تبیان، دستیار زندگی
شناخت و درک کودکان از خداوند با توجه به شرایط سنی و رشد عقلی آنها متفاوت است، در این زمینه نوع برخورد والدین و نحوه پاسخگویی آنها به سوالات ذهنی کودک و دادن اطلاعات درست و متناسب با سن کودک نیز بسیار مهم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با بچه ها درباره خداوند صحبت کنیم؟

عبادت

سیما دادور روانشناس کودک درباره تصور کودکان از خدا اظهار داشت: شناخت و درک کودکان از خداوند با توجه به شرایط سنی و رشد عقلی آنها متفاوت است، در این زمینه نوع برخورد  والدین و نحوه پاسخگویی آنها به سوالات ذهنی کودک و دادن اطلاعات درست و متناسب با سن کودک نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در این باب ، والدین باید متناسب با سطح فهم و درک کودک عمل کنند، به عنوان مثال نمیتوان برای یک کودک  5 ساله از فلسفه صحبت کرد بلکه باید با آوردن مثال ها و داستان های ملموس ، ذهن فرزندانمان را اماده دریافت و درک مفهوم درستی از خداوند کنیم.

دادور افزود: شمردن نعمت هایی که خداوند به انسان داده مثل خوراکی های خوشمزه ، دوستان خوب ، لباس و  والدین مهربان میتواند در این زمینه موثر باشد.کمک گرفتن از شعر و خواندن اشعار و متن های زیبا درباره مهربانی خداوند نیز میتواند برای بچه ها جذاب باشد.

وی در پایان گفت: در این خصوص باید به رشد فکری و سن کودک نیز توجه کرد.یک کودک 3 ساله خداوند را مثل انسان تصور میکند اما از سن 6 سالگی به بعد میتواند مفاهیم انتزاعی را نیز درک کند و تصورات صحیح تری از خداوند در ذهنش شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.