تبیان، دستیار زندگی
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی که نیاز می دید در روزهای سخت و حساس تیم ملی حرف بزند، سرانجام به حرف آمد و درباره خیلی از مسایل حرف زد. او از امکانات گلایه کرد و گفت حمایتی از داخل نمی بیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سجادی : کی روش بهتر است دخالت نکند


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی که نیاز می‌دید در روزهای سخت و حساس تیم ملی حرف بزند، سرانجام به حرف آمد و درباره خیلی از مسایل حرف زد. او از امکانات گلایه کرد و گفت حمایتی از داخل نمی‌بیند.

سجادی

کی‌روش حتی مقابل سجادی معاون وزیر ورزش ایستاد و پاسخ او را داد. سجادی گفته بود که بهتر است سرمربی تیم ملی در مسایل مالی دخالتی نکند. او به این دلیل چنین واکنشی نشان داد که چند روز قبل، شایعه استعفای کی‌روش به دلیل مسایل مالی در رسانه‌ها مطرح شد. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود که اختلافات فدراسیون و وزارت ورزش بر سر تمدید قرارداد کی‌روش اوج گرفت. از نظر وزیر ورزش، حضور این مربی گران‌قیمت روی نیمکت ایران که از به نظرش داشته‌های زیادی برای فوتبال ایران نداشت، مفید نبود. اما کفاشیان، کی‌روش را حفظ کرد و این مربی در تیم ملی ماند. پس از بقای او، رابطه وزیر و کفاشیان به‌طور کامل قطع شد و این روزها وزارتخانه بودجه‌ای به فدراسیون فوتبال نمی‌دهد.

عدم حمایت از تیم ملی باعث شد تا کارلوس کی‌روش تهدید به استعفا کرده و از مشکلات مالی انتقاد کند اما در مقابل سجادی معاون وزیر از او خواست که پایش را از این ماجرا بیرون بکشد و تنها در حیطه وظایف خود‌(فنی) حرف بزند. با این‌حال، کی‌روش نتوانست سکوت کند و تلویحا به انتقاد از وزارت ورزش پرداخت و گفت اگر قرار است بدون امکانات به جام ملت‌ها بروند، روی او حساب نکنند. اختلاف کی‌روش و وزارت ورزش، کفاشیان را تحت‌فشار قرار داده است. رئیس فدراسیون فوتبال در این‌باره به خراسان‌ورزشی می‌گوید: «من هم دوست ندارم این بحث‌ها پیش بیاید. بهتر است که آقای کی‌روش در این باره حرف نزند. به‌هر حال وزارتخانه هم مشکلات مالی دارد. امیدواریم همه‌چیز حل شود.»

از نظر وزیر ورزش، حضور این مربی گران‌قیمت روی نیمکت ایران که از به نظرش داشته‌های زیادی برای فوتبال ایران نداشت، مفید نبود. اما کفاشیان، کی‌روش را حفظ کرد و این مربی در تیم ملی ماند. پس از بقای او، رابطه وزیر و کفاشیان به‌طور کامل قطع شد و این روزها وزارتخانه بودجه‌ای به فدراسیون فوتبال نمی‌دهد

کفاشیان امیدوار است که بتواند خودش مشکلات مالی را حل کند. وزارت ورزش به طور کامل بودجه فدراسیون را قطع کرده است. از سویی، پول‌های بین‌المللی ایران هم به دلیل تحریم نزد فیفا باقی مانده است. البته کفاشیان در جلسه‌ای که با بلاتر در فیلیپین داشت، از شرایط سخت فدراسیون ایران سخن گفت و بلاتر قول داد هزینه بلیت‌ها، سفرهای خارجی، اردوهای تیم ملی در خارج از ایران و همچنین دستمزد مربیان خارجی تیم ملی را مستقیما پرداخت کند. کفاشیان در این باره می‌گوید: «آقای بلاتر قول همکاری دادند و در صورتی که این اتفاق بیفتد ما دیگر مشکل مالی نخواهیم داشت. اصل هزینه‌ها، همین هزینه‌هاست. فیفا بسیار علاقه‌مند است که مشکلات فوتبال ایران حل شود و ما بتوانیم پیشرفت کنیم.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز