تبیان، دستیار زندگی
هفته دوم لیگ دسته اول شاهد دیدارهای جذابی از شمال تا جنوب کشور است که در این بین دیدارهای نساجی - فجرسپاسی، ایرانجوان - استقلال اهواز، داماش - پاس همدان، سیاه جامگان - صنعت نفت آبادان و دربی کرمان از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال


هفته دوم لیگ دسته اول شاهد دیدارهای جذابی از شمال تا جنوب کشور است که در این بین دیدارهای نساجی - فجرسپاسی، ایرانجوان - استقلال اهواز، داماش - پاس همدان، سیاه جامگان - صنعت نفت آبادان و دربی کرمان از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور روز جمعه درحالی با برگزاری 12 مسابقه در گروه‌های دوگانه پیگیری می‌شود که دیدار نساجی مازندران و فجرسپاسی که در هفته نخست نتوانستند برابر حریفان خود پیروز شوند، یک از مهمترین دیدارهای هفته محسوب می‌شود.

فوتبال

در این بازی که در شهر قائمشهر برگزار می‌شود، شاگردان نادر دست نشان پس از شکست در هفته نخست به فکر پیروزی برابر فجرسپاسی هستند تا آن ناکامی را به بهترین شکل جبران کنند. البته آنها که در این فصل به فکر رسیدن به لیگ برتر هستند، روز سختی را مقابل مردان علی اصغر کلانتری پیش رو دارند، تیمی که در هفته اول در زمین آلومنیوم متوقف شد.

در دیگر دیدار مهم هفته، ایرانجوان بوشهر در خانه پذیرای استقلال اهواز است، تیمی که هفته پیش در خانه مغلوب گیتی پسند شد و در این هفته به فکر جبران آن باخت مقابل یکی از تیم‌های برنده هفته نخست یعنی استقلال اهواز است.

در اردبیل هم دو تیم برنده هفته نخست یعنی شهرداری اردبیل و گیتی‌پسند اصفهان مقابل همدیگر صف آرایی می‌کنند که برنده این بازی شانس رسیدن به صدر در پایان دیدارهای هفته دوم را دارد. تیم صدرنشین نفت و گاز گچساران هم دومین بازی خانگی‌اش در فصل جاری را برابر آلومینیوم هرمزگان برگزار می‌کند و به فکر دومین پیروزی و حفظ صدر است. البته آلومینیوم هم که هفته پیش در خانه برابر فجر متوقف شد، امیدوار به کسب پیروزی در این بازی سخت است.

مس کرمان هم که لیگ را به خوبی آغاز نکرد و هفته پیش در زمین نفت و گاز تن به شکست داد، در این هفته میزبان نیروی زمینی است که در هفته نخست در خانه مقابل فولاد اهواز متوقف شد. مسی‌ها برای جلوگیری از حواشی ابتدای فصل و نرفتن به روزهای بحرانی، نیاز به پیروزی در این بازی دارند.

آخرین بازی این گروه هم بین دو تیم فولاد نوین اهواز و یزد لوله برگزار می‌‎شود. فولاد که هفته پیش در زمین نیروی زمینی یک امتیاز کسب کرد، در خانه به مصاف تیمی می‌رود که در هفته نخست مقابل میهمانش شهرداری اردبیل شکست خورده بود و برای جبران آن شکست، در این مسابقه انگیزه بالایی دارد.

برنامه دیدارهای  هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "الف" به شرح زیر است:

جمعه - 18/07/93

گروه الف:

* نفت گاز گچساران - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 15.15، ورزشگاه تختی یاسوج

* نساجی مازندران - فجرسپاسی شیراز، ساعت 15.15، ورزشگاه وطنی قائمشهر

* مس کرمان - نیروی زمینی تهران، ساعت  15.15، ورزشگاه باهنر کرمان

* شهرداری اردبیل - گیتی‌پسند اصفهان، ساعت 15.15، ورزشگاه تختی اردبیل

* ایرانجوان بوشهر - استقلال اهواز، ساعت 15.30، ورزشگاه بهشتی بوشهر

* فولاد نوین اهواز - یزد لوله، ساعت 15.30، ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

در گروه "ب" سیاه جامگان مشهد در خانه میزبان صنعت نفت آبادان است. نبرد دو تیم برنده هفته نخست در مشهد جذابیت‌های خاصی دارد، خصوصا اینکه سیاه جامگاه در دومین بازی متوالی خانگی به فکر پیروزی و حفظ صدر است و صنعت هم می‌خواهد در مشهد صدرنشین شود.

در شهر رشت هم تیم داماش گیلان از پاس همدان میزبانی می‌کند. داماشی‌ها که هفته پیش یک برد ارزشمند در زمین شهرداری تبریز بدست آوردند، در این هفته میزبان پاس همدانی هستند که توانست در خانه برابر گل‌گهر پیروز شود. این دومین دیدار از گروه "ب" است که دو تیم برنده هفته نخست برابر هم صف آرایی می‌کنند، مسابقه‌ای که برنده آن حتی شانس صدرنشینی هم دارد.

این دو تیم که در گذشته در لیگ برتر هم حضور داشتند، امسال برنامه‌‎ریزی ویژه‌ای برای بازگشت به این مسابقات انجام داده‌اند، خصوصا پاس همدان که می‌خواهد امسال با هدایت داود مهابادی دوباره حضور در سطح اول مسابقات باشگاهی فوتبال ایران را تجربه کند.

در شهر رشت هم تیم داماش گیلان از پاس همدان میزبانی می‌کند. داماشی‌ها که هفته پیش یک برد ارزشمند در زمین شهرداری تبریز بدست آوردند، در این هفته میزبان پاس همدانی هستند که توانست در خانه برابر گل‌گهر پیروز شود. این دومین دیدار از گروه "ب" است که دو تیم برنده هفته نخست برابر هم صف آرایی می‌کنند، مسابقه‌ای که برنده آن حتی شانس صدرنشینی هم دارد

در سیرجان هم دربی کرمانی‌های دسته اول برگزار می‌شود. در این بازی گل‌گهر که یکی از تیم‌های بازنده هفته نخست لقب گرفته، در خانه درحالی از مس رفسنجان میزبانی می‌کند که میهمانش یکی از تیم‌‎های برنده هفته نخست بوده است. گل‌گهر برای جبران ناکامی در هفته اول به فکر پیروزی در این بازی است اما مسی‌ها هم برای باقیماندن در رده‌های بالای جدول و حتی رسیدن به صدر، از انگیزه بالایی برای برتری در این مسابقه برخوردار هستند.

فولاد یزد هم درحالی از راهیان کرمانشاه میزبانی می‌ند که در هفته نخست در رفسنجان شکست خورده اما میهمانش در خانه مقابل پارسه پیروز شده است. در این بازی یک تیم برای فرار از پائین جدول و دیگری برای ماندن در بالای جدول به میدان می‌آیند.

اما دیدارهای پارسه تهران - اتکای گلستان و شهرداری بندرعباس - شهرداری تبریز، نبرد تیم‌های بازنده در هفته نخست است، هر چهار تیم با هدف جبران ناکامی در هفته نخست به میدان می‌آیند که در این بین تیم‌های پاسه و شهرداری بندرعباس در اندیشه بردن درخانه بوده و اتکا و شهرداری تبریز هم نمی‌خواهند در خارج از خانه طعم دومین شکست خود در فصل جاری را بچشند.

برنامه دیدارهای  هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "ب" به شرح زیر است:

جمعه - 18/07/93

گروه ب:

* سیاه جامگان مشهد - صنعت نفت آبادان، ساعت 14.45، ورزشگاه تختی مشهد

* فولاد یزد - راهیان کرمانشاه، ساعت 15، ورزشگاه شهید نصیری یزد

* گل گهر سیرجان - مس رفسنجان، ساعت 15، ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان

* پارسه تهران - اتکای گلستان، ساعت 15.15، ورزشگاه صنایع دفاع تهران

* داماش گیلان - پاس همدان، ساعت 15.15، ورزشگاه شهید عضدی رشت

* شهرداری بندرعباس - شهرداری تبریز، ساعت 15.30، ورزشگاه خلیج فارس بندر‌عباس

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر