تبیان، دستیار زندگی
۵ دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز یکشنبه برگزار می شود که در حساس ترین مسابقات پرسپولیس میزبان راه آهن است و تراکتورسازی هم میهمان سایپاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ حمید ها این بار در جام حذفی


5 دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روز یکشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقات پرسپولیس میزبان راه‌آهن است و تراکتورسازی هم میهمان سایپاست.

مرحله یک هشتم جام حذفی روز یکشنبه با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود. نبردهای تکراری لیگ‌برتری‌ها در این مرحله حساسیت جام حذفی را دو چندان کرده است. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

پرسپولیس و سپاهان

نفت مسجد سلیمان- گل گهر سیرجان؛ غول کش ناراضی!

هر دو تیم از صعودشان اگرچه خوشحالند اما رضایت کامل ندارند زیرا اولویت‌شان ماندن در لیگ برتر و لیگ دسته اول است. نفتی‌ها در انتهای جدول لیگ برتر تلاش می‌کنند تا ماندگار شوند و گل‌گهر هم تقریبا همین شرایط را در لیگ دسته اول دارد. حتی سرمربی این تیم بعد از حذف سپاهان اعلام کرد اگر بخواهیم به مسجد سلیمان برویم شاید انصراف بدهیم اما در نهایت مدیران باشگاه تصمیم گرفتند که در گردونه مسابقات باقی بمانند. گل‌گهر دو فصل قبل در لیگ دسته اول با پیروزی در مسجد سلیمان مانع از حضور این تیم در پلی آف لیگ برتر شده و اکنون شاید نفتی‌ها بخواهند با حذف این غول کش به نوعی انتقام آن باخت را بگیرند. نفت مسجد سلیمان برای رسیدن به این مرحله تیم نیروی زمینی را حذف کرد.

استقلال خوزستان - ذوب آهن اصفهان؛ شام آخر گل‌محمدی؟

ذوب آهن بعد از باخت خانگی مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر برای جبران در این بازی باید آبی‌های اهوازی را از پیش رو بردارد با این حال شایعه برکناری گل‌محمدی به گوش می‌رسد ولی مسئولان این باشگاه آن را تکذیب می‌کنند. هرچند اگر یحیی در جام حذفی هم نتواند تیمش را حفظ کند شاید این بازی شام آخر گل‌محمدی باشد! هر دو تیم برای رسیدن به این مرحله کار سختی نداشته‌اند. استقلال تیم دسته اولی فجرسپاسی را حذف کرد و ذوب آهن هم مقابل پیام چغادک بوشهر پیروز شد.

سایپا- تراکتورسازی؛ نبرد تکراری با شرایط ویژه

مجید جلالی در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی یک باخت خانگی داشت و اکنون این نبرد انتقامی محسوب می‌شود. نارنجی‌پوشان اگرچه روی کاغذ میزبان هستند اما در عمل این هواداران تراکتورسازی هستند که سکوهای ورزشگاه انقلاب کرج را از آن خود خواهند کرد. شاگردان جلالی در دور اول یک برد متقدرانه با 6 گل مقابل تیم کیان بختیاری در شهرکرد داشتند و تراکتورسازی هم در خانه تیم کارون اهواز را شکست داد. نبرد تاکتیکی جلالی و خطیبی این مرتبه مساوی نخواهد داشت. در هفته دوازدهم تراکتورسازی در لیگ برتر مقابل پیکان شکست خورد و سایپا هم پرسپولیس را در هفته دوازدهم شکست داده است اما نتایج چهارشنبه گذشته شاید تاثیر عکس روی تیم‌ها داشته باشد و اگر بازیکنان سایپا در باد غرور پیروزی مقابل پرسپولیس بخوابند شاید قرمزپوشان تبریزی که صدرنشین لیگ هستند با همه وجود برای جبران بیایند و برای دومین مرتبه سایپا را در خانه‌شان شکست بدهند.

گسترش فولاد تبریز- پدیده؛ شگفتی یا پیروزی برای مشهدی‌ها؟

پدیده در یک بازی جنجالی در مرحله یک شانزدهم مقابل تیم خونه به خونه بابل به پیروزی رسید و صعود کرد ولی گسترش فولاد کار سختی برای پیروزی نداشت و تیم شهدای ارتش اصفهان را از پیش رو برداشت. فراز کمالوند در اولین حضورش در لیگ برتر توفیقی نداشت و تیمش مقابل صبا بازنده شد و اگر در این بازی هم شکست بخورد و حذف شود در آنصورت شرایط برایش در تبریز سخت شود. علیرضا مرزبان هم بعد از گرفتن یک امتیاز از استقلال تیمش را برای صعود به تبریز می‌فرستد اما در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و شاید پدیده و همه بازیکنان نامدارش در تبریز گرفتار شگفتی شوند.

