تبیان، دستیار زندگی
استاد بزرگ شطرنج، مرتضی محجوب با کسب حداکثر امتیاز لازم در رقابت سیمولتانه رخ در رخ 500 ضمن شکستن رکورد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رخ بخ رخ محجوب با 500 شطرنجباز

رقابت محجوب با 500 شطرنجباز

استاد بزرگ شطرنج، مرتضی محجوب با کسب حداکثر امتیاز لازم در رقابت "سیمولتانه" رخ در رخ 500 ضمن شکستن رکورد مسابقات همزمان شطرنج مجوز لازم برای ثبت نامش در کتاب گینس را به دست آورد.

رقابت همزمان مرتضی محجوب با 500 شطرنجباز دیگر که از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده بود ساعت 5 بامداد روز جمعه با برتری مطلق این استاد بزرگ و شکستن رکورد رقابت‎های سیمولتانه به پایان رسید.

محجوب در مجموع موفق به کسب 442 امتیاز از 500 بازی شد. این امتیاز از 397 پیروزی و 90 تساوی برای محجوب بدست آمد، ضمن اینکه وی نتیجه 13 بازی را هم به حریفان خود واگذار کرد.

ساعی در کنار استاد بزرگ شطرنج

بدین ترتیب استاد بزرگ شطرنج ایران در مجموع با 4/88 درصد امتیازات لازم رکورد مسابقات سیمولتانه را شکست و به نام خود ثبت کرد.

رکورد رقابت‏های همزمان شطرنج پیش از این در اختیار "کیریل گئور گیف" استاد بزرگ شطرنج بلغارستان بود. وی سال 2008 در رقابت همزمان با 360 نفر رکوددار مسابقات سیمولتانه شد.

مرتضی محجوب با شکستن رکورد مسابقات سیمولتانه در مسابقه "رخ در رخ 500" که به تایید نماینده فیده هم رسید مجوز لازم برای ثبت نامش در کتاب "گینس" را به دست آورد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقه محمد علی آبادی و كیومرث هاشمی حضور داشتند و در حین مسابقه هاشمی، پیروانی، ساعی و خداداد طی حركت نمایشی با محجوب رقابت كردند.

رقابت نمادین پیروانی و هاشمی  با محجوب

حشمت‌الله مهاجرانی،‌ فرهاد كاظمی، سیروس دین‌محمدی، محمد مومنی،‌ رضا رجبی، افشین پیروانی و محمود میران از دیگر اشخاصی بودند كه با محجوب به صورت نمایشی بازی كردند.

"نزار الحاج" نایب رییس فدراسیون جهانی شطرنج به عنوان نماینده این فدراسیون در طول بازی حضور داشت تا نام محجوب در كتاب گینس ثبت شود.

رقابت محجوب با 500 شطرنجباز

كیومرث هاشمی به نمایندگی از سازمان در مراسم افتتاحیه اظهار كرد: در صورتی كه محجوب بتواند ركورد جهانی را به دست آورد بر حسب امتیاز كسب شده یك خودرو به وی اهدا خواهد شد.

در این مراسم همچنین مرتضی محجوب سه مدال خود را به محمد پارسا، بازیكن اسبق فوتبال و شهیدان نژاد فلاح و میرعلی اكبری اهدا كرد.

منتظر تصاویری زیبا از این جدال نفس گیر باشید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری