تبیان، دستیار زندگی
فرقی نمی کند در کدام استان هستید، حتی لازم نیست عکاس ماهری باشید یا دوربینی حرفه ای روی دوشتان باشد، فقط کافی است تلفن همراه تان را از جیب در بیاورید و زیبایی مقابل چشم های تان را با یک ضرب انگشت روی دگمه دوربین تلفن، ثبت کنید و آنوقت جزئی از خانواده چند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمپین متفاوت must see Iran#

فرقی نمی کند در کدام استان هستید، حتی لازم نیست عکاس ماهری باشید یا دوربینی حرفه ای روی دوشتان باشد، فقط کافی است تلفن همراه تان را از جیب در بیاورید و زیبایی مقابل چشم های تان را با یک ضرب انگشت روی دگمه دوربین تلفن، ثبت کنید و آنوقت جزئی از خانواده چند میلیون نفری کمپین « ایران را باید دید » یا " must see Iran " شوید و افتخار کنید که قدمی برای باز کردن چشم جهانیان به روی ایران بر داشته اید.

رضا رستگاری-بخش گردشگری تبیان
ایران را باید دید

«ایران را باید دید» نام هشتگی است كه نزدیك به یك سال است در تمام شبكه های اجتماعی به تبلیغ ایران می پردازد. كاربران شبكه های اجتماعی از هر كجای ایران عكسی را می گذارند و این هشتگ را زیر آن می نویسند. این كمپین باعث بیشتر شدن ورود گردشگران خارجی به ایران شده است و اكثر رسانه های دنیا از این كمپین، گزارش هایی را برای مردم خودشان نوشته اند. یك هفته پس از راه اندازی این كمپین بیش از ٢٧ میلیون كاربر در شبكه های اجتماعی با این هشتگ درگیر شده بودند و به یكی از پرترند ترین هشتگ ها در توییتر تبدیل شده بود. این استقبال موجب شد تا دفتر سازمان ملل در تهران اعلام كند که هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، از کمپین مردمی MustSeeIran# حمایت می کند.

ورود گردشگران خارجی به کشوراز یک سو سبب اشتغال زایی، درآمدزایی و ورود ارز به کشور شده و از سوی دیگر موجب معرفی فرهنگ غنی کشور ما به دنیا خواهد شد ضمن آنکه ورود توریست به کشور به دولت و مردم انگیزه توسعه زیربناهای کشور را می دهد.

هدف کمپین «ایران را باید دید»، از تحلیل نام آن قابل درک است. اصطلاح کمپین در لغت به معنای، تلاشی دسته جمعی و برنامه ریزی شده برای دستیابی به هدفی خاص است و بر این اساس هدف اصلی کمپین «ایران را باید دید»، افزایش گردشگران خارجی ورودی به کشور و رونق صنعت گردشگری از طریق معرفی جاذبه های گردشگری ایران در قالب تصویر است چرا که فعالانش می دانند به ازای هر 10 گردشگر خارجی چندین فرصت شغلی تازه در کشور میزبان ایجاد می شود و مشکل بیکاری را تا حد زیادی حل می کند.
همانطور که می دانید امروز کشور ایران توانسته است نگاه های زیادی را به سوی خود جلب کند و حالا ایران در انتظار انفجار یک بمب گردشکری و موجی جدید از ورود توریست های خارجی قرار گرفته است. کشوری که از نگاه توریست های خارجی سفر کرده به ایران کشوری غنی از جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و مذهبی است.  با ایجاد این صفحه و فعالیت صفحه های دیگر در شبکه های اجتماعی و تلاش مسئولین ایران برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری به نظر می رسد موج جدیدی برای صنعت گردشگری ایران در حال رقم خوردن است.
این کمپین که در همه شبکه های مجازی بویژه توئیتر و اینستاگرام فعالیت دارد، از مخاطبانش می خواهد عکس های شان را از جاذبه های گردشگری کشورمان با هشتگ #MustSeeIran علامتگذاری کنند . این کد به همه کاربران فضای مجازی امکان می دهد با جستجوی آن در شبکه ها، به سرعت به همه تصاویر موجود از جاذبه های گردشگری کشورمان دسترسی پیدا کنند.
کمپین «ایران را باید دید» در سال گذشته راه اندازی شده است و به این ترتیب بدون آن که متحمل هزینه ای چند میلیارد تومانی برای تبلیغات گردشگری کشورمان شویم این خبرگزاری ها، ایران را به همه کشورها معرفی کردند و اکنون به یکی از پر طرفدارترین هشتگ ها در شبکه های مجازی تبدیل شده است.

ایران را باید دید

علی عراقچی  پدیدآورنده این کمپین مردمی با اشاره به اینکه  پنج هدف در آغازراه برای این کمپین ترسیم شد،تصریح کرد: تصویرسازی مثبت از ایران، ترغیب گردشگران داخلی و خارجی، تقویت روحیه ی همدلی، مشارکت و اتحاد ملی،ورود ارزبا رونق صنعت گردشگری کشور ونشان دادن چهره ای واقعی از ایران از مهمترین این اهداف بود که خوشبختانه مردم عزیز کشورمان با هوشمندی و در شرایط حساس کنونی این اهداف را به دقت دنبال کردند.
او با بیان اینکه در پیگیری اهداف این کمپین وقفه ای صورت نگرفته و کار به صورت شبانه روزی دنبال شده است،خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری چهارفصل است، جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد، کشوری با اصالت است و همه اینها مواردی است که لازم بود به جهان نشان دهیم و تصویر خود را بهبود ببخشیم.
به گفته وی ورود گردشگران خارجی به کشوراز یک سو سبب اشتغال زایی، درآمدزایی و ورود ارز به کشور شده و از سوی دیگر موجب معرفی فرهنگ غنی کشور ما به دنیا خواهد شد ضمن آنکه ورود توریست به کشور به دولت و مردم انگیزه توسعه زیربناهای کشور را می دهد.
عکس های «ایران را باید دید»، علاوه بر این که فرهنگ، سنت ها و زیبایی های کشورمان را معرفی می کنند، به مردم جهان می فهمانند تصاویر مغرضانه ای که درباره کشورمان در طول سال ها به ذهن شان تزریق شده است حقیقت ندارد و ایران بر خلاف برخی همسایگانش، کشوری امن، آرام، ثروتمند و مهمان نواز است که آغوشش را به روی گردشگران همه کشورهای دنیا باز کرده است تا زیبایی هایش را جرعه جرعه نوش کنند و با طبیعت، تاریخ و مردمش آشنا شوند و به آنها بپیوندند.
شاید خیلی ها از ما ایرانی ها فقط انتقاد کردن را بلد باشیم اما باید بدانیم شاید کوچکترین خلاقیت ها می تواند کمک فراوانی به کشورمان محسوب شود. گسترش حوزه گردشگری در ایران می تواند نفرات زیادی را در ایران به کار بگیرد و مشکل بیکاری جوانان ایرانی را به سرعت کاهش دهد.