تبیان، دستیار زندگی
مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد و اعضا مسائل مختلفی از جمله گزارش مالی فدراسیون فوتبال، بودجه سالیانه فدراسیون و هیئت های فوتبال، انتخاب برخی اعضای جدید هیئت رئیسه و ساختمان های 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس را بررسی کردند و تغییراتی هم در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان: برکناری من 8 ماه دیگر نتیجه می دهد


مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد و اعضا‌ مسائل مختلفی از جمله گزارش مالی فدراسیون فوتبال، بودجه سالیانه فدراسیون و هیئت‌های فوتبال، انتخاب برخی اعضای جدید هیئت‌رئیسه و ساختمان‌های 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس را بررسی کردند و تغییراتی هم در برخی پست‌ها ایجاد شد. البته پیش از برگزاری مجمع شایعاتی در مورد بررسی موضوع برکناری علی کفاشیان شنیده می‌شد که ظاهرا اعضا اصلا به این مورد نپرداخته‌اند، اما مسائل مالی چندان شفاف نبوده و نصرا...‌ سجادی معاون‌وزیر ورزش و جوانان هم به آن اشاره و انتقاد کرده است.

کفاشیان

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. او ابتدا درباره شایعه بررسی موضوع برکناری‌اش در جلسه مجمع گفت: «موضوع برکناری من یک کار فرسایشی است و کسانی که این قصد را دارند، باید برای آن برنامه‌ریزی کنند تا پس از 7 ‌یا 8 ماه نتیجه دهد.»

رئیس فدراسیون فوتبال به شوخی گفت: «چه کسی جرات برکناری مرا دارد؟»

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنار رفتن فریده شجاعی از سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال به دلیل سفارش وزارت ورزش و جوانان بوده، گفت: «هر کسی هم که سفارش کرده باشد، در‌نهایت خودم این تصمیم را گرفتم.»

کفاشیان افزود: «با توجه به شرایط فوتبال زنان، احساس کردم باید تغییراتی در این بخش ایجاد شود.» کفاشیان در پاسخ به این سوال که چه ابهاماتی در صورت‌های مالی فدراسیون وجود داشت، گفت: «مورد خاصی نبود و فقط مواردی از بدهی‌های باشگاه‌ها به فدراسیون وجود داشت. چند باشگاه به فدراسیون بدهکار هستند و باید درباره آن‌ها تعیین تکلیف شود. مورد دیگر در‌ خصوص ساختمان‌های‌‌ 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که پیشنهادهایی در‌مورد این ساختمان‌ها ارایه شد و قرار است در آینده درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.»

وی در مورد انتخاب شیخ‌سفلی به عنوان بازرس مستقل مجمع گفت: «بازرس مستقل را مجمع تعیین می‌کند. در مجمع قبلی اتفاقاتی افتاد که باعث شد بازرسی انتخاب نشود و ما با همان بازرس قبلی کارمان را ادامه دادیم و شیخ‌سفلی هم گزارش خود را در مجمع‌ برای اعضا خواند و تایید شد. قرار است بازرس بعدی مجمع را هم مشخص کنیم تا پس از رای‌گیری به صورت رسمی‌ معرفی شود.»

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که آیا اتفاقات مجمع از جمله انتخاب شیخ‌سفلی و انتخاب نشدن منصور قنبرزاده به عنوان عضو هیئت‌رئیسه به سود او تمام شده، گفت: «چندان به این مسئله خوشبین نباشید و این‌گونه که می‌گویید، نیست.»

کفاشیان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد به علت انتقادات زیاد قنبرزاده از فدراسیون فوتبال، او علاقه نداشته ‌قنبرزاده به عنوان عضو‌ هیئت‌رئیسه انتخاب شود، گفت: «قنبرزاده انتقادات زیادی مطرح می‌کرد که باعث شد ایرادهایمان را بدانیم و درصدد برطرف کردن آن‌ها برآییم. به هیچ‌وجه هم از این انتقادات ناراحت نشدم.»

