این لحظه هیچ سفارشی به ما نشده است و شك نكنید كمیته اخلاق مستقل عمل خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: وقتی حوزه نظام وظیفه كارتی را باطل می كند یعنی قطعا تخلفی صورت گرفته است. این تخلف با آگاهی كامل بازیكن و رغبت او بوده و ما با بر اساس قوانین و كدهایی كه در قانون آمده است بعد از بررسی هر پرونده، به میزان جرم به وقوع پیوسته،احكام خود را صادر می كنیم

در ادامه محمدزاده اشاره ای به پرونده اخلاقی یكی از اعضای كادر تداركات تیم امید كرد و گفت: برای بررسی این موضوع و اتفاقی كه در اینچئون كره جنوبی رخ داده است ما از حراست فدراسیون فوتبال خواسته ایم تا موضوع را به صورت كامل بررسی كند. اگر فیلمی، عكسی و یا شاهدی وجود دارد آن را در اختیار ما قرار دهد تا به صورت عادلانه در این پرونده حكم صادر كنیم.

وی در ادامه افزود: هنوز این فرد را به فدراسیون فوتبال احضار نكرده ایم اما حتما باید دفاعیات او را بشونیم.شاید در این مورد خاص كه بازتاب فراوانی هم در سایت های خارجی داشته است شیطنت سیاسی دخیل بوده و عامدانه بزرگ نمایی صورت گرفته باشد.

محمدزاده در پایان با بیان این حرف كه نمی‌خواهیم پرونده این حركت غیر اخلاقی را بی جهت كوچك و بزرگ كنیم خاطرنشان كرد: در مرحله دادرسی نمی شود قضاوت درستی را انجام داد اما اگر مدارك و مستندات بر علیه این فرد باشد و ما اطمینان حاصل كنیم  وی خطاكار است قطعا یك مجازات سنگین را لحاظ می كنیم.اما اجازه بدهید تا قبل از بررسی كامل پرونده در این باره پیش داوری نكنیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر