تبیان، دستیار زندگی
وحید هاشمیان ستاره پیشین تیم ملی فوتبال كشورمان با كسب نمره قبولی در امتحان ورودی دوره مربیگری پرولیسانس بوندس‌لیگا وارد عرصه جدیدی از دوران مربیگری حرفه‌ای خود شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبولی هاشمیان در دوره مربیگری بوندسلیگا


وحید هاشمیان ستاره پیشین تیم ملی فوتبال كشورمان با كسب نمره قبولی در امتحان ورودی دوره مربیگری پرولیسانس بوندس‌لیگا وارد عرصه جدیدی از دوران مربیگری حرفه‌ای خود شد.

هاشمیان

هاشمیان در این رابطه اظهار داشت: «سالانه درخواست‌های بسیاری برای شركت در این كلاس از سرتاسر آلمان ارسال می‌شود. امسال مسئولان پس از بررسی درخواست‌ها و مدارك ارسالی، 61 نفر را در فهرست امتحان قرار دادند كه من نیز از طریق فدراسیون فوتبال آلمان مورد تایید قرار گرفتم. این امتحان طی 3 روز به‌صورت كتبی، شفاهی و عملی برگزار شد و در نهایت 24 نفر از جمله من برای شركت در كلاس‌های فصل 15-2014 برگزیده شدند.»

وحید در مورد مدت زمان و میزان اهمیت این كلاس‌ها افزود: «برای مربیگری در بوندس‌لیگای یك، 2 و 3 باید چنین مدركی داشته باشید. مدت زمان برگزاری این كلاس‌ها 10 ماه است. البته دوره پرولیسانس در كشورها و كنفدراسیون‌های مختلف متفاوت بوده، اما در آلمان این كلاس بسیار جدی و مدت زمان آن از همه جای دنیا بیشتر است.»

این قهرمانی را به مردم خوب خوزستان، مسئولان، كادر فنی، بازیكنان و حسین فركی سرمربی بااخلاق، زحمتكش و بی‌ادعای فولاد، تبریك عرض می‌كنم. قهرمانی او در لیگ برتر، قهرمانی مربیان سالم فوتبال ما محسوب می‌شود

ستاره پیشین تیم ملی كشورمان در ادامه درخصوص قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر كشور گفت: «این قهرمانی را به مردم خوب خوزستان، مسئولان، كادر فنی، بازیكنان و حسین فركی سرمربی بااخلاق، زحمتكش و بی‌ادعای فولاد، تبریك عرض می‌كنم. قهرمانی او در لیگ برتر، قهرمانی مربیان سالم فوتبال ما محسوب می‌شود. این موفقیت دریچه‌ای شد برای مربیانی كه سالم كار می‌كنند و از حمایتی برخوردار نیستند. فولاد با داشتن رقبای بسیار سرسخت كه هزینه‌های گزافی صرف كرده بودند، قهرمان لیگ سیزدهم شد. من این برد را به همه مربیان سالم ایران تبریك می‌گویم. حسین فركی نشان داد كه با سختكوشی و تلاش در چنین فضایی هم می‌توان كار كرد و قهرمان شد.»

بخش ورزشی تبیان

منبع: مجله اینترنتی جهان و ورزش