تبیان، دستیار زندگی
مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با صعود مستقیم پدیده و نفت مسجد سلیمان به عنوان تیم‌های نخست گروه‌های دوگانه به لیگ برتر، راهیابی سیاه‌جامگان مشهد و پیکان تهران به دیدار پلی‌آف و سقوط ابومسلم مشهد، شهرداری یاسوج و البدر بندرکنگ به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیکان و سیاه‌جامگان در پلی‌آف

مسجدسلیمان و مشهد لیگ برتری شدند


مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با صعود مستقیم پدیده و نفت مسجد سلیمان به عنوان تیم‌های نخست گروه‌های دوگانه به لیگ برتر، راهیابی سیاه‌جامگان مشهد و پیکان تهران به دیدار پلی‌آف و سقوط ابومسلم مشهد، شهرداری یاسوج و البدر بندرکنگ به دسته دوم به پایان رسید.

مسجدسلیمان و مشهد

هفته بیست و ششم و پایانی از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با برگزاری 6 دیدار از گروه "الف" پیگیری شد که طی آن تیم پدیده مشهد با تک گل دقیقه 57 میرهانی هاشمی برابر میزبانش گل‌گهر سیرجان به پیروزی دست یافت و به عنوان تیم نخست این گروه راهی لیگ برتر شد.

در دیگر بازی مهم این گروه، سیاه‌جامگان مشهد در خانه با یک گل از سد الوند همدان سقوط کرده عبور کرد و با قرار گرفتن در رتبه دوم این گروه به دیدار پلی‌آف این گروه صعود کرد. نساجی مازندران هم با پیروزی برابر شهرداری یاسوج و تساوی نیروی زمینی و فولاد یزد، زمینه سقوط این تیم یاسوجی به دسته دوم را فراهم کرد.

در این هفته گهر دورود هم در خانه با 3 گل مغلوب صنعت نفت شد تا این تیم آبادان با 3 پله صعود به رده چهارم برسد. استقلال اهواز هم برابر شهرداری بندرعباس به تساوی دست یافت تا در رده هشتم باقی‌ بماند. تساوی نیروی زمینی و فولاد یزد هم باعث باقی ماندن تیم فولاد یزد در لیگ دسته اول شد.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "الف" به شرح زیر است:

* استقلال اهواز 2 - شهرداری بندرعباس 2

* گل‌گهر سیرجان صفر - پدیده مشهد یک

* سیاه جامگان مشهد یک - الوند همدان صفر

* نساجی مازندران 2 - شهرداری یاسوج صفر

* نیروی زمینی تهران صفر - فولاد یزد صفر

* گهر دورود صفر - صنعت نفت آبادان 3

جدول‌ رده‌بندی گروه الف

جدول رده بندی گروه الف

همچنین دیدارهای گروه "ب" نیز با برگزاری 6 مسابقه پیگیری شد که تیم نفت مسجد سلیمان با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل آلومینیوم هرمزگان بصورت مستقیم و بدون حرف و حدیث به لیگ برتر صعود کرد. حکیم نصاری (31) تنها گل مسجدسلیمانی ها را وارد دروازه حریف کرد.

پیکان هم که با 5 گل از سد سایپا شمال عبور کرد، به عنوان تیم دوم این گروه راهی دیدار پلی‌آف لیگ دسته اول شد. این پیروزی، برد پارسه در زمین یزد لوله را بی‌فایده کرد تا این تیم تهرانی از صعود به بازی پلی‌آف محروم شود.

در این گروه تیم البدر بندر کنگ در خانه برابر ایرانجوان بوشهر تن به شکست داد و ابومسلم مشهد هم در زمین پاس همدان متحل باخت سنگینی شد تا این دو پس از سایپا شمال، به عنوان دو تیم دیگر قعرنشین این گروه به دسته دوم سقوط کنند.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "ب" به شرح زیر است:

* آلومینیوم هرمزگان صفر - نفت مسجد سلیمان یک

* ایرانجوان بوشهر 2 - البدر بندر کنگ یک

* پاس همدان 5 - ابومسلم مشهد 2

* راهیان کرمانشاه 2 - نفت و گاز گچساران 2

* یزد لوله صفر - پارسه تهران یک

* پیکان تهران 5 - پرسپولیس شمال صفر

جدول‌ رده‌بندی گروه ب

جدول رده بندی گروه ب

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر