تبیان، دستیار زندگی
نشست اعضای کمیسیون فرهنگی با مسؤولان فدراسیون فوتبال دیروز در مجلس با هدف بررسی برخی چالشهای فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه که با حضور محمد دادکان، رییس فدارسیون فوتبال، یعقوبی، عضو هیأت رییسه فدراسیون، تاجرنیا، آصفی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادکان: قول می دهم در جام جهانی شگفتی ساز شویم


نشست اعضای کمیسیون فرهنگی با مسؤولان فدراسیون فوتبال دیروز در مجلس با هدف بررسی برخی چالشهای فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه که با حضور محمد دادکان، رییس فدارسیون فوتبال، یعقوبی، عضو هیأت رییسه فدراسیون، تاجرنیا، آصفی و سارور، معاون حفوقی، پارلمانی سازمان تربیت بدنی و برخی دیگر از مسؤولان فدراسیون و اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد، تعدادی از نمایندگان مجلس، دیدگاههای خود را درخصوص مسایل مرتبط با فوتبال عنوان کردند.

نمایندگان مجلس مسایلی همچون عدم توجه به انتقادات مربیان داخلی، ضعف فنی تیم ملی، نحوه برخورد فدراسیون با نشریات ورزشی، بازیهای تدارکاتی آینده تیم ملی، واگذاری انحصاری ارایه بلیت های جام جهانی به یک شرکت خاص، عدم ریسک پذیری مربی تیم ملی و ارایه بازی دفاعی، مسایل فرهنگی مرتبط با ورزش... را مورد بررسی قرار دادند.

رییس فدارسیون فوتبال نیز در پاسخ به مسایل مطرح شده، گفت: فدراسیون فوتبال و حتی مربیان تیم ملی، دغدغه های مسایل فرهنگی را دارند.

وی درخصوص استفاده از نظرات مربیان داخلی گفت: میزگردی را با دعوت از 16 مربی تیم های لیگ برتری با مربیان تیم ملی برگزار کردیم اما تنها 5 مربی تیم های لیگ برتری با مربیان تیم ملی برگزار کردیم اما تنها 5 مربی و یک کمک مربی در این جلسه حضور یافتند و سایرین استقبال نکردند و بعضاً هم اشاره کردند که در جلسات بعدی حضور خواهند داشت.

وی درخصوص نحوه دعوت از خبرنگاران برای جام جهانی گفت: برای منتقدترین رسانه ها هم دعوت نامه فرستادیم.

ID38 کارت داشتیم که 6 عدد به صدا و سیما، 6 عدد به خبرگزاریها، 12 عدد به روزنامه های ورزشی و 4 عدد به غیرورزشی و نیز برای سایت فدراسیون فوتبال اختصاص داریم که با این حساب جمعاً 38 خبرنگار و عکاس اعزام خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در آلمان ما در 3 استادیوم بازی داریم و تقسیم بلیت ها براساس گنجایش استادیوم ها است. در مجموع 3 استادیوم که 15 هزار نفر را در بر می گیرد، 8 درصد یعنی برای هر بازی 3500 نفر به ما تعلق می گیرد. از این مقدار 2000 بلیت را در اختیار تورها قرار داده ایم.

البته باید بگوییم که این طوری که به آن واگذار کردیم در اردیبهشت ماه سال 83، از 13 تور جداگانه و با عنوان تورهای ورزشی تشکیل شده است. این افراد با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته بودند و فیفا هم این اختیار را به ما داده که چنین قراردادی داشته باشیم.

ما هم این گروه را انتخاب کرده و 2000 بلیت به آنها دادیم. 1500 بلیت باقیمانده هم در اختیار سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و هیاتهای استانها قرار خواهد گرفت.

بلیت ها 39 روز قبل از مسابقه به ایران می آید که با اسم و با 4 قیمت 100، 60 و 45 و 35 یورویی به ما عرضه شده و فدراسیون فوتبال براساس مقررات فیفا، برای مسایلی همچون بیمه و غیره، 10 درصد می تواند آن را افزایش دهد.

در انتهای همین ماه مسیحی، 3 تا 13 درصد به ما بلیط خواهند داد تا هرکس بخواهد با 10 درصد افزایش، بلیط بگیرد.

وی همچنین درخصوص بازیهای تدارکاتی تیم ملی گفت: اگر در جام ملتهای آسیا به استرالیا برخورد کنیم، تیم امید با آن بازی می کند و برای تیم اصلی یک بازی خوب تدارک دیده خواهد شد. یکشنبه نیز دعوتنامه رسمی به ترکیه فرستادیم تا در سوم اسفند ماه بازی تدارکاتی با آن انجام شود.

وی در پاسخ به سؤال نماینده ای که از علت حضور بایرن مونیخ برای بازی با پرسپولیس در ایران و عدم بازی با تیم ملی ایران پرسیده بود، اظهار داشت: بایرن مونیخ به خاطر تیم ملی ما به ایران نمی آید، به خاصر آب و هوای سرد آلمان است و قرار بود به دوبی بیاید اما این نکته را هم باید بگویم که بازی باشگاهی سرود ملی نمی خواهد اما وقتی با تیم ملی بازی هست، باید سرود پخش شود. دادکان گفت: وظیفه تیم ملی مثل گذشته، جانفشانی است و قول می دهم تیم ملی در جام جهانی بازیهای قابل قبولی را از خود ارایه خواهد داد.