تبیان، دستیار زندگی
مسجد جایگاه یاد خدا و مکان عروج از دنیای مادی گذرا به دنیای واقعی است.معماران ایرانی با خلق آثار خیال انگیز در مساجد، روح عبادت کنندگان را در دنیای معنویت به پرواز در می آورند و رابطه ای زیبا از حس زیبایی دوستی و معنویت را برای زیبا تر کردن پرواز معنوی ان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی نظیر ترین مسجد جنوب ایران

مسجد جایگاه یاد خدا و مکان عروج از دنیای مادی گذرا به دنیای واقعی است.معماران ایرانی با خلق آثار خیال انگیز در مساجد، روح عبادت کنندگان را در دنیای معنویت به پرواز در می آورند و رابطه ای زیبا از حس زیبایی دوستی و معنویت را برای زیبا تر کردن پرواز معنوی انسان ایجاد می کنند. مسجد جامع بستک یکی از بی نظیرترین مساجد ایران است که هرساله بازدید کنندگان و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را برای دیدن آن به بستک می کشاند.

فرآوری: علیرضا عابدینی - بخش گردشگری تبیان
مسجد

برای دیدن مسجد کجا برویم؟

مسجد جامع جدید بستک در شهرستان بستک درغرب استان هرمزگان، بلوار عدالت، نرسیده به بلوار بستک به بندر لنگه قرار دارد.

تاریخ ساخت

مجوز ساخت این مسجد در سال 1375 صادر شده و در همین زمان کار ساخت آن با همت خیراندیش بستکی ، حاج عیسی صالح گرگ آغاز شده و در خرداد 1385 به پایان رسیده است و درهمین زمان افتتاح شده است.

معماری بی نظیر مسجد

طبق نظر اساتید دانشگاه ها و اساتید فن معماری ، مسجد جامع بستک یکی از بی نظیرترین مساجد کشور است که تلفیقی از معماری اسلامی، ایرانی و بستکی در ساخت آن به کار رفته است و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.در ساخت این مسجد از معماران مجرب اصفهانی و شیرازی استفاده شده است و ظرافت خاصی که در به کارگیری مصالح ساختمانی به خصوص نمای رومی، کاشی کاری و آجرنمای آن به کار رفته بینندگان را به تحسین وا می دارد.

مسجد

تزئینات مسجد

برسطح داخلی و بیرونی دیوارهای مسجد ، در قسمت بالایی دیوارها تزییناتی بکار رفته که این تزیینات بیشتر طرح های هندسی وگل وبوته هستند. مسجد دارای محراب و منبری مجلل می باشد. ستون های مسجد با گچبری های زیبا و برجسته تزئین شده و شبستانی بزرگ با طاق های اکلیل و گچبری های زیبا دارد. همچنین منبر مسجد از نقاشی وگچبری خاصی برخوردار است. دومناره به ارتفاع 52 متر نیز بر زیبایی های ظاهری مسجد جلوه تمام عیار می بخشد.

متعلقات مسجد

مسجد در زمینی به مساحت 4900 مترمربع و زیربنای 3200مترمربع احداث شده است. ظرفیت مسجد نیز 2900 نفر است. سالن نماز برادران ، سالن نماز خواهران، کتابخانه ، دو مهمان خانه و سرایداری ، وضوخانه و سرویس بهداشتی برادران و خواهران متعلقات مسجد را تشکیل می دهند.


منابع: جهانگیریه، دولان