نبرد دو حمید پرسپولیسی این مرتبه خیلی حسا‌س‌تر از گذشته است. باخت در این بازی یعنی حذف از گردونه رقابت‌ها و اگر حمید درخشان نتواند پرسپولیس را در جام حذفی هم نگه‌دارد دیگر نمی‌تواند در نشست خبری از بازیکنانش ایراد بگیرد و بگوید که آنها شخصیت حضور در پرسپولیس را ندارند! زیرا او می‌دانسته چه تیمی را تحویل می‌گیرد

صنعت ساری- پیکان؛ ستاره‌ها در شهر فوتبالدوست

تیم دسته دومی صنعت ساری در اولین گام تیم لیگ برتری ملوان را در ضربات پنالتی شکست داد و اکنون این تیم شگفتی‌ساز می‌خواهد با حمایت تماشاگرانش دومین لیگ برتری را هم حذف کند اما شرایط پیکان نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است آنها در تبریز مقابل تراکتورسازی صدرنشین پیروز شدند و دوست ندارند در جام حذفی گرفتار شگفتی شوند. البته در بازی صنعت ساری و ملوان اتفاق‌های ناخوشایند زیادی رخ داد و تماشاگران با بازیکنان ملوان در انتهای بازی دست به یقه هم شدند بنابراین مسئولان سازمان لیگ باید در این بازی تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیرند تا در این بازی ان اتفاق‌های ناخوشایند و غیر ورزشی تکرار نشود زیرا آن مرتبه مسئولان صنعت ساری گفتند که بعد از چندین سال یک تیم لیگ برتری به شهرشان آمده و اکنون که تیمی پرستاره لیگ برتری قدم به مازندران می‌گذارد وضعیت باید ویژه باشد به هر حال مرم ساری مثل مردم اکثر شهره‌های ایران فوتبالدوست هستند اما آنها سال‌هاست که در لیگ برتر حضور ندارند.

پرسپولیس - راه آهن؛ نبرد برادرخوانده‌ها!

این مسابقه هم یک دیدار تکراری از لیگ برتر است در لیگ پرسپولیس تیم راه آهن را شکست داد و درخشان اولین بردش را با پرسپولیس جشن گرفت اما از آن زمان تا امروز اتفاق‌های زیادی رخ داده است. پرسپولیس دو باخت متوالی مقابل سپاهان و سایپا داشته و حاشیه‌های مدیریتی هم در این باشگاه به اوج خود رسیده است. راه آهن اما مسیر معکوسی را طی کرده آنها چهارشنبه گذشته تیم سپاهان را شکست دادند و اکنون در شرایط مناسب‌تری از نظر روحی و روانی قرار دارند. پرسپولیس در این مسابقه میزبان است اما به حکم قرعه باید در ورزشگاه تختی از حریفش پذیرایی کند هرچند مسئولان پرسپولیس در تلاشند تا شاید با رایزنی بتوانند در ورزشگاه آزادی میزبان باشند و مدیر مجموعه آزادی را راضی کنند که این مرتبه استثنا قائل شود و دو بازی پشت سرهم در ورزشگاه آزادی برگزار کند. زیرا استقلال هم روز دوشنبه باید به مصاف تیم پارسه برود. نبرد دو حمید پرسپولیسی این مرتبه خیلی حسا‌س‌تر از گذشته است. باخت در این بازی یعنی حذف از گردونه رقابت‌ها و اگر حمید درخشان نتواند پرسپولیس را در جام حذفی هم نگه‌دارد دیگر نمی‌تواند در نشست خبری از بازیکنانش ایراد بگیرد و بگوید که آنها شخصیت حضور در پرسپولیس را ندارند! زیرا او می‌دانسته چه تیمی را تحویل می‌گیرد. حمید استیلی که در ابتدای این فصل عضو هیات مدیره پرسپولیس بود اکنون باید مقابل تیم سابق و محبوبش قرار بگیرد تیمی که به خوبی آن را می‌شناسد. این دو تیم به طور غیررسمی باهم برادرخوانده هستند. در زمان تعطیلی لیگ تمرین مشترک در جزیره کیش برگزار کردند و ضیافت شام مشترک هم در جزیره داشتند و باید دید این مرتبه کدام برادر خوانده پرسپولیسی برنده می‌شود؟

برنامه جام حذفی در مرحله یک هشتم به شرح زیر است:

یکشنبه 4 آبان 93

* پرسپولیس - راه آهن-ساعت 16:40- تختی تهران

* نفت مسجد سلیمان - گل گهر سیرجان-ساعت 16:55 - شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

* استقلال خوزستان - ذوب آهن اصفهان-ساعت 15-غدیر اهواز

* سایپا البرز - تراکتورسازی تبریز-ساعت 14:30-انقلاب کرج

* گسترش فولاد تبریز - پدیده مشهد-ساعت 14- اختصاصی گسترش تبریز

* صنعت ساری - پیکان تهران- ساعت 14:30- شهدای ساری

دوشنبه 5 آبان 93

* نفت تهران - شهرداری اردبیل-ساعت 16:40-تختی تهران

* استقلال تهران - پارسه تهران-ساعت 16:40-آزادی تهران

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس