تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال گفت: برای تمدید قرارداد منتظر پاسخ افشین قطبی هستم ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی خداحافظی برای کریمی و کیا

قطبی و کفاشیان

رییس فدراسیون فوتبال گفت: برای تمدید قرارداد منتظر پاسخ افشین قطبی هستم.

علی كفاشیان در گفت‌وگویی اظهار كرد: در جلسه‌ی اخیر هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال برنامه‌ی چهار ساله‌ی افشین قطبی مورد بررسی قرار گرفت. به اعتقاد من این برنامه‌، برنامه‌ای خوب و منطقی بود كه محورهای اصلی در آن در نظر گرفته شده بود. پس از بررسی این برنامه شرایط‌مان را كه مربوط به شرایط مالی و مدت زمان قرارداد بود را به قطبی اعلام كردیم و هم اكنون منتظر پاسخ قطبی هستیم.

وی با بیان اینكه پیشنهاد قرارداد چهار ساله است، گفت: با این حال این قرارداد سال به سال تمدید می‌شود. همچنین از قطبی خواسته‌ایم كه حتی الامكان از مربیان داخلی به عنوان دستیاران خود استفاده كند. با این حال او در مسایل فنی اختیار تام دارد.

كفاشیان در پاسخ به این سوال كه شنیده می‌شود، برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال با تمدید قرارداد قطبی مخالفت دارند، گفت: طبیعی است كه در تمامی جلسات برخی افراد مخالف و برخی دیگر موافق باشند. اما، در زمینه‌ی تمدید قرارداد قطبی هیات رییسه‌ی فدراسیون فوتبال به من اختیار تام داد و من در این باره تصمیم‌گیری خواهم كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه گفته می‌شود شما موافق صد درصد تمدید قرارداد قطبی هستید، گفت: من برای این حمایت دلایلی دارم. قطبی تعامل بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال دارد. جو عمومی از عملكرد و رفتار قطبی رضایت دارد. او همچنین نسبت به فوتبال ایران و تیم‌های باشگاهی شناخت كاملی دارد و به اعتقاد من از جمیع جهات او گزینه‌ی خوبی برای تیم ملی ایران است.

كفاشیان با بیان اینكه به قطبی اعلام كردیم با تیم ملی ایران مانند تیمی كه به جام جهانی رفته، برخورد كند، گفت: یكی از مباحث‌ها ما با قطبی این است كه باید شرایطی را برای تیم ملی فراهم كند كه برای یك تیم صعود كننده به جام جهانی در نظر گرفته می‌شود.

قطبی و کفاشیان

وی افزود: بسیاری از كشورها برای انجام بازی دوستانه به تیم ملی ایران پیشنهاد داده‌اند. تیم ما یكی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیاست و حتی به اعتقاد ما تیم قدرتمندتری نسبت به عربستان و كره جنوبی است. به همین دلیل كشورهایی مانند آمریكا و چند تیم قدرتمند آسیایی درخواست انجام دیدار دوستانه با تیم ایران را ارایه دادند.

كفاشیان درباره‌ی بازی دوستانه ی ایران برابر آمریكا به ایسنا گفت: ما موافقت رسمی خود را با برگزاری این بازی به فدراسیون فوتبال آمریكا اعلام كرده‌ایم و تنها توافق باید در زمینه‌ی زمان دیدار دوستانه انجام بگیرد.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود در پاسخ به این سوال كه آیا محرومیت مربیان، داوران و بازیكنان كه توسط سازمان لیگ اعلام شده، موضع رسمی فدراسیون فوتبال است، گفت: سازمان لیگ، سازمانی مستقل است كه تصمیمات آنها برای خودشان قابل اجراست. اما، موضع رسمی فدراسیون فوتبال نیست.

زمانی فدراسیون فوتبال درباره‌ی موضوعی تصمیم رسمی می‌گیرد كه آن موضوع توسط كمیته‌ی انضباطی مورد تایید قرار گرفته باشد. سازمان لیگ هیات رییسه‌ی مستقلی دارد. آنها می‌توانند بازیكن، مربی یا داوری را از حضور در لیگ برتر محروم كنند. اما، این دلیل نمی‌شود كه این افراد به طور كل از چرخه‌ی فوتبال ایران خارج شده باشند. بنابراین مربیان، داوران و بازیكنانی كه از سوی سازمان لیگ محروم شده‌اند، می‌توانند در دسته‌های دیگر به كار خود ادامه دهند.

مهدوی کیا، کریمی

رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ی خداحافظی مهدی مهدوی كیا و علی كریمی گفت: این بازیكنان جزء بازیكنان بزرگ فوتبال ایران بودند كه در طول سال‌ها حضورشان در تیم ملی خدمات ارزنده‌ای را به فوتبال ایران ارایه دادند. اما، نمی‌دانم كه آیا تصمیم آنها قطعی است یا خیر. شاید كادرفنی بعدی آنها را راضی كند كه دوباره به تیم ملی بازگردند. این اتفاق بارها رخ داده است. دیدید كه كریم باقری از تیم ملی خداحافظی كرد اما، با تصمیم كادرفنی دوباره به تیم ملی بازگشت. با این حال اگر آنها تصمیم‌شان برای خداحافظی جدی باشد، فدراسیون تمام تلاشش را برای برگزاری مراسم تجلیل و بازی خداحافظی انجام خواهد داد.

كفاشیان با رد شایعه‌ی تحت فشار قرار گرفتنش برای استعفا درباره‌ی انتقاد یكی از نمایندگان مجلس گفت: پس از صحبت‌های یحیی‌زاده با او گفت‌وگویی را انجام دادیم و قرار شد كه برای صحبت‌های بیشتر در كمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شویم تا بتوانیم از راهنمایی‌های مجلس استفاده كنیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری