تبیان، دستیار زندگی
در حالیکه 14 هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است ،بیشتر تیم های لیگ برتر دست به تغییر روی نیمکت مربیگری خود زده‌اند که این اتفاق در سال های گذشته کمتر دیده شده است .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ ایران رکورد دار تغییر سرمربی در آسیا

کرانچار آخرین قربانی لیگ برتر

در حالیکه 14 هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است ،بیشتر تیم های لیگ برتر دست به تغییر روی نیمکت مربیگری خود زده‌اند که این اتفاق در سال های گذشته کمتر دیده شده است.

به نقل از فوتبال ایران، آمار نشان می دهد که حاشیه امنیتی برای مربیگری در ایران وجود ندارد و مدیران باشگاه های ایران بیشتر نتیجه گرا هستند تا آینده اندیش.

این در حالی است که مدیران گاهی اوقات در انتخاب سرمربی دچار اشتباهات فاحشی می شوند و در نهایت اشتباه و ضعف خود را با تغییر کادر فنی پوشش می دهند.اگر روزگاری کشورهای عربی نماد تغییرات زود هنگام در فوتبال بودند اکنون فوتبال ایران این موضوع را به نام خود ثبت کرده است و هیچ کدام از لیگ‌های عربی این تعداد تغییر مربی را روی نیمکت های خود نداشته اند. بر کناری ده مربی در لیگ ایران آن هم فقط در یک نیم فصل  آماری است که حتی در فوتبال آسیا بی سابقه بوده و هیچ لیگی در ایران تا این حد تغییر در نیمکت‌های خو ندیده‌اند.در حال حاضر لیگ یاران رکورد دار تغییر مربی در آسیا به حساب می آید.

این تغییرات از پنجمین هفته و روی نیکمت شاهین بوشهر آغاز شد و حمید کللی فر اولین قربانی لیگ و زلاتکو کرانچار آخرین قربانی بوده است.در لیگ ایران فقط  8 تیم بالای جدول ( به غیر از پرسپولیس )مربیان خود را حفظ کرده‌اند که در این بین واعظی آشتیانی مدیر عامل استقلال علی رغم فشارهای اخیر حاضر به برکناری صمد مرفاوی نشده و فعلا به ثبات روی نیمکت تیمش اعتقاد دارد.

لیگ برتر فوتبال کشورمان

در بین تیم های هشتم به پایین فقط سایپا دست به تغییرات نزده و ابومسلم عجیب‌ترین تیم لیگ هم چهارمین مربی در یک نیم فصل را روی نیکمت خود نشانده است.

به طور حتم تغییرات مربی به همین جا ختم نمی شود و مدیران فوتبال ایران می توانند یک رکورد دست نیافتنی در فوتبال را در این فصل  رقم بزنند.

تغییراتی که همراه با هزینه خواهد بود و هر تغییر مربی  هزینه بسیاری برای باشگاه ها خواهد داشت چرا که آنها باید پول مربی و دستیاران اخراجی را به طور کامل پرداخت کند و قرارداد جدید با مربی جدید و دستیارانش هم هزینه دیگری برای باشگاهخواهد داشت.

باشگاه             مربی برکنار شده                         مربی فعلی

پرسپولیس        زلاتکو کرانچار                                     علی دایی

ملوان             محمد احمدزاده                                فرهاد پورغلامی

ابومسلم          پورمهدی – جانداری – کاظمی          پرویز مظلومی

پاس                   علیرضا منصوریان                        اصغر مدیرروستا

مس                     پرویز مظلومی                              لوکا بوناچیچ

استقلال اهواز            خداداد عزیزی                       مجید باقری نیا

صبای قم                 محمد حسن ضیایی                 رسول کربکندی

فولاد خوزستان            لوکا بوناچیچ                          مجید جلالی

راه آهن                    ارنی برندتس                           مهدی تارتار

شاهین بوشهر            حمید کللی فر                     محمود یاوری