تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تازه ترین نظراتش در مورد آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت های آسیا را مطرح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی‌روش: ایران کشور صلح‌دوستی است


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تازه ترین نظراتش در مورد آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت های آسیا را مطرح کرد.

کارلوس کی روش در نشستی خبری به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس آکادمی ملی المپیک گفت: ما روز 12 دسامبر(21 آذر) اسامی بازیکنان را اعلام خواهیم کرد تا اردوی آفریقای جنوبی کنار ما باشند. ما 19 بازیکن را دعوت خواهیم کرد که لژیونرها در اردوی آفریقای جنوبی کنار ما نخواهند بود.

کی روش

وی ادامه داد: طبق محاسبه های من 50 درصد از بازیکنانی که در جام ملت ها حضور خواهند داشت در اردوی آفریقای جنوبی کنار ما خواهند بود تا در این اردو با شرایط آب و هوایی استرالیا تطبیق پیدا کنند. هدف دومی که ما در این اردو دنبال می کنیم این است که این اردو به من کمک می کند تا هر شکی که در ذهن دارم و احتمال مصدومیتی که وجود دارد، بتوانم با اطمینان خاطر 23 بازیکن را برای حضور در استرالیا انتخاب کنم.

وی افزود: بازی با آفریقای جنوبی هنوز قطعی نشده است اما امیدواریم بتوانیم این دیدار را در اردو داشته باشیم. اگر در ایران بمانیم قطعا این شانس برای بازی کردن را نخواهیم داشت. ما برای اردوی آفریقای جنوبی سه دلیل خواهیم داشت؛ اول برای تطبیق پذیری، دوم برای انتخاب بازیکن و سوم برای انجام دیدارهای تدارکاتی.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه نشست خبری خود خاطرنشان کرد:  در اردوی آفریقای جنوبی ما این شانس را داریم تا برابر تیم هایی قرار بگیریم که استیل بازی آنها شبیه بازی تیم های حاضر در استرالیاست. تیم ملی قطر خیلی از بازیکنان آفریقایی را در اختیار دارد. همچنین امارات هم تیم محکمی است. بازی با تانزانیا به همین منظور برگزار می شود. ما در تهران این شانس را نداریم که بتوانیم با این تیم ها بازی کنیم. اما آفریقای جنوبی فرصت مناسبی است تا بتوانیم با این تیم ها بازی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از اردوی آفریقای جنوبی به تهران برخواهیم گشت و روز 7 دیماه در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فلسطین خواهیم رفت. بعد از این بازی برای اردوی استرالیا ایران را ترک خواهیم کرد. به خاطر مسافتی زیادی که ایران تا استرالیا دارد باید زودتر به این کشور برویم تا بازیکنان آماده شوند.کی روش در مورد دیدار تدارکاتی با عراق نیز گفت: ما شش روز قبل از دیدار با بحرین به مصاف عراق خواهیم رفت تا بتوانیم خود را برای دیدار اول در جام ملت های استرالیا آماده کنیم.سرمربی تیم ملی ادامه داد: این برنامه ای است که ما قبل از رفتن به جام جهانی با مسئولان فدراسیون فوتبال بسته بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم. در این مدت تیم ملی به برنامه های لیگ احترام گذاشته و از آن طرف هم احترام دیده است. سوال اینجاست که تاثیرات کی روش در این برنامه کجاست.

سرمربی تیم ملی با طرح این سوال که ما باید بعد از جام جهانی کمتر کار کنیم یا بیشتر گفت: ما از برزیل که برگشتیم فقط خوردیم و خوابیدیم. حالا باید از فرصتی که داریم استفاده کنیم تا برای حضور در جام ملت های آسیا آماده شویم

کارلوس کی روش در توضیح این مطلب افزود: این برنامه ای بوده است که سازمان لیگ از قبل آن را تایید کرده بود. پرسپولیس می دانست چه زمانی بازی دارد. بقیه هم تیم ها هم همینطور. اما ظاهرا عده ای درایران دوست دارند که اتفاقات در دقیقه آخر شکل بگیرد.وی افزود: در چند روز گذشته عده ای از مربیان و مسئولان باشگاه صحبت های مختلفی را در مورد تعطیلات 50 روزه لیگ مطرح کرده اند. بارها این مطلب را تکرار کرده ام و دوباره می گویم. اینکه قرار است رقابت های جام ملت های آسیا دیماه در استرالیا برگزار شود تقصیر من نیست و کی روش هیچ کاره است! جام جهانی امسال خردادماه انجام شد و این تصمیمی بود که فیفا گرفت و کشورهایی مثل آرژانتین لیگ خود را دو ماه به خاطرش تعطیل کردند. خواهش می کنم این مطلب را خیلی شفاف توضیح دهید که این برنامه ها اصلا ربطی به من ندارد.

کی روش خاطرنشان کرد: این را باید ایرانی ها به من جواب بدهند که آیا جام ملت های آسیا برای ایرانی ها اهمیت دارد یا نه؟ مطلب دیگر حایز اهمیت این است که ماه های مرداد و شهریور ما روزهای فیفا را در اختیار سازمان لیگ قرار دادیم تا لیگ را برگزار کند و حالا آن 14 روز را از آنها می گیریم. توافقی که با سازمان لیگ انجام دادیم این بود که 14 روز به آنها بدهیم تا لیگ را برگزار کنند اما در آذرماه 10 روز بگیریم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم.

وی افزود: برنامه ای که ما در نظر گرفته ایم این است که ما تا فینال برویم. آیا کسی هست که ناراحت شود به خاطر اینکه ما تا فینال می رویم؟ مطمئنا شما ملت ایران که به خدا ایمان دارید دست به دعا بردارید و دعا کنید که ما لیگ را 45 روز تعطیل کنیم اما به فینال برسیم. باید به خاطر این اتفاق شادی کنیم. نه اینکه لیگ تعطیل شده بلکه به این خاطر که تیم ملی به فینال رسیده است.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر لیگ به مدت 30 روز تعطیل شود کسی که باید دست به دعا بردارد من هستم. باید به درگاه خدا دعا کنم چرا که اگر با این شرایط به ایران برگردم می دانید که چه بلایی سرم خواهد آمد.

کارلوس کی روش

تنها مشکلی که در طول مذاکره قرارداد من وجود داشت همین موضوع بود.کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا در جام ملت های آسیا هم مثل جام جهانی با انگیزه بازی خواهید کرد گفت: در بازی با کره جنوبی دیدید که ما از چه سطح انگیزه ای برخوردار هستیم. اما اینکه این روحیه تا چه زمانی می تواند باقی بماند سوالی است که من نمی توانم جوابش را بدهم.وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخصا کسی در ایران هست که نخواهد تیم ملی موفق باشد گفت: من در پاسخ به این پرسش خیلی شفاف صحبت می کنم. مطمئنا رقبایی هم هستند که قطعا نمی خواهند ما پیروز شویم. این وظیفه شما رسانه هاست که بخواهید در این مورد بنویسید. تیم ملی ازبکستان از 9 دسامبر قرار است در دبی اردو داشته باشد و از ما خواسته است که 10 دسامبر با این تیم در دبی بازی کنیم اما چون بازیهای لیگ است نمی توانیم در این بازی حضور داشته باشیم.

کی روش ادامه داد: قطر 7 بازیکن از کشورهای دیگر به خدمت گرفته است و 14 بازی تدارکاتی برگزار کرده است. فکر می کنید آنها برای چه این کارها را انجام می دهند. یعنی آنها می خواهند از ایران ضعیف تر باشند. آنها دارند سخت کار می کنند تا ایران را شکست بدهند.سرمربی تیم ملی با طرح این سوال که ما باید بعد از جام جهانی کمتر کار کنیم یا بیشتر گفت: ما از برزیل که برگشتیم فقط خوردیم و خوابیدیم. حالا باید از فرصتی که داریم استفاده کنیم تا برای حضور در جام ملت های آسیا آماده شویم.وی در مورد حضور مربیان جدید در تیم های باشگاهی ایران گفت: الان مربیانی دارند در لیگ خوب کار می کنند که جوان هستند. مثل منصوریان و گل محمدی و عبدالله ویسی و حتی علی دایی. اگر این کار را نکنیم و افراد دلسوز از فوتبال حمایت نکنند فوتبال ایران مثل کشتی تایتانیک سقوط خواهد کرد.وی افزود: یک مطلب را هم می خواهم به آقای پروین بگویم. هیچگاه نمی خواهم خودم را درگیر مسائل سیاسی و اداری کنم. ولی وقتی صحبت از زمین فوتبال و کارهای پایه می شود من دوست دارم مشارکت کنم اما هیچ علاقه ای برای دخالت در سیاست ندارم و به هیچ وجه نمی خواهم وارد مسائل سیاسی شوم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد بازیکنان سربازی که به تیم ملی دعوت خواهند شد گفت: بنده هیچ راهکاری برای این موضوع ندارد ولی یکسری نقطه نظرات شخصی خودم را دارم. نقطه نظر اولم این است که هر شهروندی باید وظایف شهروندی اش را باید پیاده کند. دوم اینکه این یک مسئله حساس است و باید به صورت مخفی حل شود و نباید به صورت عمومی مطرح شود چرا که یک مسئله حساس است و باید به درستی در مورد آن تصمیم گیری شود.کی روش ادامه داد: این را باید تایید کنم که ایران جزو کشورهای امن و صلح دوست جهان است. بنابراین می خواهم در مورد این مسئله افرادی که تصمیم گیر هستند بیایند و بهترین تصمیم را برای سربازان بگیرند. نظر من این است که آنها می توانند به تیم ملی کشورشان و سپس وظیفه شهروندیشان عمل کنند. من مطئنم که این مسئله قابل حل است.وی در مورد کناره گیری رحمتی از تیم ملی و این پرسش که او به تیم ملی پشت کرد، حالا چطور انتظار دارید اینها با جعل مدرک به تیم ملی کمک کنند گفت: من موافق ایده هایی که شما تلفیق کردید نیستم اما برای نظر شما احترام قائلم. دردرجه اول ما در جایگاهی قرار ندارم که در این مورد قضاوت کنم که اینها مدارکشان را جعل کرده اند یا نه. شما هم در این جایگاه قرار ندارد. این وظیفه ما نیست که در این مورد اظهار نظر کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بعد از اینکه ما در جام جهانی توانستیم به شخصیت تیم ملی ایران جایگاه ویژه ای بودیم به دنبال این بودیم که بتوانیم تیم ملی به موفقیت برسد. اما مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اجازه کار را نمی دهد. همه تلاش کرده اند تا تیم ملی تقویت شود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تا به حال هیچ مسئولی به من اعلام نکرده است که این بازیکنان مشکل دارند و نمی توانند از کشور خارج شوند. بحثی که ما می توانیم مطرح کنیم این است که ما تقاضا کرده ایم مسئولان ذیربط یک راه حلی را برای این مشکل پیدا کنند. ما هرگز نخواستیم این بازیکنان وظیفه شهروندی خودشان را انجام ندهند. ما به جام ملت های آسیا به عنوان یک توریست نمی رویم. حضور بازیکنان تیم ملی با پیراهن این کشور یک افتخار و وظیفه ملی است. مسئولان بعد از جام ملت های آسیا می توانند بنشینند و مشکل این بازیکنان را حل کنند.کارلوس کی روش ادامه داد: بازیکنی هم که شما اشاره کردید (رحمتی) خودش تصمیم گرفت که از تیم ملی برود. از دنیایی که من می آیم هیچ بازیکنی این اختیار را ندارد که بگوید من نمی خواهم برای تیم ملی بازی کنم. اگر البته مشکلات خاصی مثل مشکلات خانوادگی وجود داشته باشد ماجرایش فرق می کند. اما بازیکنی نمی تواند بگویم من امروز بازی نمی کنم و فردا برمی گردم. می تواند درخواست مرخصی بدهد اما نمی تواند تعیین تکلیف کند.

وی افزود: البته مربیان دو راهکار دارند. برخی از مربیان روی زانو می افتند و گریه می کنند و می گویند برگرد. اما من یک کار دیگر می کنم و می روم سراغ بازیکن دیگری و به او اعتماد به نفس لازم را می دهم تا بتواند جای خالی او را پر کند. این اعتماد به نفس را به او می دهم که برو جلوی کره جنوبی بازی کن تا صعود کنیم به جام جهانی. من الان دارم عکس بازیکنانی را در رسانه ها می بینم که دیگر در تیم ملی حضور ندارند.کارلوس کی روش با اشاره به آماده سازی حریفان ایران برای جام ملت های آسیا گفت: همانطور که گفتم همه حریفان ما دارند خودشان را برای شکست ایران آماده می کنند. فکر می کنید بحرین آن شکست های پرگل از ایران را فراموش کرده است؟ فکر می کنید چرا بعد از اینکه کره به ایران باخت چنین واکنشی نشان داد؟ قطعا آنها آماده می شوند تا در جام ملت های آسیا ایران را شکست دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بعد از اینکه ما در جام جهانی توانستیم به شخصیت تیم ملی ایران جایگاه ویژه ای بودیم به دنبال این بودیم که بتوانیم تیم ملی به موفقیت برسد. اما مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اجازه کار را نمی دهد. همه تلاش کرده اند تا تیم ملی تقویت شود . در لیگ مربیان تلاش کرده اند. فدراسیون هم همینطور.کارلوس کی روش در پایان نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون به تعهداتش عمل کرده است گفت: از بعد برنامه ریزی ما توافقی با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کردیم. متاسفانه بزرگترین مشکلی که با آن مواجه شدیم پیدا کردن تیم هایی بود که بتوانیم با آنها بازی تدارکاتی کنیم. به همین خاطر ما مجبور شدیم در اردوی پرتغال با تیم های باشگاهی بازی کنیم. چند بازی تدارکاتی با تیم های ملی هم لغو شد. ما در این زمینه ها دچار مشکل هستیم. برخی تیم ها هستند که می خواهند با ما بازی کنند اما ما نمی پذیریم. برخی تیم ها هستند که ما می خواهیم با آنها بازی کنیم اما مبالغ بالایی دریافت می کنند. من به برنامه ریزی های صورت گرفته از یک تا 10 عدد هفت را می دهم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فوتبال