تبیان، دستیار زندگی
اگر به پایتخت سفر کردید، یا اگر از اهالی تهران هستید و به دنبال این که امامزاده های معروف و واجب التعظیم این شهر را بشناسید، یک مجموعه کتاب نفیس، تخصصی و بسیار خواندنی در دست شما است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردان واجب التعظیم پایتخت


اگر به پایتخت سفر کردید، یا اگر از اهالی تهران هستید و به دنبال این که امامزاده های معروف و واجب التعظیم این شهر را بشناسید، یک مجموعه کتاب نفیس، تخصصی و بسیار خواندنی در دست شما است.

آستان آسمان

مجموعه پنج‌جلدی «آستان آسمان» یکی از کتاب های جامع و کاملی است که پنج امامزاده واجب‌التعظیم شهر تهران را به شما معرفی می کند. این کتاب که از سوی موسسه نشر شهر منتشر شده، نوشته رضا مختاری است که با نگاهی پژوهشی به آن پرداخته و البته کتاب را به شکل مصور منتشر کرده است. در این پنج جلد شما هم تاریخ می خوانید، هم معارف، هم گردشگری و میراث فرهنگی. بنابراین این کتاب گزینه بسیار خوبی برای بالا بردن اطلاعات شما و راهنمای خوبی برای سفرهای زیارتی تان در پایتخت خواهد بود.

در این کتاب، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع)، امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر، امامزاده سید ناصرالدین(ع) و امامزاده صالح(ع)، زندگی نامه ایشان و بارگاهشان، مشخصات گردشگری زیارتگاه های آنها و... آمده است.

در این پنج جلد شما هم تاریخ می خوانید، هم معارف، هم گردشگری و میراث فرهنگی. بنابراین این کتاب گزینه بسیار خوبی برای بالا بردن اطلاعات شما و راهنمای خوبی برای سفرهای زیارتی تان در پایتخت خواهد بود

جلد اول این مجموعه در قالب 152 صفحه به معرفی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اختصاص دارد. جلد دوم، معرفی امامزاده سید اسماعیل(ع) است که در 80 صفحه منتشر شده. معرفی امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر در 72 صفحه در جلد سوم آمده و کتاب چهارم، به معرفی امامزاده سید ناصرالدین(ع) در 80 صفحه اختصاص دارد. جلد پنجم این کتاب هم درباره امامزاده صالح(ع) و بارگاه او و تاریخچه و نسب ایشان است که در 72 صفحه منتشر شده است.

این پنج جلد در دو بسته با جلد شومیز چاپ شده اند و به همین دلیل جزو کتاب های نفیس به حساب می آیند که به قیمت 72 هزار تومان فروخته می شوند. اگر بخواهید این کتاب را به کسی هدیه دهید و البته قصد دارید بیشتر هزینه کنید، می توانید نسخه نفیس تر آن را با جلد گالینگور به قیمت 107 هزار تومان بخرید.

الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


مطالب مرتبط:

گردش با طعم زیارت

چرا امامزادگان به ایران می‌آمدند؟

برای زیارت کجا برویم؟