تبیان، دستیار زندگی
شناخت زبان فرزند و به اصطلاح راه های برقراری ارتباط دوستانه با آن ها توسط والدین از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا در شکل گیری شخصیت آنان در آینده نقش بزرگی ایفا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفیق خوبی برای فرزندتان باشید

رفیق خوب برای فرزند

نسترن نیک جو روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: شناخت زبان فرزند و به اصطلاح راه های برقراری ارتباط دوستانه با آن ها توسط والدین از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا در شکل گیری شخصیت آنان در آینده نقش بزرگی ایفا می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: نخستین و مهمترین گام در برقراری روابط صمیمانه با فرزندان، پذیرفتن شخصیت آنها، همان گونه که هستند و عدم مقایسه میان همسالانشان است همچنین استفاده از جملات محبت آمیز و شیوه های غیرکلامی عاطفی در این رابطه اهمیت دارد.
نیک جو بیان کرد: سخن گفتن با فرزندان به زبان کودکی به معنی قابل فهم بودن حرف هایتان برای آن ها، ایجاد انگیزه مثبت و امنیت روانی برای او، تقویت رشد معنوی، رفع اشتباهات کودکان بدون ایجاد جسارت در آنان، احترام در صدا کردن نام کودک بویژه در جمع دیگران، عدم استفاده از جملات دستوری در قبال او و دادن هدیه های کوچک در زمان انجام صحیح کارها، تا حدی که باعث ایجاد توقع زیاد در وی نشود از دیگر راه های ایجاد روابط دوستانه با فرزندان است.
این روان شناس در پایان گفت: کم کردن فاصله سنی در ذهن خود با کودک به معنی درک شرایط روحی او، سبب ایجاد زمینه هایی برای برقراری روابط بهتر میان فرزند و والدین می شود و در این شرایط پدر و مادر را مانند یک دوست نزدیک دانسته و مسائل درونی خود را به راحتی با آن ها در میان می گذارد.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.