کفاشیان در واکنش به این مسئله که احتمال دارد در مجمع آینده موضوع برکناری او مطرح شود، گفت: «شاید چنین تصمیمی ‌باشد، اما در نشست بعدی مجمع که 3 ماه دیگر خواهد بود، جلسه‌ای‌ برای رسیدگی به حساب‌های مالی فدراسیون و رای‌گیری در‌خصوص نایب‌رئیس بانوان خواهیم داشت. اگر قرار باشد تصمیمی ‌برای برکناری من گرفته شود، در مجمع 7 تا 8 ماه آینده خواهد بود.»

«شاید چنین تصمیمی ‌باشد، اما در نشست بعدی مجمع که 3 ماه دیگر خواهد بود، جلسه‌ای‌ برای رسیدگی به حساب‌های مالی فدراسیون و رای‌گیری در‌خصوص نایب‌رئیس بانوان خواهیم داشت. اگر قرار باشد تصمیمی ‌برای برکناری من گرفته شود، در مجمع 7 تا 8 ماه آینده خواهد بود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجمع در‌مورد وضعیت تیم ملی صحبتی شد، اظهار داشت: «به حدی درباره مسایل مالی و هیئت‌رئیسه صحبت شد و این مسایل جالب بود که به ما اجازه نداد وارد موضوع تیم ملی شویم.» کفاشیان همچنین در مورد این‌که اگر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگیرد از فدراسیون می‌رود، گفت: «به کارم ادامه خواهم داد و برای جام‌جهانی و تیم امید برنامه‌ریزی خواهم کرد. تیم‌های دیگری هم داریم که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و یک لحظه از کارمان غافل نخواهیم شد.»

وی درمورد قهر شیخ‌سفلی در جلسه مجمع گفت: «وی قهر نکرد، بلکه یک کار شخصی کوچک داشت و به همین دلیل جلسه را ترک کرد و خیلی زود هم به جمع ما اضافه شد.» رئیس فدراسیون فوتبال افزود‌: «وقتی صحبت از ابهامات می‌شود، نباید ذهن‌ها به سمت مسایل منفی برود. در 8، 9 ماه گذشته بیشترین حسابرس‌ها و بازرس‌ها به فدراسیون فوتبال آمدند و از تمامی ‌بخش‌ها حساب‌های مالی ما را بررسی کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «ابهامات به معنی تخلف نیست و شاید سرفصل‌های مالی ما ایراداتی داشته باشد که باید آن‌ها را درست کنیم. مثلا اکنون حدود‌40 باشگاه به فدراسیون بدهی دارند که نمی‌توانیم نامه بزنیم و همه آن‌ها را منحل کنیم و این نوعی ابهام محسوب می‌شود. در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هم مسایلی وجود دارد. مثلا چند وقت پیش مدیران‌عامل این 2 باشگاه به ما نامه زدند و خواستند با هزینه خودشان در ورزشگاه آزادی بلیت الکترونیکی به فروش برسد اما مدیران جدید این مسئله را قبول ندارند. چنین مسایلی ابهامات است که باید نامه بزنیم و این ایرادها را برطرف کنیم.»

وی در مورد بلوکه شدن پول‌های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «در یکی، 2 سال اخیر باید نماینده‌ای به فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می‌کردیم تا پول‌ها به حساب او واریز شود اما این‌گونه نشد و به همین دلیل پول‌هایی که باید از فیفا به حساب فدراسیون واریز می‌شد، بلوکه شد اما خوش‌بختانه این مشکل را رفع و فردی را معرفی کردیم تا پول‌ها به حساب وی که نماینده فدراسیون است، واریز شود.»

کفاشیان در مورد ناراحتی کارلوس کی‌روش از شرایط تیم ملی گفت: «من هم ناراحت هستم، پس باید بروم آب خنک بخورم!» وی درباره این‌که سردار کمالی گفته‌ مهرداد پولادی چنانچه خودش را به نظام‌وظیفه معرفی کند، می‌تواند در جام ملت‌های آسیا به میدان برود، اظهار داشت: «این خیلی خوب است و پولادی می‌تواند با معرفی خود و عذرخواهی از مردم به تیم ملی دعوت شود.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز