تبیان، دستیار زندگی
نقل وانتقالات لیگ برتر فوتبال در حالی فردا به پایان می رسد که هنوز تکلیف برخی از ستاره های فوتبال کشورمان روشن نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانه درشت‌های بلاتکلیف فوتبال


نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال در حالی فردا به پایان می‌رسد که هنوز تکلیف برخی از ستاره‌های فوتبال کشورمان روشن نیست.

فقط یک روز تا پایان نقل و انتقالات لیگ برتر باقی مانده اما بازیکنان بزرگی بدون تیم مانده اند و هنوز تکلیف آنها مشخص نیست. یک روز برای این بازیکنان فرصت باقی مانده تا تیمی در لیگ برتر برای خودشان پیدا کنند در غیر این صورت باید لژیونر شوند و خارج از ایران فوتبالشان را ادامه دهند.

جواد نکونام
نکونام  و کریمی

از الکویت جدا شد تا به استقلال برگردد و دوباره با پیراهن تیم محبوبش به میدان برود. نکونام در ابتدای ورود به ایران از علاقه به پوشیدن دوباره پیراهن استقلال گفت. بهرام افشارزاده هم از این اتفاق استقبال کرد اما نکو در فهرست قلعه نویی نبود و همین شد که حضورش در استقلال منتفی شد. صحبتهایی هم از حضور نکونام در تراکتور، سپاهان ،راه آهن و سایپا شد اما هیچ کدام از گزینه ها با کاپیتان تیم ملی به توافق نرسیدند. با توجه به اینکه نکونام برای عقد قرارداد با تیمهای ایرانی فقط یک روز فرصت دارد باید دید او برای فصل آینده چه تصمیمی می گیرد. از شواهد بر می آید نکونام از تیمهای حاشیه خلیج فارس پیشنهادی ندارد و شاید برای یک نیم فصل بدون تیم بماند.

علی کریمی

با مسئولان تراکتور به توافق نرسید و قراردادش را تمدید نکرد. بی میلی دو طرفه برای تمدید قرارداد کریمی باعث شد پرونده حضور او در تبریز بسته شود. مجید جلالی که خاطره خوشی از کار کردن با کریمی دارد وقتی به سایپا رفت به کریمی هم پیشنهاد داد به این تیم بپیوندد اما پاسخ کریمی منفی بود. در حال حاضر تنها جدی ترین پیشنهاد کریمی حضور در راه آهن است. البته زمزمه هایی هم درباره خداحافظی او از فوتبال شنیده می شود.

کریم انصاری‌فرد

شاید ایران تنها کشوری باشد که آقای گل دوره قبل مسابقات حرفه ای فوتبالش تا یک روز مانده به پایان نقل و انتقالات تیم خود را انتخاب نکرده باشد. تراکتوریها همچنان اصرار به تمدید قرارداد کریم دارند و استقلال هم تا جایی که توانست پافشاری کرد اما کریم فعلا سودای لژیونر شدن دارد. این بازیکن به استقلالی ها گفته کارش با تیم روسیه ای به پایان رسیده اما شنیده می شود پیشنهاداتی از قطر و یونان هم دارد. شاید اگر انصاری فرد نتواند به اروپا برود ناگزیر راهی تیمهای عربی شود. شاید هم در نهایت قراردادش را با تراکتور تمدید کند.

از الکویت جدا شد تا به استقلال برگردد و دوباره با پیراهن تیم محبوبش به میدان برود. نکونام در ابتدای ورود به ایران از علاقه به پوشیدن دوباره پیراهن استقلال گفت. بهرام افشارزاده هم از این اتفاق استقبال کرد اما نکو در فهرست قلعه نویی نبود و همین شد که حضورش در استقلال منتفی شد

مهرداد پولادی

بعد از عملکرد درخشان در جام جهانی قابل پیش بینی بود که پیشنهادات اروپایی داشته باشد. تیمهای انگلیسی، فرانسوی و روسیه ای مشتریان پولادی هستند. مذاکرات مدیربرنامه های این بازیکن با این تیمها ادامه دارد و باید دید پروسه لژیونر شدن مهرداد کی به سرانجام می رسد. پرسپولیسی ها همچنان امیدوار به تمدید قرارداد او هستند اما اولویت برای پولادی لژیونر شدن است. شاید اگر پولادی با هیچکدام از مشتریان اروپایی اش به تفاهم نرسد در آخرین ساعات فردا قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند.

سیدجلال حسینی

انگار تصمیم گرفتن برای مدافع مستحکم تیم ملی بسیار سخت شده است. در حالی که سایت باشگاه الاهلی خبر رسمی پیوستن سید جلال حسینی به الاهلی را روی خروجی خود قرار داده اما خود این بازیکن هنوز حضورش را در الاهلی قطعی ندانسته است. مذاکرات حسینی با رحیمی به تفاهم نرسید اما پرسپولیسی ها امید دارند تا فردا این بازیکن را به ماندن در تیمشان ترغیب کنند. البته در حالی این کار امکان پذیر است که حسینی قرارداد قطعی با الاهلی امضا نکرده باشد.

علیرضا حقیقی
علیرضا حقیقی

دروازه بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی مشتریان زیادی بعد از عملکرد خوبش بعد از بازی با آرژانتین پیدا کرد. تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس خواستار جذب او شدند اما حقیقی اعلام کرد هدفش بازی در اروپا است. به نظر می رسد باید حضور او در ایران را منتفی بدانیم و منتظر پیوستن حقیقی به یک تیم اروپایی باشیم.

رحمان احمدی

با تمدید قرارداد شهاب گردان و اختلافاتی که بین کرانچار و رحمان احمدی وجود داشت باعث شد باشگاه سپاهان برای نگه داشتن احمدی دچار تردید شود. همین باعث شد سپاهان به فولادی که سوشا مکانی را از دست داده پیشنهاد داده احمدی را بخرد. مذاکرات هم بین دو تیم به خوبی ادامه پیدا کرده اما احمدی مخالف این انتقال است. باید دید او تا فردا چه تصمیمی می گیرد. آیا ماندن در سپاهان و نیمکت نشین شدن را به نفر اول شدن در تیم مدعی قهرمانی ترجیح می دهد؟

علاوه بر این بازیکنان مطرح و بزرگ، بازیکنانی هم هستند که به رغم اسم و رسمشان و حضوردر تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس بدون تیم مانده اند. فرزاد حاتمی بعد از نمایش های ناامید کننده اش در استقلال، فولاد و پرسپولیس بدون تیم مانده است. علی دایی نخواست قرارداد او تمدید شود و حاتمی هنوز مشتری پیدا نکرده و شاید یک نیم فصل را بدون تیم بماند. حمید استیلی هم قرارداد فرزاد آشوبی را تمدید نکرد تا این بازیک سابق استقلال و پرسپولیس بعد از سالها حضور در راه آهن فعلا بدون تیم بماند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا