تبیان، دستیار زندگی
جلسه هماهنگی برنامه های تیم ملی، پنج شنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برگزار شد. در این جلسه رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی جزییات برنامه های پیش روی تیم ملی اعم از تهیه امکانات، هتل و همچنین فهرست بازیکنان تیم ملی به منظور حضور در اردو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد کی روش از وضعیت تیم ملی


جلسه هماهنگی برنامه‌های تیم ملی، پنج‌شنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برگزار شد. در این جلسه رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی جزییات برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی‌ اعم از تهیه امکانات، هتل و همچنین فهرست بازیکنان تیم ملی به منظور حضور در اردوی آفریقای جنوبی را بررسی کردند. قرار شد کادر‌ فنی نیز همچون گذشته تا پیش از اعلام فهرست بازیکنان، بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی را زیر نظر داشته باشد.

کی روش

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی درباره جلسه‌اش با علی کفاشیان گفت: «اصلی‌ترین برنامه‌ای که در جلسه درباره آن صحبت کردیم، تمرکز درباره برنامه‌های از پیش تعیین شده بود. هدف جلسه این بود که برنامه‌های تیم ملی را بررسی‌ کرده و به نوعی مرور کنیم که چه کارهایی باید انجام دهیم.» وی در ادامه درباره ملی‌پوشان تیم استقلال که خیلی‌ها معتقدند نتایج ضعیف این تیم به خاطر آن‌هاست، گفت: «چرا در مورد نتایج ضعیف استقلال از من می‌پرسید؟

به نقل از خراسان،‌ من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره این مسائل صحبت کنم. در‌4 سال گذشته هم هیچ زمانی درباره این مسائل صحبت نکرده‌ام. حتی یک مطلب هم نمی‌توانید از من پیدا کنید که درباره مسائل درونی باشگاه‌ها صحبت کرده باشم. کارم را با مسائلی که در باشگاه‌ها اتفاق افتاده، توجیه نمی‌کنم. از سوی دیگر همیشه مرزی میان مشکلات باشگاه‌ها و همین‌طور تیم ملی قائل هستم و اجازه نمی‌دهم مشکلات باشگاهی به تیم ملی ‌و مشکلات تیم ملی به باشگاه‌ها وارد شود.» کی‌روش در‌ ادامه درباره صحبت‌های سجادی نیز گفت: «من از این صحبت‌ها مطلع نیستم اما درباره این‌که سجادی گفته نباید کاری به مسائل مالی داشته باشم، باید بگویم اگر یک خلبان را پشت هواپیما بنشانید و بگویید با هواپیمای بدون سوخت حرکت کند، می‌تواند این کار را انجام دهد؟ یا یک جراح می‌تواند بدون وسائل پزشکی جراحی کند؟ من در زندگی در مواجهه با مشکلات 3 راه را در پیش می‌گیرم؛ یا گریه می‌کنم یا می‌خندم یا سکوت می‌کنم. در مورد این موضوع سکوت می‌کنم. حافظه من قوی است و همیشه مواردی که در گذشته اتفاق افتاده، را به خاطر می‌آورم اما ترجیح می‌دهم درباره این مسائل صحبت نکنم.»

کی‌روش درباره عدم سفرش به کشور عربستان هم گفت: «به خاطر مشکلات مالی و این‌که پول نداشتیم به عربستان سفر نکردم. برای من‌ بلیت‌‌ و‌ هتلی رزرو نشده بود. تاکید می‌کنم به خاطر نبود بلیت و هتل این شانس را نداشتیم که رقیبانمان را به طور دقیق مورد آنالیز قرار دهیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره شایعه لغو شدن اردوی آفریقای‌جنوبی هم گفت: «این برنامه از چند ماه قبل تدوین و آماده شده بود. ما می‌خواستیم بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم تا بازیکنان با شرایطی که می‌خواهند در استرالیا با آن روبه‌رو شوند آشنا بشوند. از زمانی‌که این برنامه را تهیه کردیم تقریبا مطلع بودم شاید چند بازیکنم را در اختیار نداشته باشم اما اگر بیش از‌70 درصد بازیکنانم را در اختیار داشته باشم، اردوی خوبی را می‌توانیم برگزار کنیم. در زمانی که ما به استرالیا می‌رویم، آب و هوای بسیار گرم و شرجی را در پیش خواهیم داشت. به همین‌منظور کشور آفریقای‌جنوبی را برای اردو انتخاب کردم زیرا شرایط آب و هوایی‌اش به استرالیا نزدیک است. به همین‌منظور می‌خواهم در آفریقا اردو برگزار کنیم تا بازیکنان با شرایط استرالیا بیشتر آشنا شوند.»

درباره عدم سفرش به کشور عربستان هم گفت: «به خاطر مشکلات مالی و این‌که پول نداشتیم به عربستان سفر نکردم. برای من‌ بلیت‌‌ و‌ هتلی رزرو نشده بود. تاکید می‌کنم به خاطر نبود بلیت و هتل این شانس را نداشتیم که رقیبانمان را به طور دقیق مورد آنالیز قرار دهیم.»

وی افزود:‌ «فراموش نکنید که من به همراه آقای کفاشیان نمی‌خواهیم به جشن عروسی بزرگی برویم. برخی از دوستان فکر می‌کنند کی‌روش و کفاشیان می‌خواهند به جشن عروسی بروند اما در پاسخ به آن‌ها می‌گویم که این تیم ملی ایران است و حداقل بالغ بر‌60 میلیون ایرانی هوادار این تیم هستند که توقع‌شان روی دوش‌های ما‌ست. این وجاهت و جایگاه ملت و کشور بزرگ ایران است و ما امروز درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم؟

بیایید به خاطر بسپاریم که حتما باید بهترین شرایط ممکن را برای تیم ملی فراهم کنیم.» کی‌روش ادامه داد: «فراموش نکنید مسئله‌ای که با آن روبه‌رو هستیم قدم زدن در پارک نیست. ما جام‌ ملت‌های آسیا را در پیش داریم. این را هم درنظر بگیرید که با تصمیم من جام‌ملت‌های آسیا برگزار نمی‌شود و من ایران را به این رقابت‌ها دعوت نکرده‌ام، بلکه مسئولان AFC این جام را طراحی و از پیش برنامه‌ریزی کرده و در تقویم خود قرار داده‌اند. حال از من چه توقعی دارید، این‌که با تیم ملی بازی کنم و به اعتقادات هواداران ایران پشت کنم؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس روی من حساب نکنید.» کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا قولی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌دهید، گفت: «روی یک مطلب کاملا مطمئن هستم. امروز قطر، امارات و بحرین با برنامه آماده‌سازی که پشت‌سر گذاشته‌اند و حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود، در جایگاهی فراتر از ما قرار دارند، اما من از طرف خودم و بازیکنانم قول می‌دهم که حتی اگر‌10 روز وقت داشته باشیم در این 10‌ روز سخت تمرین کنیم تا آماده شویم. از من و بازیکنانم هیچ‌گاه توجیه و یا بهانه‌‌ای برای باخت نخواهید دید. من می‌خواهم یک بار برای همیشه بگویم که خیلی سخت است وقتی یک رقیب پیش‌رو دارید و یک رقیب هم پشت‌سر شما باشد.»

بخش ورزشی تبیان