تبیان، دستیار زندگی
علی كریمی، بازیكن خط میانی ایران چین را قدرتمندترین تیم گروه C می‌داند و باور دارد، تیم ملی در دیدار امروز برابر این تیم كار دشواری پیش رو دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی كریمی: انتقام می گیریم

شرایط اجازه بدهد، دریبل هم می‌زنم

جادوگر آسیا به انتقام می اندیشد

علی كریمی، بازیكن خط میانی ایران چین را قدرتمندترین تیم گروه C می‌داند و باور دارد، تیم ملی در دیدار امروز  برابر این تیم كار دشواری پیش رو دارد.

علی كریمی در نشست خبری پیش از بازی بزرگ گروه C گفت: «چین تیم بسیار خوبی است و قدرتمندترین تیم گروه ما به حساب می‌آید. بازی بسیار سختی را برابر این تیم پیش روی داریم. تیمی كه می‌خواهد در این گروه اول شود، باید در همه‌ی بازی‌ها پیروز شود تا به عنوان تیم نخست صعود كند.»

كریمی هنوز شكست دردناك از چین در دوره‌ی پیشین جام ملت‌ها را فراموش نكرده است:« ما برای انتقام با چین بازی می‌كنیم. دور پیش رقابت‌ها به این تیم باختیم. امیدوارم كه با همكاری بازیكنان تیم ملی به موفقیت برسیم.»

خبرنگاری از كریمی درباره‌ی رسیدنش به ركورد صد بازی ملی پرسید. بازیكن تكنیكی تیم ملی پاسخ داد:«‌ من به تعداد بازی‌های ملی توجه نمی‌كنم و به موفقیت تیم ملی كشورم می‌اندیشم.»

علی كریمی درباره‌ی دیدار نخست تیم ملی برابرازبكستان هم اظهار كرد:«‌ برابر ازبكستان خوب نبودم، چرا كه بازی‌های اول شرایط خودشان را دارند؛ اما، در بازی با چین انگیزه‌ی بیش‌تری داریم، همان طور كه گفتم برای انتقام به میدان می‌رویم؛ امیدوارم با همكاری سایرین به این هدف دست پیدا كنیم.»

بازیكن فصل پیش بایرن مونیخ درباره‌ی شرایط آب و هوایی نامناسب در مالزی گفت:«‌ در جام ملت‌های گذشته در چین هم چنین شرایطی داشتیم. در نهایت بازی به بازی بهتر شدیم. باید در این گروه اول شویم تا در مالزی بمانیم، چرا كه به شرایط آب و هوایی در این كشور عادت كردیم و هر چه زمان بگذرد، این شرایط بهتر می‌شود.»

كریمی درباره‌ی لژیونرهای سرشناس چین گفت:« من تنها شماره‌ی شش را می‌شناسم كه در آلمان بازی می‌كند. تیم‌ها تنها به چهار یا پنج بازیكن ختم نمی‌شوند.»

علی كریمی مانند تورنمنت‌های گذشته پا به توپ نمی‌شود، آیا برای دریبل زدن محدودیت فنی دارد؟ پاسخ بازیكن تكنیكی ایران این بود:« فوتبال ورزش گروهی است و نباید به كارهای انفرادی دل خوش باشیم، می‌خواهم در خدمت تیم ملی باشم؛ اما، اگر شرایط اجازه بدهد، دریبل هم خواهم زد. از سوی دیگر با این شرایط آب و هوایی اگر یك بازیكن بخواهد مرتب دریبل بزند، انرژی‌اش تخلیه می‌شود و این به سود تیم و بازیكن نیست.»

علی كریمی درباره‌ی شرایط زمین در این رقابت‌ها گفت:« انتظار داشتم در جام ملت‌ها كیفیت زمین‌ها بسیار بهتر باشد. به نظر من بازیكنان این جا شرایط خوبی برای بازی كردن ندارند. شرایط زمین تمرین‌ها هم بدتر است و بازیكنان نمی‌توانند به خوبی تمرینات تاكتیكی را انجام بدهند.»